Spalio 21 dieną kino festivalyje Romoje pristatymas dokumentinis filmas apie dabartinį popiežių „Francesco“. Filme nuskamba popiežiaus pernykščio interviu frazė: „Turėtume sukurti civilinių sąjungų įstatymą. Tokiu būdu jie [homoseksualai] būtų teisiškai apsaugoti. Aš dėl to kovojau“. Tuo popiežius išreiškė paramą vienalytėms sąjungoms ir nereikia to neigti, nes jis ir pats to neneigia.
Popiežius tikrai tai pasakė
Daugybė katalikų – ir taip būna visada, kai tik popiežius pasako kažką nesuderinamo su Bažnyčios mokymu – ėmėsi ieškoti žiniasklaidos klastos, popiežiaus žodžių iškraipymo tiek pačiame filme, tiek jį nušvietusioje žiniasklaidoje. Bet ko, kas leistų vaizduoti Pranciškų situacijos auka. Teisingai pastebėta, kad tiksli popiežiaus frazė originalo kalba buvo „civilinio sugyvenimo įstatymas“ (nors liberalai į tai atsakė, kad ši frazė ispanų kalboje faktiškai reiškia partnerystę). Tokios pastabos nei prasmingos, nei teisingos, nors formaliai tikslina situaciją. Taip yra, nes net jeigu popiežiaus žodžiai buvo iškraipyti, jam pačiam tai visiškai nekliūva. Skandalą sukėlusio filmo premjeros dieną pats filmo režisierius buvo apdovanotas Vatikano soduose. Neva klaidingos interpretacijos viso pasaulio žiniasklaidoje popiežius taip pat nei kritikuoja, nei tikslina. Sakytume, tai orumas, nenoras teisintis ar panašiai.
Tačiau patikslinimas nėra pasiteisinimas, o neįtikėtiną klausimo svarbą ir aktualumą geriausiai liudija kalbų ir naujienų apie šį pasisakymą mastas. Daugiau nei milijardo tikinčiųjų ganytojui būtų atsakinga neleisti sklisti melagingam pasisakymui jo paties vardu. Tačiau pasisakymas nuosekliai dera su Pranciškaus komentarais už partnerystę 2011 metais, kai dar buvo Buenos Airių arkivyskupas, o per pasaulį nuvilnijusi interpretacija jam visiškai nekliūva. Čia nėra ko teisinti, ko kaltinti ir ko neigti. Pranciškus pasisakė už vienalytes sąjungas, kas tiesiogiai prieštarauja Bažnyčios mokymui. Tad kas toliau?
Popiežius prieštarauja Bažnyčios mokymui
Joks popiežius negali keisti Bažnyčios mokymo taip, kad jis tiesiogiai prieštarautų ankstesniam Bažnyčios mokymui, o popiežius šiuo pasisakymų kaip tik tai ir daro. Pasisakymas už vienalytes sąjungas tiesiogiai prieštarauja katalikybės pozicijai. Buvo balsų, teigiančių, kad Bažnyčia niekada nemokė priešingai, kad katalikai politikai niekada nebuvo įpareigoti oponuoti vienalytėms sąjungoms. Tai tiesmukas ir grubus melas, Lietuvoje šiomis dienomis plačiausiai skelbtas profesorių Vytauto Ališausko ir Pauliaus Subačiaus LRT ir 15min.lt eteryje.
Bažnyčios mokymas homoseksualumo ir konkrečiai vienalyčių sąjungų klausimu ne kartą išdėstytas, konkrečiausiai tą darė būtent du ankstesni popiežiai (Jonas Paulius II ir Benediktas XVI), nes būtent jų pontifikato metu jis klausimas tapo politine aktualija (pirmasis LGBT „santuokų” legalizavimas – 2001 m. Olandijoje). Konkrečiausias ir išsamiausias dokumentas šiuo klausimu yra 2003 metų „Pastabos dėl homoseksualių asmenų sąjungų teisinio pripažinimo projektų“ [1]. Jose labai aiškiai nurodoma katalikų politikų pareiga visais atvejais oponuoti vienalyčių sąjungų įteisinimui. Dokumentas taip pat pabrėžia, kad dažnai minima katalikų pareiga vengti neteisingai diskriminuoti ir neteisingai atstumti homoseksualus, jokia prasme nereiškia pareigos palaikyti jų sąjungų įteisinimą. Dabartinių diskusijų fone prasminga perskaityti visą šį iš tiesų trumpą dokumentą.
Meluojantys, jog Bažnyčia niekada neįpareigojo katalikų politikų oponuoti vienalytėms sąjungoms užsimena apie šias 2003 metų „Pastabas“ ir mėgina jas sumenkinti kaip neva nereikšmingą dokumentą (šią demagogiją plačiau apžvelgia ir argumentuotai paneigia Vygantas Malinauskas [2]). Tačiau dokumentas pasirašytas tiek Jono Pauliaus II, tiek Benedikto XVI, tuo metu vadovavusio Tikėjimo mokslo kongregacijai. Tai aukščiausias Bažnyčios autoritetas ir dokumentas, o ne koks interviu. Galbūt dar svarbiau, pačiame dokumente rašoma, kad jame nėra jokių naujų mokymo elementų ir jomis tenorima priminti esminius šios problemos momentus ir pateikti racionalių argumentų. Po šiais žodžiais pasirašo abu ankstesni popiežiai. Komentatoriams nereikėtų abejoti jų sąžiningumu.
Pagaliau, kad popiežius savo pasisakymu tiesiogiai prieštarauja Bažnyčios mokymui pirmomis skandalo dienomis atvirai pasisakė ne vienas kardinolas – nuo konservatyviojo Reimundo L. Berko (Raymond Leo Burke) iki neseniai galutinai nuo šmeižto išteisinto australo Džordžo Pelo (George Pello), iki buvusio Tikėjimo mokslo kongregacijos vadovo Gerhardo L. Miulerio (Gerhard Ludwig Müller) ir įvairių kitų. Buvęs Vatikano nuncijus JAV Karlas Maria Viganas (Carlo Maria Viganò) atvirai įvardijo tai erezija ir pakvietė visus tikinčiuosius melstis už popiežiaus grįžimą į tiesos pusę. Tiesą sakant, tikintieji tą ir turėtų daryti.
Šventesni už popiežių?
Visus pasisakymus apie prieštaravimą Bažnyčios mokymui lydėjo išvada, jog tai privati dabartinio popiežiaus nuomonė homoseksualų sąjungų klausimu. Kaip privati nuomonė ji Bažnyčios mokymo nekeičia ir negali keisti. Iš esmės tą pasakė ir Lietuvos vyskupų konferencijos itin lakoniškas pareiškimas.
Tačiau itin problemiška, kai Bažnyčios pozicijai prieštarauja jos aukščiausias hierarchas. Akivaizdu, popiežiaus asmuo turi milžinišką autoritetą ir tai turės pasekmių pasaulio visuomenėms. Kita vertus, tos pasekmės bus daug įvairesnės nei įsivaizduoja džiūgaujantys liberalai. Tikinčių katalikų pažiūrų popiežiaus pasisakymas nepakeis, o ir taip netikėjusiems „katalikams“, jis neturi įtakos. Politiškai jis suteiks daugiau drąsos pastariesiems kalbėti apie būtinybę ir laiką Bažnyčiai keistis, ateistus paskatins reikalauti nutilti oponentus.
„Ar esate šventesni už popiežių?“, – jau spėjo viešai paklausti liberalų partijų lyderės Viktorija Čmilytė-Nielsen ir Aušrinė Armonaitė, paklaus ir dar ne vienas. Esą sakantys, kad liberalaus pasaulio normas vis dažniau paremiantis popiežius klysta, jaučiasi už jį šventesni. Tiesa ta, kad visi katalikai jaučiasi ar bent turėtų jaustis nuodėmingi ir į jokį šventumą žemėje nepretenduoti. Taip pat visų katalikų lojalumas ir tikrasis autoritetas yra ne popiežiaus asmuo, o Bažnyčia kaip Kristaus įsteigta bendruomenė, vienintelė aiškinanti Jo apreikštą mokymą. Kiek popiežius turi autoriteto, jis visas kyla iš atstovavimo Bažnyčiai. Ši dilema niekada neiškyla normaliu atveju, kai popiežius – kaip ir privalo – saugo, plėtoja ir puoselėja paveldėtą mokymą. Tačiau matome, kad ji gali iškilti.
Kada ji iškyla? Kai esamas popiežius pasijaučia esąs teisesnis (liberalų žodžiais, šventesnis) už visus ankstesnius popiežius, Bažnyčios Tėvus ir patį Šventąjį Raštą. Katalikybė remiasi nuostata, kad atskiras žmogus savo asmenine nuožiūra apreikštų ar iš prigimtinio įstatymo protu išvestų tikėjimo tiesų neperkuria ir nepaneigia. Joks žmogus tad negali asmeniškai perinterpretuoti nei Švento Rašto, nei Bažnyčios mokymo, iš jo kylančių reikalavimų ankstesniam mokymui prieštaraujančiu būdu. Net kai Bažnyčios hierarchai tamsiausiomis savo valandomis bandė tai daryti, mokymui prieštaraujantys sprendimai buvo formuluojami neprivalomo pobūdžio dokumentuose. Ribos peržengti nedrįsta.
Nedrįsta to daryti ir popiežius. Bažnyčios mokymui prieštaraujantys ar abejonių dėl to keliantys pasisakymai buvo formuluojami įvairiuose interviu, konferencijose, filmuose, neviešuose laiškuose ir panašiai. Pavyzdžiui, metai iš metų jis duoda skandalingais tampančius interviu italų kairiojo laikraščio La Repubblica redaktoriui Eudženijo Skalfariui (Eugenio Scalfari), katalikai viliasi, kad jo žodžiai būna iškraipomi, tačiau Vatikanas niekada neskelbia paneigimų. Pastarąjį kartą Skalfaris paskelbė, esą popiežius neigė pragaro egzistavimą. Nors pasaulyje dėl to būta daug triukšmo, Vatikane – tyla. Ypatingai dviprasmiškai popiežius elgėsi per 2014-2015 m. Šeimos sinodus, kuriuos vainikavo jo enciklika „Amoris Laetitia“. Svarbiausias žiniasklaidoje ir sukėlęs daugiausiai ginčų pačiame Sinode buvo Komunijos teikimo esantiems antroje civilinėje santuokoje klausimas. Bažnyčia visada kategoriškai tam prieštaravo, remdamasi paties Kristaus žodžiais.
Gi popiežius šiuo daugeliui esminiu klausimu enciklikos tekste padėjo išnašą numeris 351, kurioje aptakiai numatė ganytojų galimybę „konkrečiais atvejais pasitelkti Sakramentus“. Kadangi tada niekas nesuprato vienareikšmiškos išvados, nacionalinės vyskupų konferencijos kreipėsi į Vatikaną laiškais, klausdamos, ar tai galima laikyti leidimu teikti Komuniją esantiems antroje civilinėje santuokoje. Katalikiškoje žiniasklaidoje buvo nutekėję teigiamai atsakantys laiškai. Tačiau viešo komentaro nebuvo. Sklaidydami netikrumą ir negavę jokio popiežiaus atsakymo į privačius klausimus, keturi kardinolai kreipėsi į popiežių viešai ir formaliai (tai vadinama „Dubia“) klausdami 5 labai konkrečių („taip/ne“ tipo) doktrinos klausimų šios enciklikos tematika. Nuo 2016 metų popiežius į juos taip ir neatsakė, reformas palaikantys dvasininkai tiesaus atsakymo reikalavimą vadino kone įžeidimu.
Kryžkelė
Šįkart popiežiaus pasisakymas labai tiesus ir aiškus, visą neaiškumą į jį įneša tik karštai Šventąjį Tėvą ir Bažnyčią mylinčių tikinčiųjų bandymai surasti jame kitokią prasmę. Medijų pasaulyje, kuriame ir gyvename, tikrasis įvykis yra ne realiai ištarti žodžiai, o tai, kokiems žodžiais leidžiama pasklisti po pasaulį. Pasklido pritarimas vienalytėms sąjungoms. Kad ir kokie niuansai turėti galvoje, popiežius nebando to paneigti, tad neturėtume bandyti ir mes. Popiežius pasisakė už vienalytes partnerystes ir tuo papylė vandens ant liberalų malūno. Prie to neprisideda šį faktą pripažįstantieji. Priešingai, tik tą pripažinę galime suvokti tikrąjį problemos mastą. Dauguma tikinčiųjų yra ir liks ištikimi tikėjimui ir Bažnyčiai. Jie melsis už popiežių, bet vis labiau suvoks jo flirtą su modernybės klaidomis. Jau dabar tiek pasauliečių, tiek kunigų tarpe kilo kaip niekada anksčiau atviros ir karštos diskusijos dėl popiežiaus vertinimo. Popiežiaus tyla byloja, kad šios diskusijos nesiliaus, tikriausiai tik stiprės.
Iš ligšiolinio Pranciškaus atsargumo galima nujausti, kad jis supranta tokiais pasisakymais rizikuojantis suskaldyti Bažnyčią ir nenorintis to padaryti. Popiežius nori Bažnyčios prisitaikymo prie laikmečio dvasios, nesunaikinant pačios Bažnyčios. Tačiau Bažnyčia negali taikyti savo mokymo prie laikmečių pati savęs nenaikindama. Arba ji moko Tiesos, o Tiesa negali keistis, arba ji nemoko Tiesos ir tada gali keistis kiek tik pageidauja, bet tai nebeturi jokios reikšmės ir autoriteto. Kintančio mokymo Bažnyčia neišvengiamai taptų ir daug kur tampa psichologinės (savi)pagalbos ir new age meditacijų vieta. Tokią kryptį pasirinkusiose šalyse bažnyčios neišvengiamai tuštėja, nes negali duoti žmogui nieko unikalaus ir substancialaus. Liberalios reformos dar niekur nepadėjo atgauti svarbą ir prasmę žmonių gyvenimams, nes kaip tik ir atsisako tą galinčių pasiūlyti elementų.
Popiežiaus subtilus ėjimas link pokyčių Bažnyčioje gali ją tik susilpninti ir suskaldyti. Katalikams visame pasaulyje reikėtų priimti šią popiežiaus-reformisto realybę ir apmąstyti savo santykį su ja. Nėra jokios kaltės ar gėdos tokioje situacijoje likti „Bažnyčios pusėje”. Priešingai, yra tokia pareiga.
Nuorodos:
1. www.lcn.lt/b_dokumentai/kiti_dokumentai/pastabos-del-homoseksualiu-asmenu.html
2. www.propatria.lt/2020/10/vygantas-malinauskas-apie-progresyviuju.html
Pavadinimas klaidinantis, tik tam, kad patrauktų skaitytojo akį, o tekste to neįrodoma, nes taip nėra…
Jurgi, dar kartą perskaityk tekstą! Dažnai teksto esmė slypi tarp eilučių…
O Tu, Stebėtojau, skaityk Popiežiaus pasakymą originalo (t.y. italų) kalba (pvz., Bernardinai.lt)…
Gal nereikia, gerbiamasis, ieškoti kvailių?! Ką tik pasižiūrėjau “bernardinai.lt” – ten nėra jokios popiežiaus kalbos!!!
Plūgo rankena, bent paskaityk šitą, ir tai jau duos pradinių žinių: ht tps://www.bernardinai.lt/popiezius-ir-tos-pacios-lyties-asmenu-partnerystes/
Eik miegoti, kvaily! Pasižiūrėjau – nėra tokio puslapio!!!
Primatas esi, reikia turėti kompiuterį, tada kopijuoti nuorodą ir ant jos paspausti… Žinok, dabar ne pokario stribų metai, o XXI amžius
Na, Jurgis ir Afrikoje yra Jurgis…
ar neskaitėte skelbimo ant įėjimo durų:
,,Gerbiami lankytojai prašomi prieš įeinant nusisegti kovingai pašiauštas skiauteres”?
🙂
Po tokiais straipsniais visai tiktų prierašas – redakcijos nuomonė nebūtinai sutampa su autoriaus mintimis, ar kažkas panašaus…
Atsimenu kai dar sovietmetį kursiokas, vargonininko sūnus pateikė tuometinės bažnyčios ir kunigų luomo padėtį – 2/3 pedarastai, 1/3 kgbistai ir tik vienas kitas įdėjinis. Gal kas norėtų manyti, jog padėtis šiai dienai iš esmės pasikeitusi??? Dar priminsiu tik tik nepriklausomybės pradžioje lryto straipsnį apie Kauno kunigų seminariją, apie dėstytojų priekabiavimus prie studentų, apie prievartavimus iš pirmųjų lūpų… Pasirodė tik 1 dalis, antroji taip ir nepasirodė, nors ir buvo žadėta???… Tik kažkaip “netikėtai” lrytas netrukus pradėjo naujos redakcijos statybas. Tame pačiame lryte, laikotarpis irgi panašus, buvo pasirodęs straipsnis apie tai kaip pačiame Vilniaus centre, buvusios vyskupijos vietoje, dabar “square hotel”, buvo atliekami archeologiniai kasinėjimai, o jau atradimai atradimai. Archeologas taip paaiškino – sprendžiant iš radinių, tada dar 16a. čia vyskupijoje vyko toookios orgijos…, mes radinius dar suklasifikuosime ir būtinai visuomenei pristatysime… Tai žinokite, kad taip ir nepristatė… Arba bažnyčia išsipirko, arba iš valdžios užspaudė… Tai dabar paskutinis klausimas – ar Sinica siūlo likti su tokia bažnyčia, ar jis su Radžvilu įkurs dar kitą – “krištolinio tyrumo bažnyčią”??? Ta katalikiška bažnyčia toks puvėsis, kad jau ir su šakėm nebesurinksi ir neišmesi, tik su šiūpeliu kaip nors…
Viešptie, atleisk jam, nes jis jau nesuvokia, ką šneka!
„Pat 19,21 Daug sumanymų žmogaus širdyje, bet tik Viešpaties valia įvyksta.“
???
Tamsta paminėjote viešpatį ir aš taip pat 🙂
P.S. Turiu negerą įtarimą, kad po tokių aukščiausiojo katalikų bažnyčios pontifiko nusišnekėjimų, bažnyčios reitingas nukris žemiau grindajuostės… Vargas tau, Jeruzale, ir tavo vaikams!
Jei nuoširdžiai – nors nepalaikau iškrypėlių ideologijos, džiaugiuos, jog ir vėl katalikų dviveidystė išniro paviršiun. Ir tikiuos, kad būtent dėl šios šlykščios nuodėmės (melo) ne už kalnų diena, kai bažnyčia atsidurs ten, iš kur ir atėjo – sektose, katakombose… Žodžiu – užribyje.
Vadinasi tu palaikai iškrypėlių ideologiją, nes ta ideologija tikisi to paties kaip ir tu.
Čia Tamstos žodžiai.
Teisėje yra skiriami civiliniai ir šeiminiai santykiai, juos reglamentuoja atskiros teisės sritys. Civiliniai santykiai (sąjungos, partnerystės) randasi iš asmenų sutarčių nepriklausomai nuo jų lyties, šeiminiai santykiai randasi iš vyro ir meters lyties asmenų (Konstitucijos 38 str.) atitinkamo turinio sutarties. Popiežius kalba apie civilines sąjungas, partnerytes, kurių registracija yra ne Bažnyčios, o valstybės galioje. Taigi nepainiokime Dievo dovanos su kiaušiniene. Jokio prieštaravimo tarp Popiežiaus nuomonės ir Bažnyčios nuostatų šiuo klausimu nėra. Regis, kad Sinica iš žaidimo žodžiais vis siekia daryti “lenkišką” politiką Lietuvoje…
Tai gal popiežiui, kaip bažnyčios vadovui, nereikėtų kištis į valstybės reikalus? O jei jis prijaučia tiems “išdykėliams”, tai gal nederėtų to reklamuoti? Nes dabar kažkaip keistai gaunasi: katalikų bažnyčios “šefas” pritaria… iškrypimui (?!)…
ir islamizacijei…
Apie Vatikano politiką dėl pabėgėlių/nelegalių imigrantų buvo skelbta. Neatstumti. Priglausti.
Nelegalūs imigrantai karo pabėgėliai
Čia turėjo būti nelygybės ženklas.
Karo pabėgėliai, ekonominiai pabėgėliai, galimai užsislėpę teroristai (!!!), nuotykių ieškotojai, valkatos, galimai kriminaliniai nusikaltėliai (!!!) ir t.t. Afrika, Azija.
Bet juk iš esmės tai yra prigimtinė lyties jautos negalia, nebylystė taip pat prigimtinė negalia, tačiau tai nėra atskirčiai nuo Bažnyčios priežastimi…
Popiežius kaip ir tikintieji yra visuomenės ir valstybės dalimi, taigi jo nuomonė čia ir tesuprastina tik kaip tokia.
Socialinė sąjunga šeiminių (santuokos) santykių teisių savaimia generuoti negali, t.y. vien iš jos teisė į vaikus rastis negali.
Kaip ir kiti “išdykavimai” viešumoje šie turėtų būti baudžiami administracine tvarka.
Palyginti šitus reikalus su nebylyste???
Kokia tiksli formuluotė! Ačiū!
Apskritai imant, visų pirma visuomenę piktina viso viešojo gyvenimo, viešosios erdvės seksualizacija, žmogaus ir visuomenės gyvenimą susiaurinimas, sumenkinimas iki seksualinių klausimų. Ir ši ideologija, lyg nuodingos kovinės dujos, skverbiasi visur, per visus vartus ir plyšius. Niekšiškai naudojamasi paauglių neatsparumu, ,,orientacija” platinama tarp tokios prigimties neturinčių, bet ir neturinčių valios nepasiduoti madoms, ,,autoritetams”, pseudo pažangai.
Jokia ne prigimtinė. Čia masiškai platinama homoseksualų propaganda, neva jie tokiais gimsta.
Būtent,prigimtinė nes tokių anomalijų (višgaidžių) pasitaiko ir gyvūnų pasaulyje …
Paskutiniesiems Europos pagonims lietuviams Popiežiaus nuostata kenkia lietuvių tautos moralei su dainomis apie bernelį, mergelę, tėvelį, mamytę, brolelį, seselę ir močiutę prie lango. Tad “Oi neverk, matušėle, kad jaunas sūnus eis ginti savosios tėvynės”. Manau, kad prie to prisidės ir į Kristaus legendą įtikėję kiti lietuviai.
?
Vygantas Malinauskas. Tikėjimo mokslo kongregacijos „Pastabos dėl homoseksualių asmenų sąjungų…“ nieko neįpareigoja?
– tiesos.lt/index.php/tinklarastis/straipsnis/vygantas-malinauskas.-tikejimo-mokslo-kongregacijos-pastabos-del-homoseksua#komentarai
,,Pasaulinėje žiniasklaidoje sprogus naujienai (kaip dabar aiškėja, sumontavus popiežiaus kažkada kitame kontekste pasakytas frazes) apie tai, kad neva Popiežius „pritaria tos pačios lyties asmenų partnerystei“,
Visos religijos ir ideologijos evoliucinuoja ir kinta ir prisitaiko prie pasikeitusių aplinkos sąlygų. Kartais patenka į akligatvį ir išnyksta.Autoriui ir visiems likusiems reikia prisiminti į Katalikų bažnyčios požiūrį pvz į Lietuvių kalbą ir lietuvybę 19am. pabaigoje ir draudžiamų knygų sąrašą Index librorum prohibitorum .1907 m. popiežius Pijus X į Draudžiamųjų knygų sąrašą įtraukė J. Ambraziejaus 1906 m. išleistą knygą Trumpas Rymo katalikų katekizmas. Tai – vienintelė į šį sąrašą įtraukta lietuviška knyga. Ji į sąrašą įtraukta už raginimą klausyti tik lietuvių vyskupų. O kokia vie Katalikų bažnyčios buvo Lietuvoje prieš karą :):):) ? Ar prisiminė kas nors tai apart komunistų ?
Nauja diena nebus niekada tokia pat kaip vakarykštė ir Popiedžius tai supranta.
O kardinalūs pokyčiai lydi bažnyčią jau 2000 metų.
Viskas čia gerai, ponai: saulėlydis, krikščionybės saulėlydis…
??
Stebėtojui: „1 Tes 5,18 Už viską dėkokite, nes tokia Dievo valia jums Kristuje Jėzuje.“
???
NE stebėtojui. Tai citata iš Biblijos tiems, kurie pergyvena dėl popiežiaus ir bažnyčios.
Tai ko norėti iš mūsų jaunimo, jei didžiulę gyvenimo patirtį turintis žmogus, krikščionis yra taip paveiktas neolibetalizmo… Popiežius iš didelės meilės erdvės peržengia į anarchijos erdvę. Keista, kad gyvenimas jo neišmokė: tolerancija turi turėti ribas. Suteikdamas visas laisves vienam, akivaizdu – skriaudi kitą.
Visa gyvenimą prabūti tik bažnyčios aplinkoje tamstos manymu yra „didžiulė gyvenimo patirtis“? Rimtai?
Nepaprastai gražus! Kaip ir visas jis pastaruoju metu pagražėjęs, energija trykštantis. Liudija žmogų perpildančius nepaprastus, įkvepiančius jausmus.
Tik… ar ne baugu? –
,,Nausėda žada šiuolaikinį požiūrį į partnerystės, narkotikų dekriminalizavimo klausimus”
– delfi.lt/news/daily/lithuania/nauseda-zada-siuolaikini-poziuri-i-partnerystes-narkotiku-dekriminalizavimo-klausimus.d?id=85581811
Toks žvilgsnis galimas laimėjus loterijoje milijardą, arba … staiga pajutus ,,paskutinę, didžiausią gyvenimo meilę”. O tada gali ir neutroninę bombą legalizuoti, jei tik pardavėjas žada, jog galės ja dangų mylimajai nušviesti…
Visus metus buvo priekaištauta dėl prezidento pasyvumo, tūnojimo ,,pogrindyje”.
Kad tik netektų melstis, kad atgal į tą ,,pogrindį” grįžtų…
Čia apie ką, ponia Žemyna?
Apie
,,Nausėda žada šiuolaikinį požiūrį į partnerystės, narkotikų dekriminalizavimo klausimus”
– delfi.lt/news/daily/lithuania/nauseda-zada-siuolaikini-poziuri-i-partnerystes-narkotiku-dekriminalizavimo-klausimus.d?id=85581811
ir šiuolaikinį požiūrį. Ar nepersistengs?
aaa, vyrais nesidomiu, o mano požiūris į bankus yra neigiamas
Rotšildai patupdė žydų tautybės satanistą Bergoglio į Bažnyčios sostą tam, kad ją sunaikinti. Jis labai stropiai vykdo savo šeimininkų užduotį. Gerb. Sinica labai taktiškai kalba apie esamą problemą. Kitaip elgėsi 2018 metais Krokuvos kunigas profesorius Edvardas Staniekas pamoksle, pasakytame Felianų seserų Nekalto Švč. Mergelės Marijos Širdies bažnyčioje. Jis pasakė: “Aš meldžiuosi už popiežiaus išmintį, už jo širdį atvirą Šventajai Dvasiai, o jei taip nėra, aš meldžiuosi už jo greitą išvykimą į Tėvo namus. Aš visada galiu paprašyti Dievo, kad jam būtų duota laiminga mirtis, nes laiminga mirtis yra puiki malonė”. Ką kunigas Staniek pasakytų pamoksle dabar po naujo Pranciškaus išpuolio. Aš manau, kad Centrinės Europos katalikams reikia kuo skubiau atsiskirti nuo supūvusio satanistinio Vatikano.
Božnica visada buvo satanistinė, o tų laikų “rotšildai” padarė patikliems gojams pakištuką… o jūs vis dar tikite…
Ir, visdėlto, aš Popiežiui kaip žmogui už tai pabučiuočiau ranką.
Tik tiek?
Kodėl tik tiek? Jei žmogus šventas, galima ir ne tik ranką. Galima ir ne tik pabučiuoti…
Kiekvienas žmogus savaip šventas, kiekvienas savaip nusidėjėlis, visi mirtingi, visi pavirs į dulkes. Ar koks partijos vadukas, ar valstietis, ar popiežius, ar statybininkas, ar mokytoja, ar melžėja, ar prezidentas, ar jo vairuotojas, visi tik žmonės. Bet, jei yra poreikis žemintis, klauptis, bučiuoti, tai, aišku, asmeninis reikalas…
Panašu, kad Rimgaudui yra, jei žodį popiežius rašo iš didžiosios…
🙂
Popiežius nėra paprastas žmogus, todėl savigarba neleidžia jo titulą rašyti mažąja raide. dėkoju.
Civilinių santuokų įstatymas yra ir Italijoje, ir Lietuvoje. Vyrų santuokoms su moterimis.
Civilinė sąjunga.. – kas tai? Aliuzija į santuoką? Skamba truputį panašiai ir tai gali klaidinti. Du žmonės ne tuokiasi bažnyčioje, ne tuokiasi valdiškoje įstaigoje, bet… sudaro kitą kažkokį susitarimą? Kokį?
Na, žmonės gali daryti įvairius susitarimus, SUTARTIS, tvirtinti jas pas notarą ar dar kaip kitaip.. bet tai neturi nieko bendra su santuoka.
Įstatymų leidėjai neturėtų gaišti laiko ir kurti įstatymus, numatančius
– naminių gyvūnų santuokas (sąjungas),
– telefono pakrovėjo sąjungą su rozete ir t.t.
Įstatymai kuriami NORMALIEMS žmonėms, VEIKSNIEMS žmonėms. Visais kitais turi pasirūpinti specialių įstaigų specialistai. Jei asmuo viešai aktyviai demonstruoja savo nenormalumą – teisėsaugos ir medicinos atstovai turi užtikrinti jo veiksnumo patikrinimą.
Komentatoriai, mylėkite jūs tuos “išdykėlius” arba ne, santykiaukite kaip norite – į ten, kur reikia, į užpakalį, į burną ar dar kitaip, bet kam tai reklamuoti?! Darykite tai tyliai, užsidarę savo miegamuosiuose… O ką tas nukvakęs senukas pasakė, tai čia jo, marazmatiko, problema… Tik manau, kad katalikų bažnyčiai po tokio jų “vado” pareiškimo, greitai bus visiškas pypiecas…
Internete yra daugybė straipsnių anglų kalba apie krikščionių mažėjimą visame pasaulyje. O, kas vyksta Europoje, žinome. Čia kita Abraominė religija įsitvirtina. „Sūnui, kurį jam pagimdė Sara, Abraomas davė Izaoko vardą. Abraomas apipjaustė savo sūnų Izaoką aštuntąją dieną, kaip jam buvo įsakęs Dievas. Abraomas buvo šimto metų, kai jam gimė jo sūnus Izaokas.“ – Pradžios knyga.
Apeliacinio teismo sprendimas dėl kalvelės Lukiškėse…
– delfi.lt/news/daily/lithuania/apeliacinis-teismas-paskelbe-sprendima-laisves-kalvos-byloje.d?id=85590225
Kai atvirai ir ciniškai skelbiama, kad teisingumas neturi nieko bendro su morale, ateityje bylų sprendimas bus perduotas kompiuteriams? –
Teisingumo programa žaibiškai atrinks, peržvelgs, palygins įstatymą su esama situacija bei ieškinio turiniu, ir per kelias sekundes ,,išspjaus” nutarimą?
Pritariu, kad mikroschemos nagrinėtų ir spręstų: geriau jau metalinis robotos, nei žmogus-robotas.
„Durnių laivo” atsiliepimas į teismo sprendinį:
„ Durniu Laivas , 27.10.2020 21:59:23
Lukiskiu aikste Simasius numates siam paminklui, iamzinanciam lenku okupacija ir vykdyta lietuviu genocida
– i.pinimg.com/originals/84/11/ef/8411ef7fed1303c66d6789dcfd42d51f.jpg
Kuo daugiau bus diskusiju apie Smetonos paminkla tuo maziau bus galimybiu Lukiskiu aiksteje pastatyti Vyti
„Kęstutis Girnius. Pilsudskis visur, Smetona niekur”
– delfi.lt/news/ringas/lit/kestutis-girnius-pilsudskis-visur-smetona-niekur.d?id=79139955
Vasarą kelias dienas praleidau Lenkijoje, Augustavo srityje. Stebino didelis skaičius paminklų Lenkijos nepriklausomybės tėvui, maršalui Jozefui Pilsudskiui. Nors jo nuopelnai nenuginčijami, Pilsudskis yra kontroversiška asmenybė, Lenkijos demokratijos duobkasys, diktatorius nuo 1926 m. iki mirties 1935 m. … ”
– delfi.lt/news/daily/lithuania/apeliacinis-teismas-paskelbe-sprendima-laisves-kalvos-byloje.d?id=85590225&com=1
Nueikite ten paskaityti daugiau jo komentarų šia tema
Lesbijietes man nesukelia jokiu blogu jausmu…
Bet homoseksualus vyrai kelia pasislykstejima
Prasau tautieciu pakomentuoti kodel tai yra….
Taip yra todėl, kad tamsta – vyras.
O, ar žinoma kokius jausmus iš tikrųjų keliate jūs pats lesbijietėms? Juk čia yra galimas ir apsimetinėjimas – liaudiškai vadinamas ‘fifavimas’, kuris iš esmės gali būti kompensacinis poreikių tenkinimas – žaisminis kerštavimas tam lytiniam moteriškumui… Žodžiu, gali pasitaikyti, kad “užkimbama” ant suvaidinto lytinio moteriškumo…
Geriausią patarimą/atsakymą duotų apsilankymas delfy, taip pat siūlyčiau nueiti išpažinties. Skaitykite Bibliją kasdien: „1 Tim 2,11-12 Moteris tesimoko tyliai, su visišku paklusnumu. Neleidžiu, kad moteris mokytų nei kad vadovautų vyrui, – ji tesilaiko tyliai.“ Arba „1 Kor 11,3 Noriu, kad žinotumėte, jog kiekvieno vyro galva yra Kristus, moters galva – vyras, o Kristaus galva – Dievas.“ Arba „Gal 3,28 Nebėra nei žydo, nei graiko; nebėra nei vergo, nei laisvojo; nebėra nei vyro, nei moters: visi esate viena Kristuje Jėzuje!“ – kažkodėl man skamba tai tarsi globalizmas, liberalizmas, rinkimų rezultatai?
Man tai visiškai priimtinai nuskambėjo, bet tik bėda, kad tai ta biblijos dalis kuri pridengią melą. Iš nekanonizuotos evangelijos Kristus – blogiau už melą yra melas pridengtas tiesa. Tą jūs ir perskaitėte…
Pranciškus, kaip vienas iš 50 įtakingiausių pasaulio ž… pagal pačių ž… sudarytą sąrašą, yra Bažnyčios likvidatorius, naudojasi kaip ginklais globalizmu, genderizmu ir islamizacija.
“Vargas, Jeruzale, tau ir tavo vaikams”. Katalikiškiems vaikams.
Sveiki sugrįžę! Jau rengiausi ,,pravaikštą žymėti”… 🙂
Ir kitur radau, ir Tamsta rašote apie popiežiaus tautybę. Ar tai įmanoma?
Tikriausiai, tėvas jo – Mario José Bergoglio – buvo krikščionis. Bet ž. tautybė kartu su tikėjimu iš motinų perimama, tad, kai motina – ž., tėvo tautybė ir tikėjimas nesvarbu?
Motina Regina María Sívori pagal pavardę lyg ir italų tautybės? Nebent jos motina ž. buvo… (Tiesa – ž. savo pavardes pritaiko prie valstybės, kurioje gyvena, pavardžių. Daugybės iš DE, NY ir kt. kilusių ž. pavardės susiliejo su germaniškomis.)
Jei motina buvo ž., ar jos sūnus galėjo atsisakyti ž. tikėjimo? Ar ž. pereina į krikščionybę? Kaip jis krikščioniu tapo?
Bent jau aš iš šio labirinto kelio nerandu.
Labai tikėjausi, jog miglotų popiežiaus žodžių apie partnerystes priežastis – Biblijai būdinga kalba, nes jos tekstas daugelyje vietų miglotas, lyg ir prieštaraujantis pats sau, o sąvokos dažnai klaidinančios (gal priežastis – vertimas iš kito vertimo, kuris irgi iš vertimo darytas, galiausiai vietomis tai virto ,,sugedusiu telefonu”). Bandžiau sau ir kitiems taip jo žodžių prasmę aiškinti. 🙁
Žydai nepereina į kitą religiją bet Pransiskus slapta praktikuoja Judaizmą
Tylą nutraukęs Vatikanas: tos pačios lyties asmenų poroms turi būti užtikrinta teisinė apsauga
– 15min.lt/naujiena/aktualu/pasaulis/tyla-nutraukes-vatikanas-paaiskino-popieziaus-komentarus-apie-civilines-sajungas-57-1401466?copied
🙂
Vatikanas aiškinsis, kas per popiežiaus „Instagram“ paskyrą naršė pikantiškas nuotraukas
– diena.lt/naujienos/pasaulis/ekonomika-ir-politika/vatikanas-aiskinsis-kas-popieziaus-instagram-paskyra-narse-pikantiskas-nuotraukas-997464
Ir dar
Vatikanas ir „Instagram“ aiškinasi, kaip po brazilų modelio nuotrauka atsirado popiežiaus patiktukas
– diena.lt/naujienos/pasaulis/ekonomika-ir-politika/vatikanas-ir-instagram-aiskinasi-kaip-po-brazilu-modelio-nuotrauka-atsirado-popieziaus-patiktukas-997383
Na tai kaip čia yra šimtus metų zudete žydus gėjųs ir kitus eretikus ir stabmeldzius o dabar sakote kad.buti žydų arba gėjų normalu