Vasario 15 d., šeštadienį, naujai atstatytu geležinkelio ruožu iš Mažeikių Lietuvoje į Rengę Latvijoje pajudėjo pirmasis krovininis traukinys. „Lietuvos geležinkeliai“ juo vežė „ORLEN Lietuva“ naftos produktų krovinį į Latviją.
Įsukę simbolinius varžtus į geležinkelį, ruožo atidarymą pažymėjo Lietuvos ir Latvijos susisiekimo ministrai Jaroslavas Narkevičius bei Talis Linkaitis, Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis. Taip pat, bendrovių „Lietuvos geležinkeliai“, „PKN ORLEN“ ir „Latvijas dzelzceļš“ vadovai.
„Bendras tikslas ir įsiklausymu, koordinavimu ir pagalba grįstas bendradarbiavimas stiprina šalių santykius bei leidžia pasiekti pačių geriausių rezultatų. Matome, kad ne tik valstybės, bet ir mūsų verslas regi aiškią bendro darbo naudą. Taip pat stiprėja Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos strategiškai svarbių įmonių bendradarbiavimas. Tai liudija tiek šiandienos renginys, tiek ir tokių strateginių projektų kaip „Rail Baltica“ plėtra. Tikiuosi, kad visų šalių bendras darbas bus intensyvus bei sėkmingas ir ateityje“, – sakė susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
„Vyriausybė suinteresuota ir nuosekliai vysto bei plečia transporto infrastruktūrą Lietuvoje ir tarpvalstybines jungtis. Vyriausybės darbotvarkėje transportas užima itin svarbią vietą. Ši jungtis simboliška ir labai svarbi siekiant tarpusavio supratimo ir pasitikėjimo. Esu įsitikinęs, kad sėkmingą ir abipuse nauda grįstą bendradarbiavimą tęsime ir ateityje“, – sveikinimo kalboje sakė Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis.
„Atstatytas vos 19 km ilgio geležinkelio ruožas tapo tvarių verslo ir tarptautinių santykių simboliu. Tą liudija ir šiandien susirinkę svečiai – trijų valstybių atstovai, trijų didelių verslo organizacijų vadovai. Tikiu, jog prabėgus keliems metams šiandienos dieną prisiminsime kaip platesnio bendradarbiavimo pradžią“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.
Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės vadovas taip pat džiaugiasi, kad eismas Rengės ruože buvo atstatytas per trumpiausią įmanomą laiką, kokybiškai ir už geriausią kainą. Pirkimuose užtikrinus konkurenciją, kainą, palyginti su prieš trejetą metų darytais skaičiavimais, pavyko sumažinti kone perpus.
Per mažiau nei metus buvo atstatytas 19 kilometrų ilgio geležinkelių ruožas, suremontuotos arba atstatytos penkios pervažos, šeši tiltai, trys pralaidos, įrengtas arba atstatytas eismo valdymo sistemų ir susijusių ryšių bei elektros sistemų veikimas, atlikti kiti darbai.
Mažeikius Lietuvoje ir Rengę Latvijoje jungiančiame geležinkelio ruože praėjusių metų gruodį jau važiavo pirmasis bandomasis traukinys, o šeštadienį atstatytas ir krovininių traukinių eismas. Ruožo atstatymo darbai kainavo 9,4 mln. eurų.
Bėgiai šiame ruože buvo išardyti daugiau nei prieš dešimt metų, tuomet teigus, jog jie yra nesaugūs. Šis sprendimas Lietuvai jau kainavo 28 mln. eurų baudą Europos komisijai, taip pat – atstatymo darbų kainą.