Kanados kapitalo degalinių tinklo „Circle K Lietuva“ pradėjo visų savo 43-ų automobilių plovyklų eilių monitoringą. Tam, kad vairuotojams nereiktų rikiuotis prie jų ir laukti, plovyklų užimtumas įmonės tinklapyje skelbiamas tiksliu laiku.
Analogo savo srityje Lietuvoje neturintis sprendimas, laipsniškai įdiegtas per porą metų, taps atsaku ir į koronaviruso COVID-19 keliamus iššūkius. Bendrovė į jį investavo apie 20 tūkst. eurų.
„Automobilio plovimo paslauga formuoja atskirus atvykstančiųjų srautus – tai vis dar nėra laikoma pirmo būtinumo poreikiu, kaip kad degalai ar maistas. Pandemijos apimtame pasaulyje toks sprendimas leis vairuotojams išvengti laukimo, kurio metu ekipažo nariai ar ir patys vairuotojai galėtų pasklisti po degalinės teritoriją ar vidaus erdves. Skatiname klientus planuotis savo apsilankymus laiką išnaudojant maksimaliai efektyviai“, – sako „Circle K Lietuva“ kategorijų vadovas Jaroslavas Snarskis.
Eilių monitoringą pirmose plovyklose degalinių tinklas įdiegė prieš porą metų ir pateikdavo laukiančių automobilių skaičių. Dabartinė jo versija ne tik pati suskaičiuoja, kiek automobilių laukia eilėje, bet ir įvertina plovimo laiką ir pateikia rezultatą, kiek apytiksliai laiko teks laukti paslaugos.
Pasak J. Snarskio, eilių stebėjimo paslauga buvo koreguojama ir pagal 2018 metų gegužę įsigaliojusio Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) reikalavimus. Ji nefiksuoja, nerenka ir nesaugo jokių asmens duomenų, o eilę įvertina tik laikui apskaičiuoti.
„Programinė įranga neuroninių tinklų (Neural Network) ir mašininio mokymo (Machine Learning) pagalba atpažįsta nuotraukose esančius automobilius ir juos suskaičiuoja. Ji pažįsta ir ignoruoja visa kita – žmones, motociklus, dviračius. Nuotraukos serveryje išlieka vos 30 sekundžių ir yra negrįžtamai ištrinamos, kai gaunamos naujos nuotraukos“, – sako jis.
Programinė įranga laukimo laiką, atsižvelgiant į skirtingą plovimo programų trukmę, apskaičiuoja maždaug 90 proc. tikslumu.