Kovo 16 d. Stasio Eidrigevičiaus menų centras (SEMC) išplatino pranešimą, jog meninikas Stasys Eidrigevičius patvirtino įteiksiantis savo kūrinių kolekciją taip, esą, išsklaidydamas visuomenėje kilusias abejones dėl SEMC statybos projekto sąlygų įgyvendinimo.
L. Mikšionienė: „Menininkas Stasys Eidrigevičius 2021-02-01 dieną pateikė Kultūros ministrui raštą, kuriame aiškiai išreiškė savo poziciją, kad nenori turėti nieko bendro su kino teatro „Garsas“ griovimu, vykdomais rangos darbais, tačiau to neįmanoma išvengti, nes jo vardo menų centras bus statomas nugriovus „Garsą“, ir tai, deja, bus jau antra liūdna istorija Panevėžyje, susijusi su Stasiu Eidrigevičiumi.
S. Eidrigevičius tiki pačio menų centro idėja, nauda, bet tai nereiškia, kad jis turi būti įgyvendintas tokiu nepriimtinu nei menininkui, nei bendruomenei būdu, nuo kurio jis viešai atsiribojo dar 2020 rugpjūtį, todėl mes netikime, kad kūrėjas galėtų taip dažnai keisti savo nuomonę ir poziciją tuo pačiu klausimu. Gali būti, jog savivaldybė, įnirtingai siekiant nugriauti „Garsą“, šališkai skaito maestro laišką ir mato jame tai, ką nori matyti.
„Kultūros baruose“ išspausdintame straipsnyje menininkas dar kartą Kultūros ministerijai išreiškė savo pageidavimą, SEMC – Lepšių kaime. Jeigu savivaldybė turi kitą menininko sutikimą grįžti į projektą, kurio įgyvendinimo metu būtų nugriautas istorinis kino teatras, kurį Kultūros paveldo komisija vertina kaip nacionalinio reikšmingumo, kadangi jis vienintelis Lietuvoje yra likęs sovietinio modernizmo stiliaus kino teatras, ir ji , ir Stasys Eidrigevičius turėtų paaiškinti tokių kintančių sprendimų motyvus, tačiau to nedaro, užsispyrusiai kalbėdami tik apie pinigus, kuriuos reikia įsisavinti.
Kokia tada SEMC-o ateitis iš esmės? Kolekcijos dovanojimas čia yra, čia ne, SEMC vadovauja jau trečias laikinas vadovas. Kokią smėlio pilį ketinama finansuoti Lietuvos valstybės biudžeto ir ES pinigais?
Dar kartą primename, kad „Garso“ gynėjai – Panevėžio aktyvi bendruomenės dalis, daugiau nei 100 kino ir kultūros bendruomenės narių, Europa Cinemas asociacija bei Europos kino teatrų palaikymas, virš 4200 peticiją pasirašiusių asmenų, nėra prieš SEMC, bet yra už jį kitoje, NE „Garso“ vietoje.
Tam buvo surengtos Kultūros ministro S. Kairio ir viceministro V. Gasparavičiaus inicijuotos diskusijos – kad projektą, kuriuo tiki S. Eidrigevičus ir kiti galima būtų įgyvendinti skaidriai ir be žalos bendruomenei ir valstybei, neprarandant vienintelio kino teatro Panevėžio regione. Ir ne paskutinis motyvas demokratiškoje šalyje turėtų būti net valdžios inicijuotų apklausų rezultatai, kurie yra 2/3 „Garso“ išsaugojimo naudai. Ar tai nieko nereiškia?“ – sakė L. Mikšionienė.
Ar straipsnyje yra vieta kur Stasys Miksionienei atsako nedalyvausiantis projekte??????
Stasys kažką Miksionienei turėtų paaiškinti??
Jėzau Marija….
Tai Miksionienes apklausoje ar ginsi Garsą net 90 žmonių pasakė taip.Ar bent žinote kiek Panevėžyje gyventojų??
Žinote, menininkas neturėtų grįžti po daugel metų į gimtinę su griovimo jėga. Mes, čia gyvenome, mes čia augome, brendome, auginame vaikus ir turime teisę saugoti tai, kas mums brangu ir netgi turėti priekaištų ir klausimų S.Eidrigevičiui. Tai yra mano teisė. Garsą palaiko ir dėl jo išsaugojimo pasisako Valstybės paveldo ekspertai, todėl nei kiek neabejoju savo ir mūsų visų, Garso saugotojų, tikslu. Niekad nebuvome prieš SEMC. JAM KITA VIETA. Tik to reikia.
Nenoriu Jūsų nuliūdinti, bet, kaip daug kartų kartojau, viskas yra verslas. To negana – viskas yra nulemta…
Na jau nėra 🙂 🙂 😉
MO… MO.. MO.. Monstrą (atsiprašau už mikniavima) ant Lietuvos erdvių, Lietuvoje, t.y. Vilniuje, padorios lietuvės irgi nugriaus, –
pusantro colio ant Pylimo g. užlipo, tą negi stumti niekšiškos “architektūrinres okupacijos” padarą 🙂 🙂 🙂 tik griaut tokią sostinę sudarkant pažeminusia būdą (pakalninio, o dar Sąjūdžio!! vaiko, Vilniaus niekinimo krūvelę).
Ar meniškais Eidrigevičius “ant krūvelės” eksponuoti(s) norėtų? Tikrai ne.
Kam tos patyčios, kam tad Eidrigevičiaus žeminimas.
Aišku, jei žmogelis Pats be galvos, lai “šluoja” niekieno Garso būdą (tai irmena jo galėsim ant šiukšlyno ramiai eksponuoti at išmest).
Kam tad,Menas, kam tie Namai??
Nebent… Turto bankui – skatiko i Iždą radimui,
– kaip dirba “turtiečiai – kolūkiečiai” (įdomu, ar TB burbulas ant algų sau užsidirba, – be kabučių)
TAIGI YRA KĄ VEIKT – pirmiausia
… fašistines stribų diktatūros LTSR AT štabą,
atseit “Liaudies vyriausybės -CK” Kompartijos bunkerį NUŠLUOT – smaradus ikiKovinius išvėdinti, net išnešinant Ramovę iš krasnoarmeicų buvusios gūžtos… kažkur, –
panašiai Eidrigevičiaus, jei taip spirga, – būdai.
Ar Jūs nesate mačiusi 2018-11-29 miesto tarybos sprendimo dėl modenizavimo konkretaus pastato,konkretaus adreso?
Ar nematėte dar 18-os konkursinių projektų?
Jūs gi turite ir disponuojate šia informacija,bet niekur jos nepateikiate.
Valstybės paveldo ekspertai-kokia čia institucija,nerandu tokios.Esme tokia:Jūs matote griovimo procesą,o aš matau modernizavimą seno suvargusio pastato,o kaip mato Stasys tiesiogiai jūs nežinote ir neinterpretuokite iš savo varpinės.
Juk savo akimis matete kad kino įranga jau perkelta į kitas patalpas.Kaip įsivaizduojate grįžimą įrangos ,kėdžių atgal.Ar neaiškiai finansų ministerija atsakė kad 3 plius 5 mln eurų nėra galimybių perkelti senam garsui ar kitam miesto kultūros objektui.Ar apsimetatė,kad nežinote kad
garso modernizavimo klausimas,konkrečių adresu ir vieta buvo išspręstas dar 2018 metais.Ar dalyvavote tada tarybos posėdyje ir siulete savalaikiai kuklesni gražesni pastatą,talpesne kino sale,ar tik dabar pasibaigus visoms procedūroms kai aiškus rangovas laimėjęs konkursą siūlote savivaldybei konservų fabrika,švietimo pastateli prie Balčikonio.Net retorika Jūsų”JAM KITA VIETA”-Jus čia dviese nutarete??Teismas?? Apie kokį konstruktyvų dialogą su Jumis gali kalbėti kultūros ministras Simonas Kairys.
Šaulių Sąjungos – koncertų salei! GARSAS kultūrai, p ne
privat chaltūrai.
Žengte marš.
Ir nustokit Eidrigevičiu verst niekingu bomž-chaltūrščiku.
O moderniai būdelei rast pusantro euro pigesni sklypuka centre, negi sunku.
Ponia Kristina, Jeigu nematote, tai gal jums šis straipsnis padės iš tų kurie mato ir supratanta:
https://alkas.lt/2021/03/12/sovietinio-modernizmo-kino-teatras-panevezyje-lietuvoje-pavojuje/
O žmonės kurie nėjo į Garsą ir jis jiems neįdomus, dar labiau abejotina ar eis į parodas į semc.
Ir nereikia niekur dalyvauti, kad suprasti, kad 90 metų istorijos yra svarbiau nei naujas, vietai nepritaikytas pastatas, nekalbant jau apie tai kad suprojektuotas pažeidždiant taisykles.
Konservų fabriko vieta buvo ideali šiam projektui. Tai būtų buvęs Stasio kaimelis – o dabar norima stasio monstro bokšto.
Atsibuskite iš hipnozės.
Ačiū
Petras
+++!!!
Garbusis Petrai,
Į garsą eidavau dažnai,su savo vaikais,žiūrėti komercinio kino,Raimundėlio,Blindos,Tenkešo.Sėdėdavome ir penkiese ir iki 20 žiūrovų.Ne Jūsų abejonėmis rengiami investiciniai projektai.Ar ,Petrai 2018 metais visose pasibaigusiose procedūrose,yra pateiktos Jūsų pretenzijos,pastabos.Nupirkite susiorganizavę,kad ir per patreon,konservų fabriką iš privataus asmens(prižadu prisidėti)paklauskite architekto Malinausko apie investicijų porciją ir galimybes projektavimo kultūros paveldo objekte,ir svarbiausi pasiaiškinkite trukmę nuo pirmų žingsnių iki rangos darbų(iki 4metų)O turbūt ir Jums Stasys prasitarė,kad konservų fabrike būtų buvęs jo kaimelis.Sutikčiau su Jumis dėl vietos ir dėl ginčų jei jie būtų vykę iki 2018-11-29 tarybos sprendimo.Gerbiamasis,kur tada buvote.
O apie monstrus, plytas cia pasiskaitykite,cia matysite ir antrą ir trečią vietą užėmusius darbus:
ht tps://www.vz.lt/nekilnojamasis-turtas-statyba/2018/06/21/isrinko-s-eidrigeviciaus-menu-centro-architekturos-projekta
Beje,projektų 19 buvo.
Petrai,
Dėl hipnozės- o Jūs daktaras??
Ar ir Jums Stasys pasakė kad konservų fabrike būtų buvęs jo kaimelis?Garse lankydavausi su vaikais,žiūrėdavome komercinį kiną Tenkesa,Blinda,Roberteli.Budavome 800 vietų salėje ir penkiese ir iki 20 žiūrovų.Kur jūs buvote 2018 kai taryba ,iš 21 nario, 17 pritarė modernizuoti būtent ši adresą ir vieta.Ar bent turite supratimo ką reiškia investuoti į privatų kultūros paveldu saugomą objektą.Paklauskite Arch Malinausko koks kelias,kokia trukmė ir finansinę išraiška,Vieta rinkti reikėjo iki 2018 tarybos sprendimo.O gal geriau skirkite savo energiją kad ir su patreon pagalba nupirkti konservų fabrika(prižadu prisidėti).Ir šiaip nuomonių skirtumas per jūsų prizmę lyginant mano nuomone su hipnoze parodo Jūsų “savitumą” ?Ar Jūs daktaras?
Vajetau,
“Menininkas neturėtų grįsti po daugel metų į gimtinę su griovimo jega”
Kultūros ministre,Simonai Kairy,auuu.
tai kad ne paslaptis, kad tas pats brangusis “Garsas” pastatytas ant kito kino teatro griuvėsiu, tam pačiam alke yra puikių tą įrodančių nuotraukų. Kur problema? Turbūt ten, kad užkerpėjusios perekšlės buvo nieko prieš kai griaudavo ir užstatydavo jaunystėj, bet dabar nors plytą pajudink. Čia kaip Kaune su Merkurijaus griovimu – nugriovė istorinius Laisvės alėjos pastatus, įmontavo brutalistinę nesąmonę, o kai atėjo laikas griaut, susirinko sriūbautojai dėl “miesto simbolio”.
Nelabai Jūs suprantate apie ką rašote, nei apie kultūra ir paveldą. Garsas yra Panevėžio simbolis. Nepasididžiuokite ir perksaitykite, gal suprasite kur Garso svarba:
https://alkas.lt/2021/03/12/sovietinio-modernizmo-kino-teatras-panevezyje-lietuvoje-pavojuje/
jeigu miesto, kuriam daugiau nei 500 metų simbolis yra šaltas, senas, pilkas, tuščias 50 metų senumo kino teatras tai tikrai gaila tokio miesto. Na, bet džiugu, kad 100 proc. nugriaus ir pastatys naują, gražų miesto simbolį. Galėsit Petrai atsistot ant griuvėsių krūvos ir ekspertiškai pezėt apie paveldą. Kaip sakoma, karavanas eina, nieko nepadarysi.
Nors atvejis ne toks pat, bet mąstymas analogiškas tiems, kai apsispręsti padeda žinia, jog iki manęs čia dirbę nežiopsojo, grobė, tai kodėl aš turėčiau žiopsoti? Ar aš už juos kvailesnis?
“Pasidaryk pats”
arba
Piloto – velykinis “prisikėlimas turi būti tikras…”
pasidaryk “olyne” ir pasidaryk, kaip Eidrigevičius
🙂
kurti nedraudžiama, – net groteskus, bet…
“kasiuliško” išskirtinumo, kai išsaugota būdelė Vilniaus centre pervertintam štampuotojui (su polėkiu, gabiam) irgi perdė-
tumu Eidrigevičiaus užgroteskinimas ant Panevėžio užlieta, užleist, įleist … kvepia.
Nejaugi esam d a b a r prieš:
Šaulių sąjungą,
ne Miltinio teatrą,
prieš savanorius,
prieš medikus,
istorinę atmintį,
kad
KAIP ANT LUKIŠKIŲ RINKOS bele kokiu sąvartynu užsiverst (kaip i “Garsą’) norime, ir dar kuo šlykščiau tą cirką – miesto rinkos, mugių ir pramogų erdvę – po Vyčiu pagrūst …paniekinti.
Neverta.
Eidrigevičiui savą budelę susirast modern-groteskui, arba tiek groteskiska “Garsą” – kaip ir stovi – grot-
esu ir užsipildyt.
Moralas – ne laikas, pandemijoje žemintis.
Bet VYČIUI – kas dar gerbia (ir save) irgi rast Erdvę,
bent jau drąsiai, oriai ir garbingai ieškot, ne Garsų savarte
Atlaikyt, net suradus ( išvydus) tą ryškią, ir genialiai paprastą kompoziciją, pavyks ne išsyk. O esame užpulti
(labai, ir pradedant nuo LRT tarybos – tų kas jon skiria; nuo Lietuvos geležinkelių net, jau atvira patyčias – ratilais nuo buv. Stalino paminklavietes… kraupoka, anarchijai įsigalint)
Svajone, Jūs pamėjote pilotą. Iš kokios jis oro linijų bendrovės? Gal iš Lietuvos nacionalinio vežėjo?
Gerb.Petrai,
Jūs ne tik kompetetingas hipnozės srityje,bet kaip pastebiu, esate ir teksto suvokimo ekspertas:)
Ar dailininkas yra lietuvių dailininkas? Iš kur jis? Ar yra čia nors vienas „prie meno“?
Ar apie šį dailininką klausiate?
– lt.wikipedia.org/wiki/Stasys_Eidriagevičius
Jau nebe labai prisimenu. Jis gal dar sovietmečio pabaigoje išvyko į PL (lyg tai meilės emigrantas). Ten jam daugiau laisvių, daugiau veiklos galimybių atsivėrė.
Jei nepainioju, jis buvo vienas iš tų, kas lietuviško plakato kokybę gerokai pakėlė..
Nejaugi Lenkijoje ar Rusijoje geriau, negu Lietuvoje?
Lenkijoje (ir kt. soc./liaudies resp.-kose) dar iki Solidarnosties ir atsiskyrimo tam tikra prasme buvo gerokai laisviau: – nebuvo sunaikintas smulkus ir vidutinis verslas. Galėjai turėti nedidelį viešbutį, įmonę, ŽŪ . Todėl jie neprarado verslumo įgūdžių, jiems buvo lengviau pertvarkyti ūkį, o dabar tvarkytis. O mūsų net senukai jau buvo praradę tarpukariu įgytus įgūdžius. Jiems visi pokyčiai buvo itin sunkūs. Be to, tos šalys nebuvo taip užrakintos – galėjo laisviau važinėti po pasaulį. Menininkai gal dar laisvesni buvo, nežinau, bet jie reiškėsi ir kitur Vakaruose, ne tik savo šalyje. Be to, tokiuose dideliuose miestuose, kaip V-va, žmogus ištirpsti minioje, todėl asmeninio gyvenimo ypatumai gal ne taip krenta į akis, negu Panevėžyje.
Taip, tai yra žinoma: Lenkija, Čekoslovakija, Vengrija ir pan. tais laikais… Šiuo atveju galimai visų trijų pusių perdėtas susireikšminimas sukelia tokias nesantaikos bangas… Yra pasaulyje ne vienas muzikantas, dailininkas, rašytojas, kurie yra genijai… Juos gerai žino, bet jie groja, tapo, rašo be fanfarų…
>Pajūriečiui
Būtent.
Gal čia dar ir finansinis interesas slypi? Pvz.: tu, kaipo tam tikrame rate žinomas ir pripažįstamas, išsireikalauji mums reikiamo dydžio pastato mus dominančioje vietoje, o miestas iš tavęs brangiai nuperka tavo kolekciją? – Nežinau, spėlioju. Bet negi išmintinga tokio amžiaus žmogui dalyvauti štai tokiame ginče? Kokį atminimą ši istorija ir jis pats paliks apie save Panevėžiui, Lietuvai? Vieni palieka ateities kartoms savo kūrybą, kiti – skandaliukus, ar ir apskritai nekokią bendraamžių nuomonę.
S.E. vietoje, aš įtarčiau ir NT vystytojų norą pajodinėti mano žinomumu, bei miesto mero norą pademonstruoti nesiskaitymą su piliečiais, savąjį AŠ aukščiau visuomenės intereso, miesto atminties. Jis užmiršo, jog jo fizinis AŠ gyvena dabar, o jo pavardė išliks miesto istorijos sąsiuviniuose su atitinkamu šleifu…, o jo anūkų anūkai jau tik tą šleifą jaus – tik jį. Taigis, kaip sakė savo įgarsintoje reklamoje a.a. Banionis, jūsų teisė rinktis…
Jau per sudėtinga.
1. Ar Meko ” mekenimams” smagiai, vianedieniui, kad ir reikalingam menui(,?) susimeta vilniečiai Teisėtai – per Tarybą, po vieną kitą puseur
2. Ar nušlavus ne itin praktišką “Lietuvos” budelę, ispraudziama Mo… Mo… Mo… Monstras privat (fuuuj, koks niekalas darkalas kaip Mūras) būda, vos ne ant gatvės… o galėjo, kam TIEK gatvių pvz 🙂
3. Būdon sugrust tarp chruščiovkiu bet kokias maliavones, – argi tai menas (archi grūdimas), va paskelbta neliečiamybę ir parduot deramai “Garsą” + čia tai būtų menas
4. Įdomu, kiek ir kam panevėžiečiai darnukreipd likusius puseurius -per Tarybą
… Teisėtai; kaip kokybę būsimų Eurogamyklu miesto gerina (kai visa ES ir ne vien, iš Kinijos kraustysis atgal 🙂 ))
5. Gal šios dūmų uždangos “Naujuose Bermuduose” – Panevėžio – Kauno – Vilniaus tik tam, kad šią būsimą gėdą pridengti
(jau kaip ir atmetinejant buvusios, – ar Banionio, ar ir t.p. “pasirašiusio” iki Kovo 11 Kernagio, – ką Vasilausko su Janutiene OP skelbiama; regis neigimo ir prieštaravimų nesigirdėjo)
6. Matom,- gyvent ir iki Kovo 11 reikėjo, na o po… galim ir dar labiau REGIM, kad tvarkytis galim viską (kam gi Bermudams tie atliekami 10.000.000 €, atliekoms ar…
Bermudų .. tarybiniai (miestų) Vadai lai smaginasi, švaisto grobsto. Tarybos UŽ!?
7. Anarchija…
Fanfanarai, kaip ir komentarai,- smagu.
Nusišnekėti galim iki tikro ap(si)spjaudymo, – taigi, kas prieigą turi, – Eidrigevičiui, kaip menininkui paporinkit, kad siųstų velniop visus ( laikinai ), kol, kol, kada nors
…Lietuva su visu Panevėžiu sugrįš Dievop
Gali…tekti…palaukti
ir dar savo vardu paženklins, beliks tik pasakyti, jog
On pamiatnik sebe vozdvig nerukotvornyj…
🙁
Labai gaila.