AB „Kelių priežiūra“ praneša, kad valstybinės reikšmės kelių tinklo priežiūrai žiemą jau sunaudotas įspūdingas kiekis ledą tirpdančių medžiagų. Vos įpusėjus šaltajam metui sunaudota per 70 000 tonų – tai daugiau nei šešis kartus viršija Eifelio bokšto svorį.
Nepaisant to, kad šiemet žiema reikalauja vis daugiau medžiagų slidumui valstybinės reikšmės keliuose mažinti, AB „Kelių priežiūra“ druskos ir reikiamų papildomų priemonių nepritrūks, mat esamų sandėlių rezervai yra nuolat pildomi.
Taip pat, kelių priežiūros žinovai primena, jog daugiau kaip 21 000 km valstybinės reikšmės kelių prižiūrimi 5 skirtingais lygiais. Pavyzdžiui, pirmojo priežiūros lygio keliuose vykdoma prevencija neleidžianti numatomam slidumui susidaryti, nes juose vyrauja itin intensyvus eismas ir didelė kelio apkrova. Kitų lygių keliuose barstoma druska užtikrina, kad jei ledo danga jau formavosi, druska ją efektyviai tirpdytų.
Visų bendrovės sandėlių Lietuvoje likučiai yra apie 80 proc., o šiuo metu bendrovėje sudarytos sutartys su tiekėjais užtikrina, kad medžiagos yra pagal poreikį pildomos, tad druskos turima nuolat ir pakankamai.
Dėl visai neseniai vyravusių ypač sudėtingų meteorologinių sąlygų, kai 20 valandų temperatūra šalyje nepakilo aukščiau kaip -10 ℃, AB „Kelių priežiūra“ druskos drėkinimui vietoje įprasto druskos tirpalo naudojo kalcio chlorido tirpalus slidumui keliuose mažinti. Šio tipo druska išlieka efektyvi ir ypač žemos temperatūros sąlygomis.
Kelininkai primena, kad žiemą visiems eismo dalyviams būtina atkreipti dėmesį į besikeičiančias oro sąlygas, kritulius, kurie daro tiesioginę įtaką vairavimo sąlygoms. Nors valstybinės reikšmės keliuose dirba kelių priežiūros mechanizmai, vairuotojai nuolat turi būti budrūs, pasirinkti saugų greitį, atkreipti dėmesį į pavojingus kelių ruožus, pavyzdžiui, greito eismo kelius, sankryžas, miško proskynas, tiltus, viadukus. Patariama planuoti kur kas daugiau laiko kelionėms ir atkreipti dėmesį į kelių priežiūros darbo laiką pagal skirtingus lygius.