Lapkričio 30 d., Klaipėdos viešbutyje „Michaelson Boutique Hotel“ menininkė Agnė Kišonaitė atidarė pirmąją savo darbų kopijų parodą. Klaipėdoje atidarytoje parodoje – žinomiausi ir geriausiai menininkę pristatantys darbai, kuriuos vienija nuo pat kūrybos pradžios A. Kišonaitės puoselėjama idėja, jog namams skirti meno kūriniai turi kelti tik gerus jausmus, įkvėpti ar atgaivinti prisiminimus. Kurdama kopijas netradiciniais darbais garsi menininkė taip pat siekia, jog meno kūriniais namus puošti galėtų ir ne visada juos įsigyti galintys arba dėl konkrečioms erdvėms tinkančių darbų dar neapsisprendę gerbėjai.
„Menas turi gimti iš sukauptų gerų jausmų pertekliaus, t.y. kai menininkas prikaupia tiek, jog gali jomis dalintis. Tuomet jo sukurti darbai žadina pozityvius jausmus, į juos norisi žiūrėti ir gėrėtis. Nuo pat savo kūrybos pradžios vadovaujuosi šiuo požiūriu į meną namams – jis turi džiuginti. Ir ne taip svarbu, ar tai originalai, ar kopijos. Tiesa, pastarosios turi keletą svarbių privalumų, kurie ir paskatino imtis reprodukavimo“, – sakė menininkė Agnė Kišonaitė.
Pirmiausia galvoti apie galimybę reprodukuoti savo darbus Agnę paskatino iš draugės išgirsta istorija apie tai, jog ji nespėjo įsigyti patikusio meno kūrinio ir tikrai džiaugtųsi jo kopija. „Panašias istorijas ne kartą girdėjau apie ne vieną mano darbą, pavyzdžiui, paveikslą „Itališkas šilkas“, kurį nupirko žmonės iš „Saatchi“ internetinės galerijos Kalifornijoje, „Facilitė“, kurį, vos tik jį pamačiusi, įsigijo mano draugė, ir „Ritualas“, kurio aukšta kaina nuliūdino daugelį interesantų“, – pasakojo menininkė.
Žymiai mažesnė nei originalų kaina – antras reprodukcijų, kitaip – printų privalumas. „Tiesiogiai lyginti originalių meno darbų ir printų kainų negalima, bet 10 ar net 20 kartų pigiau kainuojanti reprodukcija gali pagyvinti ne vieną patalpą – svetainę, koridorių ar vonią, kur ji tampa dekoro sudedamąja dalimi, derančia prie kitų jo elementų. Tuo tarpu prie jų derinti originalo negalima ir nereikia, nes, kaip vertingas meno kūrinys, paveikslas įsigyjamas visam gyvenimui“, – sako A. Kišonaitė.
Jos teigimu, vis tik būsimiems paveikslų savininkams norisi įsitikinti, ar jie prigis namuose, ar patiks po kurio laiko, ar harmoningai atrodys aplinkoje – menininkų darbų kopijos, įsigytos prieš priimant galutinį sprendimą, yra ne toks brangus būdas tai patikrinti. Dar vienas kopijų privalumas – galimybė rinktis skirtingus paveikslų dydžius ir derinti juos konkrečiai erdvei. A. Kišonaitė nusprendė kurti ir jos kūrybos gerbėjams pasiūlyti dviejų geriausių dydžių kopijas, tinkančias daugeliui interjerų.
Parodai uostamiestyje A. Kišonaitė atrinko darbus, pagal kuriuos geriausiai atpažįstama jos kūryba. Tarp jų – paveikslai „Mylimiausi mano bateliai“, „Nepatogus oficialumas“, „Poza“, „Facilite“, „Gervė“. Kiekvienas jų atspausdintas ant brangaus ir kokybiško tekstūrinio popieriaus, sumaketuotas ir, prieš įrėminant, asmeniškai autorės pasirašytas.
Tai trečioji A. Kišonaitės paroda, surengta jos gimtajame mieste Klaipėdoje. Pirmoji „Raudona ne mėlyna“ buvo surengta 2012 m., prieš pusantrų metų uostamiestyje rodyti menininkės tapyti paveikslai. Paroda veiks iki sausio 1 d.