Ketvirtadienis, 7 rugpjūčio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Gamta ir žmogus Gamta ir ekologija

Laikas keisti padangas. Kur dėti senas?

www.alkas.lt
2018-11-01 08:00:47
0
Laikas keisti padangas. Kur dėti senas?

Padangų atliekos | Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) nuotr.

Padangų atliekos | Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) nuotr.
Padangų atliekos | Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) nuotr.

Artėja metas, kai vairuotojai suskubs keisti transporto priemonių vasarines padangas į žiemines. Kur dėti netinkamas naudojimui padangas? Ir ar žinote, kad iš senų padangų yra gaminamos ne tik sporto aikštynų ar žaidimų aikštelių dangos, bet ir batai?

Gamintojai ir importuotojai Lietuvos rinkoje kasmet parduoda daugiau kaip 25 tūkst. tonų padangų, dar maždaug apie 10 tūkst. tonų padangų į šalį įvažiuoja su transporto priemonėmis. Po kelerių metų naudojimo padangos tampa atliekomis, o netinkamai tvarkomos gali kelti pavojų aplinkai ir žmonių sveikatai.„Prasidėjus padangų keitimo sezonui raginame gyventojus, autoservisus ir padangų pardavėjus tinkamai pasirūpinti naudojimui netinkamomis padangomis. Gyventojams primename, kad keičiant padangas autoservisuose ar jų keitimo vietose (mažose dirbtuvėse), senosios turi būti priimamos nemokamai. Autoservisams draudžiama senas padangas atiduoti jų naudotojui – jie, kaip ir padangų gamintojai bei importuotojai, privalo pasirūpinti, kad netinkamos naudojimui padangos būtų utilizuotos ar perdirbtos“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė.

Gyventojai senas padangas taip pat gali pristatyti į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles, jų Lietuvoje yra arti 100. Priklausomai nuo savivaldybių patvirtintų priėmimo sąlygų, didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės iš vieno gyventojo nemokamai priima iki 4 ar 5 naudojimui netinkamų padangų per metus.

Padangų platintojai privalo iš kliento nemokamai priimti senas padangas, jeigu jos skirtos to paties tipo transporto priemonei ir jų atiduodama tiek, kiek perkama.

„Naudotos padangos gali kelti pavojų aplinkai ir žmonių sveikatai: patekusios į gamtą suyra tik per 120-140 metų, o jas deginant į aplinką išskiria kenksmingųjų medžiagų, jei padangų deginimo procese nenaudojami specialūs filtrai. Iš perdirbtų padangų gumos gaminamos sporto aikštynų ar žaidimų aikštelių dangos, automobilių statymo apsauginiai kuoleliai ir kiti produktai. Siekiant sumažinti poveikį aplinkai, tuo pačiu prekės ženklu padangas gaminanti JAV avalynės bendrovė „Timberland“ susidėvėjusias padangas panaudoja batų padų gamybai. Tai puikus pavyzdys, kaip pasitelkęs modernias padangų perdirbimo technologijas gamintojas saugo išteklius ir aplinką“, – kalba V. Masalienė.

Pagal teisės aktus Lietuvoje kasmet turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. viso Lietuvos rinkai pateikti kiekio. Vis tik tūkstančiai naudotų padangų yra nesutvarkomos, nes ne visi gamintojai ir importuotojai vykdo pareigą organizuoti ir finansuoti naudotų padangų sutvarkymą. Dėl to senos padangos vis dar paliekamos pakelėse, pamiškėse ir kitose ne tam skirtose vietose bei lieka nesutvarkytos, teršia aplinką. Bešeimininkėmis atliekomis tenka pasirūpinti savivaldybėms, kurioms už komunalinių atliekų surinkimą moka gyventojai. Tačiau verta nepamiršti, kad už ne vietoje išmestą padangą gali tekti atlyginti žalą, kurios dydis siekia iki 140 eurų.

Aplinkos ministerija neteikia 2017 metų duomenų. 2016 metais, ministerijos duomenimis, registruoti padangų importuotojai tinkamai sutvarkė 76,3 proc. visų Lietuvos rinkoje parduotų padangų, neskaičiuojant realizuotų nelegaliai (jų gali būti apie 4 tūkst. tonų).

Licencijas organizuoti apmokestinamųjų gaminių (padangų, filtrų, akumuliatorių, alyvos ir kitų automobilinių atliekų) tvarkymą turinti GIA yra subūrusi didžiausius automobilių ir jų dalių gamintojus, importuotojus bei finansuoja naudotų padangų surinkimą ir perdirbimą.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Keisdamas padangas, pagalvok, kur dėsi senas
  2. KTU mokslininkai: panaudotas padangas galima paversti degalais
  3. Patarimai, kaip protingai išsirinkti padangas
  4. Padangų keitimo metas – ką reikia žinoti?
  5. 6 daiktai garaže, kuriuos galima pakartotinai naudoti ar perdirbti
  6. Civilizuotai atsikratyti senomis padangomis – nei sunku, nei sudėtinga
  7. Europa perdirbo 94 proc. naudotų padangų, o kiek Lietuva?
  8. Kaip teisingai atsikratyti senų padangų?
  9. Artėja pavasaris – metas apsivalyti nuo įvairių atliekų
  10. Už senų automobilių atliekų netvarkymą gresia didelės baudos
  11. „Toksika“ nemokamai surinks pavojingąsias atliekas iš 100 Lietuvos mokyklų
  12. Gyventojai priduoda vis daugiau elektroninės įrangos atliekų
  13. Ar automobilių mokestis sumažins aplinkos taršą?
  14. Automobilių dalys, kurias galima perdirbti ar dar kartą panaudoti
  15. Miške numestos padangos suirs ne anksčiau kaip per šimtmetį

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Oro taršos duomenys
Gamta ir ekologija

Švieslentėje – duomenys apie į orą išmetamų teršalų kaitą

2025 08 07
Kelias Vilnius–Panevėžys
Lietuvoje

Baigti ginčai dėl elektroninės kelių rinkliavos projekto

2025 08 07
Vilniaus maudyklos
Gamta ir žmogus

Vilnius atveria duomenis apie vandens kokybę maudyklose

2025 08 07
Krašto gynyba
Lietuvoje

Valstybės kontrolierė: ką reiškia finansuoti gynybą protingai?

2025 08 07
Ar saugus šulinių ir gręžinių vanduo?
Gamta ir žmogus

Asmeninių gręžinių vanduo: kada susirūpinti jo kokybe?

2025 08 07
Geležinkelis
Lietuvoje

Ministerija susirūpino geležinkelių saugumu

2025 08 07
Kombainas
Gamta ir žmogus

Prasidėjus javapjūtei – ugniagesių įspėjimas

2025 08 07
Gatvė
Lietuvoje

Svarstomi sprendimai dėl vienos judriausių Klaipėdos sankryžų

2025 08 07

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • jo apie J. Vaiškūnas. Kas iš tiesų bijo?
  • Budweiser apie J. Vaiškūnas. Kas iš tiesų bijo?
  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Švieslentėje – duomenys apie į orą išmetamų teršalų kaitą
  • Baigti ginčai dėl elektroninės kelių rinkliavos projekto
  • Vilnius atveria duomenis apie vandens kokybę maudyklose
  • Valstybės kontrolierė: ką reiškia finansuoti gynybą protingai?

Kiti Straipsniai

Ekovairavimas

Ministerija pristato ekonomiško vairavimo e-mokymosi platformą

2025 08 04
Policija

Rugpjūtį pareigūnų dėmesys – greičiui, dviračiams ir blaivumui

2025 08 04
freepik.com nuotr.

Automobiliai lietingais orais: kaip užtikrinti saugumą?

2025 07 31
Vairuotojo pažymėjimas

Nuo rugpjūčio 20 d. didės vairuotojo pažymėjimų kainos

2025 07 30
Automobilis BMW

Greičio mėgėjų įpročiai nesikeičia

2025 07 18
Elektromobilio įkrovimas

Sostinėje panaikintos elektromobilių lengvatos. Ar tai atsilieps plėtrai?

2025 07 09
automobilis

Lenktynininkai: vairavimo sąmoningumas auga, bet pasitempti reikia

2025 07 09
Poilsis gamtoje

Aplinkosaugininkai ragina gamtoje poilsiauti atsakingai

2025 07 02
Policija

Policija paskelbė liepą eismo dalyvių laukiančias patikras

2025 07 01
Policija

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27

Skaitytojų nuomonės:

  • jo apie J. Vaiškūnas. Kas iš tiesų bijo?
  • Budweiser apie J. Vaiškūnas. Kas iš tiesų bijo?
  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Kęstutis Čeponis apie K. Urba. Baltų raida ir virsmai
  • Užsižaidę „galingieji" apie A. Ramanauskas-Vanagas įkvepia Lietuvos žmones – valia gintis ir remti Ukrainą kovoje prieš okupantus
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
„Kelionių kompasas“: „Gintaro kelias 2018“ ekspedicija (video)

„Kelionių kompasas“: „Gintaro kelias 2018“ ekspedicija (video)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

Furnitūra | fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai