Seimas pradėjo svarstyti švietimo, mokslo ir sporto ministro Gintauto Jakšto pristatytas Mokslo ir studijų įstatymo pataisas, kuriomis siekiama padidinti profesinių studijų (išskyrus rezidentūrą) apimtį ir ji siektų nuo 60 iki 120 studijų kreditų. Dabar galiojančiame įstatyme šių studijų apimtį sudaro 60 kreditų.
„Siekiant mažinti mokytojų trūkumą Lietuvoje ir pritraukti motyvuotus specialistus, baigusius, nebūtinai pedagogikos studijas, siūloma išplėsti pedagoginių profesijų studijų modelį, kai asmuo pedagoginių profesinių studijų metu galėtų įgyti ne tik profesinę mokytojo kvalifikaciją, tačiau esant poreikiui studijuoti ir modulius, reikalingus būsimam mokomajam dalykui“, − Seimo posėdyje kalbėjo ministras.
G. Jakštas pažymi, kad labai sudėtinga pritraukti stojančiuosius į pedagogikos studijas, kai bakalaure studijuojama kažkokio dalyko pedagogika visus ketverius metus ir po studijų galėsi būti tik to dalyko mokytoju, dažniau renkamasi studijuoti dalyką, o po to profesinėse pedagogikos studijose įgyti pedagogo kvalifikaciją.
„Matome atvejų, kai skaičiuojami dalykai, kiek turima kreditų. Tarkime, norint būti matematikos mokytoju, reikia turėti tam tikrą skaičių kreditų ir, pavyzdžiui, trūksta keturių. Todėl pagal dabartinį modelį asmuo turėtų studijuoti visas laipsnį suteikiančias studijas, eiti į bakalaurą nuo pradžių ir studijuoti ketverius metus. Po šio pakeitimo būtų galima tuos kelis trūkstamus kreditus įgyti profesinėse pedagogikos studijose, tai atvertų patogesnį kelią tiems, kas norėtų būti dalykų mokytojais“, − siūlomus pokyčius pristatė švietimo, mokslo ir sporto ministras.
„Prognozuojama, kad 120 studijų kreditų pedagogines profesines studijas rinktųsi apie 60 asmenų. Prognozuojant, kad sutartis dėl įsidarbinimo mokyklose sudarytų bent pusė šių asmenų ir pretenduotų į tam skirtą paramą, šių asmenų studijoms finansuoti ir paramai mokėti papildomas lėšų poreikis 2025 m. siektų 447 960 Eur, o 2026 m. – 298 640 Eur“, − teigiama aiškinamajame rašte.
Pritarus projektams po pateikimo, toliau jie bus svarstomi pagrindiniu paskirtame Švietimo ir mokslo komitete. Prie šio klausimo svarstymo Seimo posėdyje planuojama grįžti pavasario sesijoje.
Geriausiai seimas parodė kaip rūpinasi mokytojų rengimu
kai uždarė mokytojų rengimo aukštąją mokyklą. Valstybingumo naikintojai.