Sekmadienis, 20 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Važiuoti automobiliu galėtumėte net perpus pigiau

www.alkas.lt
2024-09-06 11:38:00
0
Kelionė, automobilis

Kelionė, automobilis | pixabay.com, Tekhnika nuotr.

Daugelis lietuvių  pasakytų, kad jų automobilis „valgo“ gerokai daugiau degalų nei deklaruoja gamintojas. Tik retas susimąsto, kad dėl to yra kalta ne transporto priemonė, o tas, kuris kelyje nervingai spaudo greičio ir stabdžių pedalus.

Vairavimo žinovas sako, kad vos šiek tiek pakeitus savo vairavimo įpročius būtų galima nesunkiai sutaupyti apie 20 proc. degalų. Pasistengus labiau – net ir 50 proc.

„Mylios be promilių su „Švyturys nealkoholinis“ projektui atlikta gyventojų apklausa parodė, kad trečdalis šalies vairuotojų nėra girdėję apie ekonomišką vairavimą. Ddesnė jų dalis sakė dėmesio ekonomiškesniam vairavimui neskiriantys.

Tiesa, pusė apklaustųjų sakė besistengiantys vairuoti ekonomiškai ir vengiantys staigaus stabdymo bei greitėjimo.

Tyrimas taip pat parodė, kad ekonomiško vairavimo mokymus yra išklausę ir jais vadovaujasi vos 6 proc. šalies vairuotojų, o 13 proc. apklaustųjų teigė, kad apie ekonomiškesnį vairavimą yra skaitę ir vairuodami bando panaudoti turimas žinias.

„Iš savo ilgametės vairavimo praktikos žinau, kad su tuo pačiu automobiliu tuo pačiu maršrutų važiuojančių vairuotojų degalų sąnaudos gali skirtis net iki trijų kartų, dažnai dvigubai, o apie mažesnį, tačiau reikšmingą skirtumą net nekalbu.

Visi vairuojame labai skirtingai ir ne visi žinome pagrindines taisykles, kurios degalų sąnaudas gali labai smarkiai sumažinti“, – sako buvęs lenktynininkas ir vienas žinomiausių vairavimo instruktorių Lietuvoje Artūras Pakėnas.

Patarimai ekonomiškesniam vairavimui

A. Pakėnas išskiria kelis pagrindinius patarimus, kurių laikantis būtų galima važiuoti kur kas ekonomiškiau ir neretai net saugiau.

Pirmasis jo patarimas – visuomet prognozuoti eismą priekyje. Tai reiškia, kad vairuotojas turėtų matyti, ar netrukus neužsidegs važiuoti draudžiantis arba leidžiantis šviesoforo signalas, ar į kelią neįsilies vairuotojai iš šalutinių gatvių ir t.t.

„Vairuotojas turėtų prognozuoti eismą bent kelis šimtus metrų į priekį. Tai leistų užtikrinti ne tik ekonomiškumą, bet ir saugumą. Kai prognozuojate eismą, nereikia greitai stabdyti ar pajudėti, automobilis dažnai gali judėti inertiškai, panašiai, kaip važiuojant dviračiu“, – sako pašnekovas.

Antra taisyklė – ekonomišką važiavimą užtikrina tolygaus greičio palaikymas.

„Dažnas važiuoja taip vadinamu „pjūklo“ arba „bangavimo“ stiliumi, kai smarkiai spaudžia greičio pedalą, tuomet greitai stabdo ir tai nuolat kartoja. Toks vairavimo stilius visuomet padidina degalų sąnaudas.

Reikia nuolat greitėti, o jei tai daroma staigiai, variklis naudoja labai daug degalų. Mieste, be abejo, visą laiką važiuoti tolygiu greičiu yra neįmanoma, tačiau kiek galimybės leidžia, reiktų tai daryti“, – pataria vairavimo instruktorius.

Jis taip pat priduria, kad mažiau degalų sunaudosite vairuodami lėčiau. Tiesa, tai nereiškia, kad turite važiuoti taip lėtai, kad trukdytumėte eismui. Maksimalus mieste leidžiamas greitis leidžia užtikrinti ekonomiškumą, sunkiau tai padaryti gali būti užmiestyje.

„Be abejo, greitkelyje važiuodami 130 km/h greičiu sudeginsite daugiau degalų nei laikydamiesi 90 km/h greičio“, – sako A. Pakėnas.

„Švyturys-Utenos alus“ vadovas Rolandas Viršilas sako, kad „Mylios be promilių su „Švyturys Nealkoholinis“ projektu norima vairuotojams priminti, kad nuo jų elgesio kelyje priklauso ne tik aplinkinių, bet ir jų pačių saugumas.

Jis sako pastebintis, kad vairuotojai įprastai yra labai reiklūs savo automobilio gebėjimui užtikrinti mažas degalų sąnaudas, tačiau pamiršta, kad labiausiai dėl jų yra atsakingi patys.

„Mums visiems nuolat tenka skubėti į darbą, susitikimus, po darbo skubame pas vaikus darželiuose ir mokyklose, vėluojame į būrelius ir pan. Tačiau turime suvokti, kad vairuodami mieste net ir lėkdami, greičiau niekuomet nenuvažiuosime.

O juk ir ekonomiškas vairavimas nebūtinai turi būti susijęs su lėtu važiavimu, kaip neretai stereotipiškai galvojama.

Nervingi, nuolat tarp eismo juostų nardantys, greičio pedalą ir stabdžius spaudantys vairuotojai iš tiesų niekur greičiau nenuvažiuoja, o dėl keliamų avarinių situacijų eismą tik stabdo“, – teigia R. Viršilas.

Beje, A. Pakėnas sako pastebintis, kad automatines pavarų dėžes turinčius automobilius vairuojantys žmonės save savotiškai pateisina sakydami, kad nuo jų ekonomija nepriklauso – esą automobilis pats sprendžia, kokią pavarą jungti ir pan.

„Tai netiesa. Šiuolaikiniai automobiliai prisitaiko prie vairuojančiojo įpročių. Jei vairuosite agresyviai, staigiai spausite greičio pedalą, automobiliui tai bus ženklas, kad norite važiuoti sportiškiau. Tuomet apie ekonomiškumą pamirškite.

Ir automatinę pavarų dėžę turintį automobilį galima vairuoti taip, kad jis būtų ekonomiškesnis“, – tikina vairavimo profesionalas.

Tuo tarpu vairuojantieji mechanines pavarų dėžes turinčius automobilius sutaupyti galėtų pavaras perjunginėdami anksčiau – kai variklis pasiekia 1500-2000 sūkių per minutę.

Ekonomiškumas dažnai reiškia ir ekologiškumą

R. Viršilas taip pat primena, kad ekonomiškas važiavimas dažniausiai susijęs ir su mažesne tarša – juk kuo mažiau degalų sudeginame, tuo mažiau aplinkai kenksmingų teršalų išmetame. Transportas yra vienas didžiausių aplinkos teršėjų Lietuvoje.

Anot jo, bendrovė didelį dėmesį skiria tvarumui, nuolat atnaujina transporto priemonių parką, įsigyja mažiau taršius automobilius, skatina darbuotojus rinktis mažiau taršias transporto priemones.

Jam antrina ir A. Pakėnas – ekonomija ir ekologija yra vienas su kitu labai susiję dalykai.

„Vis didesnei daliai žmonių rūpi ekologiškumas, dėl to nemažai vairuotojų renkasi aplinkai draugiškesnius automobilius, įsigyja elektromobilius. Tiems, kuriems ekologiškumas iš tiesų rūpi, susimąstyti apie ekonomišką ir ekologišką vairavimą yra būtina“, – priduria pašnekovas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Daugėjant susidūrimų su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai ragina važiuoti lėčiau
  2. Kokių ir kiek automobilių turime?
  3. Degalų vartojimą tikimasi sumažinti vos ne perpus
  4. Sukčiai nesnaudžia ir automobilių prekyboje
  5. Po žiemos – automobilių apžiūra bei atnaujinimas
  6. Automobilių nuoma: kas galima, o ko nedaryti?
  7. Eismo taisyklės – ne tik automobilių vairuotojams
  8. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu
  9. Automobilių priešai – akmenys, vėjai ir vagys
  10. Automobilių kainos keičia lietuvių planus
  11. Rugpjūtį daugiausia – audrų suniokotų automobilių
  12. Kauno centre – daugiaaukštė automobilių saugykla
  13. Padirbtų gaminių sąraše – ir automobilių tepalai
  14. Prieš kelionę automobiliu – namų darbai
  15. Už automobilių stovėjimą Trakuose galima atsiskaityti ir telefonu

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio | etm.lt nuotr.
Istorija

ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

2025 07 20
Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą
Istorija

Lenkijoje pagerbtas S.Dariaus ir S.Girėno istorinis skrydis per Atlantą

2025 07 20
Vyksta Žagarės Vyšnių šventė
Kultūra

Vyksta Žagarės Vyšnių šventė!

2025 07 19
Dviračių takas
Lietuvoje

Radviliškyje atsiras 15 kilometrų naujų dviračių takų

2025 07 18
Smiltynės perkėla
Lietuvoje

Smiltynės perkėlos laukia pertvarka

2025 07 18
Maistas, maisto ruošimas
Lietuvoje

Aštuoniose mokyklose vaikai permokėjo už maistą

2025 07 18
Kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda | vialietuva.lt nuotr.
Lietuvoje

Tvarkomas kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruožas prie Kryžkalnio  

2025 07 18
Dviračių saugykla
Gamta ir žmogus

Per 2 metus sostinėje atsiras per 100 dviračių saugyklų

2025 07 18

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimgaudas apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Budweiser apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • V V P I ukf 1976 apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Rimgaudas apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Kaip pasiruošti užsienio kelionei, kad netektų kreiktis į gydytojus?
  • Pirmieji veiksmai, pametus ar radus mokėjimų kortelę
  • Anksčiau grąžinta būsto paskola: verta ar ne?
  • ANBO-I: nuo pirmojo skrydžio iki Lietuvos aviacijos šimtmečio

Kiti Straipsniai

Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kaip išvengti didelių degalų sąnaudų?

2025 07 19
Automobilis BMW

Greičio mėgėjų įpročiai nesikeičia

2025 07 18
Mopedas

Siūloma mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 07 11
Automobilių statymas

Sotinėje – nauji atsiskaitymo už automobilių statymą būdai

2025 07 11
Elektromobilio įkrovimas

Sostinėje panaikintos elektromobilių lengvatos. Ar tai atsilieps plėtrai?

2025 07 09
automobilis

Lenktynininkai: vairavimo sąmoningumas auga, bet pasitempti reikia

2025 07 09
Parama Ukrainai

Valstybinių miškų urėdija Ukrainai perdavė 15 automobilių

2025 07 08
Gatvė | panevezys.lt nuotr.

Panevėžys Mažos taršos zonos planą atidėjo iki spalio

2025 07 07
Automobilis

Kuo pasikliauti renkantis naudotą automobilį?

2025 07 05
Klaipėda

Klaipėdoje bus įrengta dar 500 automobilių statymo vietų

2025 07 02

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimgaudas apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Budweiser apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • V V P I ukf 1976 apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • Rimgaudas apie R. Vanagas. Sakmė apie raidę W, mojavusią erelio sparnais
  • skt. apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Automobilis, kelias, naktis | pixabay.com, 5735465 nuotr.

Dirbantiems naktį – pusantro karto didesnis darbo užmokestis

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai