Trečiadienis, 24 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kodėl vairuojant svarbus rankų sulenkimas ir galvos atrama

www.alkas.lt
2024-08-16 09:00:00
0
Automobilis | pixabay.com, Jackson David nuotr.

Automobilis | pixabay.com, Jackson David nuotr.

       

Vasarai perkopus į antrąją pusę ir prasidėjus atostogų sezono įkarščiui, nemaža dalis poilsiautojų į svečias šalis leidžiasi ir po jas keliauja automobiliu. Kiti poilsiautojai į užsienį skrenda lėktuvu ir iš jo išlipę persėda į nuomotą automobilį. Leidžiantis į tokias atostogas, svarbi ne tik transporto priemonės techninė būklė, bet ir vairavimo sąlygos – vairuotojo sėdėsena, aplinka automobilyje. Draudimo bendrovės „Gjensidige” Transporto žalų skyriaus vadovas Agnius Gučius pataria, kaip vairuoti ilgose kelionėse.

„Vasarą didelė dalis vairuojančių žmonių atostogauti keliauja automobiliu. Šį keliavimo būdą išbandę vairuojantys asmenys žino, kad ilgalaikis važiavimas gali būti varginantis. Todėl patogus sėdėjimas, tinkama kojų, rankų ir galvos padėtis padeda sumažinti nuovargį, leidžia vairuotojui išlaikyti budrumą ir užtikrina malonesnę kelionės patirtį”, – sako A. Gučius.

Draudimo bendrovės atstovas pateikia penkis patarimus vairuotojams, kaip reikėtų vairuoti ilgose kelionėse.

1. Atkreipkite dėmesį į sėdėseną

Įsėdus į automobilį jame svarbu jaustis kaip vilkint patogų rūbą: turite jausti transporto priemonę. Nepatogi sėdėsena, ypač ilgose kelionėse, gali tapti kančia, kai kiekvieną akimirką galvosite apie nepatogumą, o ne seksite kelią ir eismo sąlygas.

2. Pasirūpinkite kojų patogumu

Automobilio pedalai valdomi pėdomis, o ne visa koja, todėl sėdėjimo padėtį svarbu sureguliuoti taip, kad pedalus galėtumėte valdyti ne kilnojant ar lankstant koją, o naudojant tik pėdą. Koja per kelį turi būti šiek tiek sulenkta, nes avarinio stabdymo metu spaudžiant stabdžio pedalą bus reikalinga šiek tiek didesnė jėga.

Visiškai ištiesus koją, to padaryti gali ir nepavykti. Avalynė ilgoje kelionėje taip pat gali tapti problema: vairuojant pėdos padėtis ilgą laiką bus įremta į automobilio grindis, todėl batai turi būti patogūs, pėda neturi jausti nepatogumą tokioje padėtyje.

Kairė koja turi būti jai skirtoje vietoje – kairėje pedalų pusėje, ekstremaliai manevruojant ar stabdant ji taps papildomu atramos tašku, kuris leis jums sklandžiai valdyti vairą ar pedalus, o vairuojant automobilį su mechanine greičių dėže – operatyviau paspausti sankabos pedalą. Tačiau kelionės metu jokiu būdu nelaikykite kojos ant sankabos pedalo, jei tuo metu jo nenaudojate. Net ir nedidelė apkrova pedalui gali aktyvuoti sankabos mechanizmą, kurio jūs nejusite, bet patys mechanizmai veiks ir dils.

Reguliariai darykite pertraukėles, sustokite, pramankštinkite pečius, rankas ir kojas.

3. Pasirinkite tinkamą rankų sulenkimo kampą

Atstumas iki vairo turi būti toks, kad vairą galėtumėte pasiekti šiek tiek per alkūnes sulenktomis rankomis. Jei sėdėsite per toli ir vairą laikysite ištiestomis rankomis, manevruodami negalėsite panaudoti visos rankų jėgos. Tai gali riboti vairo eigą staigaus manevro arba ekstremalios padėties metu. Sėdėdami per arti, taip pat ribosite vairo pasukimo galimybes. Net ir nedidelio eismo įvykio metu rizikuosite stipriau susižaloti veidą dėl saugos pagalvės arba vairo, nes besiskleidžiančiai oro pagalvei gali neužtekti atstumo tarp vairo ir vairuotojo veido.

4. Nenuolaidžiaukite dėl saugos diržų

Gale sėdintys keleiviai, deja, dar ne visada užsisega saugos diržus. Vis dar gajus mitas, kad ilgoje kelionėje išsėdėti vienoje pozicijoje neva pakankamai sudėtinga, todėl keleiviai susigundo pakeisti sėdėseną, atsisegdami saugos diržus, atsisėsdami šonu ar priguldami ant galinės sėdynės. Gale sėdintys neprisisegę keleiviai avarijos metu gali tapti sviediniais, kurie ne tik susižalos patys, bet ir sužalos automobilyje esančius kitus keleivius bei vairuotoją.

Ši taisyklė galioja ir vieno tūrio automobiliuose galinėje dalyje esantiems daiktams, lagaminams. Jie avarijos metu išsibarstys po saloną ir padidins sužalojimus bei sumažins išgyvenimo tikimybę. Bagažą kelionės metu būtina užfiksuoti ir atskirti nuo vairuotojo bei keleivių erdvės. Tam yra įvairių sprendimų: specialios pertvaros ar tinklas, kuris uždengia bagažą, kabliukais užfiksuojant jį bagažo skyriuje.

5. Tinkamai sureguliuokite galvos atramą

Galvos atrama nėra skirta patogiai padėti galvą kelionės metu, ji skirta smūgio į galą metu būti atrama ir išvengti kaklo sužalojimų. Galvos atrama turi būti sureguliuota taip, kad vairuotojo ar keleivio pakaušis, atlošus galvą šiek tiek atgal, būtų pilnai atremtas į atramą. Jei automobilyje reguliuojamas ne tik atramos aukštis, bet ir poslinkis į priekį, susireguliuokite ir jį, kad tarp atramos ir galvos būtų kuo mažesnis atstumas. Nepamirškite ir gale sėdinčių keleivių, jų atramos privalo būti pritaikytos individualiai prie kiekvieno keleivio ūgio.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kaip vairuojant išvengti aklųjų zonų spąstų?
  2. Valgyti vairuojant taip pat pavojinga, kaip ir maigyti telefoną
  3. Vairuojant krentant stipriam sniegui svarbi kiekviena smulkmena
  4. Jokios pašalinės veiklos vairuojant! (video)
  5. Vėstant orams po kapotais įsitaisantys graužikai – vairuotojų galvos skausmas
  6. Kodėl verta ieškoti paskutinės minutės kelionių?
  7. Kaip paruošti automobilį atostogų kelionėms?
  8. Penktadalis didmiesčių gyventojų nevairuoja automobilio
  9. Svarbiausi važiavimo žvyrkeliais ypatumai
  10. Paslysti kelyje galima ir vasarą
  11. Eismo saugumą lemia ir jausmai
  12. Kaip išvengti pirmojo plikledžio staigmenų?
  13. Prieš šventes – kelininkų priminimai
  14. Ruošiantis kelionei svarbios net smulkmenos
  15. Pašalinės veiklos prie vairo vairuotojai vis dar neatsisako

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Lietuvoje

A. Zuokas siūlo „išpirkti“ kultūros ministro postą iš „Nemuno aušros“

2025 09 24
Lėktuvas
Lietuvoje

„Norwegian“ lėktuvai skraidys tarp Palangos oro uosto ir Bergeno

2025 09 24
Vaikai
Lietuvoje

Ką žinoti, jei už vaiko būrelį norite mokėti mažiau?

2025 09 24
Atšvaitas
Gamta ir žmogus

Trumpėjant dienoms žinovai ragina pasirūpinti saugumu

2025 09 24
Pasas, pilietybė
Lietuvoje

Siūloma įspėti gyventojus apie besibaigiantį dokumentų galiojimo terminą

2025 09 24
Lietuvos piliečių gretose – vienu Čiurlioniu daugiau
Lietuvoje

Lietuvos piliečių gretose – vienu Čiurlioniu daugiau

2025 09 24
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas kreipėsi į pasaulio lyderius

2025 09 24
Dviračių takas
Lietuvoje

Pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

2025 09 23

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • The Disturbing Illusion apie V. Sinica. Britams gana migracijos, maža žodžio laisvės
  • NissCee.Social apie V. Sinica. Britams gana migracijos, maža žodžio laisvės
  • Naivus klausimas apie Muzikos šventė „Gaida“ šiemet pristato išskirtines pasaulinio garso muzikos asmenybes
  • +++ apie Lietuvos piliečių gretose – vienu Čiurlioniu daugiau

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • A. Zuokas siūlo „išpirkti“ kultūros ministro postą iš „Nemuno aušros“
  • „Norwegian“ lėktuvai skraidys tarp Palangos oro uosto ir Bergeno
  • Ką žinoti, jei už vaiko būrelį norite mokėti mažiau?
  • Trumpėjant dienoms žinovai ragina pasirūpinti saugumu

Kiti Straipsniai

Lėktuvas

„Norwegian“ lėktuvai skraidys tarp Palangos oro uosto ir Bergeno

2025 09 24
Dviračių takas

Pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

2025 09 23
Autobusas

Vilniaus kelionių bilietai pirkti iki liepos 1 d. nuo spalio negalios

2025 09 23
Elektromobilis

Įkrovimo stotelėse atsiskaityti paprasčiau

2025 09 22
Troleibusas

Vilniuje – nemokamos kelionės viešuoju transportu

2025 09 22
Automobilis

Suklastota rida – ne šiaip formalumas

2025 09 21
Greičio matuoklis

Išradingumas nepadės išvengti ir atsakomybės už greičio viršijimą

2025 09 20
Draudimas nuo nelaimingų atsitikimų

Kada verta apsidrausti nuo nelaimingų atsitikimų?

2025 09 16
Dviračių takas

Lietuvoje nusidrieks beveik 174 km naujų dviračių takų

2025 09 15
Lėktuvas

2 sunkumai, su kuriais susiduria keliautojai

2025 09 15

Skaitytojų nuomonės:

  • The Disturbing Illusion apie V. Sinica. Britams gana migracijos, maža žodžio laisvės
  • NissCee.Social apie V. Sinica. Britams gana migracijos, maža žodžio laisvės
  • Naivus klausimas apie Muzikos šventė „Gaida“ šiemet pristato išskirtines pasaulinio garso muzikos asmenybes
  • +++ apie Lietuvos piliečių gretose – vienu Čiurlioniu daugiau
  • +++ apie Muzikos šventė „Gaida“ šiemet pristato išskirtines pasaulinio garso muzikos asmenybes
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pinigai

Kaip veikia pensijų fondai?

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai