Trečiadienis, 12 lapkričio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

„Lietuvos metų gaminio“ varžytuvėse aukso medaliu įvertintas laivybos kelias Nemune

www.alkas.lt
2024-01-19 09:00:41
0
Bunos | MILSA nuotr.

Bunos | MILSA nuotr.

       

Vienas ambicingiausių 2023 m. projektų – daugiau nei 500 bunų, įrengtų Nemuno vagoje.

Pagrindinė bunų įrengimo Nemuno atkarpoje paskirtis – išlaikyti gilią ir laivybai tinkamą upės vagą.

Specialiai šiam svarbiam Vidaus vandens kelių direkcijos vykdytam projektui įmonių grupė „Milsa“ sukūrė naują gaminį – dviejų frakcijų dolomito akmenį.

Būtent šis „Milsa“ grupės įmonės „Klovainių skalda“ gaminys „Lietuvos metų gaminio“ varžytuvėse buvo įvertintas aukso medaliu.

Projektas, kurio metu buvo atnaujintas laivybos kelias Nemunu, užtruko trejus metus.

Tvarkant upės vagą, iš viso pastatytos arba rekonstruotos 553 bunos, kurias įrengus Nemuno vanduo pats valo ir tiesina vagą, sukuria didesnį gylį laivakelyje.

Šis projektas išskirtinis dėl apimties – bunų statybai panaudota statybinių medžiagų, kurių svoris – apie 765 tūkst. tonų.

Projekto metu pastatytų bunų ilgis siekia beveik 30 kilometrų. „Milsa“ grupė specialiai šiam projektui pagamino ir pateikė didelį kiekį nestandartinių akmenų.

„Tokios apimties bunų statyba Nemune yra pirmoji nepriklausomos Lietuvos istorijoje: reikėjo pagaminti specialios frakcijos (63–180 mm ir 180–480 mm) daugiau kaip 400 tūkst. tonų akmenų.

Tačiau problema ta, kad tokio kiekio didelių akmenų – žvirgždo riedulių – tiesiog nėra. Norint šiuos akmenis importuoti, kaina išaugtų daugiau nei dvigubai.

Mes pasiūlėme sprendimą – sukurti naują produktą ir jį pagaminti iš dolomito akmens mūsų įmonės „Klovainių skalda“ karjere“, – naujojo gaminio atsiradimo istoriją pasakoja „Milsa“ įmonių grupės generalinis direktorius Mantas Makulavičius.

„Lietuvos metų gaminio“ varžytuvėse aukso medaliu įvertintas laivybos kelias Nemune | Vandens kelių direkcijos nuotr.
DCIMDJI_202310191359_027

Prilygsta geriausiems užsienio pavyzdžiams

Visas projektas pareikalavo daug laiko. 2020–2021 m. žiemą „Milsa“ grupė išbandė technologinius procesus ir derino įrangą, kad gaminama produkcija atitiktų reikalavimus.

Kita vertus, laiko investicijos pasiteisino: Lietuvoje buvo sukurtas visiškai naujas, pirmas toks 63–180 mm ir 180–480 mm frakcijų dolomito akmuo, skirtas bunoms statyti.

Vidaus rinkoje nėra gamintojų, kurie iš dolomito žaliavos galėtų tiekti tokios rūšies akmenis.

Užsienyje tokių ar panašių akmenų esama, tačiau dėl didelio svorio, gabaritų, abrazyvumo ir didelių transportavimo sąnaudų Lietuvos įmonės gaminamas akmuo yra konkurencingesnis.

Lietuvių gaminys atitinka aukščiausius standartus ir nenusileidžia geriausiems pavyzdžiams užsienyje.

Nors „Milsa“ investavo ir sukūrė naują gaminį vienam konkrečiam projektui, įmonių grupė šių investicijų nelaiko rizikingomis ar vienkartinėmis.

„Mes matome savo naujo gaminio potencialą įgyvendinant ir kitus Lietuvai aktualius projektus.

Vieni jų – tolesnė vidaus vandens kelių plėtra, nes planuojama vystyti vandens kelius Nevėžyje ir Neryje.

Kita galimybė – „Rail Baltica“ statyba, kur tokio dydžio akmenys bus naudojami šlaitams tvirtinti“, – išskiria Mantas Makulavičius.

„Milsa“ gaminys, pelnęs „Lietuvos metų gaminio“ auksą, yra pavyzdys, kaip vienam strateginiam šalies projektui vidaus rinkoje sukurtas naujas gaminys yra ekonomiškai naudingas.

Taip pat jis įgalina projekto vystytojus ateityje toliau plėsti šalies vidaus vandens kelių tinklą.

Ateityje galimos ir platesnės šio gaminio panaudos galimybės: keičiant akmens dydį, jį galima pasitelkti ir kitiems hidrotechniniams projektams, pavyzdžiui, šlaitų tvirtinimui bei atraminių sienučių, gabionų statybai.

„Lietuvos metų gaminio“ varžytuvėse aukso medaliu įvertintas laivybos kelias Nemune | Vandens kelių direkcijos nuotr.
„Lietuvos metų gaminio“ varžytuvėse aukso medaliu įvertintas laivybos kelias Nemune | Vandens kelių direkcijos nuotr.

Naujam gaminiui rinkosi tvarias investicijas

Naujo dolomito akmens gamybai buvo pasitelktos papildomos įmonių grupės investicijos. Buvo įsigyta mobili sijojimo technologinė linija „Keestrack K5“, skirta stambiems akmenims sijoti.

Žaliavos sprogdinimo darbai buvo atliekami naudojant specialią technologiją, kuri užtikrina, kad po sprogdinimo liks kuo daugiau stambių akmenų, tinkamų bunoms statyti.

Gamybos procese taip pat buvo naudojamas naujas ekskavatorius „Volvo EC480L“. Optimizuojant sąnaudas ir žmogiškuosius resursus, abu įrenginius valdė vienas operatorius.

„Milsa“ stengiasi pamatuoti net ir mažiausius procesus, ieškant galimybių juos pagerinti ir iš vadybinės, ir iš technologinės pusės.

Todėl bendrovės investicijos praeina ne tik ekonominio naudingumo, būtinybės, bet ir tvarumo patikrą.

Pavyzdžiui, gaminant bunų statybai būtinų frakcijų akmenį, įmonių grupė gamybos procese pasitelkė naujausią įrangą, kuri naudoja mažiau kuro ir turi mažesnį CO2 pėdsaką.

Taip pat „Milsa“ išvengė papildomų sąnaudų ir aplinkos taršos, nes pasirinko žaliavą ne transportuoti į stacionarią liniją, o gaminti bunų akmenį panaudojant mobilią liniją, įrengtą tiesiog karjere, prie sprogdintos žaliavos šlaito.

Dalis stambių akmenų (180–480 mm frakcijos) buvo renkami tiesiai po sprogdinimo, nenaudojant net ir mobilios sijojimo linijos, taip dar labiau pavyko sumažinti į aplinką išmetamos taršos kiekį.

Aplinkosauginiai sprendimai pareikalauja nemažų investicijų, kurios paprastai didina savikainą.

Tačiau jaunosios kartos vadovas M. Makulavičius su savo komanda turi kitą vertės matą: tobulėjanti įmonių grupė, kuri ne tik generuoja pajamas verslui, bet ir kuria pridėtinę vertę visuomenei.

Įgyvendinus projektą – pirmieji Nemunu plukdomi kroviniai

Įgyvendinus projektą, upėje jau pradėjo veikti pirmoji reguliari krovinių tarp Klaipėdos ir Kauno gabenimo linija.

Ja pasinaudojo ir pati „Milsa“ įmonių grupė. Iki 2023 m. pabaigos „Milsa“ grupė Nemunu pervežė apie 150 konteinerių, kurie prilygo daugiau nei 4 tūkst. tonų arba 170 vilkikų.

Visi kroviniai buvo atplukdyti į Klaipėdos jūrų uostą. Ten jie buvo pakrauti į Vidaus vandens kelių direkcijos baržą ir nuplukdyti į Kauno Marvelės krovininę prieplauką.

„Milsos“ įmonių grupės vadovas M. Makulavičius tai įvardina kaip naują transportavimo galimybę, kuri atpigina pervežimus maršrutu Klaipėda-Kaunas.

Skaičiuojama, kad, krovinius gabenant vidaus vandenimis, į aplinką išmetama apie du kartus mažiau CO2 nei transportuojant automobiliais.

Tvarių sprendimų ieškanti įmonė planuoja ir toliau krovinius iš Klaipėdos į Kauną gabenti Nemunu.

Lietuvos vandens kelias integruojamas į Europos sistemą

Vidaus vandens kelių direkcijos įgyvendintas projektas – atnaujintas pagrindinis Lietuvos vandens kelias Nemuno upe ir Kuršių mariomis Kaunas-Klaipėda – priklauso transeuropiniam transporto tinklui TEN-T.

Vandens kelias Nemunu per Klaipėdos uostą jungiasi su tarptautiniais maršrutais Baltijos jūroje, o per Kuršių marias – su Vakarų Europos vidaus vandenų kelių sistema.

Modernizavus laivybos kelią Nemunu, atsivėrė naujos galimybės nemažą dalį keliais vežamų krovinių perkelti į upių transportą ir gauti pigesnes, draugiškesnes aplinkai krovinių gabenimo paslaugas.

Žadama, kad per metus upe bus gabenama apie 100 tūkst. tonų krovinių.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Klaipėdos uoste – metų gaminio apdovanojimai
  2. Baigiamas atnaujinti laivybos kelias Nemunu
  3. „Biržų duonos“ gaminiai aukso medaliu įvertinti 4-tą kartą
  4. Laivyba Lenkijos Vysloje ir Lietuvos Nemune: kas geriau – žvirblis rankoje ar briedis girioje?
  5. Lietuvos moksleiviams – išskirtinė galimybė dalyvauti kosmoso technologijų varžytuvėse
  6. Laivyba Nemune: svarstomas maršrutas iš Vilkijos į Kauną
  7. Laivyba Nemune išgyvena atgimimą
  8. Ventės ragas lauks laivybos mėgėjų
  9. Skelbiama Nemuno krovinės laivybos pradžia
  10. Vidaus vandens kelių direkcija kreipėsi į teismą: laivybą Nemune gramzdina biurokratija
  11. Laivybos metui pradėta ruoštis dar žiemą: Kauno marių įlankoje iškils nauja prieplauka
  12. EK kviečia dalyvauti ekologijos varžytuvėse
  13. Vilnius kviečia dalyvauti tyrėjų varžytuvėse
  14. Klaipėdos uostas įtrauktas į dar vieną pasaulinės laivybos liniją
  15. Išrinkti Lietuvos metų gaminiai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Krašto gynyba
Lietuvoje

Konservatoriai ragina Gynybos fondą naudoti tik gynybos poreikiams

2025 11 12
Paskola
Lietuvoje

Siūlomi pakeitimai suteiks didesnę vartojimo paskolų gavėjų apsaugą

2025 11 12
Pinigai
Lietuvoje

Siūloma išplėsti šeimų, gaunančių vaiko priežiūros kompensacinę išmoką, ratą

2025 11 12
Autobusai
Lietuvoje

Netaršių viešojo transporto priemonių įsigijimui – 60 mln. eurų

2025 11 12
Susitikimas Vyriausybėje
Lietuvoje

I. Ruginienė susitiko su kultūros sektoriaus asociacijų vadovais

2025 11 12
Seimas
Lietuvoje

Seimas linkęs mažinti ataskaitų VMI

2025 11 12
Kelias
Lietuvoje

Seimas svarstys Prezidento pasiūlymą dėl kelių finansavimo

2025 11 12
Rūdninkų karinis miestelis
Lietuvoje

KAM gavo galutinius pasiūlymus dėl Rūdninkų karinio miestelio

2025 11 12

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • >Kažin apie Korupcijos skandalas Zelenskio aplinkoje: ar karas pateisina dvigubus standartus?
  • Kažin apie Teismo išpuolis prieš žiniasklaidos laisvę?
  • Kažin apie Korupcijos skandalas Zelenskio aplinkoje: ar karas pateisina dvigubus standartus?
  • Saulės Vilna apie N. Tuomienė: Kas lėmė pietryčių Lietuvos gyventojų kalbos ir tapatybės kaitą

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Konservatoriai ragina Gynybos fondą naudoti tik gynybos poreikiams
  • Siūlomi pakeitimai suteiks didesnę vartojimo paskolų gavėjų apsaugą
  • Siūloma išplėsti šeimų, gaunančių vaiko priežiūros kompensacinę išmoką, ratą
  • Netaršių viešojo transporto priemonių įsigijimui – 60 mln. eurų

Kiti Straipsniai

Pinigai

Siūloma išplėsti šeimų, gaunančių vaiko priežiūros kompensacinę išmoką, ratą

2025 11 12
Seimas

Seimas linkęs mažinti ataskaitų VMI

2025 11 12
Tarnų kambarys Tredegarų name

A. Valiaugos fotografijų paroda: detalėse skleidžiasi Velso dvarų legendos ir tikrovė

2025 11 12
Marmiai

Holivudo prodiuserius sudomino lietuvių brolio ir sesers kūryba

2025 11 12
Europos saugumas

A. Guogis. A. Rakšnys. Europos saugumo didinimas ir gerovės valstybės svarba

2025 11 12
Kaune skambės studentų chorų šventė

Kaune skambės studentų chorų šventė: nuo Čiurlionio iki lietuviško roko

2025 11 12
Knygos pristatymo varžytuvės

Knygos pristatymo varžytuvės įpusėjo: liko mažiau nei mėnuo dalyvauti

2025 11 12
Sovietiniai paminklai

Signataras E. Gentvilas: Perduoti desovietizacijos funkciją savivaldybėms – nevalstybiška

2025 11 11
Mikrofonas

Valstybės kontrolė: LRT vykdyti pirkimai – vienas esminių iššūkių

2025 11 11
Klaipėdos jūrų uostas

Klaipėdos uostas toliau juda žaliąja kryptimi

2025 11 11

Skaitytojų nuomonės:

  • >Kažin apie Korupcijos skandalas Zelenskio aplinkoje: ar karas pateisina dvigubus standartus?
  • Kažin apie Teismo išpuolis prieš žiniasklaidos laisvę?
  • Kažin apie Korupcijos skandalas Zelenskio aplinkoje: ar karas pateisina dvigubus standartus?
  • Saulės Vilna apie N. Tuomienė: Kas lėmė pietryčių Lietuvos gyventojų kalbos ir tapatybės kaitą
  • +++ apie Teismo išpuolis prieš žiniasklaidos laisvę?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Pažintiniai takai kviečia jais keliauti ir žiemą | am.lrv.lt nuotr.

Pažintiniai takai kviečia jais keliauti ir žiemą

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai