Ketvirtadienis, 30 spalio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Dviračių takai. Kaip išvengti susidūrimų?

www.alkas.lt
2023-05-28 17:10:27
4
Kauno miestą ir rajoną sujungęs dviračių takas driekiasi vaizdingu maršrutu iki pat Kačerginės

aniwallpaper.com nuotr.

       

Dviračių infrastruktūros plėtra šalyje įgavo pagreitį, o per artimiausią dešimtmetį dviračių takų tinklas, pasak Susisiekimo ministerijos, turėtų prasiplėsti nuo 3 iki 5 tūkst. kilometrų. Nors naujas asfaltas masina vis daugiau tautiečių minti pedalus, tačiau ekspertai pastebi, kad augant dviratininkų skaičiui daugėja ir nelaimių jiems skirtuose takuose. Dviratininkai susiduria ir tarpusavy, ir su pėsčiaisiais.

„Kiekvienais metais gauname po keletą klientų kreipinių, kuriais prašoma atlyginti žalą, patirtą dėl susidūrimo tarp dviratininko ir pėsčiojo, tarp riedutininko ir paspirtukininko ir panašiai. Nors tokie įvykiai dažnai nutinka dviračių takuose ar miško takeliuose ir greitis nebūna didelis, tačiau ir traumos būna gana sunkios, ir išmokos nemažos“ – sako Andrius Žiukelis BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Anot jo, didžioji dalis bendrovės statistikoje registruotų nelaimių pasibaigia kaulų lūžiais arba minkštųjų audinių pažeidimais, tačiau pastaraisiais metais įvyko ir sudėtingais sužeidimais pasibaigusių susidūrimų.

Nematomi įvykiai

Lietuvos kelių policija, nurodo, kad per dvejus pastaruosius metus eismo įvykiuose buvo sužalota maždaug po 400 dviratininkų kasmet. Daugiau nei pusė šių nelaimių įvyko dėl dviratininkų kaltės. Kelių policija nedetalizuoja statistinių duomenų ir nenurodo, su kokiais kitais eismo dalyviais susiduria į įskaitinius įvykius patekę dviratininkai.

A. Žiukelis pažymi, kad policijos suvestinėje atsispindi ne visi dviratininkų eismo įvykiai, nes jiems susidūrus su kitais dviratininkais, paspirtukininkais ar pėsčiaisiais ne visada kreipiamasi į pareigūnus. Be to, dalis nukentėjusiųjų atsiperka nubrozdinimais arba sumušimais. Realus nukentėjusiųjų skaičius gali būti ir kelis kartus didesnis nei skelbiama policijos suvestinėje.

„Automobilių vairuotojus kelių eismo taisyklės aiškiai įpareigoja kviesti pareigūnus ir greitąją pagalbą, jei eismo įvykyje nukenčia žmogus, todėl tokių įvykių statistika tiksliai parodo tikrąją situaciją. Tuo metu dviratininkui susidūrus su kitu dviratininku ar žmogumi pareigūnai kviečiami tik išskirtiniais atvejais. Po tokių susidūrimų nėra pildomos eismo įvykio deklaracijos. Dėl to nelaimės, įvykstančios dviračių takuose, į policijos suvestines įprastai nepatenka, o ir draudimo bendrovių duomenų bazėse jos pažymimos ne kiekvienos traumos atveju“, – paaiškina BTA ekspertas.

Reikia taisyklių

Arnoldas Valiauga, Lietuvos dviračių sporto federacijos (LDSF) generalinis sekretorius, džiaugiasi, kad visoje Lietuvoje intensyviai tiesiami nauji dviračių takai, taip pat remontuojami senesni esami takai.

Lietuvos Susisiekimo ministerija nurodo, jog iš viso šalyje yra apie 3000 km dviračių takų. Dalį jų prižiūri savivaldybės, dalis takų yra prisišlieję prie valstybinės reikšmės kelių. Praėjusiais metais ministerija, bendradarbiaudama su kitomis institucijomis ir organizacijomis, paskelbė Lietuvos dviračių takų žemėlapį.

Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ informuoja, kad sostinėje apie 100 km takų yra skirti tik dviračių judėjimui, dar 50 km – ir pėsčiųjų, ir dviračių eismui. Ruošiant naujus dviračių takų projektus visuomet įvertinama ir galimybė taikyti fizinį takų atskyrimą želdiniais. Šie ne tik kuria humaniškesnę aplinką, bet ir suteikia šešėlį, gerina oro kokybę.

A. Valiauga pastebi, kad gerėjant infrastruktūrai pastaraisiais metais sparčiai populiarėja ir judėjimas dviračiais. Tačiau dėl to natūraliai daugėja nelaimingų atsitikimų, į kuriuos patenka dviratininkai.

„Manau, pribrendo laikas, kai policija turėtų imtis griežčiau reglamentuoti eismą dviračių takais ir to eismo priežiūros, nes trūksta pėsčiųjų ir dviratininkų tarpusavio pagarbos, taisyklių laikymosi. Dviračių takai jau nebėra pramoginiai takai – tai yra eismo juostos“, – sako dviračių entuziastas.

Dabartinės kelių eismo taisyklės dviratininkams daugiausiai koncentruojasi į tai, kokiais keliais gali važiuoti dviratininkai. Mažiau žinomas reikalavimas dviračių ir pėsčiųjų takų sankirtose pirmumą teikti ne pėsčiųjų, o dviračių eismui. LDSF vadovas pasigenda ir dviračių takų žymėjimų, kurie eismui suteiktų aiškumo.

Vilniuje 2022 m. rudenį startavo pilotinis projektas, kurio metu intensyviose pėsčiųjų kirtimo per dviračių taką vietose išbandytas ženklinimas, primenantis pėsčiųjų perėjas per gatvę. Juo tikimasi atkreipti dviratininkų dėmesį, taip pat nurodyti pėstiesiems, kur dviračių takus kirsti yra saugiau.

„Labai svarbu, kad ir pėstieji aiškiai matytų ir suprastų, kas yra dviračio takas. Būtina vystyti įprotį lygiai taip pat, kaip ir priartėjus prie gatvės, apsižvalgyti į abi puses ir įsitikinti, kad dviračių taką kirsti saugu. Svarbus ir pėsčiųjų supratimas, kad dviratis nesustoja per akimirksnį“, – bazinius saugumo patarimus dalina dviračių eismo žinovas.

Iniciatyvos kultūrai gerinti

Anot A. Valiaugos, didėjant dviratininkų kiekiui svarbu stiprinti važiavimo kultūrą – ji padės apsisaugoti nuo nevaldomai augančio nelaimių kiekio. Dėl to LDSF įvairiose Lietuvos vietose organizuoja edukacinių renginių – „Dviratynių“ – maratoną, o BTA draudimo bendrovė, savo ruožtu, numačiusi „Velomaster“ trasų plėtrą – birželio 11 d. atidarys antrąją trasą Lietuvoje.

„Daugelyje Europos valstybių, kuriose judėjimas dviračiais yra gerokai populiaresnis ir visiškai kasdieniškas, tokio judėjimo kultūra buvo vystoma dešimtmečiais. Lietuvoje stiprūs pokyčiai vyksta tik nuo pandeminių ribojimų. Tad kitas šalis turime vytis kultūriškai ir visi renginiai ar iniciatyvos, kuriais siekiama didinti dviračių eismo saugumą, yra sveikintini. Prie jau esamos „Velomaster“ trasos Jonavoje jau šiemet prisijungs nauja trasa Šiauliuose. Šiose trasose jaunieji dviratininkai sezono metu galės mokytis judėjimo skirtingais paviršiais ypatumų, perimti saugaus dviračių vairavimo mokytojų patirtį“, – teikia BTA ekspertas A. Žiukelis.

A. Valiauga pažymi, kad sveikintinos yra ir šeimyninės važiavimo dviračiais pamokos, kai tėvai vaikus praktiškai supažindina su dviračių eismo mieste pagrindais. Tačiau jis įspėja, kad tokioms pamokoms geriau rinktis ramesnes vietas. Pavyzdžiui, kiemo, parkų takelius, kur nekyla rizika susidurti su dideliu greičiu lekiančiu sportininku ar kitu miesto keliautoju.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vilniaus Naujamiestyje – nauji dviračių takai
  2. Kaip išvengti daug kainuojančių eismo įvykių?
  3. Daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  4. Kas svaru išvengiant susidūrimų su viešuoju transportu
  5. Įspėjimas vairuotojams: daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  6. Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės
  7. Daugėja susidūrimų su viešuoju transportu
  8. Važiuojant dviračiu ar paspirtuku svarbu nepamiršti saugumo taisyklių
  9. Po susidūrimų su gyvūnais žala siekia 800 tūkst.
  10. Vilniuje – poilsio ir dviračių priežiūros stotelė
  11. Kviečia Vilniaus 700-mečio dviračių maršrutas
  12. Vakarų Lietuvoje tiesiami 18 km dviračių takų
  13. Birštone bus įrengta daugiau dviračių statymo vietų
  14. Pristatytas dviračių takų žemėlapis
  15. Klaipėda paskelbta „Dviračių miestu 2015“

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 4

  1. Baisu says:
    2 metai ago

    nes diedai – paspirtukininkai su alaus pilvais lekia nežmonišku greičiu ir niekada nestabdo.

    Atsakyti
    • Tinka? says:
      2 metai ago

      alapilviai arba alupilviai ?

      Atsakyti
      • alupilvis says:
        2 metai ago

        alupilvio, alupilviui 🙂

        Atsakyti
  2. Nelegalai? says:
    2 metai ago

    Nežinia, kas baisiau – ar susidurti, ar kai iš užnugario tyliai ant žmogaus užšoka…
    Turėtų būti draudžiama prekiauti skambučio ar kt. signalo neturinčiais dviračiais, riedžiais, paspirtukais. O praeivius signalu iš tolo įspėti turėtų, o ne kai jau per žingsnį nuo jo, ir žmogus iš netikėtumo gali po juo šokti. Kai nutiesė dviračių juostas visai greta ar ir ant šaligatvių, nežinia, kur saugiau pėsčiajam – šaligatviu ar važiuojamąja gatvės dalimi eiti. Pėstysis atsidūrė nelegalo padėtyje.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Pasienis
Lietuvoje

Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui

2025 10 29
Pinigai
Lietuvoje

Siūloma aiškesnė VDU apskaičiavimo tvarka

2025 10 29
Mokykla, telefonas
Lietuvoje

Mokyklos privalės nusistatyti mobiliųjų telefonų naudojimo taisykles

2025 10 29
Būstas
Lietuvoje

Teikiamas trijų įstatymų paketas, palengvinsiantis būsto įsigijimą jaunimui

2025 10 29
Vėlinės
Gamta ir žmogus

Vėlinių iššūkiai vairuotojams: kamščiai, plikledis ir neatidūs pėstieji

2025 10 29
Kelio darbai
Lietuvoje

Ruošiamasi kelio Klaipėda–Radailiai–Kretinga atnaujinimui

2025 10 29
Savivaldybių aplinkosaugos reitingas
Gamta ir ekologija

Žaliausias Lietuvos miestas – Alytus

2025 10 29
Telefonas
Gamta ir žmogus

„Telia“: Lietuva užveria vartus telefoniniams sukčiams

2025 10 29

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • Kita nuomonė apie Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • ...XXD apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • Žada šuolį apie Vyriausybė pritarė Energetikos plėtros programos pakeitimams

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Į ką atsižvelgti renkantis padangas traktoriui?
  • Bėgimo takelis namuose: sveikata, disciplina ir vidinė ramybė
  • Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • Siūloma aiškesnė VDU apskaičiavimo tvarka

Kiti Straipsniai

Vėlinės

Vėlinių iššūkiai vairuotojams: kamščiai, plikledis ir neatidūs pėstieji

2025 10 29
Eismas

Per šias Vėlines numatomas dar gausesnis eismas keliuose

2025 10 27
Paspirtukas

Daugėja gaisrų, sukeltų užsiliepsnojusių baterijų

2025 10 26
Žiurkės

Graužikai ir paukščiai: kaip apsaugoti automobilius nuo šių svečių

2025 10 25
Tarandė | sumin.lrv.lt nuotr.

Keisis eismo tvarka ties Tarandės tuneliu

2025 10 24
Keliai

Lietuvos keliuose diegiamos naujosios technologijos

2025 10 24
Kelio darbai

Kelyje A5 ties Raudondvario plentu įvedami eismo ribojimai

2025 10 23
Vėlinės

Prie Vilniaus kapinių įvedami laikini eismo ribojimai

2025 10 22
Eismas, perėja

Rugsėjį – rekordinis vaikų nelaimių skaičius

2025 10 22
Prasideda akcija „Kaminukas“

Prasidėjus šildymui, daugėja darbo ugniagesiams

2025 10 19

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • Kita nuomonė apie Šalčininkų ir Medininkų pasienio punktai su Baltarusija uždaromi mėnesiui
  • ...XXD apie Teisingumo ministerija įregistravo Nacionalinio susivienijimo vadovybės pasikeitimą – partijai vadovaus Vytautas Sinica
  • Žada šuolį apie Vyriausybė pritarė Energetikos plėtros programos pakeitimams
  • Rimgaudas apie K. K. Urba. Žemaitiška stiprybė Telšių kultūriniuose akcentuose
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Šunys | pixabay.com, AnjaGh nuotr.

Suaktyvėjus erkėms – daugiau atidumo šunims

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai