Medijų raštingumas ir švietimas šiuo metu yra ypatingai svarbios temos moksleiviams, atsidūrusiems padidėjusiame vaizdinių žinių sraute. Skaityti judančius vaizdus, juos tinkamai suprasti, pastebėti kaip ir kur yra specialiai kreipiamas žiūrovo dėmesys – tampa būtinaisiais įgūdžiais. Juos ugdyti padeda kino švietimo projektas „Mokausi iš kino“.
Žiūrėdami filmus mokytojai ir mokiniai yra kviečiami diskutuoti ir analizuoti ne tik kino kalbą, kameros rakursų, spalvų ir garso takelių pasirinkimą, bet ir pažvelgti giliau į šių sprendimų priežastis.
„Filmai projekte svarbūs ne tik savo turiniu, bet ir forma. Jie padeda moksleiviams suprasti savas patirtis ir jausmus, suteikia drąsos kalbėti svarbiomis, dažnai jautriomis temomis.
Į ekraną nukreiptas vertinantis žvilgsnis padeda atsiverti.“ – pasakojo „Skalvijos“ kino centro mokomųjų projektų vadovė Vėjūnė Dūdėnienė.
Kalbant apie filmą, moksleiviams yra sukuriama galimybė kalbėti apie save, mokytis sklandžiai dėstyti mintis, aktyviai klausytis, ugdomas jausminis protas, gebėjimą įsijausti į stebimą įvykį.
Susipažinti su kino kalba ir sudėlioti medijų raštingumo bruožus padeda medijų ir kino mokytojos Gintės Žulytės kiekvienam filmui specialiai paruoša metodinė medžiaga.
„Žinoma, lankymasis kino teatre – kultūrinė patirtis, kuriai namų kinas nėra lygus, tačiau, net ir šiomis aplinkybėmis tai išlieka moksleiviams patrauklia priemone, ugdančia specialiuosius ir bendruosius gebėjimus. Projekto svarba auga kasmet, ne paslaptis, kad šiandien jis įgauna dar kitokią svarbą.“ – teigia V. Dūdėnienė.
Lietuvos kultūros tarybos remiamą švietimo projektą „Mokausi iš kino“ 2011-aisiais sumanė „Skalvijos“ kino centras, jis vykdomas Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Utenos, Anykščių, Gargždų ir Ukmergės miestų nekomerciniuose kino teatruose ir kino centruose.
„Nuotolinis ugdymo procesas ir mokytojų, su kuriais nuolat bendradarbiaujame, susidomėjimas legalia filmų pasiūla internete paskatino mus augti.
Kino teatrams užvėrus duris, atvėrėme langą – visiems pasiekiamą virtualią salę, kurioje kinas ateina pas moksleivius.“ – pasakojo V. Dūdienėnė.
„Mokausi iš kino“ virtualioje salėje priešmokyklinių grupių ir pradinių klasių laukia nuotaikingi, lietuviškai įgarsinti filmai: animacinė filmų rinktinė „Ką pašnibždėjo Pelėda“, nuotykių kupini filmai „Kaimynė šnipė“ (rež. K. von Bengston), „Jokūbas, Mimi ir kalbantys šunys“ (rež. E. Jansons) ir moksleivių pamėgta vaidybinė komedija „Tamsta Varlius“ (rež. A. van der Heide).
2–6 klasių moksleivius sudomins drąsos įkvepiantys filmai „Atsargiai, ragana!“ (rež. R. Miljković) ir „Bintė“ (rež. F. Migom).
3–7 klasėms patariami jautrūs ir atviri pasakojimai: „Romi salonas“ (rež. M. Kamp), „Arčiau debesų“ (rež. M. Clinckspoor) ir „Keliaujantys paukščiai“ (rež. O. Ringer).
6–12 klasių moksleiviams skirtas filmas „Mūsų namai“ (rež. J. Zünd) dokumentiniu žvilgsniu jautriai pateikia jaunuolių gyvenimus po tėvų skyrybų ir kviečia kalbėti apie jas lydinčius išgyvenimus, jausmų atpažinimą ir įsisąmoninimą.