Atsižvelgiant į oro taršą, svarbiausių Europos kelių mokesčiai turi būti skaičiuojami pagal nuvažiuotą atstumą, įsitikinę europarlamentarai.
Spalio 26 d. Europos Parlamentas (EP) balsavo už tai, kad transeuropinių kelių mokesčiai būtų skaičiuojami pagal nuvažiuotą atstumą. Jei ši pertvarka būtų galutinai patvirtinta, Lietuva ir kitos valstybės, taikančios „vinjetės“ mokestį pagal naudojimosi magistraliniais keliais laiką, turėtų šią tvarką pakeisti. Sunkvežimiams (sveriantiems daugiau kaip 2,4 t) ir autobusams naujoji tvarka
būtų taikoma nuo 2023-iųjų, o furgonams ir mikroautobusams europarlamentarai siūlo tokią metodiką taikyti nuo 2027-ųjų.
Tokia pertvarka leis tiksliau atsižvelgti į naudojimosi keliais mastą bei oro taršą. Taip pat siūloma diferencijuoti kelių mokestį pagal anglies dvideginio išlakų kiekį. Europarlamentarai siūlo jau nuo 2021 m. sunkiąsias transporto priemones papildomai apmokestinti už taršą bei triukšmą, o mažiau taršiems automobiliams rečiau apgyvendintose vietovėse leisti taikyti nuolaidas.
Ši direktyva neįpareigotų taikyti kelių mokesčio, tačiau jį taikančios valstybės privalėtų ja remtis. Šiuo metu atstumu grindžiami mokesčiai sunkiasvorėms transporto priemonėms taikomi maždaug ketvirtadalyje viso transeuropinių kelių tinklo. Taip pat siūloma numatyti, kad vėliausiai nuo 2020 m. kelių mokesčius taikančios šalys turėtų juos taikyti visoms sunkiasvorėms transporto priemonėms (dabar valstybės turi teisę jo netaikyti lengvesniems nei 12 tonų sunkvežimiams bei autobusams).
Europarlamentarai taip pat siūlo įpareigoti „vinjetės“ mokestį taikančias valstybes pereinamuoju laikotarpiu leisti įsigyti trumpalaikes – dienos arba savaitės – „vinjetes“, kad nebūtų diskriminuojami vairuotojai ir verslininkai iš kitų ES šalių.
EP siūlo surinktus kelių mokesčius skirti kelių priežiūrai ir atnaujinimui, taip pat kitiems transporto sistemos projektams.
Už tokį sprendimą balsavo 398 EP nariai, prieš buvo 179, o susilaikė 32. Patvirtinę savo poziciją, europarlamentarai ją toliau derins su ES Taryba.