Šeštadienis, 2 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kaip keičiasi įpročiai persėdus į elektromobilį

www.alkas.lt
2024-03-31 10:45:00
0
Elektromobiliai | sumin.lt nuotr.

Elektromobiliai | sumin.lt nuotr.

Nors šiandien didelę dalį naudojamo transporto vis dar sudaro benzininiai ar dyzeliniai automobiliai, perėjimas prie aplinką tausojančių elektromobilių įgauna vis didesnį pagreitį. Lietuvoje grynųjų elektromobilių skaičius, „Regitros“ duomenimis, perkopė 11 tūkstančių, o „S&P Global Mobility“ prognozuoja, kad 2026-ieji metai bus lūžio metais transporto sektoriaus masinei elektrifikacijai. Tai reiškia, kad vis daugiau vairuotojų persės į elektromobilius. Tad klausimas, kaip persėdus į elektromobilius pasikeis mūsų vairavimo įpročiai? Į jį atsako Aurimas Tamašauskas, BMW atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovas.

Pradėję vairuoti elektrinius automobilius vairuotojai pastebės ne vieną kardinalų pokytį – nuo pasikeitusios automobilio priežiūros iki kitokio jų valdymo. Tačiau didžiausias iššūkis visgi taps ne elektromobilio vairavimas, bet įsisenėjusių įpročių keitimas.

Į automobilio įkrovimą žvelgsime kaip į išmanaus telefono

Vairuodami benzininius ar dyzelinius automobilius esame įpratę savo kelionės maršrutą ir laiką planuoti negalvodami apie sustojimus degalų bakui papildyti. Mat degalinių tinklas platus, o užsipilti degalų – netrunka. Todėl keliaudami menkai sekame degalų likutį automobilyje.

Tuo tarpu į elektromobilio baterijos įkrovimą reikia žvelgti taip, kaip į savo išmaniojo telefono: jeigu žinome, kad važiuosime toli, norėsime turėti pilnesnę bateriją, o jeigu šalia ir trumpam – į baterijos likutį nekreipsime dėmesio. Pavyzdžiui, jei pilnai įkrautas elektromobilis gali nuvažiuoti apie 300 kilometrų, o žmogaus kelionė į darbą ir iš jo sudaro apie 50 kilometrų, vadinasi, automobilį bus galima įkrauti kartą per 4-5 dienas.

Jei įkrovimo stotelę turėsite savo namų kieme ar darbe, automobilį, kaip ir savo išmanųjį įrenginį, galėsite palikti krautis tol, kol dirbsite, miegosite ar užsiimsite kita veikla. Tiesa, susiruošus į ilgą, kelių šimtų kilometrų kelionę, priklausomai nuo elektromobilio, gali tekti susiplanuoti 30 min. trukmės sustojimą baterijai įkrauti. O tokį įkrovimą prasminga suderinti su kokia kita veikla – pavalgymu ar kt.

Beje, gamintojai itin sparčiai tobulina baterijas ir šiuolaikiniai elektromobiliai jau geba viena įkrova įveikti 500-600 km, t.y. priartėjo prie vidaus degimo variklį turinčių automobilių nuvažiuojamo atstumo.

Paprastesnė automobilio priežiūra

Kitas pokytis, kurį pastebės vairuotojai – mažesnis įsitraukimas į automobilio priežiūrą. Šiandien benzininius ar dyzelinius automobilius reikia tikrinti dažniau nei tik techninės apžiūros metu: reguliariai ir atidžiai apžiūrėti vidaus degimo variklių diržus, keisti degalų ar alyvos filtrus, ir pan. Vairuotojams ir patiems tenka žvilgtelėti po automobilio dangčiu bei patikrinti įvairių skysčių – aušinimo, tepalų – lygį.

Tuo tarpu pradėjus vairuoti elektrinį automobilį iš karto bus galima pajusti, kad jis reikalauja žymiai mažiau priežiūros. Jame net ir fiziškai yra mažiau detalių – jeigu vidaus degimo važiuoklėje yra per 2000 tūkst. judančių dalių, tai elektromobilyje – vos 20. Be to, elektrinėje transporto priemonėje labai daug dalykų yra valdomi programinės įrangos, todėl paties vairuotojo įsikišimo reikia labai nedaug. Labai tikėtina, kad jums rūpintis reikės tik langų plovimo skysčio papildymu. Pavyzdžiui, „BMW iX“ modelyje variklio dangtis neatsidaro – prasiveria tik BMW ženkliukas, po kuriuo slepiasi langų plovimo skysčio bakelis.

Vairavimo pradžioje vos keli mygtukų paspaudimai

Nors elektrinio automobilio vairavimą galime iš dalies prilyginti automobiliui su automatine pavarų dėže, svarbu pabrėžti ir vieną esminį skirtumą – čia pavarų nerasite. Tokios technologijos pliusas toks, kad vos tik spustelėjus koja akceleratoriaus pedalą, elektromobilis iš karto įgaus galios ir nereikės laukti, kol persijungs pavaros.

Vairavimo pradžia taip pat skirsis nuo jau įprastinės, tačiau svarbu tai, kad daugumos elektrinių automobilių vairavimo būdas iš esmės yra vienodas. Elektromobilį įjungti galėsite vos vieno mygtuko paspaudimu. Nustebsite, bet neišgirsite užsivedant variklį. O kelionei pradėti pakaks pasirinkti vairavimo pasirinktį.

Kitoks stabdymo būdas

Elektromobiliai, kaip ir įprasti automobiliai su automatine pavarų dėže, turi tik du pedalus – stabdžių ir akceleratoriaus. Tačiau gali būti, kad dažniausiai važinėsite naudodami tik vieną – akceleratoriaus – pedalą.

Taip yra todėl, kad elektriniai automobiliai naudoja regeneracinį stabdymą – atleidus greičio pedalą automobilis pradeda pats stoti, nes įsijungia įrenginys, kuris riedėjimo energiją paverčia elektra ir grąžiną ją į elektromobilio bateriją. Taigi, išsiugdysite įprotį sustoti ne paspaudus stabdžio pedalą, bet tiesiog laiku atleisdami akceleratorių. Verta paminėti ir tai, kad toks vairavimo įprotis leis taip pat sutaupyti baterijos energijos, tuo pačiu atitolinant ir elektromobilio įkrovimo laiką, taip pat tausos stabdžių diskus ir kaladėles.

Apibendrinant, perėjimo prie elektrinio automobilio vairavimo ir pokyčių bendrąją prasme tikrai neišvengsime. Todėl tiems, kurie jau vairuoja automobilius su automatine pavarų dėže, elektromobilio vairavimo patirtis turėtų būti artimesnė, tačiau nereiškia, kad žmonės, kurie šiandien vairuoja automobilius su mechanine pavarų dėže, ateinančius pokyčius priims sunkiau. Anaiptol – elektromobiliai ne tik gerokai supaprastins patį vairavimą, bet ir suteiks galimybę pigiau juos eksploatuoti ir prižiūrėti.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kaip krauti elektromobilį namų sąlygomis?
  2. Kam verta įsigyti elektromobilį jau šiandien?
  3. Keletas taisyklių įkraunant elektromobilį
  4. Dėl karantino keičiasi automobilių techninės apžiūros tvarka
  5. Įsigyti panaudotą elektromobilį nėra paprasta
  6. Sutaupyti degalų padės vairavimo įpročiai
  7. Kaip išvengti pavojų slidžiame kelyje?
  8. Kaip elektromobilis gali atsipirkti greičiau
  9. Kaip išvengti pirmojo plikledžio staigmenų?
  10. Kaip susigaudyti tarp skirtingų žieminio dyzelino priedų?
  11. Kaip vairuoti ekonomiškiau ir saugiau
  12. Lenktynininko patarimai: Kaip vairuoti žiemą?
  13. Kaip elgtis pamačius automobilį su švyturėliais?
  14. Avarija. Kaip nelikti be kaltės kaltu?
  15. Naujas ar naudotas automobilis? Kaip pasirinkti?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Studentai
Lietuvoje

Patvirtinta stojančiųjų konkursinio balo skaičiavimo tvarka

2025 08 01
Kultūros ministerija
Lietuvoje

Kultūros ministerija ir KAM stiprina bendradarbiavimą

2025 08 01
Priešiškas dronas nukrito Lietuvos kariniame poligone Gaižiūnuose
Lietuvoje

Lietuvą atakavęs dronas sudužo Lietuvos kariniame poligone…

2025 08 01
Greičio matuoklis
Lietuvoje

Greičio matuokliai keliaus į pavojingiausius eismo ruožus

2025 08 01
Mokykla, telefonas
Lietuvoje

Švietimo įstaigos turės pasitvirtinti tvarkas dėl telefonų naudojimo

2025 08 01
JAV pasiuntinys bėga Kremliun
Užsienyje

Pareiškęs ultimatumą, Trampas piktinasi Rusijos veiksmais, bet… siunčia pasiuntinuką į Maskvą

2025 08 01
Žaidimų erdvė
Gamta ir žmogus

Vilniaus oro uoste atidaryta žaidimų ir pažinimo erdvė vaikams

2025 08 01
Futbolas
Gamta ir žmogus

„Aukštaitijos“ stadione – legendinio „Ekrano“ sugrįžimas

2025 08 01

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie L. Šopauskas. Apie politines veidmainystes arba apgailestavimų Respubliką
  • KM pranešė apie Kada išvysime neseniai aptiktas karališkąsias insignijas ir kitus radinius?
  • Po 500 m. pabudus apie D. Kuolys. Nusiginklavimas (IV)
  • Rimgaudas apie Klaipėda ruošiasi švęsti 773-iąjį gimtadienį!

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Lietuvos monetų kalykla pristato išskirtinę kolekcinę monetą su M. K. Čiurlionio kūriniu „Auka“
  • Kampuotasis česnakas – retas augalas
  • 3 sumanymai, kaip surengti tobulą žaidimų vakarą
  • Patvirtinta stojančiųjų konkursinio balo skaičiavimo tvarka

Kiti Straipsniai

Vairuotojo pažymėjimas

Nuo rugpjūčio 20 d. didės vairuotojo pažymėjimų kainos

2025 07 30
Baltijos jūros krantų stebėsena

Paskelbti Baltijos jūros krantų pokyčių stebėsenos rezultatai

2025 07 25
Žaliųjų ežerų paplūdimys

Į sostinės paplūdimius – autobusu ar dviračiu

2025 07 24
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Daugėja gaisrų dėl netinkamo ličio jonų baterijų naudojimo

2025 07 21
Kelionė, automobilis

2 iš 5 vairuotojų yra patyrę žalą dėl prastos kelio dangos

2025 07 20
Elektromobilio įkrovimas

Iki 99 proc. elektromobilių baterijų ardomos nelegaliai

2025 07 19
Degalinė | alkas.lt Arūno Sartanavičiaus nuot.

Kaip išvengti didelių degalų sąnaudų?

2025 07 19
Automobilis BMW

Greičio mėgėjų įpročiai nesikeičia

2025 07 18
Eugenijus Sabutis

Susisiekimo ministerija patvirtino pokyčių planą

2025 07 15
Mopedas

Siūloma mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 07 11

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie L. Šopauskas. Apie politines veidmainystes arba apgailestavimų Respubliką
  • KM pranešė apie Kada išvysime neseniai aptiktas karališkąsias insignijas ir kitus radinius?
  • Po 500 m. pabudus apie D. Kuolys. Nusiginklavimas (IV)
  • Rimgaudas apie Klaipėda ruošiasi švęsti 773-iąjį gimtadienį!
  • Jonas apie L. Šopauskas. Apie politines veidmainystes arba apgailestavimų Respubliką
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Akmenys | pixabay.com, Alexandra Koch nuotr.

Natūralūs akmenys skinasi kelią į lietuvių kiemus

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai