Pirmadienis, 14 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Tamsūs žiemos mėnesiai – tragiškiausi pėstiesiems

www.alkas.lt
2024-11-23 16:34:00
0
Eismas, naktis | pixabay.com, Hans nuotr.

Eismas, naktis | pixabay.com, Hans nuotr.

Trečiąjį lapkričio sekmadienį daugelyje šalių minima Pasaulinė eismo įvykių aukų atminimo diena ir mūsų šalyje priminė, kad, deja, žuvusiųjų bei sužeistųjų keliuose pėsčiųjų skaičius nemažėja. Kritinis eismo įvykių metas – ruduo bei žiema, kuomet nukenčia daugiausiai žmonių. Kai vėlai švinta ir anksti temsta, itin aktualus tampa ne tik atsakingas vairavimas, bet ir pėsčiųjų atidumas: jie turi būti matomi kitiems eismo dalyviams. Specialistai primena, ką reikėtų daryti, norint išvengti skaudžių nelaimių.

Atšvaitai – vaikams, o kaip suaugusieji?

Kaip pastebi „Lietuvos draudimo“ žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis, nors saugumui kelyje skiriamas vis didesnis dėmesys, nelaimės gatvės ir keliuose vyksta ir dėl vairuotojų, ir dėl pėsčiųjų kaltės.

Transporto kompetencijų agentūros (TKA) duomenys rodo, kad pastaraisiais metais sužeistųjų bei žuvusių pėsčiųjų skaičius smarkiai išaugdavo būtent rugsėjo–vasario mėnesiais, tai yra tamsiuoju sezonu. Šiuo laikotarpiu jis būdavo keletą kartų didesnis, palyginus su šviesiuoju metų laikotarpiu nuo kovo iki rugpjūčio.

„Pastarųjų 2023 m. ir 2022 m. tamsiaisiais metų mėnesiais sužeistų pėsčiųjų skaičius išaugdavo, atitinkamai, 5 ir 7 kartus, palyginus su vasaros laikotarpiu. Žuvusių pėsčiųjų skaičiaus augimas tamsiuoju metų sezonu taip pat būdavo reikšmingas, atitinkamai, 4 ir 6 kartai. Tai parodo, kad pėstiesiems žiemos sezonu kyla nepalyginti daugiau rizikų nukentėti nei vasaros metu“, – komentuoja A. Juodeikis.

Nors turimi šių metų duomenys dar preliminarūs, pasak draudiko jau dabar matyti, kad bendra tendencija išlieka – žengiant į tamsųjį metą fiksuojama vis daugiau pėsčiųjų sužalojimų ir žūčių.

„Pėstieji dažnai kerta kelią neleistinose vietose, eina ne per perėją arba šalia jos bando perbėgti gatvę degant raudonam šviesoforo signalui. Tamsiuoju paros metu jie dažnai neįvertina artėjančio automobilio greičio, o jei vilki tamsius drabužius ir neturi atšvaito ar liemenių su šviesą atspindinčiais elementais, vairuotojai juos pastebi per vėlai, ir išvengti susidūrimo tampa praktiškai neįmanoma“, – sako A. Juodeikis.

Pasak eksperto, kai vėlai švinta ir anksti temsta, itin aktualus tampa ne tik atsakingas vairavimas, bet ir pėsčiųjų apsaugos priemonės: jie turi būti matomi kitiems eismo dalyviams.Tėvai beveik visada pasirūpina atšvaitais mažesniems vaikams, tačiau patys dažnai pamiršta juos segėti.

Atšvaitus sunku būna įsiūlyti ir paaugliams: jie neretai tikina, kad gali pasišviesti telefono žibintuvėliu. Visgi telefono žibintuvėlis šviesą skleidžia tik viena kryptimi, tad turėtų būti naudojamas kartu su kitomis šviesą atspindinčiomis priemonėmis.

Prastas matomumas – papildoma grėsmė

Kai tamsu, lyja ar drebia šlapdriba ir dar nėra susidariusio sniego sluoksnio, kuris pašviesintų aplinką, vairuotojai turėtų būtinai sulėtinti greitį prieš perėjas, net jei pėsčiųjų iš tolo nesimato.

„Dažnas susidūrimą su pėsčiuoju patyręs vairuotojas liudija, kad žmogus pėsčiųjų perėjoje atsirasdavo tarsi iš niekur, nes tamsa ir krituliai apsunkindavo matomumą. Net ir laiku į pasirodžiusį pėsčiąjį sureagavęs vairuotojas sustoti laiku nebespėdavo − atstumas būdavo per mažas, be to, dėl slidžios dangos stabdymo kelias tapdavo daug ilgesnis“, − sako A. Juodeikis.

Jo teigimu, remiantis turima statistika, tamsiuoju paros metu žūsta daugiau kaip pusė į eismo įvykį patekusių pėsčiųjų, kas trečias patiria sunkius sužalojimus. Žiemos mėnesiais didžiausią įtaką eismo saugumui keliuose turi matomumas, o vairuotojui pastebėti pėsčiąjį tamsoje yra labai sunku.

Ką daryti, norint išvengti skaudžių avarijų pasekmių

  • Atšvaitus reikėtų pritvirtinti dešinėje drabužių pusėje, automobilių žibintų lygyje arba pasirūpinti žibintuvėliais bei kitais šviečiančiais ir šviesą atspindinčiais elementais. Atšvaitą segintį žmogų tamsiu paros metu, šviečiant artimosioms šviesoms, vairuotojas pastebi iš 130 metrų atstumo, o asmuo be atšvaito tampa matomas tik 30 metrų atstumu;
  • Saugiausia judėti pėsčiųjų takais, šaligatviais, jei jų nėra – kelkraščiais, prieš automobilių judėjimo kryptį. Visada darykite prielaidą, kad vairuotojas tamsoje jus mato blogiau nei jūs atvažiuojantį automobilį;
  • Per gatvę ar kelią eiti reikėtų tik įsitikinus, kad tai daryti saugu. Kilus dvejonėms, ar pavyks laiku kirsti kelią, patariama niekada nerizikuoti savo saugumu ir verčiau palaukti;
  • Pėstiesiems, keliaujantiems tamsoje užmiesčio keliais, patariama neštis šviečiantį žibintą arba ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiomis juostomis.  Taip jie vairuotojų bus lengviau pastebėti ne tik tamsoje, bet ir apniukusią dieną ar lyjant, kai matomumas yra prastas.

engti skaudžių avarijų pasekmių:

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Permainingi orai – iššūkis ir pėstiesiems
  2. Lapkritis – nesaugiausias mėnuo pėstiesiems, neturintiems atšvaito
  3. Plikledis – pavojus pėstiesiems
  4. Vilniaus senamiestyje – mažiau eismo, daugiau erdvės pėstiesiems
  5. Pėstiesiems teks šiek tiek pakeisti savo įpročius
  6. Žiemos šalčiai atnešė ir nuostolių, ir nelaimių
  7. Kelių policija primena svarbiausias žiemos vairavimo taisykles
  8. Kelininkai pradeda darbą žiemos ritmu
  9. Atšvaitus visada naudoja apie trečdalis gyventojų
  10. Tinkamas atšvaitas – išsaugota gyvybė
  11. Pėstieji keliuose jaučiasi nemirtingais
  12. Tyrimas: į atšvaitus lietuviai žiūri atsainiai
  13. Atšvaitus dažniausiai dėvi vaikai
  14. Eismo įvykiuose nukenčia vis daugiau pėčiųjų
  15. Minint atšvaitų dieną – dėmėsys vyresniems žmonėms

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Trampas paskelbė – siųs ginklus Ukrainai
Užsienyje

Trampas paskelbė – siųs ginklus Ukrainai: „Sąjungininkai mokės, JAV uždirbs“

2025 07 14
Laivas „Rytas“ | Vilniaus savivaldybės nuotr.
Lietuvoje

Į Vilnių atvyko pirmasis elektrinis keleivinis laivas

2025 07 14
Liūtis
Gamta ir žmogus

Per liūtį Klaipėdoje iškrito 58 % mėnesio kritulių

2025 07 14
Notaras
Lietuvoje

Po Valstybės kontrolės – teigiami pokyčiai notarų veikloje

2025 07 14
Elektrobusai
Lietuvoje

Klaipėdos gatvėse – nauji elektrobusai

2025 07 14
Vaikai
Gamta ir žmogus

Atostogos vaikams – vasaros iššūkis tėvams

2025 07 14
Narkotikai, vaistai
Lietuvoje

Svarstomi būdai kovai su naujoviškomis grėsmėmis

2025 07 14
Vilniaus savivaldybė atsisako pateikti duomenis Audito komitetui
Lietuvoje

Vilniaus savivaldybė atsisako pateikti duomenis Audito komitetui

2025 07 14

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Švedai spaudžia apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • +++ apie Trampas žada smogti iš toli?
  • Rimvydas apie Prieš 105 metus pasirašyta Lietuvos ir Sovietų Rusijos taikos sutartis
  • Kažin apie Prieš 105 metus pasirašyta Lietuvos ir Sovietų Rusijos taikos sutartis

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Trampas paskelbė – siųs ginklus Ukrainai: „Sąjungininkai mokės, JAV uždirbs“
  • Į Vilnių atvyko pirmasis elektrinis keleivinis laivas
  • Monstriukas.lt pataria: kaip atskirti originalią Labubu lėlę nuo klastotės „Lafufu“?
  • Per liūtį Klaipėdoje iškrito 58 % mėnesio kritulių

Kiti Straipsniai

Laivas „Rytas“ | Vilniaus savivaldybės nuotr.

Į Vilnių atvyko pirmasis elektrinis keleivinis laivas

2025 07 14
Gaisras

Gaisrai nesiliauja ir vasarą

2025 07 12
automobilis

Lenktynininkai: vairavimo sąmoningumas auga, bet pasitempti reikia

2025 07 09
Atostogos | zenpr.lt nuotr.

Kuriose užsienio šalyse atostogos nuostolingiausios?

2025 07 06
Pėsčiųjų ir dviračių takas

„Via Lietuva“ keliautojams siūlo 5 vaizdingus maršrutus

2025 07 04
Kelio darbai, kelio ženklas | sumin.lt

Vykdomi skubūs Gariūnų viaduko taisymo darbai, galimos spūstys

2025 07 04
Eismas Kaune

Kaune panaikinta apie pusšimtis „juodųjų dėmių“

2025 07 04
Vagis

Vasara – pats darbymetis ilgapirščiams

2025 07 03
Avarija

Pernai keliuose mažiau žuvusiųjų, bet iššūkių išlieka

2025 07 03
Pėsčiųjų ir dviračių takas

Palangoje bus nutiesta apie 4 km pėsčiųjų ir dviračių takų

2025 07 02

Skaitytojų nuomonės:

  • Švedai spaudžia apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
  • +++ apie Trampas žada smogti iš toli?
  • Rimvydas apie Prieš 105 metus pasirašyta Lietuvos ir Sovietų Rusijos taikos sutartis
  • Kažin apie Prieš 105 metus pasirašyta Lietuvos ir Sovietų Rusijos taikos sutartis
  • Kažin apie Prieš 105 metus pasirašyta Lietuvos ir Sovietų Rusijos taikos sutartis
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Termometras, vaistai | pixabay.com, ds 30 nuotr.

Kada karščiavimas tampa pavojingu?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai