M. K. Čiurlionio namai Vilniuje tęsia 2020 metais pradėtą susitikimų ciklą „Čiurlionio gentis šiandien“.
Šie susitikimai leidžia lankytojams susipažinti su po visą pasaulį pasklidusios plačios Čiurlionių genties atstovais, kurie šiandien save realizuoja pačiose įvairiausiose kūrybos sferose.
Pastaraisiais metais vyko Klivlende gyvenančio ir kuriančio Jūrio Čiurlionio, vilnietės akvarelistės Ariadnos Čiurlionytės, Melburne įsikūrusios Jazminos Cicinas, o kiek anksčiau ir kauniečio Džiugo Palukaičio darbų parodos.
Artėjant sukakties metams, toliau tęsiami susitikimai su Čiurlionio genties kūrėjais.
Šiemet Čiurlionio namų lankytojai susipažins su dar dviem atstovais – tapytoja Nomeda Čiurlionyte ir fotografu Pauliumi Lileikiu.
Kovo 6 d., trečiadienį, 17:30 val. M. K. Čiurlionio namuose atidaroma Ukrainos dailininkų sąjungos narės Nomedos Čiurlionytės tapybos darbų paroda „Angelų vienybė“.
Dauguma parodoje rodomų darbų sukurti itin neramiu 2022–2024 metų laikotarpiu, prasidėjus, vykstant ir vis dar tęsiantis karui Ukrainoje.
Atidarymo vakare muzikuos smuikininkė iš Ukrainos Myroslava Kotorovych, kuri atliks ukrainiečių kompozitorių kūrinius bei fortepijoninis Sonatos ir Roko Zubovų duetas.
Angelas, kaip dvasinio pasaulio ženklas, globėjas, saugotojas, šviesos ir ramybės nešėjas, dažnai matomas M. K. Čiurlionio tapybos darbuose.
Dailininkei lankantis Čiurlionio namuose Vilniuje ir kalbant apie čia būsimą parodą, teko pripažinti, kad ji tik dabar atkreipė dėmesį į tą netikėtą paralelę tarp jos kūryboje atsiradusių angelų ir M. K. Čiurlionio kūrybos.
Nors angelas, kaip simbolis, nėra svetimas įvairiuose Nomedos Čiurlionytės kūrybos laikotarpiuose, būtent pastaraisiais metais jis tampa vyraujančia tema, nešančia labai aiškų krūvį ir prasmę.
Kiekvienas mūsų skirtingai išgyvename karą Ukrainoje, o ši paroda – tai dailininkės asmeninė reakcija į įvykius jos okupuotoje tėvynėje.
Ukrainos kariams paprašius sukurti amuletus, kuriuos jie galėtų nešioti savo apsauginėse liemenėse, menininkė nutapė angelus globėjus, kurie iškeliavo į frontą.
Šie angelai įgavo moters simbolį – motinos, žmonos, dukros. Jos kantriai laukia savo vyrų, su pergale sugrįžtančių iš karo zonos. Išskirtinis bruožas – tai angelų sparnai, kurie įgauna pagrindinį vaidmenį darbų kompozicijose.
Angelai bando savo sparnais išvaryti ir išvalyti juodulį, slenkantį ant nekaltų žmonių. Šie angelai neturi veido bruožų, nes pagrindinis paveikslų bruožas – tai balti, energija trykštantys angelų sparnai.
Kai žmonės kariauja, kai upėmis liejasi kraujas, nuostabūs angelai tyliai vienijasi ir klausia mūsų: ką jūs darote, žmonės?
Nomeda Čiurlionytė gimė 1974 m. Vilniuje. Baigusi 50-tą vidurinę mokyklą, persikėlė į Londoną, kur Vestminsterio koledže tęsė studijas ir įsitraukė į madų šou, televizijos ir kino industrijos sektorių.
Vėliau Kensingtono ir Čelsio koledže studijavo grafinį dizainą, skaitmeninį dizainą ir filmų montažą.
Dalyvavo rengiant Portobelo šventę, kuriant renginio internetinį puslapį bei trumpametražį filmą „EX Boxers Overweight“.
Būdama elektroninės grupės NBAW (New Breed of Alternative Workers) narė, kūrė vizualinį meną pasirodymams Anglijoje, Austrijoje ir Vokietijoje.
Nuo 2009 m. menininkė gyvena Ukrainoje ir nuolat dalyvauja parodose, meno projektuose, yra įkūrusi dailės studiją vaikams.
Paroda veiks iki gegužės 4 dienos. Parodos koordinatorė Milda Pleitaitė.