Antradienis, 12 rugsėjo, 2023
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Naujienos Lietuvoje

3 Lietuvos lakūnai kils į rekordinį skrydį per Europą

www.alkas.lt
2023-08-03 09:00:50
0
Algirdas Šimoliūnas | Laikaski.lt nuotr.

Algirdas Šimoliūnas | Laikaski.lt nuotr.

Rugpjūčio 11 d. trys Lietuvos lakūnai Algirdas Šimoliūnas, Sakalas Uždavinys ir Ignas Bitinaitis kils į rekordinį skrydį „Sklandytuvais per Europą: Lietuva – Portugalija”.

Lakūnai sieks įveikti 4000 km. tstumą be motoro iki Atlanto vandenyno.

Visą kelią juos lydės antžeminė komanda, per Europą važiuosanti su trimis naujausiais „Renault Austral“ automobiliais.

Apie skrydį pasakoja skrydžio komandos kapitonas, sklandytojas Algirdas Šimoliūnas ir antžeminės komandos vadovė Ieva Šimoliūnienė.

Rekordinis skrydis per Europą be motoro

Lakūnas A. Šimoliūnas sako, kad jo ir komandos žiniomis, tokio ilgio maršruto sklandytuvais be motoro nėra įveikę jokie Lietuvos ir Europos sklandytojai.

Tai bus rekordiškai ilgiausias skrydis sklandytuvais Europoje į tikslą aviacijos istorijoje.

„Apskritai, ilgų atstumų skrydžiai Europoje nėra įprastas reiškinys.

Dažniausiai sklandytojai skrenda maršrutą ir grįžta į tą patį aerodromą, iš kurio pakilo.

Mes šiam skrydžiui ruošiamės jau nuo žiemos.

Skrisime per visą Europą ir nežinome konkretaus maršruto, nes per kur skrisime priklausys nuo oro sąlygų, tad turime susisiekti su žymiai daugiau aerodromų, nei leisimės.

Šiuo metu kontaktuojame su 40 aerodromų Lenkijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, Ispanijoje ir Portugalijoje“, – sako A. Šimoliūnas.

Komanda atstumą iki Portugalijos žada įveikti per 10 skrydžio dienų.

Tai reiškia, kad vienu pakilimu lakūnai sieks įveikti apie 400 km. per dieną, kai vidutinis sklandytuvo greitis siekia 90-130 km/h.

Antžeminė komanda savo kelionei pasirinko ekonomiškus automobilius

Be 3 lakūnų į kelionę per Europą žeme leisis ir antžeminė skrydžio komanda su trimis automobiliais.

Komandą sudarys net 8 žmonės:

antžeminės komandos vadovė, techninio palaikymo ir komunikacijos komandos.

Lakūnas A. Šimoliūnas sako, kad antžeminės komandos vaidmuo šioje kelionėje yra labai svarbus ir be jos skrydis būtų neįmanomas.

„Būna dienų, kai dėl pablogėjusių oro sąlygų mes nepasiekiame aerodromo ir turime leistis į artimiausią pievą ar lauką, dar vadinamą „aikštele“.

Tokiu atveju, antžeminė komanda turi mus „susirinkti“, t. y. pagal koordinates rasti mus, sklandytuvus surinkti į 9 m. ilgio priekabas ir nugabenti į artimiausią aerodromą, iš kurio kitą dieną vėl galėtume kilti ir tęsti skrydį“.

Antžeminės komandos vadovė I. Šimoliūnienė teigia, kad kelionėje žeme kartais iššūkių būna ne mažiau nei sklandytojams, nes kasdien yra įveikiamas toks, o kartais ir daug didesnis atstumas nei lakūnai įveikia dangumi.

Anot jos, vieni svarbiausių kelionėje žeme yra patikimi, saugūs ir ekonomiški automobiliai.

Komanda pasirinko per Europą vykti naujaisiais „Renault Austral“ automobiliais.

