Sekmadienis, 1 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Prie prekybos vietų – daugiau atidumo

www.alkas.lt
2023-12-17 06:00:28
0
Avarija | pixabay.com, Viktorpugno6 nuotr.

Avarija | pixabay.com, Viktorpugno6 nuotr.

Įsibėgėjus kalėdinės prekybos maratonui prekybos centruose drastiškai išauga žmonių minios, o stovėjimo aikštelėse padaugėja chaoso. Žiemą ant kelio esantis ženklinimas matosi ne visuomet, nuolat skubantiems žmonėms trūksta kantrybės ir atidumo. Iš dalies – dėl prekybos centrų požiūrio, iš dalies – dėl žmonių neatidumo šiuo laikotarpiu išauga ir nemalonių techninių eismo įvykių tikimybė.

„Žvelgiant į bendresnę statistiką, netikslinant įvykio vietos, prieš šventes pastebimas techninių įvykių pagausėjimas apie 10 procentų. Žinodami, kaip suintensyvėja eismas stovėjimo aikštelėse, galime gana pagrįstai daryti išvadą, kad bent iš dalies už šį augimą atsakingi yra apsipirkti atvykę žmonės“, – sako Andrius Žiukelis, BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Jis pažymi, kad dažniausiai prekybos centrų aikštelėse įvyksta smulkūs techniniai įvykiai – nubrozdinamos automobilių dalys, sudaužomi veidrodėliai ir pan. Net ir smulkūs apgadinimai kelia nepatogumų, nes prireikia laiko surasti nukentėjusio automobilio savininką. Pasak A. Žiukelio, dalis vairuotojų tokioje situacijoje dėl skubėjimo netgi numoja ranka ir pasišalina iš eismo įvykio vietos.

„Net jei nesimato paviršinių žymių po įsirėmimo į kitą automobilį, nereiškia, kad žala nėra padaryta. Naujos kartos automobiliai turi daugybę jutiklių, todėl net ir menkas įsirėmimas gali iš rikiuotės išvesti parkavimo pagalbos, ar kitą įrangą. Ką jau kalbėti, kad pasišalinimas iš eismo įvykio vietos užtraukia ir teisinę atsakomybę“, – priduria A. Žiukelis.

Nedėmesingumo klaidos

Vairavimo instruktorė Eidvilė Verkauskienė nurodo dvi pagrindines klaidas, kurios lemia nemalonumus ir eismo įvykio deklaracijos pildymą. „Tai – pirmumą turinčio automobilio nepraleidimas ir greta stovinčio automobilio apgadinimas neatsargiai atidarant dureles“, – teigia E. Verkauskienė.

Šių klaidų bendras vardiklis – vairuotojų nedėmesingumas.

„Nemažai vairuotojų, vos iš gatvės įsukę į stovėjimo aikštelę, praranda dėmesingumą. Tarsi išsukus iš gatvės taisyklės nustotų galioti. O turi būti priešingai – stovėjimo aikštelėje dėmesį reikėtų sukaupti labiau nei gatvėje ir prisiminti, kad joje galioja Gyvenamosios zonos taisyklės. Tai reiškia, kad negalima viršyti 20 km/h greičio, kad pėstiesiems visose situacijose teikiama pirmenybė, o lenkimai šioje zonoje draudžiami. Dar reikia prisiminti, kad važiuodami atbuline eiga vairuotojai privalo praleisti visus kitus eismo dalyvius. Žinoma, negalima užmiršti stebėti ženklus ir ženklinimus, prisiminti dešinės rankos taisyklę“, – patarimus dalija vairavimo ekspertė.

Ji pažymi, kad prekybos centrų aikštelėse net ir labiausiai įgudę vairuotojai daro klaidų.

„Statymo įgūdžių stinga visų amžiaus grupių vairuotojams. Neretai matau, kaip, atrodytų, brandaus amžiaus vairuotojai, valdantys gerus automobilius, parkavimo aikštelėse elgiasi neatsakingai. Važiuoja kirsdami kelias eiles, nesivadovauja aikštelėse pažymėta važiavimo tvarka, todėl kelia sumaištį ir pavojų visiems“, – sako E. Verkauskienė.

Ji pastebi, kad kai kuriems vairuotojams reikėtų prisiminti ir statymo įgūdžius bei kultūrą. „Pakanka pastebėti kiek žmonių parkuoja priekiu, ir dar įstrižai. Niekada pati nestoju šalia tokio automobilio, nes akivaizdu, kad vairuotojui stinga ne tik įgūdžių, bet ir pagarbos kitiems eismo dalyviams“, – sako vairavimo instruktorė.

E. Verkauskienė primena ir tai, kad statymas per dvi stovėjimo vietas yra kelių eismo taisyklių pažeidimas. „Yra ėsitikinimas, kad policija nekreipia dėmesio ir nebaudžia už statymo taisyklių pažeidimus stovėjimo aikštelėse. Nesąmonė. Pabandykite padaryti avariją – pamatysite, kas bus apkaltintas“, – aiškina ekspertė.

Ne šventi ir prekybos centrų valdytojai

Kita vertus, ji akcentuoja, kad didelę dalį kaltės už įvykius stovėjimo aikštelėse turėtų prisiimti ir prekybos centrų valdytojai.

„Stovėjimo vietų standartas reikalauja, kad vienam automobiliui turi būti skiriama 2,5 m pločio stovėjimo vieta. Su rulete po stovėjimo aikšteles nebėgiojau ir vietų pločio nematavau, tačiau siūlyčiau šį plotį didinti. Standartas senas, o nauji automobiliai yra linkę platėti, tad vietos įlipti ir išlipti darosi vis mažiau. Net siūlyčiau žmonėms rinktis tuos prekybos centrus, kurie pasirūpina erdvesnėmis stovėjimo vietomis, tinkamai suženklina pravažiavimus, nurodo, kurie keliai yra pagrindiniai, o kurie – šalutiniai“, – patarimus prekybos centrams ir vairuotojams dalina vairavimo instruktorė.

Pro jos akis nepraslydo ir tai, kad prekybos centrai, sudarydami judėjimo stovėjimo aikštelėje schemą ir pasirinkdami ženklinimo priemones, kartais tiesiog nepaiso ženklinimo taisyklių. Pavyzdžiui, ant kelio dangos prirašo žodžių „STOP“. Pagal taisykles šis užrašas sustoti neįpareigoja, o tik praneša apie tai, kad priekyje bus atitinkamas ženklas. Tačiau iš tiesų tokio ženklo nebūna.

„Tai kam klaidinti?“, – klausimą kelia E. Verkauskienė.

Atsakomybė – vairuotojų rankose

Parduotuvių stovėjimo aikštelėse, anot instruktorės, iš tiesų trūksta kontrolės. Bet griežtesnės tvarkos tarsi niekas ir nenori įvedinėti: neįvyko avarija ir gerai, o jei įvyks – atsakys kaltininkas. „Taip kad savo automobilių saugumu suinteresuoti tik patys vairuotojai, kurie nukenčia nuo žioplių ir atsakomybės vengiančių prekybos centrų“, – kerta instruktorė.

BTA ekspertas A. Žiukelis savo ruožtu primena, kad jei stovėjimo aikštelėje nukenčia automobilis, o kaltininkas pasišalina iš įvykio vietos, nukentėjusios transporto priemonės vairuotojui gali tekti remonto darbus padengti iš savo kišenės.

„Jeigu automobilis nėra draustas pagal Kasko sutartį, draudimas nuostolius atlygina tik tuomet, kai yra žinomas įvykio kaltininkas. Jei jis sąžiningas ir pavyksta su juo užpildyti įvykio deklaraciją – jokių komplikacijų nekils. Tačiau jei jis pasišalins iš įvykio vietos, vienintelė nukentėjusiojo viltis – kreiptis į policiją. Jei stovėjimo aukštelė yra stebima kameromis, pareigūnams gali pavykti nustatyti kaltininką, kuriam tokiu atveju grėstų ir nuobauda už pasišalinimą iš įvykio vietos. Apsidraudus Kasko nuostoliai atlyginami ir tada, kai kaltininkas nėra žinomas“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Atidumo vairuojant reikia visada – po ratais stirnos, gandrai ir naminiai gyvūnai
  2. Įtampos prie vairo atsikrato ne visi
  3. 1 iš 4 Lietuvos žmonių nesėda prie vairo
  4. Saugus elgesys prie vairo apsaugos nuo nelaimės
  5. Ką reikia žinoti sėdantiems prie pakaitinio automobilio vairo?
  6. Duobės keliuose daro vis daugiau nuostolių
  7. Neišsimiegojus prie vairo? Geriau pamiegoti!
  8. Greičio viršytojų skaičius artėja prie milijono
  9. Aikštelėse apgadinama vis daugiau automobilių
  10. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  11. Persukus laikrodžių rodykles padaugėja avarijų, pastebi draudikai
  12. Kelių sukčių karantinas „neišgydė“
  13. Paslysti kelyje galima ir vasarą
  14. Eismo saugumą lemia ir jausmai
  15. Dėl spūsčių miestuose kalti ne tik studentai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Ukrainos dronų ataka Rusijos gilumoje | Alkas.lt koliažas
Ukrainos balsas

Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos

2025 06 01
Rusijos ir Baltarusijos invazija. Padėties apžvalga 2022 12 12 10:45
Ukrainos balsas

Rusiškos „derybos“: reikalavimas pasiduoti

2025 06 01
Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais | lzs.lt nuotr.
Etninė kultūra

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais

2025 06 01
Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.
Energetika

Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

2025 06 01
Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.
Kultūra

Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

2025 06 01
LNM
Architektūra

Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

2025 06 01
Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Net jeigu taip - apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Kas toliau? - apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Tam mokestį naudotų? apie R. Šimaitis. 230–276 mln. eurų kasmet –nedirbantiems užsieniečiams, o lietuviams NT mokestis po kaklu?
  • +++ apie Z. Vaišvila. Kur mus vedate?

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos
  • Rusiškos „derybos“: reikalavimas pasiduoti
  • Kai televizorius tampa kibernetinių atakų taikiniu
  • Tik sporto ir mitybos apsisaugoti nuo celiulito gali nepakakti

Kiti Straipsniai

Audra, namas

Draudikai ragina pasiruošti vasaros netikėtumams

2025 05 31
Automobilis

Laiku nesutvarkytas automobilio stiklas gali lemti nemažus nuostolius

2025 05 31
KET testų spąstai

KET testų spąstai, kuriuose griūna net tie, kurie vairuoja 10 metų

2025 05 30
Sunkvežimių ir motociklų vairuotojai praktikos egzaminą galės laikyti su savo transporto priemone

Privalomą žinių atnaujinimą vairuotojai laiko nereikalinga našta

2025 05 28
Avarija | pixabay.com, Alexas Fotos nuotr.

Šiemet keliuose – daugiau nukentėjusių, mažiau dėmesingumo

2025 05 26
Akiniai

Sulaužyti akiniai: kokiais atvejais padeda draudimas

2025 05 25
Paspirtukas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Kodėl paspirtukininkams į šalmus nereikėtų numoti ranka

2025 05 25
Avarija

Kai nedidelė avarija paralyžiuoja miestą: ką žinoti vairuotojams?

2025 05 25
Briedis

Laukiniai gyvūnai miesto gatvėse – kas atlygins padarytą žalą?

2025 05 24
Kintamos informacijos ženklai | „Via Lietuva“ nuotr.

Vairuotojams – priminimas apie kintamos informacijos kelio ženklus

2025 05 23

Skaitytojų nuomonės:

  • Net jeigu taip - apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Kas toliau? - apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Tam mokestį naudotų? apie R. Šimaitis. 230–276 mln. eurų kasmet –nedirbantiems užsieniečiams, o lietuviams NT mokestis po kaklu?
  • +++ apie Z. Vaišvila. Kur mus vedate?
  • +++ apie Rusijos „Perl Harboras“: susprogdinti bombonešiai, sąmyšis Maskvoje ir Stambulo derybų kortos
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Asbestas| pixabay.com nuotr.

Kauniečiai tęsia valymąsi nuo asbesto

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai