Gegužės 26 d., Seimo posėdyje, Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) partijos atstovė, Aplinkos apsaugos komiteto narė Aistė Gedvilienė, teikė svarstyti Administracinių nusižengimų kodekso 247 straipsnio pataisas, kuriomis siūloma griežčiau bausti už aplinkos teršimą – numatyti transporto priemonės, kuria atliekos ar teršalai buvo atvežti bei įrankių, kuriais atliekos ar teršalai buvo iškrauti, nusavinimą.
Nepaisant to, kad šiuo metu numatomos nemažos baudos už aplinkos teršimą, ne visi žmonės ir įmonės elgiasi atsakingai ir tinkamai tvarko atliekas bei teršalus. Dar galima rasti kalnus šiukšlių miškuose, palaukėse, apleistose ar nuošalesnėse teritorijose, o vertinant atliekų kiekius ir apimtis, aiškiai galima suprasti, kad jų atvežimui buvo naudojamos transporto priemonės.
Remiantis Valstybinių miškų urėdijos (VMU), kurios regioniniai padaliniai visoje šalies teritorijoje duomenimis, per 2019 metus surinkta net 700 tonų įvairių miškuose išmestų didelių gabaritų bei buitinių atliekų. Tai patvirtina faktą, kad šiukšlinimas gamtoje yra didžiulė problema visoje Lietuvoje, nors buitines atliekas, padangas ir panašaus tipo šiukšles įmonės ir fiziniai asmenys gali pristatyti į sąvartynus, aikšteles ir įmones, kurios priima ar superka nenaudojamas atliekas.
„Projekto atsiradimą paskatino ir aktyvių visuomenininkų, neetatinių aplinkosaugininkų kreipimasis dėl taršos miškuose ir nuošalesnėse vietose. Žmonių susirūpinimas aplinka ir gamta auga, todėl būtina imtis priemonių, kurios spręstų įsisenėjusias problemas, taip pat, šiuo projektu norima skatinti gyventojus rūpintis savo aplinka, kreiptis į institucijas, pranešti apie matomas problemas ir pažeidimus. Nebegalima leisti taupyti gamtos sąskaita“ – sakė A. Gedvilienė.
Pasak A. Gedvilienės, yra nuogąstaujančių, kad transporto priemonės nusavinimas bus taikoma už mažus pažeidimus, kaip obuolio graužtuko numetimas. Tačiau projekte numatyta, kad nusavinimas galimas už taršą didesniu nei 100 kubinių decimetrų kiekiu. Taip pat, Seimo narės teigimu reikia pasitikėti ir aplinkos apsaugos pareigūnų gebėjimais bei sprendimais kada transporto priemonę nusavinti, nes kodekse numatoma tokia galimybė, o ne prievolė.
Projektą taip pat pasirašė Seimo nariai Petras Čimbaras, Simonas Gentvilas ir Linas Balsys.