Dovanų sūnui užsakytas mobilusis telefonas keliavo daugiau nei pusantro mėnesio, nors pardavėjo tinklalapyje žadėta pristatyti per 1–2 darbo dienas.
Tokia „dovana“ sūnaus nepradžiugino, o tėčiui teko kreiptis į vartotojų teisių gynėjus. Ši padėtis, vis labiau populiarėjant el. prekybai – ne tokia reta.
Besirūpindami kalėdiniais pirkiniais, atkreipkite dėmesį į specialistų patarimus – jie padės sumažinti riziką pakliūti į nepatikimų pardavėjų rankas.
El. parduotuvėje nusižiūrėję pirkinį, neskubėkite įvykdyti pirkimo. Pirma patikrinkite, ar parduotuvė, net jei ji veikia tik socialiniame tinkle, nurodo savo adresą, telefono numerį ir el. paštą. Jei ne, prireikus susisiekti su pardavėju gali kilti keblumų.
Jei informacija el. parduotuvėje pateikta su gramatinėmis klaidomis, tai – signalas, kad galimai susidūrėte su sukčiais. O galbūt tinklapyje tiksi laikrodukas, įspėjantis apie greitai pasibaigsiančią akciją? Įtarimą turėtų sukelti ir gausūs teigiami atsiliepimai bei kur kas pigiau nei kitur siūlomos prekės.
Atkreipkite dėmesį į el. parduotuvės adreso pavadinimą. Į garsių prekės ženklų pavadinimus panašūs domenai (pavyzdžiui, naike.com, aple.com) gali slėpti „phishing“ (duomenų vagysčių) svetainę.
„Apsisprendę pirkti, atidžiai perskaitykite pirkimo-pardavimo sutarties sąlygas, ar smulkiomis raidėmis neparašyta, kad jums reikės sumokėti „paslėptus“ mokesčius.
Be to, įsitikinkite, kad prekybos internetu portalas saugomas. Tokio portalo interneto adresas prasideda „https“, o ne „http“, apatiniame dešiniajame kompiuterio ekrano kampe matyti spynos arba rakto simbolis. Jeigu jų nėra, verčiau čia nepirkite“, – patarė Europos vartotojų centro (EVC) Lietuvoje vedėja dr. Raimonda Balnienė.
Ji pridūrė: jei pardavėjas leidžia susimokėti atsiimant prekes, geriau rinktis šį atsiskaitymo būdą. Taip pat, jei yra galimybė, saugiau naudoti kreditinę kortelę ar rinktis mokėjimo tarpininkų paslaugas.
Įsigyta prekė Lietuvoje turi būti pristatyta ne vėliau nei per 30 dienų, nebent sutarta kitaip. Jei pirkinys jūsų taip ir nepasiekia, o pirkdami mokėjote kortele, turite galimybę pinigus susigrąžinti. Tam reikia kreiptis į savo banką ir prašyti pritaikyti pinigų susigrąžinimo (angl. charge back) procedūrą.
Panaši procedūra įmanoma, jeigu mokėta naudojantis kai kuriomis el. mokėjimo sistemomis. Tačiau jei už prekes mokama banko pavedimu, tikimybė susigrąžinti pinigus labai nedidelė.
Jei esate nepatenkintas preke ar paslauga, o dėl problemos išsprendimo savarankiškai susitarti su pardavėju nepavyksta, tais atvejais, kai pardavėjas registruotas kitoje ES šalyje, Norvegijoje, Islandijoje ar Jungtinėje Karalystėje, galima nemokamos pagalbos kreiptis į EVC Lietuvoje.