Ketvirtadienis, 15 gegužės, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Kultūra Istorija

Ką švenčiame liepos 6? (video)

www.alkas.lt
2020-07-06 17:09:41
47
Dainius Razauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Dainius Razauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

Liepos 6 d. švenčiame Valstybės (Lietuvos karaliaus Mindaugo karūnavimo) dieną, nes 1253 m. liepos 6 d. (pasak kitų, birželio 29 d.) Lietuvos valdovas Mindaugas buvo karūnuotas Lietuvos karaliumi…  Ta proga prisimenamas esą pirmas ir vienintelis Lietuvos karalius Mindaugas…

Ar tikrai taip? Ar Lietuva iki Mindaugo krikšto nebuvo karalystė ir neturėjo savo karalių? Apie tai ir su tuo susijusius dalykus Alkas.lt vyriausiasis redaktorius Jonas Vaiškūnas telefonu kalbasi su žinomu mitologu, religijotyrininku, rašytoju, vertėju dr. Dainiumi Razausku.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Liepos 6-ąjai – Valstybės dienai paminėti skiriami renginiai visuose miestuose (programa)
  2. Siūloma liepos 6-osios leidiniuose užsienietiškus asmenvardžius rašyti lietuviškai
  3. „Aktualioji istorija“: Mindaugo Lietuvos paslaptys (video)
  4. „Aktualioji istorija“: Jėzuitų misijos ir Lietuva (video)
  5. „Aktualioji istorija“: Jėzuitų misijos Lietuvoje: vaikai naudoti prieš tėvus? (video)
  6. D. Grybauskaitė: Prieš šimtą metų atkūrėme valstybę. Ir daugiau niekam neleisime jos savintis (video)
  7. G. Burneika. Kodėl Judo-krikščionybė? (video)
  8. G. Burneika. Kokią pasaulėžiūrą skleidžia krikščionybė? (video)
  9. A. Daugėla. Žingsnis Vakarų Europos link
  10. Minime kunigaikščio Mindaugo vainikavimo karaliumi dieną
  11. V. Baškys. Istorinis karaliaus Mindaugo karūnavimo šventės žavesys
  12. Č. Iškauskas. Lietuvos Respublika ar Lietuvos Karalystė?
  13. Karaliui Mindaugui išleidžiamas grynu auksu padengtas medalis
  14. Scena virsiančiame Valdovų rūmų Didžiajame kieme – didingiausio J. Marcinkevičiaus kūrinio premjera
  15. V. Mikailionis. Kunigaikščiai ar karaliai? Mirusieji žino tiesą, o kada ją sužinos gyvieji?

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pasirinkite kategoriją

    Pastabos 47

    1. Žemyna says:
      5 metai ago

      Kodėl Lietuvai nepavyksta gyventi savo galva?
      Pokalbis su signataru Nikolajumi Medvedevu –

      ,,Kuo virto šiandieninė laisvė?”
      – respublika.lt/lt/naujienos/kultura/interviu/kuo_virto_siandienine_laisve/

      Atsakyti
    2. Stebėtojas says:
      5 metai ago

      Kunigaikštis – asmuo pavaldus karaliui. Pvz., Abiejų Tautų Respublikoje Vytautas buvo pavaldus karaliui Jogailai, taigi jis buvo kunigaikštis. Iki Abiejų Tautų Respublikos Lietuvos visi (!) valdovai vadintini KARALIAIS, nes jie nebuvo pavaldūs jokiems kitiems valdovams. Kaip sakoma, būkim biedni, bet teisingi ir neišsigalvokime nesąmonių.

      Atsakyti
      • ŽEMAITIS says:
        5 metai ago

        O kam mums tie išgalvoti žodžiai, kaip “karalius”? Aišku, šaltiniai gal ir nepaliko (gaila), bet pvz. prūsai juis vadino vitingais.

        Atsakyti
        • Stebėtojas says:
          5 metai ago

          Tokios tautos kaip prūsai nebuvo. Prūsais (die Preußen) kryžiuočiai vadino natangų, bartų, galindų, nadruvių, pamarėnų ir kt. baltų gentis. ?

          Atsakyti
          • ŽEMAITIS says:
            5 metai ago

            Teisybė, pritariu. Čia daugiau apibendrintai pavadinau.

            Atsakyti
            • taip says:
              5 metai ago

              ne jusiu (gal net blusiu) ,kryziuociu, reikalas, kaip mes save vardijome, “Daug kryžiuočių nuo Malburgo rengias mus terioti”,
              karūnos dieną, pvz. liepos 6, reikia giedoti: Kur lygūs laukai,
              Snaudžia tamsūs miškai,
              Lietuviai barzdočiai dūmoja;
              Galanda kirvius,
              Kalavijus aštrius
              Ir juodbėrį žirgą balnoja…
              vasario 16, ar kovo 11 galima, prašau, “tautiška giesmė”

          • Mindė says:
            3 metai ago

            Sąvoka “baltų gentys” yra toks pat išmyslas kaip ir “senovės ukrai” iš kurių kilo visos civilizacijos.

            Atsakyti
      • mvasionis says:
        5 metai ago

        Švęskime Valstybės dieną, tiesiog Valstybės, mūsų Valstybės, ir visiškai nesvarbu, kad vyko karūnavimas ar buvo atliktas kitas aktas. Diena šventei gera – puikus oras, pats viduvasaris. Negi geriau, jei būtų žiema?
        Kažkodėl vis vengiam žodžio KARALIUS, o juk tai tikrai lietuviškas žodis, nes jį supa visa bendrašaknių gausybė: karys, kardas, karūna, kirtis, kerta, kirsti, kariauti ir t.t.
        Didelė mįslė istorikams, kad Europoje dar VIII amžiuje šiuo lietuvišku vardu puošėsi didieji valdovai — Karolus Magnus, Karolus (tarti – karolius) Metelos, Karlas, Šarlis ir pan. Mįslės įminimas gal paprastas – tikriausiai gudai, visigotai ir kiti Romos imperijos užkariautojai šnekėjo kažkokia ne lotynų ir ne germanų kalba?

        Atsakyti
        • Kęstutis says:
          5 metai ago

          Diena šventei astronomiškai išskirtinai gera, tai diena kai po trumpiausios nakties žmogus jau gali pajusti, jog diena pradėjo trumpėti. Atsimenu Jono Vaiškūno straipsnį apie sausio 10 dienos astronominę prasmę, liepos 6-ajai visa tai irgi tinka. Su Saulėlaida…O kaip jau pavadinsi, labai nesugadinsi… Ir nereikėtų labai jau važiuoti ant Karaliaus Mindaugo, galime paminėti tuo pačiu ir jo atsimetimą nuo krikščionybės, nors tai vyko ir kitu laiku. Be to didžioji dalis valdovų visą laiką kažkiek psichopatai… Vytautas ne ką geresnis…

          Atsakyti
          • Kęstutis says:
            5 metai ago

            Be to tai diena kai visa tauta, visame pasaulyje kartu gieda tautišką giesmę ir tai jau prasminga. Ne visi lietuviai esantys svetur prarasti, jie dar turi galimybę, kad ir nedidelę tapatintis su Lietuva ir atsiradus progai sugrįžt… Diena vis tik prasminga, kaip ir pats pokalbis “telefonu”… verčia susimąstyti…

            Atsakyti
    3. ŽEMAITIS says:
      5 metai ago

      Absurdiška ir išgalvota “šventė”…
      Mindaugas – tai kląstingas žudikas, nužudęs daugelio iš mūsų protėvius. Nebent jūsų giminė kilusi nuo dabartinės Pietryčių Lietuvos, taip pat dabar Baltarusijai priklausančių baltiškų žemių. Tačiau jei esate iš Žemaitijos, Žiemgalos, Kuršo, ar net Rytų Lietuvos Nalšios, Deltuvos kraštų – tai greičiausiai jųsš protėviai kovojo ne Mindaugo pusėje, o prieš jį.
      Tad ar turime švęsti tokią “dieną”? Ir ką mums davė tas Mindaugo karūnavimas. Beje, ir pati data “laužta iš piršto”.

      Juokingiausiai atrodo tas himno giedojimas. Tikrai ne vietoje ir ne laiku. O ir kam t reikia? man primena sausines neužmirštuolių atlapuose akcijas. Taip norima pabrėžti savo patriotiškumą? Bet jį pabrėžti reikia ne su svetimu simboliu atlape, ne giedant tautiškas giesmes, o DIRBANT VISUOMENĖS, VISOS ŽMONIJOS LABUI.
      Būkite dori piliečiai, laikykitės įstatymų (net kai jie netobuli), kartu siekite, kad jie būtų tobulinami, sąžiningai mokėkite mokesčius ir savo darbais stiprinkite Lietuvą.
      P.s., Aš niekada nedalyvauju panašiose kacijose ir kt. mąsiniuose patriotiškumo demonstravimuose. Bet jei reiktų ginti savo šeimą, nuosavybę ir kartų – savo kraštą – tai būčiau pirmųjų gretose.
      Na, yra laisvadienis – tebūnie, nora man tai jokio skirtumo – ir taip esu atostogose.

      Atsakyti
      • Stebėtojas says:
        5 metai ago

        Pritariu! Dar nuo sovietmečio nedalyvauju jokiose masinėse “akcijose”, nes man jos primena bandą avinų, varomą vedlio, o aš manau esantis laisvas žmogus, o ne avinas. ?

        Atsakyti
        • ŽEMAITIS says:
          5 metai ago

          Kitaip tariant, LIBERALAS 🙂
          To nenorite pripažinti, bet iš tiesų taip yra, nes mūsų tauta savo prigimtimi yra labai daugialypė. Pirmiausia, aišku, esame pakankamai konservatyvūs, prie tradicijų bei ankstesnio suvokimo labiau prisirišę, nai socialiai liberalesni vakariečiai.
          Tačiau tuo pat metu išsiskiriame labai liberaliu bruožu – INDIVIDUALIZMU, kuris mus gerokai nutolina nuo kolektyvistinių Rytų (slavai, tiurkai, mongolai ir t.t.) , Pietų (romanai) kultūrų ir priartina prie Vakarų (germanai, keltai, finai). Kolektyvistinį mąstymą ilgą laiką diegė krikščionybė, vėliau – kaimynai slavai, galiausiai – sovietmetis. Bet prigimtinio individualizmo “išmušti” nepavyko!
          Savitas liberalus INDIVIDUALIZMAS yra labai ryškus mūsų kultūroje ir kasdienybėje. Ar mes esame bendruomeniški? Tikrai ne. Esu buvęs rytų (pvz. Gruzija), pietų (pvz. Italija) kraštuose. Ten daugiabučių gyventojai vakarais išeina į kiemus, bendrauja tarpusavyje. O kas panašiai elgiasi Vilniuje? Kartais tenka matyti skaitlingesnes jaunuolių grupekes, ant suoliukų susibūrusias močiutes ar prie automobilių – diedukus. Bet tose kaompanijose bandaruajama rusų kalbą. Vakare išėjus pasivaikščioti Vilniaus “miegamąjame” rajone susidarytų įspūdis, kad jis pusiau negyvenamas, o likę gyventojai rusakalbiai.
          Tačiau tai netiesa, nes tokie rajonai tankiai gyvenami, o absoliučia jų gyventojų daugumą sudaro lietuviai. Bet kaip mes elgiamės? Pvz., aš prieš eidamas pro duris visuomet įsiklausau, ar nevažiuoja liftas, ar nėra daugiau žmonių laiptinėje. Ir tik nutilus garsams, einu. Taip elgiasi ir kiti – yra tekč girdėti, kaip išeinat pro duris paspartina žingsnį – kad nesusitikti, ar netyčia kartu atidarant duris vienas iš mūsų tiesiog jas vėl uždaro ir palaukia, kol kaimynas išeis.
          Kas tos reklamuojamos bendruomenės kaimuose? Ogi garbaus amžiaus žmonių grupelės. Tad kad ir kiek konservatoriai (kaip bebūtų keista, ne kokie socialdemokratai, o KONSERVATORIAI) bereklamuotų bendruomeniškumą, paprastai iš to gaunasi “šnipštas”. Tiesiog mūsų kultūroje užkoduotas INDIVIDUALIZMAS ir didelė dalis žmonių yra INTRAVERTAI.
          Tad visokie giedojimai, žvakučių languose degiojimai, mėlynų gėlyčių atapuose segiojimai ir kitokie bendruomeniškumo demonstravimai lietuvių kultūroje neturi jokių perspektyvų, nes jie mūsų visuomenei yra svetimi.
          Mes niekada kaip kokie prancūzai neišeisime į masines protesto akcijas ir t.t.
          Bet yra viena esminė išimtis – kartu mes esame INDIVIDUALŪS KOVOTOJAI (LDK laikai, sukilimai Carinės okupacijos metais, 2018, POKARIO PARTIZANAI, ATGIMIMAS). Taip, jei iš manęs koks sociakas atimtų nuosavybę ar net kėsintųsi į šeimą – aš net nedvejodamas imčiau ginklą ir tapčiau kovotoju. Nepkalūstančiu, tiks savo protu ir draugišku sutarimu su kitais tokias pat besivadovaujantis aršus kovotojas. Nes tokia skriauda tiesiog nepaliktų kitos išeities, negalėtum sau rasti ramybės nekovodamas su tais… Ir, manau, taip paislgtų absoliuti dauguma Lietuvių. ŠTAI ČIA IR GLŪDI TA PASLAPTIS, kodėl mes, individualistų tauta, kritiniais momentais sugebame susitelkti į rimtą jėgą, kuri pridaro daug eibių priešui ir pasaulyje garsina mūsų narsą.
          Beje, jau anksčiau esu minėjęs, kad individualizmas ryškiausias Vakarų Lietuvoje, Žemaitijoje, tuo tarpu Rytų Lietuvoje, dėl didesnės slavų įtakos, jo yra mažiau.

          Atsakyti
          • Stebėtojas says:
            5 metai ago

            ?

            Atsakyti
          • Kęstutis says:
            5 metai ago

            Jūs gal jau pradėkite jausti saiką nusišnekėdami, kai savo asmeninio gyvenimo daugiabutyje nukrypimus priskiriate visiems lietuviams. Visokių žmonių visuomenėje yra ir visokių reikią. Reikia gerbti ne tik save, bet ir aplinkinius ir jų poreikius… Mano tėvas iš Dzūkijos, tai kaip kaimas, taip bendruomenė. Pasakojo, kai sudegė kaime troba, tai visas kaimas susirinko sunešė kas ką turėjo ir po savaitės jau kaimynas turėjo kur gyventi. Ir taip kiekvieną kartą jei kam atsitikdavo nelaimė. Nežinau, kaip ten Žemaitijoje, bet kai pasakojo tėvas, Dzūkijoje nuo ryto iki vakaro kaime skambėjo dainos. Jei vienam kieme uždainavo, tai tuoj kitas kiemas pritars… Vien tai, kad labai daug Lietuvių liaudies dainų daugiabalsių ir jos sudėtingos sako, jog žmonės daug laiko leido bendruomenėse. Tas uždarumas atsirado, kai prasidėjo valstybės nuopolis ir okupacijos, kai reikėjo saugotis svetimų. Ir lietuviams nebūdingas joks “liberalumas”, lietuviams būdingas pakantumas ir atjauta…

            Atsakyti
            • ŽEMAITIS says:
              5 metai ago

              Aš, Kčstuti, taip ir rašau, kad yra esminių skirtumų tarp Rytų ir Pietryčių Lietuvos gyventojų – dzūkų, Įgnalinos-Švenčionių krašto žmonių ir Vakarų Lietuvos bei Žemaitijos gyventojų. Rytų ir pietryčių Lietuvoje, dėl ilgalaikės slavų įtakos, pasikeitė baltiškasis individualistinis mentalitetas. Ne veltui dzūkai yta draugiški, vaišingi, bičiuliaujasi ir t.t. – vis šie bruožai perimti iš slavų. Kitaip tariant, dzūkams būdingas gerokai didesnis kolektyvizmas, nei žemaičiams, suvalkiečiams ir pan.
              Suvalikiečiai – tai daugiausia į po kryžiaus karų ištuštėjusią Sūduvą persikelę žemaičiai, kurie papildomai buvo paveikti taip pat labiau individualistinės germaniškos Rytprūsiu kultūros.
              Čia aš ne iš piršto laužiu – apie tai dažnai užsimenama palygianmuosiuose etnografiniuose tekstuose. Netgi dzūkų dainos ir raštai yra artimesni slavų. Bet šį kartą ne apie tai, o apie mentalitetą.
              Na, mokslas, mokslui, bet pažvelkime ir į stereotipus. Kokie bruožai liaudyje priskiriami suvalkiečiams, žemaičiams, o kokie – dzūkams?
              Be to, aš daugiau kalbu ne apie socialinį liberalumą (kuris šiap jau labiau būdingas davbartinei Vakarų kultūrai), o apie giluminį individualistinį (“ekonominį”) liberalumą. Ir žemaičiai bei suvalkiečiai tradiciškai yra konservatyvūs, tačiau kartu jie pakankamai uždari individualistai. Būtent tuo skiriasi nuo dzūkų, o ypač – slavų.

            • -.-.- says:
              5 metai ago

              Sūduva vėl naujai apgyventinta ne tiek iš Šiaurės žemaičių, kiek iš Rytų – lietuvių ir sulietuvėjusių dainavių-dzūkų (tą atspindi ir jos jos smulkusis administracinis suskirstymas LDK) ir iš Vakarų – nadruvių. Žemaičiai tuo tarpu slinko daugiau į Vakarus, lietuvindami (žemaitindami) kuršius, o ne į Pietus …

            • LosAngeles says:
              5 metai ago

              labai gerai pastebejote: mano senoliai taip pat bylojo ta pati ka minite apie kaima. ta pati galima pasakyti ir apie kaip kieno pastoviai skleidziama ‘lietuviu liberalumo’ mita. nesamone arba nesusipratimas…

            • ŽEMAITIS says:
              5 metai ago

              Jei simpatijos rytietiškam slavizmui arčiau širdies – galite atmesti tą “mitą”…
              Jei trumpai – kolektyvistinė pasaulėžiūra stabiliai ir ilgą laiką mums buvo brukama iš rytų.
              Tuo tarpu baltiškoji kultūra savo prigimtimi (tautiniu charakteriu) buvo artimesnė – germaniškąjai, keltiškąjai ir pan – t.y., labaiu individualistinė.
              Jei netikite manimi – paskaitykite istorikų, etnografų studijas. Ypač daug, akcentuodami žemaičių ir jiems artimų genčių (žiemgaliai, kuršaiai, sūduviai ir kt.) išskirtinumą, kuris reiškėsi per ryškų individualizmą, rašė istorikai – tai ir V. Žulkus “Kuršiai prie Baltijos krantų” ir E. Gudavičius ir kt.
              Tad prigimtinis mūsų individualizmas, kuris kaip savotiškas genas glūdi mumyse ir kolektyvistinio spaudimo kontekste įgauna visokias grimąsas, yra ta vertybė, kurią turėtume ne neigti, o puoselėti. O tos grimąsas – tai priklausomai uo konteksto: sovietmetyje reiškėsi per nenuoširdų “sovietinį pilietiškumą” kitą ranka kraunat turtus iš aplaidžiai tvarkomo sovietinio ūkio (ir tai puiku!). Šiandien – pasyvus veikimas gamtosaugos ir kt. idealistiniais klausimais ir t.t.
              Tuo mes skiriamės nuo romanų ir slavų, kurie atvirkščiai – linkę į stiprų idealizmą ir aktyvų, pasiaukojanti veikimą ne savo, o kažkokių abstrakčių “vertybių” labui.
              P.s., Kartais tai nėra paprasta paaiškinti, bet savitas lietuviškas (baltiškasis) individualizmas reiškiasi visur, jis kaip ylos iš maišo lenda ir pro visokias konservatorių bandomas sukurti “bendruomeniškumo skaraistes) (iš čia pas mus nebus skaitlingų bendruomenių, nebus profsąjungų, aktyvių žaliųjų grupių ir kt. leftistinių “marazmų”).
              Būtų labai įdomi studija, jei koks gabus VISUOMENĖS PSICHOLOGAS, gerai išmanantis ne tik psichologiją, bet ir istoriją, etnologiją ir t.t., imtųsi tokio tyrimo. Jis būtų be galo įdomus.
              Beje, ankstyvoji XVI-XVIII a. demokratija ir dar ankstesnių laikų baltiškoji tolerancija, kuri išsiskyrė iš visos Europos konteksto, taip pat yra mūsų prigimtinio individualizmo išraiška – bajorai nė už ką nenorėjo būti kažkam pavaldūs, ignorvo autoritetus (ne veltui retas atvejis – elekcinė monarchija – Stanislovas Poniatovskis ir kt.), kas visuomoje nebuvo būdinga autoritarinei (kolektyvistinei) Europai.
              Čia daug galima rašyti – sisiejant ir šauktinių nenorą tarnauti kariuomenėje (pas mus tai nėra garbės reikalas, ir pokario partizanų savarankiškumą, ir sovietmečio mūsų žmonių “dviveidiškumą” ir t.t. ir t.p.), kas ako viena – mes esame INDIVIDUALISTINĖ VISUOMENĖ, KURIAI NUOLATOS IŠ IŠORĖS BUVO BANDOMA BRUKTI KOLEKTYVIŠKUMĄ. NUO PAT KRIKŠČIONYBĖS ĮVEDIMO IR KAIMYNŲ SLAVŲ ĮTAKOS VIDURAMŽIAIS. BET MUMS TAI NEBUVO PRIIMTINA, MES SAVOTIŠKAI SU TUO KOVOJOME VAIDINDAMI KOLEKTYVIŠKUS, O IŠ TIESŲ IŠLIKDAMI INDIVIDUALISTAIS. IŠ ČIA ATSIRADO BAGALĖS AUKŠČIAU MANO MINĖTŲ (IR DAR NEPAMINĖTŲ) TO APRAIŠKŲ, KURIE REIKALAUJA RIMTOS MOKSLINĖS PSICHOLOGINĖS STUDIJOS.
              Problema ta, kad iš išorės šais laikais mes jaučiame bene mažiausiai bandymų padaryti mus kolektyviškais, tačiau radosi viduje jėgų – tai socialdemokratai (siekiama stiprinti profsąjungas) ir konservatoriai (kolektyvizmas brukamas dirbtinai skatinant bendruomeniškumą ir kuriant visokias šauktinių kariuomenes ir kitokias ale “patriotines” akcijas).
              Tai va 🙂

      • Laumėjantis says:
        5 metai ago

        Šiemet liepos 6-oji buvo kažkokia siurrealistinė šventė: į ją ėjau pro Gedimino pr. 1 kabančią vaivorykštinio užkrato vėliavą, Daukanto aikštėje, tarp kitų svečių pristatant ir KGB mokyklos absolventę, žmonės jai plojo…

        Atsakyti
    4. Žemyna says:
      5 metai ago

      L. Linkevičius lankysis Punske ir Seinuose
      – diena.lt/naujienos/lietuva/politika/l-linkevicius-lankysis-punske-ir-seinuose-975363

      Atsakyti
      • Stebėtojas says:
        5 metai ago

        Ir kas nuo to keisis? Lenkai grąžins mums mūsų istorines žemes! ?

        Atsakyti
        • -.-.- says:
          5 metai ago

          bepigu jam Liepos 6 d. važiuoti, o Spalio 7 d. (kaip tik vienos sutarties šimtmetis) kur ketina būti?

          Atsakyti
    5. Alvydas Butkus says:
      5 metai ago

      Valdovo senasis pavadinimas buvo “viešpats”.

      https://alkas.lt/2018/05/05/a-butkus-lietuvos-valstybingumo-pobudziai-ir-ju-interpretacijos/

      Atsakyti
      • Stebėtojas says:
        5 metai ago

        Mano supratimu, Viešpats tai yra Viešpats, o valdovas yra valdovas. Gal nereikėtų painioti sąvokų? ?

        Atsakyti
        • ŽEMAITIS says:
          5 metai ago

          Pritariu. “Viešpats” yra kitus piliečius žeminantis suvokimas, kuris itin netinka individualistinės natūros tautai.
          Gal ir teisingai rašo “mvasionis” – žodis “karalius” yra tinkamesnis (tiesa, ir slavai tokios pat šaknies žodį naudoja: pvz., rusų “karol”), galt turi ryšių ir su anglišku “king”, tad abejoju, ar žodžio “karalius” kilmė yra baltiška.

          Atsakyti
          • Stebėtojas says:
            5 metai ago

            Pagal “Vikipediją” žodis “karalius” yra kilęs iš Karolio Didžiojo vardo.

            Atsakyti
            • vienyba težyda says:
              5 metai ago

              o iš ko kilęs Karol Didysis, gal iš karoliai?

            • Kęstutis says:
              5 metai ago

              … na tai gal nuo “koralų”, jei jau taip reikalai “pasisuko” 😉

            • Žemyna says:
              5 metai ago

              Tai yra, iš Šarlemano?
              Variantai: Karl der Große, Carolus (a. Karolus) Magnus, Charlemagne

    6. ŽEMAITIS says:
      5 metai ago

      Dabar per LRT rodo filmuką “Baltų gentys” kuris gerokai iškraipo tikrovę!
      Kodėl mes patys save taip niekiname, parodome kaip žiaurius laukinius?! Kriškčionių kunigas nukrsdinamas vien už tai, kad ižengė į Šventąją grią. Tačiau tokių dalykų paprastai nebūdavo – tai kam “pritempti”?
      Baltų gentys buvo pakankamai tolerantiškos, o kitų šalių metraštinninkai visais įmanomais būdais stengėse mus apjuodinti, kad galėtų pateisinti kryžiau žygius.
      O dabar pagal tokius pasakojimus mes patys statome filmus.

      Atsakyti
      • ŽEMAITIS says:
        5 metai ago

        Abejotina, ir kad buvo aukojami gyvūnai (pvz, ožys)
        Vergų taip pat nebuvo.
        Tad kodėl tokiais filmukais iškraipomi faktai ir juodinama mūsų senoji baltiška kultūra?

        Atsakyti
        • Stebėtojas says:
          5 metai ago

          Čia Lietuva. Kvailiais iš LRT čia lyja… ?

          Atsakyti
        • ŽEMAITIS says:
          5 metai ago

          Ir iš kur ištraukė nesąmonę, kad vienos ir draugiškausių, tarpusavyje sutarusių genčių sąjungų – žemaičiai ir žiemgaliai “buvo aršūs priešai ir dažnai kariaudavo tarpusavyje”…???!!!
          Viskas atvirkščiai – žiemgaliai ir žemaičiai kultūriškai labai artimi – panašūs artefaktai (pvz., įkapės), panašūs papročiai. ir tai buvo labai broliškos gentys.
          Tad iš kur tos nesąmonės? Kas konsultavo šio filmo statytojus?

          Atsakyti
      • ŽEMAITIS says:
        5 metai ago

        Be to, netiesa, kad Saulės mūšyje prieš Ordiną dalyvavo “lietuviai, žemaičiai ir žeimgaliai”.
        Šaip jau istoriografijoje, taip pat “Eiliuotoje Livonijos kronikoje” teigiama, kad pagrinde mūsšyje dalyvavo žemaičiai, o galutinai triuškinant prisidėjo žeimgaliai. Tuo tarpu lietuviai Saulės mūšyje nedalyvavo.
        Taigi, deja, filmas “Baltų gentys” gerokai iškraipo žinomus faktus ir sureikšmina ne tai, ką iš tiesų reiktų.

        Atsakyti
    7. Astronomas 41-jų tremtinys inž. Romualdas Zubinas says:
      5 metai ago

      Kai Lietuviai, iš Japonų salų, atvyko gyventi į Kiniją, – lietuvių valdovai buvo vadinami- Di – džiūnais! Kai, žemei verčiantis per ašigalius, Lietuviai apsigyveno Altajų kalnuose – Lietuvių valdovai buvo – RIKIAI (rikiuotojai)!. Šaltiniuose yra išlikę – pezi- RIKIO kurganai!.
      Del ŽEMĖS ašigalių virsmo, protėviams apsigyvenus Rytų Europoje, Herodotas, mūsų protėvius, vadino SKITAIS, Klaudijus Ptolemėjas – GENTAINIAIS – GENTIES RIKIAIS – ir
      galiausiai – GENČIARIKIAIS! ŠLOVĖ MŪSŲ PROTĖVIAMS – GENČIARIKIAMS!!!

      Atsakyti
    8. Žemyna says:
      5 metai ago

      Prof. A. Bumblauskas apie karalių Mindaugą: tai iš miškų išlipęs politinis veikėjas
      – lrytas.lt/lietuvosdiena/aktualijos/2020/07/06/news/prof-a-bumblauskas-apie-karaliu-mindauga-tai-is-misku-islipes-politinis-veikejas-15480739/

      Atsakyti
      • Stebėtojas says:
        5 metai ago

        Įtariu, kad jis pats yra neseniai išlipęs, sakyčiau, iškritęs iš medžio… ?

        Atsakyti
        • Julijonas says:
          5 metai ago

          Neįtikėtina, kad Bumblauskas taip ilgai išsilaiko savo “šlovingame” poste, niekindamas lietuvių tapatybę ir iškraipydamas istoriją. Jis lyg pleištas prieš tris dešimtmečius įsitvirtino šioje pozicijoje tapo ir lieka populiarus ir todėl labai pavojingas, nes jo pasakojimai eilinių žmonių priimami už gryną pinigą. Ar pastebėjote kaip išrodė A. B., kai “Ekspedicija” atvyko į Lenkiją. Jis buvo tokioje euforijoje…visas sunkumas jame, visas jo antsvoris dingo…akys drėgnos…Kaip jam ten gera…Dievaži, J.P. įsikūnijimas.

          Atsakyti
    9. Astronomas geofizikas inž. Romualdas Zubinas says:
      5 metai ago

      Sovietinių laikų profesoriams seniai turėjo būti atimti garbingi PROFESORIŲ vardai! Jie LIETUVĄ BAIGIA NUVESTI į PRAŽŪTĮ!!!! A-MEN! (Kas protėvių laikais reiškė SAULĖ ir MĖNULĮ!).

      Atsakyti
    10. Gediminas says:
      5 metai ago

      Puiki D.Razausko mintis ir esminė sentencija.
      Pradėk nuo savęs: kas tu? Ką veiki šiame gyvenime?
      Ir tik po to gali postringauti apie valstybę, moralę ir kitus daugeliui nesuprantamus žodžius.
      O perfrazuoti svetimas mintys, nesuviokiant nei jų reikšmės, nei nežinant šių šaltinių patikimumo – tai jau rimta diagnozė. Diagnozės šaknys kila iš “Aš” tuo įsitikinęs ar “AŠ” tuo tikiu – be jokių įrodymų – tik tikiu tuo ir tiek. Šia liga – “Aš”, mano Ego svarbiau nei kitas žmogus, deja serga praktiškai visa žmonija, apnuodyta visomis religijomis, ideologijomis, “coca cola” kultųra, liberializmu ir dar kitais mus supančiais egregorais. Tarpe ir mes su jumis komentatoriai-lietuvaičiai.

      Atsakyti
    11. Žemyna says:
      5 metai ago

      Vinco Kubiliaus video reportažas iš kasmetinės Lietuvos laisvės kovotojų atminimo šventės
      – tiesos.lt/index.php/tinklarastis/straipsnis/vinco-kubiliaus-video-reportazas-is-kasmetines-lietuvos-laisves-kovotoju-at
      arba
      – youtube.com/watch?v=8mtpYpu9SNM

      Atsakyti
    12. Astronomas geofizikas 41-jų tremtinys inž. Romualdas Zubinas says:
      5 metai ago

      MŪSŲ LAIKAIS, PER EUROPĄ, KELIAUJANTI vadinamoji “EKSPEDICIJA” TURĖTŲ ŽINOTI, JOG ANALOGIŠKA KELIĄ, MŪSŲ PROTĖVIAI, PER EUROPĄ, BUVO ATLIKĘ ir 7-me ŠIMTMETYJE PRIEŠ MŪSŲ ERĄ!
      BEJA, TAI BUVO PRIVERSTINĖ JŲ KELIONĖ! ( TUO METU EUROPOJE VYKO STAIGUS KLIMATO ATŠALIMAS! )!
      Tada MŪSŲ PROTĖVIAI EUROPOJE PAGIMDĖ – KELTŲ (nuo liet. KELTIS), GALŲ ( nuo liet, – daėjo iki SVIETO GALO!) ir ANGLŲ – nuo rastos anglies, KULTŪRAS!
      AR MŪSŲ LAIKŲ “keliauninkai” GEBĖS PRANEŠTI VAKARŲ EUROPIEČIAMS – KAD JŲ KULTŪRAS PAGIMDĖ LIETUVIŲ PROTĖVIAI!
      BEJA, PRANCŪZŲ PREMJERAS MAKRONAS, IR MŪSŲ LAIKAIS DIDŽIUOJASI, KAD YRA GALŲ KRAUJO!!! ŠLOVĖ PROTĖVIAMAS!

      Atsakyti
    13. Paprastai kalbant says:
      5 metai ago

      Aš asmeniškai nieko nešvenčiu nes Mindaugo karunavimas man ne švente

      Atsakyti
    14. Aistis says:
      5 metai ago

      Mindaugas buvo paskirtas karaliumi : ht tp://teiwas.eu/2012/07/apie-priezastis-rastis-lietuvos-karalystei/

      Atsakyti
    15. Al. says:
      5 metai ago

      Dėl lietuvių kolektyvizmo. Pirmiausia kalbėkim savo kalba. Tai, ką Žemaitis vadina kolektyvizmu, dabartine bendrine kalba būtų bendruomeniškumas. Mano nuomone, tai kaimyniškumas.Italų kalboj jį atitinka komunizmas. Kaimyniškumas kaimą jungia į vieną bendruomenę ir viena iš jo apraiškų yra talka.
      Tai, ką dabartiniai žmonės lotyniškai vadina liberalumu, lietuviškai yra laisvumas. Lietuvis gali būti daugiau kaimyniškas ar mažiau, bet jis siekia būti laisvas. Net per kelis šimtmečius baudžiavos jis išlaikė laisvės poreikį. Dėl to Lietuvos pavergėjai ir vadino lietuvius kietasprandžiais.
      Žemaičiai tik atrodo nebendruomeniški dėl jų lėtesnio būdo. Jų būdą gerai atitinka jų herbas – meška.
      Suvalkiečiai – kapsai , nors turi šiek tiek žemaičių ar dzūkų kraujo, bet daugumoj tai nadruviai. Taip manau dėl kalbos, išvaizdos ir būdo panašumų.

      Atsakyti
    16. Žemyna says:
      3 metai ago

      Mindaugas Karalius: Didžioji LRT apgavystė – ir liepos 6-ąją, Valstybės dieną
      – respublika.lt/lt/naujienos/ruosiamos_naujienos/tv_publika/mindaugas-karalius-didzioji-lrt-apgavyste—ir-liepos-6-aja-valstybes-diena/
      ,,Savimonės ugdymas yra labai svarbus, tačiau tiek keistų sprendimų yra priimta. Pavyzdžiui, už Lietuvos biudžeto pinigus transliuoti 5 lenkiškas TV programas. Kokia čia yra politika daroma?
      Vardų klausimas yra tik dalis žmogaus savivokos. Bet dabar ir asmenvardžius oficialiuose dokumentuose Lietuvoje leista rašyti kitų valstybių kalbomis. Nė viena valstybė pasaulyje to nedaro – save gerbiančios valstybės dokumentas išduodamas, ir asmens vardas turi būti užrašytas valstybine kalba.”

      Atsakyti

    Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Naujienos

    Seimas
    Lietuvoje

    Sugriežtinta atsakomybė už tarptautinių sankcijų pažeidimus

    2025 05 15
    Žemė | am.lrv.lt nuotr.
    Lietuvoje

    Seimas priėmė Žemės įstatymo pataisas

    2025 05 15
    Miškas | pixabay.com nuotr.
    Lietuvoje

    Ribojami miško kirtimai Kaliningrado ir Baltarusijos pasienyje

    2025 05 15
    „TikTok“ | pixabay.com nuotr.
    Gamta ir žmogus

    ES bręsta iniciatyva vaikams uždrausti naudotis „TikTok“ ir „Instagram“

    2025 05 15
    Gaisras
    Gamta ir žmogus

    Kaip išvengti ličio baterijų sukeltų gaisrų?

    2025 05 15
    Orijana Mašalė ir Nilsas Hilmeris
    Lietuvoje

    Aptarti Vokietijos brigados perkėlimo į Lietuvą klausimai

    2025 05 15
    Išmoka | pixabay.com nuotr.
    Lietuvoje

    Tėvų pareigos nevykdymas „Sodrai“ kainuoja apie 20 mln. per metus

    2025 05 15
    Traukinys | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.
    Gamta ir žmogus

    Traukiniautojų dieną – 90 proc. pigesnės kelionės

    2025 05 15

    SKAITYTOJŲ PASTABOS

    • V V P I ukf 1976 apie Nykstantys apuokai iš Lietuvos zoologijos sodo grįžta į gamtą
    • Taika jam nenaudinga :( apie Putinas atmetė Vakarų pasiūlytas 30 dienų paliaubas: siūlo tiesiogines derybas Stambule
    • Naivus klausimas apie Derybos Stambule – galimybė taikai ar Kremliaus žaidimas?
    • Sergiej Sal apie Derybos Stambule – galimybė taikai ar Kremliaus žaidimas?

    NAUJAUSI STRAIPSNIAI

    • Sugriežtinta atsakomybė už tarptautinių sankcijų pažeidimus
    • Seimas priėmė Žemės įstatymo pataisas
    • Ribojami miško kirtimai Kaliningrado ir Baltarusijos pasienyje
    • ES bręsta iniciatyva vaikams uždrausti naudotis „TikTok“ ir „Instagram“
    Lininės rankinės Lininės rankinės Lininės rankinės

    Kiti Straipsniai

    Dainius Razauskas | Alkas.lt ekrano nuotr.

    D. Razauskas. Ką reiškia „maža Lietuva“

    2025 03 08
    Justinas Marcinkevičius

    J. Marcinkevičius. Grįžkime pagaliau iš tremties

    2025 03 08
    Alkas.lt koliažas

    D. Razauskas. Kad neliktų Lietuvos

    2025 03 05
    Dr. Dainius Razauskas

    D. Razauskas. Šiapus fantastikos: R. Heinleino „Lėlininkai“

    2025 02 19
    Dievas. R. Petrausko kolekcija

    A. Gudelis. Vėlinas ir Vilniaus kosmogonija (IV)

    2025 01 30
    Dainius Razauskas | Youtube.com stop kadras

    D. Razauskas. Šiapus fantastikos: Betrizacija pagal Stanislavą Lemą

    2025 01 28
    dr. Dainius Razauskas | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

    D. Razauskas. Mūsų ir baltarusių Vytis

    2025 01 21
    Lietuvių literatūros ir tautosakos instituto vyresnysis mokslo darbuotojas, „Būdo“ redaktorius, mitologas, dr. Dainius Razauskas | Jono Vaiškūno nuotr.

    D. Razauskas. Bogušo traktatas apie lietuvių kalbą (1806)

    2025 01 16
    Krikščionybė

    J. Basanavičius. Iš krikščionybės santykių su senovės lietuvių kultūra (II)

    2025 01 11
    Dainius Razauskas | I. Sidarevičiaus nuotr.

    D. Razauskas. Šiapus fantastikos: „Gerovės visuomenė“ pagal H. Dž. Velsą

    2025 01 09

    Skaitytojų nuomonės:

    • V V P I ukf 1976 apie Nykstantys apuokai iš Lietuvos zoologijos sodo grįžta į gamtą
    • Taika jam nenaudinga :( apie Putinas atmetė Vakarų pasiūlytas 30 dienų paliaubas: siūlo tiesiogines derybas Stambule
    • Naivus klausimas apie Derybos Stambule – galimybė taikai ar Kremliaus žaidimas?
    • Sergiej Sal apie Derybos Stambule – galimybė taikai ar Kremliaus žaidimas?
    • +++ apie G. Skamaročius. Kaip Deivės Mildos ir meilės vardas atlaikė nutautinimus kaimyninėse šalyse
     
     
     
     
     
    Kitas straipsnis
    Airbaltic | Alkas.lt, A. Sartanavičiaus nuotr.

    Iš Vilniaus„airBaltic“ pradėjo skrydžius dar viena kryptimi – į Dubrovniką

    Sekite mus Feisbuke

    Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
    Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
    Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
     Pradžia

    Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

    Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

     fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

     

    © 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

    • Saulės arkliukai
    • Renginiai
    • Reklama
    • Turinys
    • Apie Alkas.lt
    • Paremkite Alką
    No Result
    View All Result
    • Naujienos
      • Lietuvoje
      • Baltų žemėse
      • Užsienyje
    • Nuomonių ratas
      • Lietuvos kelias
      • Lietuvos kūrėjai
      • Sekmadienio sakmė
      • Akiračiai
      • Lietuvos repolonizacijai – ne!
      • Moksleivių mintys
    • Kultūra
      • Etninė kultūra
      • Mes baltai
      • Kalba
      • Religija
      • Istorija
      • Kultūros paveldas
      • Menas
      • Architektūra
      • Literatūra
      • Kultūros politika
      • Šventės
    • Visuomenė
      • Pilietinė visuomenė
      • Politika ir ekonomika
      • Švietimas
      • Žmonės
      • Užsienio lietuviai
      • Ukrainos balsas
      • Žiniasklaida
      • Laiškai Alkui
      • Pareiškimai
    • Gamta ir žmogus
      • Gamta ir ekologija
      • Šventvietės
      • Energetika
      • Sveikata
      • Psichologija
      • Kelionės
      • Kylam
      • Įvairenybės
    • Mokslas
      • Mokslo naujienos
      • Technika ir technologijos
      • Astronomija ir kosmonautika
      • Mokslo darbai
    • Skaitiniai
      • Žinyčia
      • Lituanistikos klasika
      • Prieškario skaitiniai
      • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
      • Grožinė kūryba
    • Visi rašiniai