Pirmadienis, 13 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Auksinės vairuotojų taisyklės, kurių nepakeis technologijos

www.alkas.lt
2025-02-23 16:54:00
0
Automobilis

Automobilis | pixabay.com, Devolk nuotr.

       

Vairuotojų elgesį prie vairo keičia technologijų pažanga ir jų tobulėjimas, tačiau daug įpročių, kurie padeda efektyviau rūpintis automobilio technine būkle ar geriau prisitaikyti prie vairavimo sąlygų, gyvuoja ne vieną dešimtmetį. Draudikas pataria, kokie ilgamečiai vairuotojų įpročiai yra naudingi ir šiandien, o kuriuos, tobulėjant transporto priemonėms, jau pravartu pamiršti.

„Didelė dalis dešimtmečiais gyvų vairuotojų įpročių atsirado iš praktinės būtinybės ir techninių automobilio trūkumų, tačiau šiandien, keičiantis technologijoms, kai kurie iš jų tapo ne tik nereikalingi, bet ir žalingi.

Pavyzdžiui, atlenkti valytuvus žiemą vis dar yra efektyvu, tačiau akumuliatoriaus atjungimas dažnai nereikalingas dėl automobiliuose itin patobulintų energijos valdymo sistemų. Uždengus radiatorių kartonu galima net pakenkti variklio aušinimo efektyvumui. Todėl svarbu atsirinkti, kurios ilgametės taisyklės vis dar pasiteisina, o kurios yra visiškai pasenusios ir privalo likti praeityje”, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto draudimo žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius.

9 dešimtmečiais gyvos vairuotojų elgesio taisyklės

Valytuvų atlenkimas į viršų

Stengiantis nuo stiklo atplėšti prišalusius valytuvus, dažnai yra pažeidžiamos grafitu ir kitomis medžiagomis padengtos gumelės. Grįžus po kelionės drėgnu oro ir žinant, kad naktį šals, juos galima palikti šiek tiek pakeltus, idant ryte netektų plėšti nuo apšalusio stiklo. Jei valytuvai yra prišalę, reikėtų pasinaudoti automobilyje įmontuotomis šildymo sistemomis, kad jie patys atšiltų.

Jeigu nėra laiko laukti, valytuvus nuo automobilio stiklo reikėtų atkrapštyti itin atsargiai ir nuo jų gumelių bei iš valytuvų tarpų kruopščiai išvalyti ledo ir sniego likučius. Tuomet valytuvai judėdami galės tinkamai atkartoti stiklo profilį ir valyti nepriekaištingai.

Vilkimas lanksčiąja vilktimi

Kelių eismo taisyklėse, išskyrus greitkelius ir autostradas, toks gedimus patyrusio automobilio transportavimas nėra draudžiamas, tačiau jį pasirinkę tiek tempiamosios, tiek tempiančiosios transporto priemonės vairuotojai dažnai susiduria su rimtais iššūkiais. Vairuotojų įgūdžių stoka tokiose situacijose dažniausiai baigiasi abiejų transporto priemonių eismo įvykiu, kai automobiliai susiduria tarpusavyje. Pasitaiko ir tokių atvejų, kai jie nuvažiuoja nuo kelio ir atsiduria griovyje. Praktika rodo, kad pirmieji vilkimo bandymai, deja, dažnai baigiasi nesėkmėmis.

Velkant lanksčiąja vilktimi, itin svarbūs vairuotojų įgūdžiai lėtai greitėti ir pamažu stabdyti. Velkamojo automobilio vairuotojas privalo mokėti palaikyti įtemptą tempimo virvę, o stipriai greitėti kelyje galima tik tada, kai ji yra tvirtai įsitempus. Velkamojo automobilio vairuotojas turi situaciją nuolat stebėti galinio vaizdo veidrodėlyje. Labai svarbus ir lėtas stabdymas: kai velkantysis automobilis stabdo, taip pat turėtų reaguoti ir velkamosios transporto priemonės vairuotojas, nes tempimo virvę svarbu išlaikyti įtemptą, kad pajudėjus iš sankryžos nereikėtų pakartotinai įtempti lanksčiosios vilkties.

Jeigu ji bus neįtempta ir atsipalaidavusi, o velkantysis automobilis iš sankryžos pradės važiuoti įprastu greičiu, bus didžiulis smūgis per lanksčiąją vilktį, kurio metu vilkimo virvė gali trūkti. Tokiais atvejais, priklausomai nuo vietos, kurioje lanksčioji vilktis nutrūko, atsiranda ir vieno iš automobilių apgadinimo rizika. Gali būti apgadintas ir transporto priemonės tempimo mechanizmas.

Jei pasiryžote tempti kitą transporto priemonę, svarbu kabinti vilkimo virvę tik tose vietose, kurios yra tam pritaikytos. Šiam tikslui negalima naudoti jokių kitų variklio mazgų, kurie nėra skirti transporto priemonės vilkimui. Jeigu vairuotojas abejoja savo vairavimo įgūdžiais velkant automobilį, reikėtų pasirinkti kitą sugedusio automobilio transportavimo būdą – kreiptis į pagalbos kelyje tarnybas ir sulaukti jų pagalbos.

Automobilio variklio užvedimas laidais

Šis būdas neturėtų būti pirmasis vairuotojo pasirinkimas neužsivedant varikliui. Tokiais atvejais reikėtų kreiptis į pagalbos kelyje meistrus, kurie automobilio varikliu pasirūpins panaudodami nešiojamus energijos šaltinius. Jei tokios pagalbos sulaukti negalite ir automobilio variklį bandote užvesti nuo kitos transporto priemonės, labai svarbi teisinga laidų sujungimo seka ir automobilio užvedimo veiksmai.

Būtina atkreipti dėmesį, kad kitas automobilis, kuris pasitelkiamas užvedimui, nebūtų silpnesnis už jūsiškį. Jei jūsų automobilyje sumontuotas generatorius nėra pritaikytas užvedimui pasirinkto automobilio akumuliatoriui, yra tikimybė, kad padėti ketinusio vairuotojo automobilis bus apgadintas. Kadangi šiuolaikinėse transporto priemonėse yra sumontuota daug elektronikos įrangos, ji gali sugesti abiejuose automobiliuose.

Akumuliatoriaus išėmimas nakčiai

Šios automobilio dalys technologiškai yra itin patobulintos, tačiau, jei akumuliatorius – gerokai pasidėvėjęs, esant didesnei minusinei temperatūrai, nakties metu jis gali išsikrauti ir ryte nebeturėti pakankamai energijos. Nepaisant šios rizikos, geriau būtų, jei vairuotojai savarankiškai neliestų transporto priemonės elektronikos sistemų. Jei automobilis nakčiai negali būti įvarytas į garažą, tuomet saugiau rinktis transporto priemonės variklio „prikūrimą“, o ne savarankišką akumuliatoriaus išėmimą iš automobilio.

Tokiu būdu išvengsite automobilio vidaus elektronikos gedimų. Tinkamai veikiantis akumuliatorius variklį užveda ir esant -20 laipsnių Celsijaus temperatūrai, todėl, jei kyla problemų automobilį užvedant -5 laipsnių Celsijaus temperatūroje, vadinasi, metas keisti akumuliatorių. Priklausomai nuo automobilio techninės būklės ir jo eksploatavimo, akumuliatorius turėtų būti keičiamas kas 4–6 metus.

Kartono ar audeklo įdėjimas prie radiatoriaus

Senesni automobiliai turėjo mažiau efektyvias aušinimo sistemas, todėl žiemą priekinė grotelių dalis buvo pridengiama kartonu ar audeklu, kad variklis greičiau įkaistų ir palaikytų optimalią temperatūrą. Šiuolaikiniai automobiliai turi inovatyvias elektronikos sistemas, kurios reaguoja į lauko temperatūrą, gali pritaikyti kuro mišinį efektyvesniam automobilio darbui, o transporto priemonių pašildymo sistemos yra gerokai modernesnės nei prieš dešimtmetį.

Kuo daugiau variklis apkraunamas, tuo efektyviau jis šyla. Važinėjant užmiesčio keliais, prie radiatoriaus įdėtas kartonas gali padėti greičiau prišildyti automobilį, tačiau uždengtomis aušinimo ertmėmis važiuojant miestų gatvėmis, kur automobilio greitis yra mažesnis, yra tikimybė, kad aušinimo skystis nebus efektyviai aušinamas ir atsiras dar didesnė – variklio perkaitinimo – rizika.

Automobilio variklio šildymas

Prieš kelis dešimtmečius automobiliuose nebuvo elektronikos sistemų, kurios, esant šaltam orui, padeda automobiliui efektyviau pasiekti darbinę temperatūrą. Šiuolaikiniams automobiliams variklio šildymas nėra reikalingas, nes būtent apkrovos metu jie greičiau pasiekia reikiamą temperatūrą. Jei automobilį pavyko užvesti, galite lukterėti pusę minutės ir pradėti važiuoti lėtai, neleidžiant transporto priemonei dirbti didelėmis apsukomis.

Tokiu būdu automobilio variklis greičiau pasieks darbinę temperatūrą nei stovėdamas užvestu varikliu ir dirbdamas be apkrovos laisvomis apsukomis.

Langų muilinimas iš vidaus, kad jie nerasotų

Anksčiau, norėdami išvengti vidinės stiklų pusės rasojimo, vairuotojai naudodavo ūkinį muilą ar skutimosi putas, kurias užtepdavo ant stiklo ir nupoliruodavo – taip stiklas mažiau rasodavo. Tačiau visgi reikėtų imtis efektyvesnių priemonių prieš langų rasojimą. Pavyzdžiui, naudoti oro kondicionierių ne tik vasarą, bet ir kitais metų laikais.

Žiemos metu jis efektyviai šalina drėgmę iš automobilio salono. Jei stiklų rasojimo nepadeda išvengti ir veikiantis kondicionierius, tikėtina, kad perteklinė drėgmė yra transporto priemonės kilimėliuose, jos dugno detalėse arba šio reiškinio priežastis – netvarkinga kondicionavimo–vėdinimo sistema.

Smėlio–druskos mišinio vežiojimasis bagažinėje

Toks mišinys yra skirtas ilgalaikiam ledo tirpinimui, tačiau ruošiantis į kelionę, kurioje prognozuojama apledėjusi kelio danga, pavyzdžiui, važiuojant į slidžią įkalnę, padės smėlio mišinys, tačiau druska tikrai nebus naudinga. Maišą su smėliu bagažinėje, kaip papildomą svorį, vairuotojai anksčiau vežiodavosi ir dėl kitos priežasties – kad nepraslystų galiniais ratais varomi automobiliai, nes jų užpakalinė dalis yra šiek tiek lengvesnė už priekinę.

Kad ratai tinkamai sukibtų su itin slidžia kelio danga, svoris galinėje automobilio dalyje padeda išlaikyti transporto priemonės stabilumą. Tačiau svarbu žinoti, kad anksčiau transporto priemonėse nebūdavo jokių specialių sistemų, kurios padėdavo automobiliui išjudėti, kai prasisuka jo ratai. Dabar didžioji dalis transporto priemonių turi traukos kontrolės sistemas (TCS), todėl vežiotis papildomą svorį bagažinėje tikrai nebūtina.

Žibalo pylimas į dyzelinį kurą

Žibalas gali padėti išvengti dyzelinio kuro užšalimo, jeigu jis nėra pritaikymas šaltam orui. Tačiau šį skystį į kurą yra pavojinga, nes dabar degalinėse dyzelinis kuras jau yra pritaikytas oro sąlygoms – turi priedus, kuris neleidžia jam užšalti, todėl jo papildomai skiesti nereikia. Jei automobilyje yra sumontuotos ekologinės sistemos, atitinkančios šiuolaikinius standartus, pildami į dyzelinį kurą žibalą, rizikuojate sugadinti šias sistemas – katalizatorius ir kietųjų dalelių filtrus, – kurių remontas kainuoja ypač brangiai.

Parengta pagal „Gjensidige“ pranešimą

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Duobės gadina automobilius ir vairuotojų nervus
  2. Technologijos vairuotojo budrumo neatstoja
  3. Degalų taupymas ir vairuotojų rankose
  4. Siaurose gatvėse – vairuotojų nesutarimai
  5. Kelyje gyvūnus sutinka trečdalis vairuotojų
  6. Rudeninis vairuotojų galvos skausmas – paukščiai ir graužikai
  7. Net ir mažos vairuotojų nuodėmės gali baigtis skaudžia nelaime
  8. Tik pusė vairuotojų žiemos keliuose skiria dėmesį saugumui
  9. Vėstant orams po kapotais įsitaisantys graužikai – vairuotojų galvos skausmas
  10. Požeminėse aikštelėse taip pat galioja taisyklės
  11. Kad žiema vairuotojų neužkluptų netikėtai
  12. 5 pavojai, vairuotojų tykantys rudenį
  13. Karantino taisyklės vairuotojams: žieminės padangos tiks, dygliuotąsias – geriau keisti
  14. Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme
  15. 1 iš 4 vairuotojų susidūrė su nemalonumais stovėjimo aikštelėje

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Prezidento darbo diena Šiaulių rajone
Lietuvoje

Šiaulių rajone – Prezidento dėmesys švietimui ir keliams

2025 10 13
Susitikimas žemės ūkio klausimais
Lietuvoje

Aptarti ūkininkams svarbūs klausimai

2025 10 13
Policija
Gamta ir žmogus

„Švilpukas saugo“ sieks mažinti susidūrimų su gyvūnais skaičių

2025 10 13
Kelio darbai, kelio ženklas
Lietuvoje

Pradedamas tvarkyti kelias Zujūnų seniūnijoje

2025 10 13
Vyriausybės kanceliarijos nuotr.
Lietuvoje

Pratybos „Vyčio skliautas 2025“ – dar vienas žingsnis į saugumą

2025 10 13
Kelio darbai
Lietuvoje

Pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

2025 10 13
„Sodra“
Gamta ir žmogus

Turėjote nedarbingumą? Nepamirškite kreiptis ir į „Sodrą“

2025 10 13
Pratybos
Lietuvoje

Pajūryje prasideda pratybos „Audros smūgis 2025“

2025 10 13

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Prieš 8 d. apie A. Medalinskas. Putinas ir Trampas liko patenkinti
  • Rimvydas apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • Rimvydas apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • Rimgaudas apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Šiaulių rajone – Prezidento dėmesys švietimui ir keliams
  • Kaip gauti iš anksto apmokėtą kortelę internetu per kelias minutes
  • Aptarti ūkininkams svarbūs klausimai
  • „Švilpukas saugo“ sieks mažinti susidūrimų su gyvūnais skaičių

Kiti Straipsniai

Automobilis

Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?

2025 10 12
Kelio ženklas – gyvūnai

Kas aštuntas vairuotojas yra patyręs avariją dėl laukinio gyvūno

2025 10 12
Automobilis

Ką pravartu žinoti vairuojant automobilį užsienyje?

2025 10 11
Motociklai

Kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

2025 10 11
Ričardas Garuolis

R. Garuolis. Trūksta ne darbuotojų, o darbo vietų!

2025 10 11
Motociklai

Siūloma supaprastinti motociklo vairavimo egzaminą

2025 10 08
Automobilis

Švara po variklio dangčiu: kodėl tai yra svarbu?

2025 10 05
Automobilių remontas

Kodėl automobilių taisymo kainos skiriasi kelis kartus?

2025 10 05
Sužeidimas, trauma

Nelaimės vaikų tyko ir rudenį

2025 10 04
Briedžiai | pixabay.com, Erik Karits nuotr.

Daugėja susidūrimų su gyvūnais – į ką svarbiausia atkreipti dėmesį

2025 10 04

Skaitytojų nuomonės:

  • Prieš 8 d. apie A. Medalinskas. Putinas ir Trampas liko patenkinti
  • Rimvydas apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • Rimvydas apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • Rimgaudas apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
  • P.Skutas apie K. K. Urba. Lietuvos Kultūros kanono ir akcentų darbai bei vargai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pinigai, taupyklė

Siekdami naujųjų metų tikslų lietuviai apie pinigus pamiršta

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai