Susisiekimo ministerija praneša, kad, įvertindama kritinę šalies kelių infrastruktūros būklę, jau trečius metus iš eilės nuolat teikia pirmenybę paprastiesiems kelių remontams, atnaujinimui bei tiltams ir viadukams tvarkyti. Finansavimas šiems poreikiams yra nuosekliai didinamas ir šiemet numatytas didžiausias per pastaruosius penkerius metus nuo 2018 m.
Palyginti su 2018 m., šiais metais paprastiesiems kelių remontams numatyta beveik 5 kartus daugiau (60 mln. eurų), kelių rekonstrukcijai ir kapitaliniam remontui – 2,5 karto daugiau (65 mln. eurų), prastos būklės tiltams ir viadukams tvarkyti – 9 kartus daugiau lėšų (58,8 mln. eurų). Be to, stambiems tiltų projektams magistraliniuose keliuose šiemet numatyta 33,1 mln. eurų.
„Noriu dar kartą pabrėžti, kad Susisiekimo ministerijai tiltai netapo prioritetu tik įgriuvus Kėdainių tiltui – finansavimas tiltams tvarkyti buvo gerokai didinamas jau anksčiau, nuo 2021 m., ir tai yra nuolatinis mūsų prioritetas. Padėtis Kėdainiuose atkreipė dėmesį į įsisenėjusią problemą – juk tiltai nenugriūva per vieną dieną ir jų būklė netampa bloga per savaitę. Deja, ankstesniais metais atsakingiems politikams labiau rūpėjo žvyrkeliai, taigi kritinės būklės infrastruktūrai jau daugelį metų nebuvo skiriama nei pakankamai lėšų, nei dėmesio“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kelių direkcijos duomenimis, 2022 m. Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose buvo atnaujintas 41 tiltas bei viadukas (jiems skirta 25,5 mln. eurų), šiemet planuojama sutvarkyti 27 tiltus ir viadukus (numatoma 58,8 mln. eurų), 2024 m. – 35 (planuojama bendra vertė apie 70 mln. eurų).