Simboliška ir tai, kad „Renault“ įmonė šiais metais taip pat švenčia 90-ies metų sukaktį nuo tada, kai 1933 d. „Renault“ įsigijo lėktuvų kampaniją „Caudron“ ir taip žengė į aviacijos rinką.

„Kelionės metu automobiliai mums tampa tarsi antraisiais namais, kai tuo tarpu aerodromai ir nakvynės vietos keičiasi beveik kasdien.

Labai svarbu, kad kelionės metu automobiliai negestų ir būtų pakankamai patogūs, kadangi didžiąją laiko dalį praleisime ant ratų.

Komandai svarbu išlikti energingai visą dieną, nes vakare nuvykus į aerodromą teks atlikti likusius vakaro darbus“, – sako I. Šimoliūnienė.

Antžeminės komandos keliai tokios kelionės metu yra sunkiai numatomi.

Būna, kad tenka nuklysti ir į sunkiai pravažiuojamus miško takelius ar laukus, o dabar nusimato ir kalnuoti kraštai.

Aerodromai, kurie dažniausiai nutolę nuo didelių miestų, ne visada lengvai pasiekiami.

Nors ir antžeminė komanda ryte pradeda vienu metu su sklandytojais, tačiau lakūnai automobilius dažniausiai lenkia keliomis valandomis ir aerodromą pasiekia greičiau.

Antžeminė komanda važiuoja su 9 m. sklandytuvų priekabomis, kurios vienos tuščios svoris yra apie 400 kg., o su sklandytuvu bendrasis svoris siekia 750 kg.

Vienas didžiausių šių automobilių privalumų, kuris pasitarnaus ir kelionės dalyviams – intuityvi navigacinė sistema, sujungta tiesiogiai su palydovu, kuri leis komandai naudotis „Google“ žemėlapiu automatiškai automobilyje.

Duomenys atsinaujina esamu laiku, tad navigacijos sistema užtikrins tikslų maršrutą, net jei kuriam laikui bus prarastas ryšys su tinklu.

Ši savybė komandai itin pasitarnaus kalnuotose vietovėse.

Ignas Bitinaitis, Sakalas Uždavinys ir Algirdas Šimoliūnas | Laikaski.lt nuotr.
Ignas Bitinaitis, Sakalas Uždavinys ir Algirdas Šimoliūnas | Laikaski.lt nuotr.

Didžiausi iššūkiai laukia Ispanijoje

Lakūnai numato 2 skrydžio maršrutus. Kurį maršrutą rinksis, spręs jau skridami, nes viskas skrydžio metu priklausys nuo oro sąlygų.

Nors jie tikisi aplenkti Alpių kalnyną, tačiau jiems nepavyks išvengti Pirėnų kalnų Prancūzijoje ir Ispanijoje.

Ši skrydžio atkarpa bus sunki tiek lakūnams, tiek antžeminei komandai.

Didžiausias sklandymo virš kalnų išskirtinumas – kalnuose reikia ženkliai geriau pažinoti vietovę, nes skraidant tarpekliuose iš oro sudėtinga rasti tūpimui tinkamą „aikštelę“, priešingai nei lygumose, todėl daugelis jų turi būti apvažinėtos ir sužymėtos iš anksto.

„Pirėnų kalnai mums yra mažai pažįstami, nedaug lietuvių virš jų skraidę, tad bendraujame su vietiniais lakūnais, kurie mums gali pagelbėti ir patarti, kaip juos praskristi geriausia.

Kalnuose yra keli aerodromai, taip pat ir didesnių laukų slėniuose, kur galėsime tūpti“, – mintimis dalijasi A. Šimoliūnas, – „Ispanijos kraštovaizdis ir klimatas mums mažai žinomi, tad virš jos skristi, o komandai važiuoti bus didžiausias iššūkis, nes jos vietovės kalnuotos ir labai įvairios, o dažnu atveju, ne visur veda keliai.

Skrydis „Sklandytuvais per Europą: Lietuva – Portugalija“ žadamas rugpjūčio 11–21 d. Komanda pakils iš „Paluknio aerodromo”, kuris įsikūręs kelyje Vilnius – Druskininkai.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Latvijos lakūnai pagerbė S.Dariaus ir S.Girėno skrydį per Atlantą (nuotraukos)
  2. Lietuvos sklandytojai sieks perskristi Europą
  3. Lietuvos Oro linijos švenčia 75-erių metų sukaktį (nuotraukos)
  4. Liepa Čikagoje paskelbta Dariaus ir Girėno mėnesiu
  5. Šeštadienį Kaune nusileis legendinė „Lituanica“
  6. A. Žentelis vėl išrinktas Kauno aeroklubo direktoriumi
  7. Karybos ekspertai atkreipė dėmesį: Rusija kariuomenę modernizuoja sparčiau nei dažnai manoma (video)
  8. Aviacija – sritis, kuri tampa ne tik profesija, bet ir gyvenimo būdu
  9. Vilniaus oro uostas trečdaliu sumažino taršą
  10. Aviacijos vadybos studijos netrukdo kitoms veikloms
  11. Kitąmet – 18 naujų skrydžių maršrutų
  12. Aviacija ne tik atsigavo, bet ir pradėjo augti
  13. Aviacija atsigauna sparčiau nei tikėtasi
  14. Oro uostai siūlys daugiau nei 80 krypčių
  15. „Lituanica“ skrydžiui-90 Dariaus gimtinėje paminėti vyks aviacijos šventė

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Kiti Straipsniai

Oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

„Lufthansa“ didina skrydžių iš Vilniaus dažnį

2023 09 11
Žalia spalva pažymėtos Lenkijos užimtos žemės, kurios pagal taikos sutartį buvo priskirtos Lietuvai | wikipedia.org nuotr.

J. Marcinkevičius. Kaip lenkų saugumiečiai sprendė „lietuvių klausimą“ okupuotame Vilniaus krašte

2023 09 11
pixabay.com, Firmbee nuotr.

Kad išmanieji prietaisai tarnautų ilgiau

2023 09 11
Pinigai | Pixabay nuotr.

Ką verta žinoti norintiems pasiskolinti?

2023 09 11
Ukraina nugalės | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Rusijos laukia neabejotinas krachas

2023 09 10
Neprisidėkite į krepšį bet ko: grybaujant gali praversti jūsų telefonas | Asociatyvi, Unsplash nuotr.

Neprisidėkite į krepšį bet ko: grybaujant gali praversti jūsų telefonas!

2023 09 10
Internete – visos sostinės kapavietės: naudojasi ir velionių giminės, ir istorijos mėgėjai | „Vilniaus plano“ nuotr.

Internete – visos sostinės kapavietės: naudojasi ir velionių giminės, ir istorijos mėgėjai

2023 09 10
Panevėžys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Panevėžys kviečia dovanoti medelius

2023 09 10
Ukraina sumuš maskolius | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.

Kremlius valosi kruvinus batus į Jungtines Tautas

2023 09 09
Seminarija | punskas.pl nuotr.

Kresų muziejus Seinuose arba nutylėta didinga Lietuvos praeitis

2023 09 09
Rodyti daugiau

Naujienos

I. Vėgėlė | Alkas.lt koliažas
Politika ir ekonomika

Tautininkai ir centristai kviečia telktis apie prof. Igną Vėgėlę

2023 09 11
Ėjimas, vaikščiojimas | pixabay.com, PublicDomainArchive nuotr.
Lietuvoje

Sugrįžta Nacionalinis judumo iššūkis

2023 09 11
LRKM nuotr.
Lietuvoje

Ukrainai perduota puspenkto milijono šaudmenų

2023 09 11
Saulės elektrinės įrengimas | enmin.lt nuotr.
Lietuvoje

Audros niokojo ir saulės elektrines

2023 09 11
Žalias Kaunas | kaunas.lt nuotr.
Lietuvoje

Kaunas imasi mažinti triukšmą ir taršą

2023 09 11
Aerodromas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
Lietuvoje

Seime – svarstymai dėl dviejų aerodromų

2023 09 11
Ukrainos gynėjos | facebook.com/GeneralStaff.ua nuotr.
Ukrainos balsas

Ką reiškia ir ko verti Rusijos pasirašyti susitarimai

2023 09 11
Namas su terasa | pixabay.com, Monikos nuotr.
Gamta ir žmogus

Patarimai norintiems įsirengti lauko terasą

2023 09 11

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Ojojojojj apie Rusijos laukia neabejotinas krachas
  • joana vis dar kundroto apie Ką reiškia ir ko verti Rusijos pasirašyti susitarimai
  • joana vis dar kundroto apie Ką reiškia ir ko verti Rusijos pasirašyti susitarimai
  • ne tik pavežėjai apie D. Razauskas. Ką daryti, kai pavežėjas nekalba lietuviškai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Tautininkai ir centristai kviečia telktis apie prof. Igną Vėgėlę
  • Sugrįžta Nacionalinis judumo iššūkis
  • Ukrainai perduota puspenkto milijono šaudmenų
  • Audros niokojo ir saulės elektrines
Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

Kiti Straipsniai

„Lufthansa“ didina skrydžių iš Vilniaus dažnį

by Ditė Česėkaitė
2023 09 11
2
Oro uostas | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

Vokietijos oro bendrovė „Lufthansa“ planuoja nuo šio žiemos sezono (spalio pabaigoje) didinti esamų skrydžių dažnį tarp Vilniaus ir Frankfurto, kuris...

Skaityti toliau

J. Marcinkevičius. Kaip lenkų saugumiečiai sprendė „lietuvių klausimą“ okupuotame Vilniaus krašte

by daiva
2023 09 11
8
Žalia spalva pažymėtos Lenkijos užimtos žemės, kurios pagal taikos sutartį buvo priskirtos Lietuvai | wikipedia.org nuotr.

Nagrinėjant Vilniaus krašto lietuvių padėtį tarpukario laikotarpiu, ypač svarbus 1936 m. lapkričio 3 d. Vilniaus vaivadijos valdyboje vykusios slaptos saugumo...

Skaityti toliau

Kad išmanieji prietaisai tarnautų ilgiau

by Ditė Česėkaitė
2023 09 11
0
pixabay.com, Firmbee nuotr.

Šiandien išmanieji prietaisai tapo neatsiejama mūsų gyvenimo būdo dalimi. Technologijų žinovė pataria, kaip tinkamai prižiūrint prietaisus pilnai išnaudoti jų galimybes...

Skaityti toliau

Skaitytojų nuomonės:

  • Ojojojojj apie Rusijos laukia neabejotinas krachas
  • joana vis dar kundroto apie Ką reiškia ir ko verti Rusijos pasirašyti susitarimai
  • joana vis dar kundroto apie Ką reiškia ir ko verti Rusijos pasirašyti susitarimai
  • ne tik pavežėjai apie D. Razauskas. Ką daryti, kai pavežėjas nekalba lietuviškai
  • Esame pasirengę? apie Pasienyje su Rusija grėsmėms pasirengta
Kitas straipsnis
K. Krupavičienė. Raginame nekurstyti konflikto tarp Prezidento ir Ministrės Pirmininkės

„Solidarumas“ nepritaria 54 verslo ir profesinių asociacijų kreipimuisi į Seimą

srtfondas Init

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt

   https://lazerineklinika.lt/ | https://sportsman.lt/ | Farming Simulator 22 mods | ETS2 Mods | FS22 Mods | FS22 mods download | kemi.lt | ATS Mods | Skyrybos internetu - skyrybos bendru sutarimu | fs22 mods | ATWINS | LIVIN parduotuvė | Grozionamaisfinksas.lt | https://zvejojam.lt | Darbo skelbimai | KlipShop | Kokybiškos tvoros | https://jarisink.com | Valgomojo stalai | ket testai | Interjero detalės

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
      • Visi rašiniai
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai