Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) aiškinasi, kaip gydymo įstaigose rengiamas ligonių registravimas ir kokių priemonių gydymo įstaigos imasi, kad būtų užtikrinta teigiama patirtis, registruojantis konsultacijai. Ministerija po rezonansinių įvykių Klaipėdoje, kuomet pacientai buvo priversti laukti registracijos lauke, gydymo įstaigoms išsiuntė užklausas, kuriose prašoma pateikti duomenis apie pacientų registravimo praktikas.
Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys teigia, kad pacientų registracijos tvarka buvo palikta gydymo įstaigų vadovų atsakomybei, tačiau gauta signalų, kad uostamiesčio praktika galėjo būti taikoma ir kitose šalies gydymo įstaigose.
„Ministerija gavo pranešimų, kad pacientai ir kitur yra statomi į gyvą eilę. Siekiant išsiaiškinti bendrą padėtį, buvo išsiųstos užklausos gydymo įstaigoms. Juose prašoma pateikti duomenis, kaip organizuojama ligonių registracija, taip pat kokių priemonių bus imamasi padėčiai pagerinti. Iki šiol aprašu buvo nurodomi ligonių registravimo būdai, o pati tvarka palikta gydymo įstaigų vadovų atsakomybei. Deja, faktai rodo, kad kai kurie vadovai neišlaikė išbandymo organizuoti registraciją ligoniui patogiausiu būdu“, – teigia ministras.
Ministerija prašo gydymo įstaigų pateikti sąrašą priemonių, kurias įstaiga įgyvendins, kad pagerintų įstaigos darbo organizavimą, registruojant ligonius į eilę gydytojo specialisto konsultacijai gauti, taip pat sąrašą priemonių, kurias įgyvendinus pagerėtų pacientams gydytojo specialisto konsultacijos prieinamumas. Užklausos išsiųstos toms gydymo įstaigoms, kurios yra pavaldžios SAM arba kurių dalininkė yra ministerija.
Ligonių registravimo būdus nusako Pacientų registravimo asmens sveikatos priežiūros paslaugoms gauti tvarkos aprašas. Jame nurodoma, kad gydymo įstaiga pacientams turi sudaryti galimybę registruotis paslaugoms, šiems atvykus į gydymo įstaigą, telefonu arba registruojantis elektroninėje Išankstinėje ligonių registracijos (IPR) sistemoje. Gydymo įstaigos vadovas vidine tvarka nustato, kaip užtikrinamas šis reikalavimas.