Seimas po svarstymo pritarė Vidaus vandenų transporto kodekso 30 straipsnio pakeitimo įstatymo pataisoms, kuriomis siūloma reglamentuoti pirmumo patekti į keltą į Kuršių neriją ir iš Kuršių nerijos suteikimo tvarką.
Kodekse siūloma įtvirtinti, kad nuo pirmadienio 00 val. 00 min. iki penktadienio 18 val. 00 min. į keltą pirmumo tvarka būtų įleidžiami:
Klaipėdos miesto savivaldybės tarnybinių transporto priemonės, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, atliekantys tarnybines funkcijas ir dirbantys darbus Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje;
juridinių asmenų, turinčių Kuršių nerijoje registruotą buveinę, transporto priemonės ir darbuotojai;
Klaipėdos miesto savivaldybės įmonių ir įstaigų transporto priemonės ir darbuotojai, dirbantys darbus Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje;
Taip pat siūloma, kad 24 val. per parą, 7 dienas per savaitę į keltą pirmumo tvarka būtų įleidžiami:
neįgaliųjų ir jų nuosavybės ar kitokiu teisėtu pagrindu valdomi automobiliai, kuriuos jie vairuoja arba kuriais jie važiuoja;
tarnybos reikalais vykstančių greitosios medicinos pagalbos ir reanimacijos, priešgaisrinių gelbėjimo tarnybų, policijos, valstybės sienos apsaugos, civilinės saugos, kelių priežiūros, uosto saugos tarnybų, prokuratūros, muitinės pareigūnų, Lietuvos kariuomenėje tarnaujančių karių, valstybės tarnautojų ir pagal darbo sutartis dirbančių darbuotojų ir šiame punkte nurodytų institucijų ir tarnybų transporto priemonės;
Neringos mieste ir Klaipėdos miesto dalyje Smiltynėje gyvenamąją vietą deklaravę asmenys ir jų transporto priemonės;
darbo reikalais vykstantys miškų urėdijos, kuriai perduotas valdyti Kuršių nerijoje esantis valstybinės miško žemės sklypas, darbuotojai ir jos transporto priemonės.
Pasak Seimo nario, buvusio Neringos mero, Neringos ligoninės vyriausiojo gydytojo Antano Vinkaus, šiuo metu galiojantis teisinis reglamentavimas nenumato prioriteto, kad Neringos miesto ir Klaipėdos miesto dalies Kuršių nerijos Smiltynės gyventojai, juridinių asmenų
darbuotojai ir jų transporto priemonės pirmumo tvarka būtų įleidžiami į keltą persikelti per Klaipėdos valstybinį jūrų uosto ekvatoriją į Kuršių neriją, ir tai sukelia jiems daug nepatogumų.
„Natūralu, kad gyventojai, nuolat turintys judėti darbo ar buitiniais reikalais, kelia problemas dėl judėjimo nepatogumų. Dirbdamas netrumpus metus Neringoje tai gydytoju, tai meru pats tuo įsitikinau. Įstatymo autoriai siūlo spręsti šitą problemą. Logiška, kad šiuo judėjimo keliu, keltu, prioritetai atrenkami suderinant juos su kito artimai susijusio Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo nuostatomis.
Susiejant šiuos du įstatymus atsiranda ir praktinis taikymo techninis sprendimas pasinaudojant Smiltynės perkėloje jau veikiančia informacine sistema, kurios duomenys galės būti naudojami naujų teisinių nuostatų įgyvendinimui“, – sakė A. Vinkus.
Numatoma, kad naujos teisės aktų nuostatos įsigaliotų birželio 1 d.