Visuomenės nuomonės apklausa atskleidė, jog vienas iš dešimties vairuotojų už metinį civilinės atsakomybės draudimo liudijimą sumoka daugiau nei 150 eurų. Draudimo ekspertas sako, jog poliso kaina priklauso nuo daugybės faktorių, o skirtingose draudimo bendrovėse ji kartais gali skirtis beveik dvigubai.
Tyrimo duomenimis, didžiausia dalis – daugiau nei penktadalis arba 26 proc. – apklaustųjų už metinį vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo liudijimą sumoka nuo 80 iki 100 eurų. 22 proc. respondentų atsakė sumokantys iki 80-ies eurų, dar lygiai tokia pat dalis draudimo polisui išleidžia 100-120 eurų per metus.
Maždaug kas dešimtas vairuotojas už savo civilinės atsakomybės draudimą per metus sumoka 120-150 eurų, dar dešimtadalis – daugiau nei pusantro šimto eurų. Likusieji 10 proc. tikslios sumos nurodyti negalėjo.
Kas lemia draudimo kainą?
Draudimo rinkos žinovas, draudimo platformos „Man ramu“ kūrėjas Marius Jundulas sako, kad draudimo kaina priklauso nuo daugybės faktorių – automobilio markės, modelio, besidraudžiančiojo amžiaus, vairavimo istorijos ir netgi nuo to, kur ir kaip automobilis bus eksploatuojamas.
„Bene didžiausią įtaką kainai turi transporto priemonės tipas: lengviesiems automobiliams paprastai taikoma geresnė rizikos kaina nei sunkvežimiams, o motociklų privalomasis draudimas paprastai yra pigesnis nei automobilių. Draudimo kainą taip pat keičia ir transporto priemonės masė, variklio galingumas, automobilio naudojimas komercinėms reikmėms, vairuotojo amžius, patirtis, gyvenamoji vieta, buvusių nuostolių istorija ir dar daugybė kitų, smulkesnių parametrų“, – vardija žinovas.
M. Jundulas pabrėžia, kad dėl faktorių gausos draudimo liudijimo kaina gali ženkliai skirtis tiek tokiam pat automobiliui – jei jį vairuoja du skirtingi žmonės ar jis naudojamas skirtingiems tikslams – tiek tam pačiam asmeniui, pakeitusiam transporto priemonę.
Draudimo kaina gali ir mažėti
Žmonės dažnai tikisi, kad transporto priemonės draudimo kaina turėtų būti panaši visose draudimo bendrovėse ir neretai nustemba, kad draudikų vertinamos rizikos dydis gali ženkliai skirtis.
„Pavyzdžiui, 36-erių metų amžiaus asmuo pastaruosius 5-erius metus didmiestyje vairuoja 2001 m. pagamintą „Kawasaki ZR 750“ motociklą. Penkių skirtingų draudimo bendrovių preliminarus 12-os mėnesių draudimo liudijimo kainos pasiūlymas jam svyruos nuo 25,26 iki 67,48 euro“, – ryškų pavyzdį pateikia ekspertas.
Pasak jo, taip yra dėl to, kad kiekviena draudimo kompanija ne tik kasdien kaupia ir rizikos įvertinimui naudoja savo statistiką, bet ir vadovaujasi nuolat tobulinamais savais rizikos nustatymo algoritmais.
„Žmogus dažnai nesusimąsto ar tiesiog nežino, kad draudikai mažiausiai vieneriems metams į ateitį privalo įsivertinti ir transporto priemonių atsarginių detalių ar remonto paslaugų kainų tendencijas bei kitus faktorius, kad nuolat augančios draudimo išmokos netaptų akmeniu po kaklu“, – verslo užkulisius praskleidžia ekspertas.
M. Jundulas taip pat ragina nepamiršti, kad dėl ekonomikos dėsnių, visų pirma infliacijos, nuolat auga absoliučiai visų prekių ir paslaugų kainos. Vis tik jis pabrėžia, kad būna ir situacijų, kuomet konkrečiam vairuotojui vienu metu pritaikyti keli palankūs rizikos apskaičiavimo parametrai poliso kainą gali ir ženkliai sumažinti.
Motociklininkų draudimo ypatumai
Kalbėdamas apie motociklus, jis atkreipia dėmesį ir į dar vieną detalę, apie kurią nemažai vairuotojų net nesusimąsto.
„Kadangi Lietuvoje motociklas yra ganėtinai sezoninė transporto priemonė, t. y., dažniausiai eksploatuojama tik šiltuoju sezonu, didžioji dalis jų vairuotojų draudimą ir perka būtent tik tam pusmečiui. Atėjus naujam sezonui, dalis jų apie draudimą tiesiog pamiršta. Tokioje situacijoje patekus į eismo įvykį, išlaidos gali būti kur kas didesnės nei įsigyjant draudimą visiems metams“, – pataria ekspertas, pridurdamas, jog pusmečio ir visų metų draudimo kaina dažnai skiriasi vos keliais eurais.
Jis taip pat primena, jog motociklų vairuotojai po žiemos turėtų važinėti atsargiau, nes reikia ir patiems atgauti šiek tiek primirštus vairavimo įgūdžius, ir kitiems eismo dalyviams prisitaikyti prie intensyvesnio motociklų eismo kelyje. Pasak eksperto, motociklininkas visuomet turėtų turėti tris tvarkingus dalykus: savo transporto priemonę, visus reikalingus dokumentus ir, svarbiausią – galvą.
„Ir ne vien dėl to, kad ant jos būtų tvarkingai uždėtas šalmas. Motociklininkas privalo visuomet adekvačiai vertinti kelionės sąlygas, saugų greitį, manevravimą, savo pastebimumą kitų eismo dalyvių atžvilgiu ir niekuomet pernelyg neatsipalaiduoti“, – linki M. Jundulas.
Parengta pagal draudimo platformos „Man ramu“ pranešimą