Trečiadienį Vyriausybė pritarė Finansų ministerijos siūlymui pakeisti Buhalterinės apskaitos įstatymą, iš esmės atnaujinant jo nuostatas. Didžiausių pokyčių sulauks su skaitmeninimu susiję apskaitos tvarkymo ir organizavimo procesai, suteikiant daugiau laisvės specialistams organizuoti apskaitą ir pasirinkti reikalingas vidaus kontrolės priemones. Tuo pačiu siūloma pakeisti ir įstatymo pavadinimą į „Finansinės apskaitos įstatymas“.
„Senasis Buhalterinės apskaitos įstatymas priimtas dar 1993 m., iki šiol buvo keistas tik fragmentiškai, todėl jo nuostatos yra pasenusios, nepakankamos ir neaiškios – neatitinkančios šiandieninio gyvenimo aktualumo.
Vykstant su apskaita susijusiems kompiuterizavimo, automatizavimo, robotizavimo ir skaitmenizavimo procesams, būtina atnaujinti ir patį įstatymą. Vyriausybė šiandien pritarė mūsų siūlymams, taip įgyvendinant ir Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plane numatytą tikslą – priimti įstatymo pakeitimus, siekiant didesnio skaidrumo, duomenų atsekamumo ir patikimumo“, – teigė finansų ministrė Gintarė Skaistė.
Buhalterinės apskaitos įstatymo pakeitimais siūloma nustatyti privalomus apskaitos registrus, įrašo apskaitos registre apimtį. Šiuo metu apskaitos registras apibrėžiamas kaip apskaitos dokumentais parengta ūkinių operacijų suvestinė, kurioje apibendrinami jų duomenys.
Apibrėžtyje neteikiama pirmenybė elektroniniams apskaitos registrams, nenurodomi konkretūs registrai bei informacija, kurią būtina pateikti, todėl iki šiol nebuvo užtikrinamas duomenų atsekamumas.
Įstatymų pakeitimu Finansų ministerija skatina naudotis valstybės informacinėmis sistemomis (IS), susijusiomis su apskaitos dokumentų duomenų teikimu. Šiuo metu įstatymas reikalauja, kad subjektas saugotų visus apskaitos dokumentus, net jeigu jų duomenys pateikti valstybės IS (i.MAS, IS „E. sąskaita“), todėl siūloma nustatyti, kad subjektas gali nesaugoti apskaitos dokumentų, jeigu jie pateikti valstybės informacinėse sistemose.
Atnaujintame įstatyme taip pat bus nustatytos apskaitos organizavimo, apskaitos tvarkymo apimtys. Šiuo metu dar 1993 m. priimtame įstatyme nėra aiškiai išskirta, kokios funkcijos priskirtinos apskaitos organizavimui, o kokios – apskaitos tvarkymui. Siūloma detaliai ir struktūrizuotai nustatyti apskaitos organizavimo ir tvarkymo funkcijas. Galų gale, siūloma apibrėžti su apskaitos organizavimu susijusią vidaus kontrolę.
Kartu su Buhalterinės apskaitos įstatymo projektu teikiami lydimieji įstatymų projektai, kurių pagrindinis tikslas suderinti nuostatas su siūlomu keisti Buhalterinės apskaitos įstatymo projektu.
***
Reklama: buhalterinės apskaitos paslaugos