Didžiausias Europoje miesto teritorijoje esantis ąžuolynas netrukus išgyvens tikrą atginimą. Kauno savivaldybė sudarė Ąžuolyno parko rangos darbų sutartį su konkursą laimėjusia įmone „Kauno keliai“. Infrastruktūros gerinimui bei rekonstrukcijai numatyta 5,6 mln. eurų iš ES fondų, Vyriausybės ir Savivaldybės biudžetų. Rekreacinių erdvių atnaujinimas ir pritaikymas miestiečių bei turistų poreikiams prasidės jau rugpjūtį.
Kauno Ąžuolynas – ne tik kauniečių ir miesto svečių pamėgta pasivaikščiojimų ar poilsio vieta, bet ir į nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą bei Europos saugomų teritorijų tinklą „Natura 2000“ įtrauktas objektas. Didžiausia parko vertybė – senieji paprastieji ąžuolai ir juose gyvenantys vabzdžiai – niūriaspalviai auksavabaliai. Todėl parko atnaujinimo darbams rengtasi itin atsakingai.
„Nuosekliai dirbame, kad miesto parkai taptų patrauklūs tiek ramiam atokvėpiui medžių šešėlyje, tiek aktyviam laisvalaikiui, sportui ar renginiams. Per kelerius metus Kaune naujai atgijo beveik dešimt žaliųjų erdvių. Kauniečiams seniai to reikėjo, todėl smagu matyti, kaip noriai žmonės lankosi ir leidžia laiką parkuose. Dabar atėjo eilė miesto pasididžiavimui – Ąžuolynui.
Čia infrastruktūros atnaujinimas yra būtinas, bet šiuo atveju vykdomas itin atsargiai ir apskaičiuotai. Visi darbai suplanuoti taip, kad nenukentėtų ąžuolai ir kiti reti augalai, čia gyvenančios nykstančių paukščių ir vabalų rūšys. Darbams bus pasitelkta tik mažoji technika bei griežtai laikomasi aplinkosaugininkų rekomendacijų“, – teigė Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.
Siekiant išvengti neigiamo poveikio gamtinėms vertybėms, rekonstrukcijos projektas paruoštas bendradarbiaujant su Lietuvos dendrologų draugijos, saugomų teritorijų, valstybinės miškų tarnybos ir kitų sričių specialistais bei ekspertais. Taip pat atsižvelgta į kauniečių pastabas ir pasiūlymus.
Viešąjį rangos darbų konkursą laimėjusi bendrovė „Kauno keliai“ įsipareigoja Ąžuolyno parką sutvarkyti per 22 mėnesius. 62,6 hektarų plote vykdant parko infrastruktūros gerinimo darbus, įmonė privalės vadovautis „Kauno plano“ numatytomis parko tvarkymo ir apsaugos priemonėmis. Visa tai leis tinkamai apsaugoti gamtos paveldą – šimtamečius ąžuolus ir biologinę įvairovę.
„Ąžuolynas – respublikinės reikšmės pasididžiavimas, todėl džiaugiamės, kad jo priežiūra svarbi ne vien miestui, bet ir valstybei. Sulaukėme dosnių finansinių įplaukų iš Europos Sąjungos fondų, papildomas lėšas skyrė ir Vyriausybė. Į miesto širdyje esančio parko rekonstrukciją iš viso bus investuota apie 5,67 mln. eurų“, – tęsė V. Matijošaitis.
Atnaujinant parką bus išsaugotas esamas takų tinklas – per visą Ąžuolyno ilgį nusidriekusi lenkta alėja su daugybe atsiskiriančių ir tarp storakamienių medžių vingiuojančių takelių. Numatyta atnaujinti esamų asfalto takų dangą, o natūralūs gruntiniai takai bus sutvirtinami užpilant juos skaldele.
Parke taip pat atsiras naujas dviračių takas, kurio trasa, atsižvelgiant į dendrologų ekspertizės išvadą, pakoreguota taip, kad maršrutas vingiuotų saugiu atstumu nuo vertingų želdinių, vaikų žaidimo aikštelių ir pėsčiųjų zonų. Taip pat nuspręsta panaikinti po senųjų ąžuolų lajomis įsikūrusias aikšteles, kad nebūtų trypiamos medžių šaknys. Biologinės įvairovės pažinimui bus įrengtas pažintinis takas. Papildomu akcentu turėtų tapti ir atnaujintas apšvietimas.
Parke lankytojus pasitiks nauji suoliukai, atokiau nuo senųjų ąžuolų įrengtos poilsio, treniruoklių ir vaikų žaidimų aikštelės. Kauniečių ir miesto svečių patogumui Ąžuolyne bus įrengti du viešieji tualetai, suremontuoti esami tilteliai ir atnaujinta kita parko infrastruktūra. Darbų plane numatyta vietoje esamo išminto tako ant sraigtinių pamatų įrengti laiptus į Tunelio gatvę ir Radvilėnų plentą.
Rekonstrukcijos laikotarpiu bus atliekama nuolatinė projekto vykdymo, statybos techninė ir aplinkosauginė priežiūra. Projekto parengę „Kauno plano“ atstovai ir nepriklausomi aplinkosaugos ekspertai vykdys nuolatinę kontrolę, kad rangovo atliekami darbai vyktų tiksliai pagal planą. Numatyta tikrinti tiek atliktų statybos darbų, tiek ir naudojamų statybinių medžiagų bei įrangos kokybę ir atitikimą griežtiems reikalavimams.
Darbai vyks pasitelkiant tik smulkiąją techniką ir aplinkai draugiškas technologijas, o statybinio transporto pravažiavimai numatyti saugiais atstumais nuo saugomų, kelis amžius skaičiuojančių medžių.