Penktadienis, 25 liepos, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Ką, stipriau sningant, reikia žinoti pėstiesiems ir dviratininkams?

www.alkas.lt
2021-02-10 09:00:32
0
Ką, stipriau sningant, reikia žinoti pėstiesiems ir dviratininkams?

Ką, esant stipriam snygiui, reikia žinoti pėstiesiems ir dviratininkams? | VILNIUS TECH nuotr.

Pastarosiomis savaitėmis Lietuvoje gausu sniego. Pasitaiko atvejų, kai kelininkai laiku nespėja nuvalyti kelių, šaligatvių, dviračių takų. Vilniuje savivaldybės teritorijų priežiūros ir seniūnijų žinovai tikrina šaligatvių ir kiemų priežiūrą, nustato šimtus pažeidimų, už kuriuos paslaugos teikėjams gresia nemenkos baudos. Norėdami išvengti traumų, prie valymo darbų galime prisidėti ir patys. Tereikia žinoti, kaip ir kokias medžiagas naudodami galime pasiekti matomų rezultatų?

Kaip dažnai barstomi ir valomi pėsčiųjų takai?

Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Kelių tyrimų instituto direktoriaus prof. dr. Audriaus Vaitkaus, pėsčiųjų takų priežiūra žiemą Lietuvoje priklauso nuo to, kur tie takai yra: urbanizuotoje teritorijoje ar už jos. Keliuose pėsčiųjų takai žiemą prižiūrimi nuo 9 iki 16 val. Atsiradus itin slidžiai tako dangai, pavyzdžiui, po lijundros arba ant dangos susidarius šlapiam ledo sluoksniui, dangos slidumas turi būti pašalintas per 12 val. Valant sniegą, ledą, norint sumažinti slidumą, patariama naudoti smulkų žvirgždą arba akmens skaldelę.

Miestuose priežiūros laikas ir būdai priklauso nuo kiekvienos savivaldybės nustatytų reikalavimų. Pavyzdžiui, Vilniaus mieste pėsčiųjų takų danga susidarius plikledžiui turi būti pabarstyta ir pašalintas slidumas ne ilgiau kaip per 2 val. intensyviausiuose pėsčiųjų takuose, per 4 val. – mažesnio intensyvumo.

Pasak Vilniaus miesto savivaldybės administracijos miesto tvarkymo ir aplinkos apsaugos skyriaus teritorijų tvarkymo poskyrio vedėjos, Rasos Ražanskienės, pagal galiojančias Vilniaus miesto sutartis su rangovais, po snygio pagrindinių gatvių šaligatviai išvalomi ir pabarstomi per 4 val. nuo snigimo pabaigos. Kitose gatvėse – per 8 val., kiemuose – per 12 val. Snigimo metu vykdomas maršrutinis valymas valančios technikos mechanizmo pločiu, ne mažesniu, kaip 0,8 m.

„Patariama miestų pėsčiųjų takus prižiūrėti visiškai nuvalant ir ištirpdant sniegą bei ledą. Tokiu būdu būtų sudaromos palankios sąlygos žmonių judumui draugiškomis aplinkai sąlygomis. Patariamos medžiagos pėsčiųjų takų barstymui – druska, 0,25/4 arba 2/5 mm fr. žvirgždo (skaldelės) mišinys, su druskomis arba be jų“, – sako A. Vaitkus.

Kaip tinkamai valyti sniegą daugiabučių kiemuose?

Šaligatviai kiemuose gali būti barstomi druska, smėliu ir smulkiu žvyru su druskomis arba be jų. Visų pirma, būtina pašalinti sniegą jį nukasant nuo šaligatvių. Tikslinga numatyti sniego sandėliavimo vietas. Dažnai daroma klaida, kuomet kiemų šaligatviuose sniegas nepašalinamas nuo šaligatvio, tik barstoma smėliu. Tokiu būdu, atlydžio metu ar pakartotinai sningant, šaligatvių danga tampa labai slidi, nelygi ir pavojinga.

„Esminis veiksnys kiemuose – sniego pašalinimas nuo pėsčiųjų eismo vietos į tam numatytas kiemo vietas, išvežimas, nuvalytų vietų barstymas druska arba frikcinėmis medžiagomis. Pasirinkimas dėl barstomųjų medžiagų gali būti labai individualus“, – pasakoja A. Vaitkus.

Anot Vilniaus miesto savivaldybės Poskyrio vedėjos R. Ražanskienės, Sniego išvežimas vykdomas tik iš miesto pagrindinių vietų.

Miestuose daugėjant dviratininkų – didesnis dėmesys dviračių takams

Plečiantis dviračių takų tinklui ir atsiradus vis daugiau žmonių, kurie jais naudojasi visus metus, atsirado poreikis keisti dviračių takų priežiūros reikalavimus. Kaip ir pėsčiųjų takai, taip ir dviračių takai prižiūrimi atsižvelgiant į tai, kur jie yra – užmiestyje ar mieste ir kokio reikšmingumo. Dviračių takams užmiestyje taikomi tie patys reikalavimai, kaip ir pėsčiųjų takams.

„Vilniaus mieste, susidarius plikledžiui, dviračių tako danga turi būti pabarstyta, slidumas pašalintas ne ilgiau kaip per 2–3 val., nes mieste dviratininkų eismas daug intensyvesnis nei užmiestyje. VILNIUS TECH žinovai pateikė patarimus, kaip Vilniaus mieste prižiūrėti pagrindinius dviračių takus valant sniegą, šalinant ledą, užtikrinant visišką šių reiškinių ištirpdinimą per 2 val. pasibaigus krituliams“, – teigia profesorius.

Anot VILNIUS TECH žinovo, šaligatvius kiemuose patariama valyti ne mažesniu kaip 0,8 m pločiu, kad žmonės galėtų saugiai pasiekti autobusų stoteles, kituas svarbias vietas. Kai baigia snigti, šaligatvių dangą reikėtų nuvalyti visu pločiu.

Sniego surinkimo vietų nauda – kokia ji?

Profesoriaus teigimu, sniego surinkimo vietų numatymas ypač svarbus miestams dėl esamo mažo laisvo ploto. Prieš pradedant sniegą gabenti į surinkimo vietas, būtina kuo labiau išnaudoti netoliese esančias vietas. Pavyzdžiui, neužstatytas vietas, kuriose sniegas gali būti kaupiamas iš netoliese esančių teritorijų ir paliekamas tirpti.

Išvežant sniegą į surinkimo vietas, didžiausią neigiamą poveikis aplinkai sukelia krovininių transporto priemonių išmetamųjų dujų emisijos. Siekiant kuo mažiau transportuoti, sniegas išvežamas tik tais atvejais, kuomet nėra galimybės sniego kaupti gatvės prieigose arba kyla pavojus saugiam eismui, norint paruošti gatves tikėtinam labai smarkiam snygiui.

Lietuvos miestai turi nusimatę sniego surinkimo ir/ar tirpinimo vietas, į kurias sniegas išvežamas esant labai smarkiam ir gausiam snygiui.

Krovininių transporto priemonių elektrifikavimas šį procesą iš esmės turėtų pakeisti jau netolimoje ateityje. Tad sniego surinkimas ir išvežimas į bendrąsias surinkimo ar tirpdymo vietas turėtų tapti svarbia pirmenybe, leisiančia veiksmingiau prižiūrėti miestus žiemos laikotarpiu bei tausoti aplinką.

Sniegą tirpdančių medžiagų poveikis aplinkai

Pasak VILNIUS TECH žinovo, druskos poveikis betono tiltams ir viadukams, pralaidoms, pamatams yra neigiamas. Visi pamatai turi būti su hidroizoliacija arba atsparūs vandens ir druskų poveikiui. Plieninėms konstrukcijoms, automobilio kėbului, kitoms plieno detalėms neigiamą korozijos poveikį sukelia sulfatai, esantys kelių priežiūrai naudojamoje druskoje.

Pagal masę, 1 proc. natrio chlorido tirpalas, kuriame yra sulfatų, plieno koroziją pagreitina iki 6 kartų, lyginant su 3,5 proc. pagal masę natrio chlorido tirpalu be sulfatų. Į tai atsižvelgiant, turėtų būti ribojamas sulfatų kiekis žiemos priežiūros druskose. Tai daroma, remiantis reikalavimais.

Natrio chloridas daro neigiamą poveikį aplinkai. Augmenijai žalingas poveikis didžiausias šalikelių ir šaligatvių vietose. Tolstant nuo važiuojamosios dalies šis poveikis ženkliai mažėja ir galiausiai už 12 metrų yra nereikšmingas.

„Miestuose didelė dalis dangų priežiūrai naudojamų druskų patenka į paviršinius gėlo vandens telkinius, upes ir ežerus. Druskos, patekusios į vandens telkinius, Vilniaus atveju išskirtinai į Nerį, galimai turi neigiamą poveikį smulkiausiems gyviams – mikro bestuburiams – žemiausiai mitybos grandinės daliai gėlame vandenyje. Todėl būtina nuolatos tobulinti priežiūros žiemą technologijas, ledą tirpdančias medžiagas ir jų išbėrimo normą“ , – teigia Kelių tyrimų instituto direktorius.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Sostinės Vilniaus gatvė iki spalio „atiteks“ pėstiesiems ir dviratininkams
  2. Pėstiesiems ir dviratininkams – atnaujinti takai Šiauliuose, Ukmergėje ir Druskininkuose
  3. Lapkritis – nesaugiausias mėnuo pėstiesiems, neturintiems atšvaito
  4. T. Bakučionis. Saugaus eismo dienos proga: ar gera Vilniuje dviratininkams?
  5. Kauno kelininkai ruošiasi gatvių atnaujinimo darbams
  6. Vilnius kviečia susipažinti su ramaus eismo gatvėmis
  7. Kelių būklė ir eismo sąlygos 2017-10-10
  8. Kelininkai pasiruošę žiemos metui
  9. Važiuojant dviračiu ar paspirtuku svarbu nepamiršti saugumo taisyklių
  10. Tamsusis paros metas – daugiau „darbo“ vairuotojų akims
  11. Parkų takai barstomi kitaip nei šaligatvių
  12. Įspėjama apie itin gausų sniegą, pūgas ir sudėtingas vairavimo sąlygas
  13. Padėtis keliuose pagerėjo, bet budrumo prarasti negalima
  14. Už nevalytus šaligatvius ir kiemus rangovams gresia baudos
  15. Pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti siūlomi Kelių eismo taisyklių pakeitimai

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Elektrinis laivas | vvt.lt nuotr.
Gamta ir žmogus

Vilniuje prasideda kelionės elektriniu laivu Nerimi

2025 07 25
Gelbėjimosi ratas
Gamta ir žmogus

Skendimo prevencijos diena: kaip išvengti skaudžių nelaimių?

2025 07 25
Aplinkos apsaugos departamento logotipas | aad.lrv.lt nuotr.
Lietuvoje

Iš pareigų traukiasi AAD direktorius

2025 07 25
Sunkvežimiai „Renault D“
Lietuvoje

Lietuvos kariuomenę pasiekė „Renault“ sunkvežimiai

2025 07 25
Elektra
Energetika

II ketvirtį elektros pagaminta 50 proc. daugiau, nei tuo pat metu pernai

2025 07 25
Sraigtasparnis
Lietuvoje

VSAT pristatė naujus orlaivius

2025 07 25
Baltijos jūros krantų stebėsena
Gamta ir ekologija

Paskelbti Baltijos jūros krantų pokyčių stebėsenos rezultatai

2025 07 25
Skuodo gasirinės atidarymas
Lietuvoje

Skuodo ugniagesiai įsikūrė atnaujintoje gaisrinėje

2025 07 25

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Tai padykėlis, ką?.. apie Trampas paskelbė – siųs ginklus Ukrainai: „Sąjungininkai mokės, JAV uždirbs“
  • Kažin apie L. Kalėdienė. Valotka teisus – laikas perkirsti Lietuvos švietimo Gordijaus mazgą
  • +++ apie L. Kalėdienė. Valotka teisus – laikas perkirsti Lietuvos švietimo Gordijaus mazgą
  • taiva apie L. Kalėdienė. Valotka teisus – laikas perkirsti Lietuvos švietimo Gordijaus mazgą

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Vilniuje prasideda kelionės elektriniu laivu Nerimi
  • Skendimo prevencijos diena: kaip išvengti skaudžių nelaimių?
  • Iš pareigų traukiasi AAD direktorius
  • Lietuvos kariuomenę pasiekė „Renault“ sunkvežimiai

Kiti Straipsniai

Lietus keliuose

Kelininkai įspėja dėl smarkaus lietaus

2025 07 22
Telefonas

Pagrindinės taisyklės, užtikrinant telefono apsaugą

2025 07 20
Lietuvos kariai

Krašto apsaugai svarbių specialybių studentams – parama

2025 07 16
Protokolo pasirašymas

VRM ir Vilniaus savivaldybė stiprina bendradarbiavimą

2025 07 15
Emocijos, kompiuteris

Programišiai atakuoja 1,5 karto aktyviau nei pernai

2025 07 15
Šuo

Tyrimas atskleidė, kas lietuviams suteikia daugiausia saugumo

2025 07 13
Mokytoja, mokiniai

Svarstoma plėsti pilietiškumo ugdymą mokyklose

2025 07 11
Michaelas Martinas ir Gitanas Nausėda

Prezidentas susitiko su Airijos Ministru Pirmininku

2025 07 11
Lietus

Lietūs tikrina kelininkų budrumą

2025 07 10
Susitikimas ministerijoje

Lietuva sieks didesnių ES investicijų į karinio mobilumo projektus

2025 07 10

Skaitytojų nuomonės:

  • Tai padykėlis, ką?.. apie Trampas paskelbė – siųs ginklus Ukrainai: „Sąjungininkai mokės, JAV uždirbs“
  • Kažin apie L. Kalėdienė. Valotka teisus – laikas perkirsti Lietuvos švietimo Gordijaus mazgą
  • +++ apie L. Kalėdienė. Valotka teisus – laikas perkirsti Lietuvos švietimo Gordijaus mazgą
  • taiva apie L. Kalėdienė. Valotka teisus – laikas perkirsti Lietuvos švietimo Gordijaus mazgą
  • Aleksandras Dubinskis apie D. Trampas: „Patriot“ raketos jau pakeliui į Ukrainą
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Skelbiamas 2021 metų gamtos kūrinijos rūšių dešimtukas!

Skelbiamas 2021 metų gamtos kūrinijos rūšių dešimtukas!

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai