Vilniuje gerinamos automobilių stovėjimo vietų sąlygos, todėl vairuotojai ir gyventojai vietą automobiliui centrinėje miesto dalyje galės rasti lengviau. Šiai dienai sostinėje jau atlaisvintos 196 vietos, iš kurių 59 vietos pažymėtos ribotą stovėjimo laiką nurodančiais ženklais.
Vilniuje kasmet fiksuojamas didėjantis automobilių skaičius, su juo auga ne tik spūstys, bet ir su parkavimu susiję iššūkiai. Nors gyventojai į centrinę miesto dalį raginami atvykti darniais judumo būdais – dviračiais, viešuoju transportu, pasinaudojus dalinimosi paslauga, tačiau taip pat stengiamasi nepamiršti ir automobilių vairuotojų poreikių. Todėl vasarą Vilniaus Taryba pritarė institucijoms skirtų rezervuotų vietų naudojimo taisyklių peržiūrai ir jų paskirties keitimui.
Iki šiol institucijoms buvo skiriamas tam tikras skaičius nemokamų rezervuotų vietų. Vasarą buvo pradėta šių vietų peržiūra, po kurios prie dalies jų buvo įrengti ženklai – stovėjimas ribotą laiką (pavyzdžiui, 2 val. ar 30 min.). Šiomis vietomis galima naudotis nemokamai, nepriklausomai, kurioje zonoje jos yra, tačiau vairuotojams verta prisiminti, kaip reikia elgtis palikus automobilį riboto laiko stovėjimo vietoje.
Priminimas vairuotojams
Pagal KET 529 ženklas nustato taisyklę, kad motorinėms transporto priemonėms leidžiama stovėti ne ilgiau, negu nurodyta, išskyrus skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele pažymėtas transporto priemones. KET 149 punktas nurodo, kad palikdamas stovėti motorinę transporto priemonę stovėjimo trukmę ribojančio ženklo galiojimo zonoje, vairuotojas privalo palikti informaciją apie motorinės transporto priemonės atvykimo laiką ir ją palikti už priekinio motorinės transporto priemonės stiklo taip, kad ji būtų matoma kitiems asmenims.
„Automobilyje palikta informacija apie automobilio pastatymo laiką kontrolieriams padeda nustatyti, ar automobilis stovi pagal KET taisykles t.y. neviršija nustatyto termino. Vairuotojai stovėjimo laiko pradžią gali nurodyti ir elementariu būdu – užrašydami laiką ant popieriaus lapelio ir jį palikdami matomoje vietoje. Patogiausia ir aiškiausia yra automobilio pastatymo laiką fiksuoti specialaus laikroduko pagalba. Jį galima įsigyti JUDU klientų aptarnavimo centruose, daugelyje knygynų arba specializuotose parduotuvėse“, – sako JUDU („Susisiekimo paslaugos“) klientų patirties vadovė Lina Juknevičienė.
To nepadarius – kontrolė negali nustatyti stovėjimo trukmės, todėl yra fiksuojamas automobilio statymo pažeidimas ir paliekamas pranešimas
Bendro naudojimo vietų tik daugės
Planuojama, kad po institucijoms skirtų rezervuotų vietų pertvarkos bendram naudojimui bus atlaisvintos 299 stovėjimo vietos. Pagal zonas planuojamas toks šių vietų pasiskirstymas:
- M zonoje 168 vietos;
- R zonoje 75 vietos;
- G zonoje 35 vietos;
- Ž zonoje 10 vietų;
- Baltoje zonoje 11 vietų.
Galutinis vietų skaičius paaiškės po kiekvienos institucijos rezervuotų vietų pertvarkos. Kai kurios institucijos atsisako buvusių rezervuotų ir dabar vietoje jų priskirtų ribotos trukmės parkavimo vietų – tokiu atveju tokios parkavimo vietos priskiriamos esamai mokamo parkavimo zonai. Savivaldybė glaudžiai bendrauja su institucijomis ir ieško geriausių sprendimų tiek miestui, tiek gyventojams.
Bendro naudojimo vietų daugės ne tik prie institucijų. „600 vietų iki metų galo bus įrengta pertvarkant eismo organizavimo sprendinius. Pavyzdžiui, kai kur panaikinant „stovėti draudžiama“ ženklus ir tose vietose numatant parkavimo vietas. Kartu išnaudojant perteklinę gatvių infrastruktūrą taip pat bus įrengiamos parkavimo vietos, kur tai leidžia galiojantis reglamentavimas. Tokios pertvarkos tikslas yra automobilių stovėjimą kiemuose perkelti į gatves, o kiemus palikti gyventojams sukuriant erdves bendruomenėms.“, – sako JUDU judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius.
Kitais metais planuojama veiklą tęsti daugiabučių gyvenamųjų namų mikrorajonuose. Pertvarkant gatvių erdves ir taikant kompleksinius sprendinius, sieksime toje pačioje gatvės erdvėje sudaryti galimybes patogiau keliauti tiek pėstiesiems, tiek dviratininkams, kartu įrengiant ir papildomas parkavimo vietas, kur yra labai plačios ir perteklinio asfalto gatvės. Artimiausiais metais numatoma, kad bus galima įrengti per 1500 vietų išnaudojant esamą gatvės infrastruktūrą.