Krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė ir susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis lankėsi Palemone, kur stebėjo sąjungininkų pajėgų rotacijos metu išvykstančio traukinio pakrovimo karine technika darbus. Šis vizitas pabrėžė būtinybę toliau stiprinti karinės paskirties infrastruktūrą bei didinti krovos aikštelės Palemone pajėgumus, siekiant atitikti NATO keliamus standartus ir užtikrinti efektyvų Lietuvos kariuomenės logistinį aprūpinimą.
„Palemono dvigubos – karinės ir civilinės – paskirties krovos aikštelė kartu su nauja vėže į Vokietijos brigadai skirtą Rūdininkų poligoną yra du svarbiausi geležinkelio objektai mūsų šalies kariniam mobilumui. Drauge su kolegomis iš Susisiekimo ministerijos ieškome būdų, kaip užtikrinti šių projektų finansavimą ir kuo spartesnį jų įgyvendinimą. Tam, kad šalies gynyba būtų stipri, labai svarbu tinkamai ir laiku įgyvendinti infrastruktūros projektus“, – teigė krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė.
Vizito metu svečiams buvo pristatytas dvigubos paskirties Palemono krovos aikštelės, kuri patenka į du iš keturių (Šiaurės ir Pietų) Europos karinio mobilumo koridorių, vadinamąjį karinį Šengeną, modernizavimo ir plėtros projektas. Įgyvendinus šį projektą aikštelėje atsirastų galimybė didesne apimtimi aptarnauti tiek civilinės, tiek karinės paskirties krovinius. Taip pat akcentuota tokios infrastruktūros vystymui reikalingo pakankamo finansavimo būtinybė, tam, kad būtų užtikrintas projekto įgyvendinimas laiku ir be trikdžių.
„Džiaugiuosi matydamas, kad Lietuvos susisiekimo sektoriaus įmonės prisideda prie šalies gynybos stiprinimo, užtikrindamos sąjungininkų pajėgų aprūpinimą. Sėkmingas Vokietijos karinio krovinio pakrovimas rodo, kad mūsų logistinė infrastruktūra pajėgi efektyviai tenkinti tiek civilinio, tiek karinio pobūdžio krovos poreikius“, – kalbėjo susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Būtina didinti karinį mobilumą
Pasak LTG grupės vadovo Egidijaus Lazausko, siekiant užtikrinti sklandų karinių krovinių judėjimą tiek Lietuvoje, tiek tarptautiniu mastu, būtina didinti šalies karinį mobilumą.
„Investicijos į karinės paskirties infrastruktūrą, tokią kaip Palemono krovos aikštelė, yra būtinos, siekiant didinti jos pralaidumą, gerinti jos techninę būklę ir užtikrinti, kad mūsų sąjungininkai galėtų naudotis efektyvia logistikos sistema, pritaikyta jų poreikiams bei atitinkančia NATO standartus“, – pažymėjo E. Lazauskas.
Geležinkelio infrastruktūros modernizavimas, siekiant didinti karinį mobilumą yra vienas LTG grupės prioritetų. Suprasdama, kad efektyvus ir greitas kariuomenės bei sąjungininkų pajėgų judėjimas yra būtinas tiek nacionaliniam, tiek viso regiono saugumui užtikrinti, LTG grupė ėmėsi visos eilės iniciatyvų, tokių kaip karinių krovinių pervežimo apimties didinimo, desinchronizacijos nuo Rusijos geležinkelių sistemos, pasirengimo mobilizacijai, bendradarbiavimo su kariuomene ir kitomis tarnybomis, vieningos karinio mobilumo sistemos kūrimo ir kt.