Trečiadienis, 3 gruodžio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus

Dviračių ir paspirtukų vairuotojams taip pat galioja eismo taisyklės

www.alkas.lt
2020-05-24 17:00:00
2
Elektrinis paspirtukas | unsplash.com nuotr.

Elektrinis paspirtukas | unsplash.com nuotr.

       
unsplash.com nuotr.
unsplash.com nuotr.

Pavasarį tradiciškai į eismą įsiliejantys dviračiai bei paspirtukai padeda judėti neteršiant aplinkos ir išvengiant viešojo transporto. Tačiau atšilus orams pagausėjo ir nelaimių, į kurias patenka šių ekologiškų transporto priemonių vairuotojai. Šiemet policija jau užfiksavo kelis atvejus, kurių metu nukentėjo dviratininkai, tarp jų – ir vaikai. Draudikai ragina neužmiršti, kad tiek paspirtukai, tiek dviračiai yra transporto priemonės ir jų vairuotojai privalo laikytis Kelių eismo taisyklių (KET). 

Koronaviruso pandemija dviračių ir paspirtukų vairuotojams šiemet gali tapti didesniu iššūkiu dar ir dėl to, kad pėstieji dėl reikalavimo laikytis saugaus tarpusavio atstumo yra linkę pasklisti plačiau, rinktis šalutinius kelius ar takus. O atgijusios žaliosios zonos bei tokios iniciatyvos, kaip siekis Vilnių paversti kavine po atviru dangumi, leidžia tikėtis, kad pėsčiasis gali netikėtai iššokti prieš pat akis.

„Kiekvieno šiltojo sezono iššūkiu dviračiai bei paspirtukai tampa pirmiausiai todėl, kad labai dažnai ta pačia erdve jiems tenka dalintis su pėsčiaisiais. Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiemet kovą, palyginti su kovu 2019 metais, užvažiavimų ant pėsčiųjų skaičius krito dvigubai. Tačiau tai nestebina įvertinus, kad nuo kovo vidurio įsigaliojo visuotinis karantinas ir griežti judėjimo ribojimai. Be to, dar nebuvo atnaujinta ir elektrinių paspirtukų dalijimosi paslauga. Dabar dviračiai ir paspirtukai grįžo į miestus, kaimų keliuose irgi pagausėjo dviračių, ir nesilaikant KET statistika gali lengvai pakrypti į liūdnesnę pusę“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, pastarosiomis savaitėmis šalies policija užfiksavo net kelis automobilių susidūrimų su pėsčiaisiais atvejus tiek miestuose, tiek kaimuose, o Kaune neblaivus dviračio vairuotojas partrenkė pėsčiųjų ir dviračių taku ėjusią moterį.

Pėsčiųjų perėja: vestis ar važiuoti?

Pėsčiųjų perėja – dar viena vieta, kur dviračių ir paspirtukų vairuotojai privalo elgtis kaip pėstieji. Nors kyla iniciatyvų keisti teisinį reglamentavimą, tačiau kol nenuspręsta kitaip, kertant važiuojamąją kelio dalį pėsčiųjų perėjose, būtina nulipti nuo dviračio ar paspirtuko ir juos persivesti. Išimtis – vietos, kur važiuojamąją dalį kerta dviračių juostos dalis, pažymėta iš kvadratų sudarytomis dviem lygiagrečiomis linijos – tuomet nuo dviračio nulipti nereikia.

Paspirtukui riedėti šaligatviu ar važiuoti gatve?

Jei su dviračiais situacija daugiau ar mažiau aiški, vis tik ne kiekvienas paspirtukas yra prilyginamas dviračiui. Jei paspirtukas gali važiuoti greičiau kaip 25 kilometrų per valandą greičiu, o jo galia viršija 1 kilovatą (kW), jis jau laikomas mopedu ir turėtų judėti ne dviračių taku, o gatve – kartu su kitomis transporto priemonėmis.

„Galingesni paspirtukai ne tik privalo būti registruojami, bet ir atliekama jų techninė apžiūra. Jiems vairuoti būtinos mopedų ir lengvųjų keturračių (AM) kategorijos teisės, civilinės atsakomybės draudimas. Žinoma, tokia transporto priemone derėtų važiuoti ne dviračių takais, o gatvėmis“, – atkreipia dėmesį A. Žiukelis. Jis pastebi, kad nors dauguma šių transporto priemonių pasiekia ir viršija minėtą greitį, kelyje registruotų paspirtukų pamatyti iš tiesų sunku. „Susiduriame su kiek dviprasmiška situacija: pagal dokumentuose nurodytą galią, paspirtukas neturi būti registruojamas, tačiau realybėje juo važiuojama kur kas greičiau. Dėl to eismo dalyviams kyla pavojus“, – nurodo draudimo ekspertas.

Ir dviračiu, ir paspirtuku turėtų būti važiuojama įsitikinus, kad puikiai veikia stabdis, garso signalas, jaunesniems kaip 18 metų asmenims reikia dėvėti šalmą ir kitas būtinas apsaugas. Važiuojant dviračiu bei paspirtuku būtina rinktis saugų greitį, laikytis atstumo nuo pėsčiųjų ir nuolat stebėti aplinką, kad būtų galima akimirksniu signalizuoti ar spausti stabdį.

„Karantino ribojimų išvarginti žmonės plūsta į viešąsias vietas vos tik pasitaiko geras oras. Todėl reikia turėti omenyje, kad pėsčiųjų srautai yra nemaži, pasklidę ne tik po pagrindines, bet ir po atokesnes gatves, o žaliosios zonos ar kitos viešos vietos yra papildomos pėsčiųjų traukos vietos. Automobilių vairuotojams taip pat laikas imti pratintis, kad į eismą pamažu įsilieja šiltojo sezono atstovai ir nepykti, jei reikia pristabdyti, praleisti, palaukti ar saugiai aplenkti. Taiką palaikyti paprasta, tereikia paisyti KET ir neprarasti budrumo“, – teigia A. Žiukelis.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Važiuojant dviračiu ar paspirtuku svarbu nepamiršti saugumo taisyklių
  2. Įspėjimas vairuotojams – karantinas laukiniams gyvūnams „negalioja“
  3. Automobilių elektronikos gedimai kelyje – vis dažnesnis iššūkis vairuotojams
  4. Kas vairuotojams kelia teigiamas emocijas?
  5. Geri orai ar trikojai matuokliai mažina eismo įvykių skaičių?
  6. Valgyti vairuojant taip pat pavojinga, kaip ir maigyti telefoną
  7. Pėsčiųjų ir dviratininkų saugumui gerinti siūlomi Kelių eismo taisyklių pakeitimai
  8. Kelio matomumas žiemą – klaidos, kurios gali kainuoti itin brangiai
  9. Neapdraudus automobilio bus skirta bauda ir vairuotojui, ir savininkui
  10. Vairuojantėms dvirates vairavimo priemones pakanka laikytis nustatytų reikalavimų
  11. Apgadinus automobilį, paliktas raštelis nepadės, perspėja draudikai
  12. Su dygliuotomis padangomis bus galima važinėti ilgiau
  13. Automobilių dalių vagims karantinas – „pats darbymetis“, įspėja draudikai
  14. Sukčiai „dirba“ ir keliuose
  15. Laisvėjant karantinui būtina pasirūpinti ir automobiliu

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Pastabos 2

  1. Gabrielė says:
    6 metai ago

    Pėsčiajam išvis neliko vietos – per pekis centrimetrus tai iš nugaros, tai iš priekio švilpia dviratininkai ar paspirtukininkai. Pėstysis neturi užpakalinio veidrodėlio ir nemato, kad už nugaros lekia dviratininkas. Jei tik pėstysis padarys žingsnį į šoną viskas, bus partrenktas iš nugaros lekiančio dviratininko!!! Beje, pėstysis neturi nei šalmo nei antkeliu kuo atvirkščiai apsišarvuoja šie, jokių taisyklių nesilaikantys ir pėsčiųjų teises pažeidžiantys bepročiai: jie važinėja visur, tik ne dviračių takais.

    Atsakyti
    • Žemyna says:
      6 metai ago

      Ir paspirtukais.
      Atrodo, jog, kai sugalvota šaligatvius išilgai pusiau skelti, pusę jų pločio skirti ratuotiems, VISUOMENĖS SVEIKATOS institucijų kontrolieriai, privalantys tikrinti bet kokią įrangą žmogaus ir jo sveikatos saugumo požiūriu, savo pareigos neatliko. Nekalbant apie šaligatviu einančią šeimą – tėveliai jau negali ramiai vestis už rankų mažylio. Net ir vienam iš jų ten per siaura, ypač, kai kitoje rankoje pirkiniai ar kitas nešulys. Senam, su lazdele ar vaikštyne einančiam pėsčiajam, kuriems, be judėjimo sunkumų dar dažnai ir galva svaigsta, jie vaikšto svirduliuodami, irgi nėra vietos ant šaligatvio. O kaip akliems? Po Vilniaus mero pasitvarkymų (sankirtą užtvėrė, kažkodėl perėją nupaišė toliau nuo jos), išilgai šaligatvio išliejo asfaltą riedžiams ir dviračiams, pro mano namus kasdien eidavę aklas sūnus ir jo sena mamytė (į transporto stotelę, parduotuves, be to, čia buvo specialiai nutiesti pėsčiųjų takai, kad dviejų gretimų rajonų gyventojai galėtų kasdien pėsčiom kažkiek km nueiti), dingo. Du paskutiniai merai sugebėjo sugadinti ar sunaikinti nemažai to, kas buvo žmonių labui įrengta.

      Atsakyti

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Vitkofas ir Putinas susitinka Kremlije 2025-12-02
Užsienyje

Penkios valandos už uždarų durų: ką atskleidė Putino, Vitkofo ir Kušnerio derybos Kremliuje

2025 12 03
Opozicija prašo vetuoti valstybės tarnybos įstatymo projektą
Lietuvoje

Seimo komisijos prašoma ištirti Klaipėdos savivaldybės elgesio skaidrumą

2025 12 02
Krunos tiltas
Lietuvoje

Baigti Krunos tilto betonavimo darbai, ruošiamasi asfaltavimui

2025 12 02
Seimas po svarstymo pasisakė už Romuvos pripažinimą
Lietuvoje

Renkami parašai rezoliucijai, pripažinsiančiai hibridinę ataką prieš Lietuvą

2025 12 02
Pinigai
Lietuvoje

Lietuvai – apie 118 mln. civilinei saugai ir teisingumo sistemos plėtrai

2025 12 02
Atminimo lenta
Lietuvoje

Vilniuje atidengta atminimo lenta su Vokietijos kanclerio žodžiais

2025 12 02
A. Rusteika. Balionų isterija – priedanga politinei aferai
Lietuvoje

Dėl Baltarusijos hibridinių atakų Lietuva ragina ES imtis ryžtingų priemonių

2025 12 02
TV bokštas
Gamta ir žmogus

Gruodį Vilniaus TV bokštas sužibs „Maltiečių sriubos” spalvomis

2025 12 02

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • GINTARAS apie Sukčiai „susidomėjo“ pensijų reforma
  • Candace Owens apie R. Armaitis. Kovai už teisę gyventi nereikia leidimo. Tik drąsos
  • Candace Owens apie R. Armaitis. Kovai už teisę gyventi nereikia leidimo. Tik drąsos
  • Michailas Velleris apie A. Medalinskas. Taika per verslą

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Penkios valandos už uždarų durų: ką atskleidė Putino, Vitkofo ir Kušnerio derybos Kremliuje
  • Tiesos saugotojas: atminimo vakaras, skirtas Albinui Kentrai
  • Kaip paversti svetainę miegamuoju ir vis tiek išlaikyti stilių?
  • Kada verta atnaujinti seną oro kompresorių?

Kiti Straipsniai

„Regitra“

Įsigaliojo nauja teisės vairuoti grąžinimo tvarka

2025 12 01
Sužeidimas, trauma

Netektas darbingumas: ką padengtų valstybė ir kiek reikėtų santaupų?

2025 12 01
Dėvint apsaugos priemones atstumas tarp žiūrovų varžybose gali būti mažesnis

Sporto būrelius lankantys vaikai susižaloja gerokai dažniau

2025 11 30
Automobilio žibintai

Žiemą ypač svarbu pasirūpinti geru matomumu

2025 11 30
Lietuvių kalbos nevartojimas UAB „Vilniaus viešajame transporte“

Vienoje įmonėje – 105 asmenys, neišlaikę valstybinės kalbos egzamino

2025 11 29
Kelias, žiema

Snygiui nesiliaujant, 6 patarimai vairuotojams

2025 11 26
Esant 20 laipsnių šalčio, pradinukai ir penktokai į mokyklą gali neiti

Prasidėjus gausiam snygiui, draudikų perspėjimas

2025 11 26
Dviračių takas

Seimo nariai ir žinovai teikia pasiūlymus dėl dviračių eismo saugumo

2025 11 24
Kelias, žiema

Pasirodžius snaigėms – prasideda avarijos keliuose

2025 11 24
Prasideda akcija „Kaminukas“

Nevalyti kaminai kasmet sukelia dešimtis gaisrų

2025 11 23

Skaitytojų nuomonės:

  • GINTARAS apie Sukčiai „susidomėjo“ pensijų reforma
  • Candace Owens apie R. Armaitis. Kovai už teisę gyventi nereikia leidimo. Tik drąsos
  • Candace Owens apie R. Armaitis. Kovai už teisę gyventi nereikia leidimo. Tik drąsos
  • Michailas Velleris apie A. Medalinskas. Taika per verslą
  • Rimgaudas apie A. Medalinskas. Kaip išspręsti Lukašenkos balionų problemą
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Krikščionių misionierius Bonifacas 724 m. nukirtęs šventą dievo Toro ąžuolą krikštija vokiečius. 1905 m. E. Doplerio (E. Doepler) paveikslo dalis | wikipedia.org nuotr.

G. Burneika. Kokią pasaulėžiūrą skleidžia krikščionybė? (video)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | Refinansavimas | iPhone 16 Pro Max

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai