Šeštadienis, 6 rugsėjo, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Dviračių takai. Kaip išvengti susidūrimų?

www.alkas.lt
2023-05-28 17:10:27
4
Kauno miestą ir rajoną sujungęs dviračių takas driekiasi vaizdingu maršrutu iki pat Kačerginės

aniwallpaper.com nuotr.

       

Dviračių infrastruktūros plėtra šalyje įgavo pagreitį, o per artimiausią dešimtmetį dviračių takų tinklas, pasak Susisiekimo ministerijos, turėtų prasiplėsti nuo 3 iki 5 tūkst. kilometrų. Nors naujas asfaltas masina vis daugiau tautiečių minti pedalus, tačiau ekspertai pastebi, kad augant dviratininkų skaičiui daugėja ir nelaimių jiems skirtuose takuose. Dviratininkai susiduria ir tarpusavy, ir su pėsčiaisiais.

„Kiekvienais metais gauname po keletą klientų kreipinių, kuriais prašoma atlyginti žalą, patirtą dėl susidūrimo tarp dviratininko ir pėsčiojo, tarp riedutininko ir paspirtukininko ir panašiai. Nors tokie įvykiai dažnai nutinka dviračių takuose ar miško takeliuose ir greitis nebūna didelis, tačiau ir traumos būna gana sunkios, ir išmokos nemažos“ – sako Andrius Žiukelis BTA Ekspertizių skyriaus vadovas.

Anot jo, didžioji dalis bendrovės statistikoje registruotų nelaimių pasibaigia kaulų lūžiais arba minkštųjų audinių pažeidimais, tačiau pastaraisiais metais įvyko ir sudėtingais sužeidimais pasibaigusių susidūrimų.

Nematomi įvykiai

Lietuvos kelių policija, nurodo, kad per dvejus pastaruosius metus eismo įvykiuose buvo sužalota maždaug po 400 dviratininkų kasmet. Daugiau nei pusė šių nelaimių įvyko dėl dviratininkų kaltės. Kelių policija nedetalizuoja statistinių duomenų ir nenurodo, su kokiais kitais eismo dalyviais susiduria į įskaitinius įvykius patekę dviratininkai.

A. Žiukelis pažymi, kad policijos suvestinėje atsispindi ne visi dviratininkų eismo įvykiai, nes jiems susidūrus su kitais dviratininkais, paspirtukininkais ar pėsčiaisiais ne visada kreipiamasi į pareigūnus. Be to, dalis nukentėjusiųjų atsiperka nubrozdinimais arba sumušimais. Realus nukentėjusiųjų skaičius gali būti ir kelis kartus didesnis nei skelbiama policijos suvestinėje.

„Automobilių vairuotojus kelių eismo taisyklės aiškiai įpareigoja kviesti pareigūnus ir greitąją pagalbą, jei eismo įvykyje nukenčia žmogus, todėl tokių įvykių statistika tiksliai parodo tikrąją situaciją. Tuo metu dviratininkui susidūrus su kitu dviratininku ar žmogumi pareigūnai kviečiami tik išskirtiniais atvejais. Po tokių susidūrimų nėra pildomos eismo įvykio deklaracijos. Dėl to nelaimės, įvykstančios dviračių takuose, į policijos suvestines įprastai nepatenka, o ir draudimo bendrovių duomenų bazėse jos pažymimos ne kiekvienos traumos atveju“, – paaiškina BTA ekspertas.

Reikia taisyklių

Arnoldas Valiauga, Lietuvos dviračių sporto federacijos (LDSF) generalinis sekretorius, džiaugiasi, kad visoje Lietuvoje intensyviai tiesiami nauji dviračių takai, taip pat remontuojami senesni esami takai.

Lietuvos Susisiekimo ministerija nurodo, jog iš viso šalyje yra apie 3000 km dviračių takų. Dalį jų prižiūri savivaldybės, dalis takų yra prisišlieję prie valstybinės reikšmės kelių. Praėjusiais metais ministerija, bendradarbiaudama su kitomis institucijomis ir organizacijomis, paskelbė Lietuvos dviračių takų žemėlapį.

Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ informuoja, kad sostinėje apie 100 km takų yra skirti tik dviračių judėjimui, dar 50 km – ir pėsčiųjų, ir dviračių eismui. Ruošiant naujus dviračių takų projektus visuomet įvertinama ir galimybė taikyti fizinį takų atskyrimą želdiniais. Šie ne tik kuria humaniškesnę aplinką, bet ir suteikia šešėlį, gerina oro kokybę.

A. Valiauga pastebi, kad gerėjant infrastruktūrai pastaraisiais metais sparčiai populiarėja ir judėjimas dviračiais. Tačiau dėl to natūraliai daugėja nelaimingų atsitikimų, į kuriuos patenka dviratininkai.

„Manau, pribrendo laikas, kai policija turėtų imtis griežčiau reglamentuoti eismą dviračių takais ir to eismo priežiūros, nes trūksta pėsčiųjų ir dviratininkų tarpusavio pagarbos, taisyklių laikymosi. Dviračių takai jau nebėra pramoginiai takai – tai yra eismo juostos“, – sako dviračių entuziastas.

Dabartinės kelių eismo taisyklės dviratininkams daugiausiai koncentruojasi į tai, kokiais keliais gali važiuoti dviratininkai. Mažiau žinomas reikalavimas dviračių ir pėsčiųjų takų sankirtose pirmumą teikti ne pėsčiųjų, o dviračių eismui. LDSF vadovas pasigenda ir dviračių takų žymėjimų, kurie eismui suteiktų aiškumo.

Vilniuje 2022 m. rudenį startavo pilotinis projektas, kurio metu intensyviose pėsčiųjų kirtimo per dviračių taką vietose išbandytas ženklinimas, primenantis pėsčiųjų perėjas per gatvę. Juo tikimasi atkreipti dviratininkų dėmesį, taip pat nurodyti pėstiesiems, kur dviračių takus kirsti yra saugiau.

„Labai svarbu, kad ir pėstieji aiškiai matytų ir suprastų, kas yra dviračio takas. Būtina vystyti įprotį lygiai taip pat, kaip ir priartėjus prie gatvės, apsižvalgyti į abi puses ir įsitikinti, kad dviračių taką kirsti saugu. Svarbus ir pėsčiųjų supratimas, kad dviratis nesustoja per akimirksnį“, – bazinius saugumo patarimus dalina dviračių eismo žinovas.

Iniciatyvos kultūrai gerinti

Anot A. Valiaugos, didėjant dviratininkų kiekiui svarbu stiprinti važiavimo kultūrą – ji padės apsisaugoti nuo nevaldomai augančio nelaimių kiekio. Dėl to LDSF įvairiose Lietuvos vietose organizuoja edukacinių renginių – „Dviratynių“ – maratoną, o BTA draudimo bendrovė, savo ruožtu, numačiusi „Velomaster“ trasų plėtrą – birželio 11 d. atidarys antrąją trasą Lietuvoje.

„Daugelyje Europos valstybių, kuriose judėjimas dviračiais yra gerokai populiaresnis ir visiškai kasdieniškas, tokio judėjimo kultūra buvo vystoma dešimtmečiais. Lietuvoje stiprūs pokyčiai vyksta tik nuo pandeminių ribojimų. Tad kitas šalis turime vytis kultūriškai ir visi renginiai ar iniciatyvos, kuriais siekiama didinti dviračių eismo saugumą, yra sveikintini. Prie jau esamos „Velomaster“ trasos Jonavoje jau šiemet prisijungs nauja trasa Šiauliuose. Šiose trasose jaunieji dviratininkai sezono metu galės mokytis judėjimo skirtingais paviršiais ypatumų, perimti saugaus dviračių vairavimo mokytojų patirtį“, – teikia BTA ekspertas A. Žiukelis.

A. Valiauga pažymi, kad sveikintinos yra ir šeimyninės važiavimo dviračiais pamokos, kai tėvai vaikus praktiškai supažindina su dviračių eismo mieste pagrindais. Tačiau jis įspėja, kad tokioms pamokoms geriau rinktis ramesnes vietas. Pavyzdžiui, kiemo, parkų takelius, kur nekyla rizika susidurti su dideliu greičiu lekiančiu sportininku ar kitu miesto keliautoju.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Vilniaus Naujamiestyje – nauji dviračių takai
  2. Kaip išvengti daug kainuojančių eismo įvykių?
  3. Daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  4. Kas svaru išvengiant susidūrimų su viešuoju transportu
  5. Įspėjimas vairuotojams: daugėja susidūrimų su laukiniais gyvūnais
  6. Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės
  7. Daugėja susidūrimų su viešuoju transportu
  8. Važiuojant dviračiu ar paspirtuku svarbu nepamiršti saugumo taisyklių
  9. Po susidūrimų su gyvūnais žala siekia 800 tūkst.
  10. Vilniuje – poilsio ir dviračių priežiūros stotelė
  11. Kviečia Vilniaus 700-mečio dviračių maršrutas
  12. Vakarų Lietuvoje tiesiami 18 km dviračių takų
  13. Birštone bus įrengta daugiau dviračių statymo vietų
  14. Pristatytas dviračių takų žemėlapis
  15. Klaipėda paskelbta „Dviračių miestu 2015“

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 4

  1. Baisu says:
    2 metai ago

    nes diedai – paspirtukininkai su alaus pilvais lekia nežmonišku greičiu ir niekada nestabdo.

    Atsakyti
    • Tinka? says:
      2 metai ago

      alapilviai arba alupilviai ?

      Atsakyti
      • alupilvis says:
        2 metai ago

        alupilvio, alupilviui 🙂

        Atsakyti
  2. Nelegalai? says:
    2 metai ago

    Nežinia, kas baisiau – ar susidurti, ar kai iš užnugario tyliai ant žmogaus užšoka…
    Turėtų būti draudžiama prekiauti skambučio ar kt. signalo neturinčiais dviračiais, riedžiais, paspirtukais. O praeivius signalu iš tolo įspėti turėtų, o ne kai jau per žingsnį nuo jo, ir žmogus iš netikėtumo gali po juo šokti. Kai nutiesė dviračių juostas visai greta ar ir ant šaligatvių, nežinia, kur saugiau pėsčiajam – šaligatviu ar važiuojamąja gatvės dalimi eiti. Pėstysis atsidūrė nelegalo padėtyje.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

„Vilniaus dienos“
Šventės

„Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)

2025 09 05
Dviračių takas
Lietuvoje

Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą

2025 09 05
Simonas Gentvilas
Lietuvoje

Aplinkos apsaugos komitetas kviečia kandidatus į ministrus

2025 09 05
Pratybos
Lietuvoje

Prasideda JAV kariuomenės pratybos „Geležinis kumštis“

2025 09 05
Sukurtas bepiločių orlaivių naudotojams skirtas filmas (video)
Lietuvoje

Po orlaivių eismą sutrikdžiusio bepiločio – imtasi veiksmų

2025 09 05
Treniruoklis BAT
Lietuvoje

KOP Aviacijos bazėje pristatytas naujas treniruoklis

2025 09 05
Dirbtinis intelektas
Gamta ir žmogus

Sukčiai prabyla artimųjų balsais: DI jau „išmoko“ lietuvių kalbą

2025 09 05
Gitanas Nausėda ir Karolis Narvockis
Lietuvoje

Į Lietuvą atvyksta Lenkijos Prezidentas

2025 09 05

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Markas Soloninas apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • +++ apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • Varlinas apie M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija
  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • S. Burokaitė. Stelmužės dvarininkas Georgas Friedrichas fon Folkerzamas ir valstiečių gyvenimas jo dvare
  • A. Matiukienė. Atidaryta galerija be sienų
  • Ką kiekvienas turėtų žinoti apie skydliaukės vėžį
  • „Vilniaus dienos“ sostinės centą pavertė atvira scena (nuotraukos)

Kiti Straipsniai

Dviračių takas

Šiauliai ruošiasi susigrąžinti dviračių sostinės vardą

2025 09 05
Kelio ženklai

Prasidės Trakų gatvės Vilniuje kapitalinis remontas

2025 09 05
Dviračių ir pėsčiųjų takas

Klaipėdoje – nauji takai pėstiesiems ir dviratininkams

2025 09 03
Krunos tilto atnaujinimas

Krunos tilto atnaujinimas įsibėgėja – montuojama 750 tonų sverianti perdanga

2025 09 03
Automobiliai

Rugsėjo pirmoji – ir vairuotojams: avaringumas gerokai šokteli į viršų

2025 09 02
Policija

Policija paskelbė rugsėjo patikras

2025 09 02
Grįžta tradicinė kuprinių svėrimo akcija

Kaip išgyventi rugsėjo rytus namuose ir kelyje?

2025 09 01
Automobilių spūstys

Prasideda spūsčių metas – kaip nešvaistyti degalų ir nervų?

2025 09 01
Eimas, perėja

Rugsėjį mokiniams − draudimo apsauga nuo nelaimų keliuose

2025 09 01
Automobilis, kelionės

Kokių klaidų nedaryti nuomojantis automobilį užsienyje

2025 08 31

Skaitytojų nuomonės:

  • Markas Soloninas apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • +++ apie D. Kuolys. Ar Lietuvos teisėsauga liks Vladimiro Putino kagėbistinio žvilgsnio sukaustyta?
  • Varlinas apie M. Kundrotas. Pilietinės tautos fantasmagorija
  • Denisas Jelisievičius apie A. Navys, M. Sėjūnas. Kruvinas Rusijos blefas
  • +++ apie V. Sinica. Nesimokykime lietuviškai
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Šunys | pixabay.com, AnjaGh nuotr.

Suaktyvėjus erkėms – daugiau atidumo šunims

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai