Pirmadienis, 25 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Visi įrašai

2030 m. Vilniuje daugiau nei pusė viešojo transporto bus elektriniai

www.alkas.lt
2020-12-26 11:39:07
1
Autobusai | S. Žiūros nuotr.

Autobusai | S. Žiūros nuotr.

Autobusai | S. Žiūros nuotr.
Autobusai | S. Žiūros nuotr.

Rekordiškai atnaujinto sostinės viešojo transporto parko laukia dar didesni pokyčiai – planuojama, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų transporto priemonių sudarys elektra, o dar 45 proc. alternatyviu kuru varomos. Planuojama bene dvigubai plėsti A juostų tinklą, keleiviams pasiūlyti lanksčių atsiskaitymo būdų, kad kelionės viešuoju transportu būtų greitesnės ir patogesnės. Taip pat miestas efektyviai išnaudos turimą troleibusų kontaktinį tinklą ir kitą viešojo transporto sistemos infrastruktūrą.

„Pamename laikus, kai kelionės viešuoju transportu kokybė buvo matuojama, ar autobusas atvažiavo, ar pakeliui nesugedo. Per keletą metų Vilniuje rekordiškai atnaujinome viešojo transporto parką, bet ir vilniečių lūkesčiai susisiekimui mieste tampa dar reiklesni: patogus, modernus, greitas – gerai, bet draugiškesnis aplinkai, elektra varomas, pritaikytas neįgaliesiems, šiuolaikiškas – dar geriau. Viešojo transporto strategija dešimtmečiui siekiame greičio, patogumo, ekologijos – atnaujintame parke daugiau nei pusė transporto priemonėmių bus varomos elektra, visi eisme dalyvaujantys autobusai bus nauji ir jų amžiaus vidurkis bus penkeri metai“, – sako Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius.

Skaičiuojama, kad miestiečiams viešojo transporto atnaujinimas per metus kainuos kiek daugiau nei pusė miliono eurų. Per artimiausią dešimtmetį autobusų ir troleibusų pirkimui  iš viso būtų skiriama 245,26 mln. eurų, įskaitant ir privačias investicijas. Planuojama pirkti elektrinius, dujinius autobusus ir troleibusus, kurių dalį sudarytų autonominiai. Naujai infrastruktūrai ar jos atnaujinimui – A juostų tiesimui, stotelių ir vaizdo švieslenčių jose įrengimui, kontaktinio tinklo atnaujinimui, elektros pakrovimo stotelių ir dujų užpildymo kolonėlėms – bei naujai elektroninio bilieto sistemai reikėtų skirti 52,37 mln. eurų.

Atnaujinimo pagrindas – paslaugų kokybė, ekologija ir finansinis tvarumas

Viešojo transporto atnaujinimo planas paruoštas remiantis šį rudenį atlikta galimybių studija. Jos tikslas buvo pateikti konkrečius sprendimus, kada ir kokias transporto priemones miestas turi įsigyti ir kaip atnaujinti infrastruktūrą. Atsižvelgta į ES ir nacionalinius taršos mažinimo reikalavimus, Vilniaus miesto darnaus judumo planą. Taip pat įtraukta esamos infrastruktūros Vilniuje analizė, įvertintos gerosios kitų šalių praktikos, rinkoje siūlomi technologiniai sprendimai.

Studijos rezultatas pasirenkant transporto priemonių kombinaciją, kai parkas atnaujinamas elektriniais, dujiniais autobusais ir laidiniais bei autonominiais troleibusais, rėmėsi šiais pagrindiniais kriterijais – paslaugos kokybės gerinimo, miesto darnos ir ekologijos, finansinio tvarumo.

Pirma, Vilnius siekia vieningai gerinti visą kelionės viešuoju transportu patirtį ir paslaugų kokybę – viešojo transporto pasiekiamumą, patogų ir saugų laukimą stotelėje, keleivių informavimą, komfortišką ir greitą kelionę autobusu ar troleibusu, bilietų įsigijimą ir kitas paslaugas.

Antra, miestas siekia mažinti neigiamą transporto poveikį aplinkai, todėl atnaujindamas parką pirks tik aukščiausius aplinkosauginius reikalavimus atitinkančias transporto priemones.  Viešasis transportas bus patogiai integruotas su kitais darnaus judumo būdais mieste, taip kuriant švaresnę, patogesnę ir jaukesnę žmogui aplinką.

Siekiant finansiškai geriausio varianto, sudarytas planas ne tik dėl naujos infrastruktūros įsigijimo, tačiau ir efektyvaus jau esamos išnaudojimo. Vilniuje planuojama atnaujinti kontaktinį troleibusų tinklą, tam bus numatyti konkretūs etapai ir terminai.

„Kelionių viešuoju transportu kokybė Vilniuje ir toliau gerės, siekiame, kad visos iki vienos transporto priemonės būtų pritaikytos specialių judumo poreikių turintiems. Esame išsikėlę tikslą, jog per artimiausią dešimtmetį modalinis kelionių pasiskirstymas mieste būtų toks – po trečdalį sudarytų judėjimas viešuoju transportu, automobiliu, pėsčiomis, dar apie 8 proc. dviračiais, o likę – kitaip. Pavyzdžiui, šiuo metu Vilniuje 36 kilometrai A juostų, o iki 2030 m. jų jau bus apie 60 kilometrų. Priimdami sprendimus, jog judėjimas po miestą būtų kuo patogesnis viešuoju transportu, dviračiu, pėsčiomis ir kitaip, Vilnius juda link šios proporcijos“, – sako SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Viešojo transporto parko atnaujinimo planas pradėtas pristatyti Vilniaus miesto savivaldybės komitetuose, o gruodžio 9 d. bus pateiktas svarstymui Taryboje. Numatytą viešojo transporto atnaujinimo scenarijų patvirtinus Tarybos nariams, etapais iki 2030 m. bus organizuojami konkretūs konkursai vežėjo parinkimui, transporto priemonių ir kitiems pirkimams.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Atsižvelgiant į keleivių srautus, Vilniuje dar kartą keičiami viešojo transporto tvarkaraščiai
  2. Vilniuje rengiamas viešojo transporto reformos priešininkų mitingas
  3. Vilniuje, pirmajame Europoje, viešojo transporto stotelėse įrengti lietimui jautrūs ekranai
  4. Daugės ekologiško viešojo transporto
  5. Visuomenininkai kviečia į kovą prieš Vilniaus viešojo transporto reformą
  6. Vilniaus viešojo transporto keleiviams siūlomos naujos bilietų rūšys
  7. Nuo rugsėjo 1 d. keisis viešojo transporto tvarkaraščiai
  8. Nuo rugsėjo – Vilniaus viešojo transporto pokyčiai
  9. Vilniaus viešojo transporto įspėjamasis streikas įvyks lapkričio 14-ąją
  10. Dėl karantino Vilnius ir Kaunas keičia viešojo transporto tvarkaraščius
  11. „Verslo balsas“: Kaip tobulinti Vilniaus viešojo transporto sistemą? (video)
  12. Vilniaus viešojo transporto keleivius labiausiai erzina apsvaigę ir asocialūs asmenys
  13. Mitinge pasisakyta prieš nematomą viešojo transporto privatizavimą (nuotraukos)
  14. Vilniuje pristatyta nauja transporto rūšis – Phileas (video)
  15. Vilniuje atsiras daugiau A juostų

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 1

  1. Tremtinys says:
    5 metai ago

    O JŲ AKUMULIATORIUS KRAUSIT SU DYZELINĖMIS ELEKTRINĖMIS, VA ČIA BLE TAI EKOLOGIJA IR EKONOMIJA.

    Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Putinas–Brežnevas, degantis Kremlius
Naujienos

A. Navys, M. Sėjūnas. Rusiją reikia sutriuškinti jos pačios labui

2025 08 25
Siuntos
Architektūra

RRT: kaip elgtis su siuntomis į JAV po muitų pokyčių

2025 08 25
Pratybos | KASP nuotr.
Lietuvoje

Pietryčių Lietuvoje – lauko taktinės pratybos

2025 08 25
Huffingtonpost.com nuotr.
Lietuvoje

Tyrimas: dalis gyventojų keliauja nepaisydami skolų

2025 08 25
Vudis Alenas Maskvos kino savaitėje
Kultūra

Ukraina pasmerkė Maskvoje pasirodžiusį Vudį Aleną

2025 08 25
D. Šakalienė lankosi Ukrainoje
Lietuvoje

Krašto apsaugos ministrė lankėsi Kijeve

2025 08 25
Eglė Navickienė pradėjo bado akciją
Lietuvoje

Kalvarijos mokytoja pradėjo bado akciją: ministrė žada tyrimą, LŠDPS ragina solidarizuotis

2025 08 25
Sveikata
Lietuvoje

Valstybės kontrolė: regionuose patekti pas medikus sunkiau

2025 08 25

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • +++ apie V. Sinica. Apie purvą kurio nepavyko išvengti
  • Jogintė Užusienytė-Četkauskienė (Delfi) apie Kalvarijos mokytoja pradėjo bado akciją: ministrė žada tyrimą, LŠDPS ragina solidarizuotis
  • K.Girniaus straipsnis apie V. Sinica. Apie purvą kurio nepavyko išvengti
  • K.Girniaus straipsnis apie V. Sinica. Apie purvą kurio nepavyko išvengti

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • A. Navys, M. Sėjūnas. Rusiją reikia sutriuškinti jos pačios labui
  • RRT: kaip elgtis su siuntomis į JAV po muitų pokyčių
  • Pietryčių Lietuvoje – lauko taktinės pratybos
  • Lietuviška daina suskambusi parodoje Japonijoje pakvietė pažinti Lietuvą per kultūrą ir išskirtinius papročius

Kiti Straipsniai

„Sengirės fondas“

„Sengirės fondas“ ir partneriai vasarą užbaigs nemokamu koncertu Vilniuje

2025 08 25
Gatvių atnaujinimas

Vilnius ruošiasi didėsiančiam eismo srautui

2025 08 25
J. Basanavičiaus gatvė

Dėl archeologinių tyrimų keičiasi eismas J. Basanavičiaus gatvėje

2025 08 22
Vaikų darželis

Sostinės darželiuose dar 800 laisvų vietų

2025 08 21
Linas Jonauskas | Seimo kanceliarijos nuotr.

L. Jonauskas siūlo stiprinti aplinkosaugos kontrolę

2025 08 20
Dronų pilotai | I. Eimutytės-Mikelkevičienės nuotr.

Sostinėje įkurta Antano Gustaičio vardo bepiločių orlaivių kuopa

2025 08 19
Elektrinis laivas

Į Vilnių atvyko antrasis elektrinis keleivinis laivas

2025 08 19
iki.lt nuotr.

S. Buškevičius. Šiandienos Vilnius: lietuviškai kalbantis vaikas išvadintas „labusu“

2025 08 15
Vilniaus Didžioji sinagoga

Siekiant atkurti svarbią teritoriją, griaunamas pastatas Vokiečių g.

2025 08 13
Tiltas per Nerį

Pasirašyta sutartis dėl naujo pėsčiųjų tilto per Nerį

2025 08 13

Skaitytojų nuomonės:

  • +++ apie V. Sinica. Apie purvą kurio nepavyko išvengti
  • Jogintė Užusienytė-Četkauskienė (Delfi) apie Kalvarijos mokytoja pradėjo bado akciją: ministrė žada tyrimą, LŠDPS ragina solidarizuotis
  • K.Girniaus straipsnis apie V. Sinica. Apie purvą kurio nepavyko išvengti
  • K.Girniaus straipsnis apie V. Sinica. Apie purvą kurio nepavyko išvengti
  • Marija apie Kalvarijos mokytoja pradėjo bado akciją: ministrė žada tyrimą, LŠDPS ragina solidarizuotis
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Žymantas Morkvėnas | Alkas.lt nuotr.

Nevyriausybininkus aplinkos ministro sprendimas dėl Punios šilo ir džiugina, ir neramina

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai