Sekmadienis, 29 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kas lemia automobilio draudimo kainą?

www.alkas.lt
2025-03-09 07:00:00
0
Šuo automobilyje | pixabay.com, EddieK photo nuotr.

Šuo automobilyje | pixabay.com, EddieK photo nuotr.

Visuomenės nuomonės apklausa atskleidė, jog vienas iš dešimties vairuotojų už metinį civilinės atsakomybės draudimo liudijimą sumoka daugiau nei 150 eurų. Draudimo ekspertas sako, jog poliso kaina priklauso nuo daugybės faktorių, o skirtingose draudimo bendrovėse ji kartais gali skirtis beveik dvigubai.

Tyrimo duomenimis, didžiausia dalis – daugiau nei penktadalis arba 26 proc. – apklaustųjų už metinį vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo liudijimą sumoka nuo 80 iki 100 eurų. 22 proc. respondentų atsakė sumokantys iki 80-ies eurų, dar lygiai tokia pat dalis draudimo polisui išleidžia 100-120 eurų per metus.

Maždaug kas dešimtas vairuotojas už savo civilinės atsakomybės draudimą per metus sumoka 120-150 eurų, dar dešimtadalis – daugiau nei pusantro šimto eurų. Likusieji 10 proc. tikslios sumos nurodyti negalėjo.

Kas lemia draudimo kainą?

Draudimo rinkos žinovas, draudimo platformos „Man ramu“ kūrėjas Marius Jundulas sako, kad draudimo kaina priklauso nuo daugybės faktorių – automobilio markės, modelio, besidraudžiančiojo amžiaus, vairavimo istorijos ir netgi nuo to, kur ir kaip automobilis bus eksploatuojamas.

„Bene didžiausią įtaką kainai turi transporto priemonės tipas: lengviesiems automobiliams paprastai taikoma geresnė rizikos kaina nei sunkvežimiams, o motociklų privalomasis draudimas paprastai yra pigesnis nei automobilių. Draudimo kainą taip pat keičia ir transporto priemonės masė, variklio galingumas, automobilio naudojimas komercinėms reikmėms, vairuotojo amžius, patirtis, gyvenamoji vieta, buvusių nuostolių istorija ir dar daugybė kitų, smulkesnių parametrų“, – vardija žinovas.

M. Jundulas pabrėžia, kad dėl faktorių gausos draudimo liudijimo kaina gali ženkliai skirtis tiek tokiam pat automobiliui – jei jį vairuoja du skirtingi žmonės ar jis naudojamas skirtingiems tikslams – tiek tam pačiam asmeniui, pakeitusiam transporto priemonę.

Draudimo kaina gali ir mažėti

Žmonės dažnai tikisi, kad transporto priemonės draudimo kaina turėtų būti panaši visose draudimo bendrovėse ir neretai nustemba, kad draudikų vertinamos rizikos dydis gali ženkliai skirtis.

„Pavyzdžiui, 36-erių metų amžiaus asmuo pastaruosius 5-erius metus didmiestyje vairuoja 2001 m. pagamintą „Kawasaki ZR 750“ motociklą. Penkių skirtingų draudimo bendrovių preliminarus 12-os mėnesių draudimo liudijimo kainos pasiūlymas jam svyruos nuo 25,26 iki 67,48 euro“, – ryškų pavyzdį pateikia ekspertas.

Pasak jo, taip yra dėl to, kad kiekviena draudimo kompanija ne tik kasdien kaupia ir rizikos įvertinimui naudoja savo statistiką, bet ir vadovaujasi nuolat tobulinamais savais rizikos nustatymo algoritmais.

„Žmogus dažnai nesusimąsto ar tiesiog nežino, kad draudikai mažiausiai vieneriems metams į ateitį privalo įsivertinti ir transporto priemonių atsarginių detalių ar remonto paslaugų kainų tendencijas bei kitus faktorius, kad nuolat augančios draudimo išmokos netaptų akmeniu po kaklu“, – verslo užkulisius praskleidžia ekspertas.

M. Jundulas taip pat ragina nepamiršti, kad dėl ekonomikos dėsnių, visų pirma infliacijos, nuolat auga absoliučiai visų prekių ir paslaugų kainos. Vis tik jis pabrėžia, kad būna ir situacijų, kuomet konkrečiam vairuotojui vienu metu pritaikyti keli palankūs rizikos apskaičiavimo parametrai poliso kainą gali ir ženkliai sumažinti.

Motociklininkų draudimo ypatumai

Kalbėdamas apie motociklus, jis atkreipia dėmesį ir į dar vieną detalę, apie kurią nemažai vairuotojų net nesusimąsto.

