Sekmadienis, 1 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Kaip elektromobilis gali atsipirkti greičiau

www.alkas.lt
2023-07-30 12:30:02
0
Elektromobilis | am.lt nuotr.

Elektromobilis | am.lt nuotr.

Nors elektromobiliai pristatomi kaip ekonomiškas, tvarus ir efektyvus ateities transportas, tarp Lietuvos gyventojų vis dar tvyro nuogąstavimai dėl jų atsiperkamumo ir pranašumo, palyginti su automobiliais, turinčiais vidaus degimo variklius.

Pasak energetikos sprendimų bendrovės „Elektrum Lietuva“ įkrovimo stotelių produktų vadovės Lauros Doraitės-Gudavičienės, nors elektromobilio įsigijimo kaštai gali būti didesni nei automobilio su vidaus degimo varikliu, kalbant tik apie eksploatacines išlaidas, elektromobilių jos yra ženkliai mažesnės.

„Kol kas pradinės investicijos įsigyjant elektromobilį vis dar yra didesnės, tačiau naujų automobilių segmente atotrūkis po truputį mažėja. Taip pat auga ir antrinė elektromobilių rinka, Vakarų ir Šiaurės Europos šalims atnaujinant savo automobilių parką. Be to, nuo 2025 m. Lietuvoje bus didinamas kuro akcizas, svarstomas draudimas į miesto centrą įvažiuoti su vidaus degimo variklius turinčiais automobiliais. Keičiantis mokestinei ir reguliacinei taršių automobilių aplinkai, plečiantis elektromobilių infrastruktūrai, gyventojai turėtų rasti vis daugiau argumentų rinktis elektromobilį“, – sako L. Doraitė-Gudavičienė.

Palygino išlaidas

Pasak ekspertės, svarbiausias rūpestis elektromobilių savininkams yra palaikyti gerą baterijos būklę, t. y. įkrauti ją pagal automobilių gamintojų rekomendacijas, vengti labai ekstremalių temperatūros pokyčių. O automobiliams su vidaus degimo varikliais reikia reguliariai keisti tepalus, pasenusius tinkamai utilizuoti, nedarant žalos aplinkai, rūpintis kuro ir variklio oro filtrų, degimo žvakių, pagrindinio variklio diržo, generatoriaus dirželio keitimu.

Kad elektromobilio techninės priežiūros išlaidos yra mažesnės, patvirtina ir JAV leidinio „Consumer Reports“ atliktas tyrimas. Jo duomenimis, per elektromobilių eksploatavimo laikotarpį jų savininkai sutaupo vidutiniškai 4,6 tūkst. JAV dolerių remonto ir techninės priežiūros išlaidų, palyginti su transporto priemonėmis su vidaus degimo varikliais.

Elektromobilio baterijos gyvavimo ciklas yra daug ilgesnis nei vidutinio automobilio su vidaus degimo varikliu eksploatavimo trukmė – baterija gali tarnauti 15–20 metų, kas atitinka 160–320 tūkst. kilometrų, priklausomai nuo vairavimo įpročių.

„Elektromobilio atsiperkamumą pagreitina ir tai, kad jo „kuras“ – elektra – kainuoja mažiau. Nuvažiuoti 100 km su automobiliu, varomu iškastiniu kuru, vidutiniškai reikia 6–7 litrų kuro, kurio kaina svyruoja nuo 1,3 iki 1,6 Eur/l. Elektromobiliui tam pačiam atstumui nuvažiuoti reikalingas energijos kiekis yra apie 18–20 kilovatvalandžių (kWh), o 1 kWh kaina, įkraunant namuose, yra apie 15–25 ct, priklausomai nuo to, koks turimas elektros tarifas ir kuriuo metu įkraunamas elektromobilis. Todėl pirmuoju atveju 100 km kelionė kainuoja apie 8–11 Eur, o antruoju – apie 3–5 Eur“, – sako L. Doraitė-Gudavičienė.

Pašnekovės teigimu, vertinant atsiperkamumą, dar prieš perkant elektromobilį svarbu žinoti, kad galima pasinaudoti valstybės parama tiek paties elektromobilio, tiek ir  įkrovimo stotelės įsigijimui. Šiuo metu galiojanti valstybės parama perkant naują elektromobilį siekia 5 tūkst. Eur, naudotą – 2,5 tūkst. Eur, o utilizuoti atidavus turėtą taršų automobilį galima papildomai susigrąžinti 1 tūkst. Eur.

„Antrasis Lietuvos energetikos agentūros (ENA) kvietimas įkrovimo stotelių įsigijimui ir įrengimui turėtų būti skelbiamas dar iki spalio, tad vertėtų sekti naujienas. Taip pat derėtų paanalizuoti rinkoje siūlomus elektros planus, atkreipiant dėmesį į tai, kad palankiausios elektros kainos būtų tuo metu, kai dažniausiai planuojate įkrauti savo elektromobilį. Jei turite nuosavą saulės elektrinę, reikia pasidomėti, ar įkrovimo stotelė gali naudoti momentinę generuojamą energiją elektromobilio įkrovimui“, – pataria ji.

Įkrauti, kai elektros kaina mažiausia

Norint pasiekti mažiausias eksploatavimo išlaidas ir sutrumpinti atsipirkimo laikotarpį, reikėtų užtikrinti elektromobilio įkrovimą tuomet, kai elektros energijos kaina yra mažiausia. Individuali saulės elektrinė, komunikuodama su įkrovimo stotele, gali užtikrinti įkrovimą iš momentinės saulės elektrinės gaminamos elektros energijos. Tai reiškia, kad įkrovimui naudojama elektra yra nemokama, nevertinant pačios saulės elektrinės atsipirkimo.

„Turint saulės elektrinę ir įkrovimo stotelę, reikalingas dinaminis galios valdiklis (angl. smart meter), kad būtų galima efektyviausiu būdu išnaudoti saulės energiją. Išlaidos priklausys nuo pasirinkto įkrovimo būdo – ar naudojama tik saulės elektrinės  gaminama energija, ar ji derinama su energija iš tinklo, kai esamos generacijos nepakanka“, – aiškina L. Doraitė-Gudavičienė.

Neturintiems saulės elektrinės, elektromobilio įkrovimo kaina tiesiogiai priklauso nuo pasirinkto elektros tarifo plano. Ekspertės nuomone, vertėtų pasirinkti dviejų laiko zonų tarifo planus, kurie siūlo mažesnę elektros energijos kainą naktį ir savaitgalį, ir tuomet įkrauti elektromobilį.

Šiuo metu Lietuvoje galima rasti ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) ar savivaldybių valdomų elektromobilių įkrovimo stotelių keliuose, tad norint sutaupyti elektromobilius galima įkrauti jose. Pašnekovė sako, kad tokiose stotelėse vienam įkrovimui yra taikomas laiko limitas, kai kur – iki pusvalandžio, be to, nemokamas įkrovimas baigsis kartu su Europos Sąjungos finansuojamų projektų, pagal kuriuos buvo įsigytos tokios stotelės, įgyvendinimo laikotarpiu, trukusiu penkerius metus, kuomet ši paslauga turėjo būti teikiama nemokamai.

„LAKD planuoja skelbti konkursą šių stotelių operatoriams ir mokamų paslaugų teikimui. Todėl ilgainiui nemokamų įkrovimo stotelių nebeliks, o vairuotojai galės rinktis operatorių teikiamas paslaugas. Kita vertus, reikėtų suprasti, kad kaip nėra nemokamo benzino degalinėse, taip neturėtų būti ir nemokamos elektros įkrovimo stotelėse“, – reziumuoja L. Doraitė-Gudavičienė.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Pirmasis tikras elektromobilis jau ir Lietuvoje
  2. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  3. Kaip paruošti automobilį atostogų kelionėms?
  4. Kaip sekasi elektromobiliams Lietuvoje ir pasaulyje?
  5. Kaip krauti elektromobilį namų sąlygomis?
  6. Kaip negalima elgtis įvykus sunkiai eismo nelaimei?
  7. Elektromobilius galima bus įkrauti veltui
  8. Kauno rajonas populiarins elektromobilius
  9. Artėja laikas keisti padangas
  10. Elektra vietoje dyzelio ir dujų: ką rinksis sumanūs vairuotojai
  11. Susisiekimo ministerija siūlo vertinti žieminių padangų naudojimo terminus
  12. Kokie sprendimai sumažintų eismo aukų skaičių keliose?
  13. Kas pigiau: nuosavas automobilis ar kitos susisiekimo priemonės?
  14. Patikslinti eismo ribojimai liepos 7–13 dienomis
  15. Vilniuje pradeda veikti nauji greičio matuokliai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais | lzs.lt nuotr.
Etninė kultūra

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais

2025 06 01
Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.
Energetika

Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

2025 06 01
Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.
Kultūra

Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

2025 06 01
LNM
Architektūra

Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

2025 06 01
Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais
  • Pomidorai: ar žinote, kaip ilgai juos galima virti bei kepti?
  • Kad sodas būtų saugus ir sutemus
  • Ką verta pirkti šiandien, kad sutaupytum rytoj? Akcijų analizė be reklaminio triukšmo

Kiti Straipsniai

Automobilis

Laiku nesutvarkytas automobilio stiklas gali lemti nemažus nuostolius

2025 05 31
Išrinkti vardai sostinės laivams

Išrinkti vardai naujiems elektriniams sostinės laivams

2025 05 30
Saulės elektrinė | enmin.lrv.lt nuotr.

Saulės elektrinėms įsirengti – dar 9 mln. eurų paramos

2025 05 30
Vilnius | S. Žiūros nuotr.

Pradedamas įgyvendinti Vilniaus Žaliojo miesto veiksmų planas

2025 05 29
Transporto ministrų susitikimas

Vilniuje – įsipareigojimas stiprinti karinio mobilumo jungtis

2025 05 28
Avarija

Kai nedidelė avarija paralyžiuoja miestą: ką žinoti vairuotojams?

2025 05 25
Automobilis

Naujų automobilių skaičius Lietuvoje šoktelėjo net 35 proc.

2025 05 25
Klaipėda

Klaipėdoje atsiras dar 500 automobilių statymo vietų

2025 05 23
Saulės elektrinė | enmin.lrv.lt nuotr.

Elektrą gaminančių vartotojų skaičius jau pasiekė 140 tūkst.

2025 05 20
Automobilio nutempimas

Įžūlaus vairuotojų elgesio Kaunas netoleruos

2025 05 20

Skaitytojų nuomonės:

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimvydas apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Šunų treniruotės | inkagency.lt nuotr.

Šunys mokomi elgtis ir viešose erdvėse

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai