Per pastaruosius penkerius metus kone visą viešojo transporto parką atnaujinusi bendrovė „Kauno autobusai“ įmones bei kitas organizacijas skatins suteikti patogesnes ir pigesnes keliones savo darbuotojams. Nuo šiol juridiniai asmenys įsigyti metinius bilietus galės kolektyviai už bemaž trečdaliu mažesnę kainą. Taip tikimasi dar labiau paskatinti darnų judumą mieste.
Tam, kad privataus ar viešojo sektoriaus darbuotojai pretenduotų į pigesnes keliones viešuoju transportu, minimaliai būtina įsigyti bent 100 bilietų. Tokiu atveju vieno metinio bilieto kaina atsieitų 193 eurus. Dabar įprastas metinis bilietas kainuoja 275 Eur.
„Šiuo sprendimu sieksime įmones ir įstaigas pasirūpinti savo darbuotojais, suteikiant jiems galimybę naudotis pigesniais ilgalaikiais bilietais. Taip palengvinamas kelionių į darbą planavimas – nereikia sukti galvos dėl parkavimo vietos nuosavam automobiliui. Tuo pačiu darbdaviai motyvuotų savo darbuotojus, formuotų savo, kaip socialiai atsakingų įmonių, įvaizdį, prisidėtų prie Kauno miesto darnaus judumo plano tikslų įgyvendinimo, mažesnių spūsčių ir aplinkai draugiškesnių kelionių.
Jeigu bent dalis organizacijų pasinaudos tokia galimybe, tai neabejotinai pagerins bendrą eismo situaciją mieste, ypač piko metu. Kuo mažiau automobilių pagrindinėse arterijose, tuo sklandesnės kauniečių kelionės“, – sprendimo privalumus vardija Kauno mero pavaduotojas Andrius Palionis.
Sprendimui dėl metinių bilietų lengvatų įmonių darbuotojams antradienį vienbalsiai pritarė posėdžiavusi miesto taryba.
Kaunas tokios praktikos ėmėsi remdamasis kitų miestų gerąja patirtimi. Skaičiuojama, kad šis sprendimas gyventojams ne tik padeda sutaupyti, bet ir mažina spūstyse praleidžiamą laiką.
„Keliauti viešuoju transportui skatiname įvairiais būdais – ne tik naujais, mažiau taršiais autobusais, troleibusais, bet ir patogia bilietų sistema ar specialia kainodara įmonėms, motyvuojančioms savo darbuotojus rinktis tokį alternatyvų transportą kelionėms. Visgi šis sprendimas naudingas ne tik organizacijoms, bet ir miestui, jo gyventojams. Tikimės, kad keliaujančių viešuoju transportu vis daugės“, – pridūrė bendrovės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Iki šio sprendimo Kaunas didelį dėmesį skyrė susisiekimo infrastruktūrai ir viešojo transporto parkui atnaujinti. Miesto gatvėmis jau rieda šimtai apynaujų ir vos pernai nuo konvejerio nuriedėjusių autobusų bei troleibusų, užtikrinančių dar komfortiškesnes keliones.
Kaunas kasmet plečia ir pėsčiųjų bei dviračių takų tinklą. Pastarasis sparčiai artėja prie pusantro šimto kilometrų ribos.