„Kadangi Lietuvoje motociklas yra ganėtinai sezoninė transporto priemonė, t. y., dažniausiai eksploatuojama tik šiltuoju sezonu, didžioji dalis jų vairuotojų draudimą ir perka būtent tik tam pusmečiui. Atėjus naujam sezonui, dalis jų apie draudimą tiesiog pamiršta. Tokioje situacijoje patekus į eismo įvykį, išlaidos gali būti kur kas didesnės nei įsigyjant draudimą visiems metams“, – pataria ekspertas, pridurdamas, jog pusmečio ir visų metų draudimo kaina dažnai skiriasi vos keliais eurais.

Jis taip pat primena, jog motociklų vairuotojai po žiemos turėtų važinėti atsargiau, nes reikia ir patiems atgauti šiek tiek primirštus vairavimo įgūdžius, ir kitiems eismo dalyviams prisitaikyti prie intensyvesnio motociklų eismo kelyje. Pasak eksperto, motociklininkas visuomet turėtų turėti tris tvarkingus dalykus: savo transporto priemonę, visus reikalingus dokumentus ir, svarbiausią – galvą.

„Ir ne vien dėl to, kad ant jos būtų tvarkingai uždėtas šalmas. Motociklininkas privalo visuomet adekvačiai vertinti kelionės sąlygas, saugų greitį, manevravimą, savo pastebimumą kitų eismo dalyvių atžvilgiu ir niekuomet pernelyg neatsipalaiduoti“, – linki M. Jundulas.

Parengta pagal draudimo platformos „Man ramu“ pranešimą

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kodėl naujo automobilio kaina krinta jau išriedėjus iš salono?
  2. Lietuvoje daugėja nevairuojančių žmonių. Kas tai lemia?
  3. Ketvirtadalis Lietuvos žmonių neturi automobilio, vis didesnę paklausą įgyja paspirtukai
  4. Jei įskilo automobilio stiklas
  5. Trečdalis lietuvių išsiverčia be automobilio
  6. Ar įmanoma miesto gyventojui gyventi be automobilio?
  7. Penktadalis didmiesčių gyventojų nevairuoja automobilio
  8. Saugos diržai svarbūs ir automobilio priekyje, ir gale
  9. Neapdraudus automobilio bus skirta bauda ir vairuotojui, ir savininkui
  10. Tyrimas atskleidė, kad vieno automobilio šeimai jau nebeužtenka
  11. Reikia automobilio: kokį įsigijimo būdą rinktis?
  12. Griežtinamos transporto priemonių draudimo taisyklės
  13. Kaip suplanuoti kelionę be automobilio?
  14. Sekmadienį prasidės savaitė „Mieste – be savo automobilio“
  15. Taršaus automobilio techninė apžiūra bus naikinama po 7 dienų

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

ICBM vilkikas ir T-72 tankai priešais Šv. Vasilijaus soborą Maskvoje dienos šviesoje
Ukrainos balsas

Ar tikrai Rusija mažina karines išlaidas?

2025 06 29
Senamiestis nuo Išganytojo kalvos | sonsdaughters.lt nuotr.
Kultūra

Vilniečiams dovanoja ekskursiją ausinėse: veda į mažiausiai žinomą, bet labai gražią senamiesčio dalį

2025 06 29
baltoji banga.lt
Lietuvoje

„Baltoji banga“ ragina Seimą pirmadienį nemažinti atsakomybės už piktnaudžiavimą pareigomis

2025 06 28
Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada | linesa.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025 06 28
Sargėnų estakada
Lietuvoje

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Klaipėdos kamerinis orkestras
Kultūra

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Policija
Lietuvoje

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimvydas apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • Valdas Jecka apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • +++ apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • >Mikabalis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Parduodantiems būstą – žinovės patarimai
  • Trys svarbiausi kriterijai renkantis daržoves
  • K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • Kas iš tikrųjų kuria laimingą vaikystę?

Kiti Straipsniai

Kelionė, automobilis

Draudikai primena kaip tvirtinti vasaros krovinius

2025 06 29
Automobilis BMW

Kodėl 10 metų automobilis – patraukliausias pasirinkimas?

2025 06 29
Automobilis

Kurie vasaros darbai – automobilio priešas Nr. 1?

2025 06 28
Policija

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.

Vilniaus elektriniai laivai jau testuojami Rygoje

2025 06 27
Patikra

Daugės mokamų kelių krovininiam ir komerciniam transportui

2025 06 25
Kelio darbai

Kelyje link Lenkijos sienos įsigalioja eismo pokyčiai

2025 06 25
Elektra

Nesidomėjimas elektros tiekėjų pasiūlymais tuština piniginę

2025 06 24
Jachta

Ką draudžia lietuviai: nuo kruopų atsargų iki jachtų

2025 06 24
Elektromobilis

Kokį elektromobilį pasirinkti – naudotą ar naują?

2025 06 23

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimvydas apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • Valdas Jecka apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • +++ apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • >Mikabalis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Mikabalis apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pavasario lygiadienis Kernavėje

Kviečia pavasario lygiadienio šventė „Teka upelė, duinoja“ Kernavėje

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai