Minios žmonių suplaukė į Paberžės festivalį, skirtą Tėvo Stanislovo atminimui. Šv. Mišiose aukotose kunigo Ričardo Doveikos dalyvavau kartu su savo žmona Indre. Išgirdome kaip šis Lietuvos šviesuolis tiesiog atvėrė savo širdį ir sielą mums iš esmės atskleisdamas, kodėl žmonių minios lanko šį, Tėvo Stanislovo numylėtą, kampelį.
Aukodamas šv. Mišias kunigas R. Doveika akcentavo šiandieninės visuomenės susiskaldymą ir laisvę krauju išsikovojusios tautos baimę kalbėti. „Tėvas Stanislovas buvo ir iki šiol yra mokytojas kiekvienam iš mūsų. Be visų kitų vertybių, jis mus moko ir gebėjimo būti pačiu savimi, būti tikru.
Viešojoje erdvėje neseniai nuskambėjo, kad net 80 proc. mūsų tautos žmonių bijo viešai išreikšti savo nuomonę. Į kokią duobę mes, kaip tauta, esame įkritusi? Nesinorėtų tikėti, kad mūsų tautos 30-mečio nepriklausomybės vaisius yra žmoguje glūdinti baimė išsakyti savo nuomonę, nes būsi užčiauptas, pastumtas. Toks vaisius mums nereikalingas“ – kalbėjo gerbiamas kunigas R. Doveika.
Kas vyksta Lietuvoje po tiesos žodžių išsakyto kunigo R. Doveikos?
Normaliu atveju valdžia turėtų labai rimtai susimąstyti ką daro ne taip, kad jų valdomoje valstybėje žmonės jaučiasi taip nesaugiai. Bet kur tau. Einama, kaip sakoma“ savo pačių pramintais takais“: iš karto užsipuolamas problemą iškėlęs kunigas.
Ir subėga, tiksliau sušaukiami, LRT ,,faktų čekeriai”, kad paneigtų R. Doveikos įžvalgas, matymus, apibendrinimus išsakytus Paberžėje šv. Mišių metu. Tuojau pateikė dar 2019 metais atlikto „išsamaus tyrimo“ rezultatus. Pagal juos panašu, kad pasaulyje laisviau gyvenančių ir kalbančių žmonių kaip ir nėra. Jau tokia diiiidelė ta žodžio laisvė Lietuvoje buvo 2019 metais!
Bet gi dabar 2024 metai. Jau yra atlikti nauji tyrimai, kai Lietuvą valdo liberalkonservatoriai. Pavyzdžiui, 2022 metų tyrimai jau rodo visai kitokį rezultatą. Tai yra tą, apie kurį ir kalbėjo kunigas R. Doveika. LRT ir konservatorių politikų aršus kunigo puolimas už išsakytą tiesą parodo, kad jis buvo teisus.
Kitokia nuomonė Lietuvoje jau yra persekiojama net, kai ją išsako visoje šalyje gerbiami ir mylimi žmonės. Kaip tada rasti drąsos atlaikyti tokį puolimą puolimą ir nebijoti reikšti savo nuomonę kitiems žmonėms?
Pasimokykime iš Tėvo Stanislovo ir imkime tikrai branginti laisvę
Toliau tęsdamas savąjį pamokslą, dvasininkas R. Doveika priminė, jog Tėvas Stanislovas itin brangino laisvę ir laisvais tapti kvietė kiekvieną: „Jis gebėjo pasakyti drąsų žodį, pataisyti, kai matydavo, kad išeinama iš kelio ar pasirenkama ne bendrojo gėrio kryptis, bet niekad nepasiduodavo būti kažkieno nuosavybe, reklaminiu veidu, politinių pažiūrų atrama – visada buvo visų ir virš visų, laisvu ir niekieno.“ – kalbėjo kunigas R. Doveika.
Galvoju, kiek šiandien mūsų save laiko laisvais, „niekieno“ žmonėmis? Kas šiandien mus sugrąžins į drąsą, kad galėtume apginti puolamą sielovadininką, kunigą R. Doveiką? Manau, kad tai yra tik mūsų, visų Lietuvos žmonių pareiga. Kviečiu, nelikime abejingais!
Juk iš tiesų šiandien matome, kad kartais turėti galimybę išsakyti savo nuomonę, požiūrį prilygsta galimybei išlikti gyvam. Nes tave iš kartų užpuls konservatorių valdžios „paruoštukų“ komanda. Tą esu ne kartą patyręs.
Žinoma, suprantu, kai 80 % žmonių kausto baimė – tai išsikalbėti, išlikti gyvybingam ir eiti Lietuvos laisvės ir demokratijos kūrimo keliu į priekį – labai sudėtinga. Niekinami net kunigai ir tokie šviesuoliai kaip tautos dainius Justinas Marcinkevičius. Kviečiu tapti drąsiais ir laisvais. Mylėkime ir ginkime tuos, kurie mums kasdien primena kodėl turime mylėti Tėvynę Lietuvą.
Negera valdžia, oi negera. O iš kur ji nukrito? Oi pamiršau , garažuose sklinda gandas , kad ką Tauta berinktų , “dėdė Siamas” , paskirs , kas jam naudinga. Nes Lietuva – “usa” kolonija. Tai rinkimuose neapsimoka dalyvauti.
Tai va M. Puidokai , būdamas jaunas, pilnu jėgos palitikas – pirmyn . Aiškinkit vietiniams “vatnikams” , kad Tauta šios žemės šeimininkai ir valdžia.
Moterys pirtyje šnekėjo, kad ir Prancūzija , ir Japonija , ir… …… yra USA kolonijos. Kad ten visur angliškai.
Kai tas gerasis Karbauskis maždaug ~2017m. pasišaipė iš intelektualiojo Puidoko dėl jojo ryšių su Oriono planetų sistema ——tai čia irgi buvo šviesuolio užpuolimas ?
Kad su LRT kažkas negerai , tai pastebiu jau keletą metų. Didžiausia bei valstybinė masinės informacijos įstaiga vykdo propagandą kaip jai ir priklausytų, bet jos veikloje pastebiu kai kurių brigadų išskirtinius interesus, kai kur valstybė pagriaunama. Tas pasikeitimas LRT veikloje išryškėjo, kai jos veikloje buvo atsisakyta darbo apmokėjimo už etatą, kai buvo pereita prie tam tikros privatinės veiklos, kai buvo pradėta finansuoti vadinamus “kūrybinius projektus”. Atrodo, kad pav.pernai vienas toks žymus žurnalistas Jakilaitis atliko projektų už 800 tūkst. eurų. Šiandieninės prez. Nausėdos inauguracijos komentaruose , kuriuos pateikia LRT, vyrauja neigiami atsiliepimai apie prez. veiklą. Mano manymu, tai netinkama, neigiama, skaldoma ir griaunama. Gal prez. puolamas už jo aktyvia ir teisingą poziciją dėl Ukrainos? Man atrodo, kad prez. Lietuvą kuria, tik griovėjai nepraleidžia bet kokios progos ją pagriauti..
Būtent, per vadinamus “kūrybinius projektus” atsiranda galimybė gauti kartu “du” finansavimus – oficialų LRT lietuviškąjį ir uždarbį už paslėptai projekte kartu vykdomą ardomąją svetimosios šalies strategiją Lietuvos valstybės atžvilgiu. Pvz., Bumblausko, Savukyno projektus matyčiau kaip aiškius žečpospolitinės (smetoninės) lenkybės tarp lietuvių propagavimus.
“Žečpospolitinės ( smetoninės) lenkybės”? Manau, nereikėtų lyginti nelygintinų dalykų. Valstybinė Žečpospolitos kalba buvo lenkų, “smetoninės” Lietuvos valstybinė kalba- lietuvių. Siūlau pasiskaityti: ht tps://pl.wikipedia.org/wiki/Litewska_okupacja_Wile ńszczyzny
O kas buvo Vilniaus nevadavimas, kapituliacija prieš 1938 m. Lenkijos ultimatumą, nepasiėmimas kaip Lietuvos niekeno neginamo Vilniaus po Lenkijos žlugimo 1939 m. rugsėjo 17 d., Prezidento (Smetonos) nesikėlimas į Vilnių kaip sostinę po 1939 m. spalio 10 d. ir t.t. O kur dar 1919 m. lenkų Kaune organizuotas perversmas, kad prijungus Lietuvą prie Lenkijos. Ar tai ne žečpospolitiškos pozicijos veiksmai? Be to, regis, lenkystė tarpukariu turėjo vietos ir paties Kauno miesto gyvenime? Sakoma, kad po karo Kaune atvykus lietuviui netgi bijota gatvėje lietuviškai ko nors paklausti. Tai va dėl tų “nelygintinų dalykų” …
Pritariu. Vilijampolėje (slabodkė, slabada) taip vadinama Kauno dalis, dar ilgai iš senesnių gyventojų girdėjosi lenkiškas šveblavimas. Apytikriai apie 1975-78m.