Lietuviai savo šalį labiausiai vertina dėl galimybės laisvai keliauti po pasaulį ir gražios gamtos, nevarginančios stichijomis. Šalies kompaktiškumas ir spartus internetas bei seniausia pasaulio kalba – dar keli TOP penketuko aspektai, dėl ko gyventojai myli Lietuvą, rodo „Kantar TNS“ tyrimas.
Pasak „Kantar TNS“ tyrimų ir įžvalgų vadovės Jurgitos Račkytės-Vilimės, istorinė patirtis ir asmeninės vertybės lemia tai, kas savo gimtinėje atrodo vertingiausia.
„Žvalgomajame tyrime aiškindamiesi, už ką lietuviai labiausiai myli arba brangina savo šalį, pamatėme, jog nemažai daliai net nereikia priežasčių – myli, nes tai tiesiog vieta, kurioje gimė ir augo. O į konkrečių kriterijų sąrašą pateko aspektai susiję su geografija, technologijomis, istorija ir paveldu, taip pat su žmonėmis ir saugumo jausmu“, – apžvelgdama tyrimą sakė ekspertė.
Aukščiausiu balu 4,24 iš 5 – lietuviai įvertino galimybę laisvai keliauti po daugumą pasaulio šalių. „Tai, matyt, lėmė 50 metų ribojimas, kai būdami Sovietų Sąjungos dalimi, laisvai keliauti negalėjome. O gamta nuo seno yra lietuvių identiteto dalis – tad nenustebino, jog gražios, saugios ir ramios gamtos, be pavojingų stichijų, aspektas buvo antras pagal populiarumą (4,17 balo). Dar du geografiniai aspektai, kuriuos išskyrė apklaustieji kaip vertinamus – keturi metų laikai ir šalies kompaktiškumas“, – sakė J. Račkytė–Vilimė.
Į meilės Lietuvai TOP priežasčių dešimtuką, pateko ir dvi susijusios su technologijomis: tai spartus visur pasiekiamas internetas (4,06) ir pasiekimai technologijų srityje (lazerių, biotechnologijų) – 3,91. Vis dėlto bene daugiausia priežasčių yra susiję su mūsų istorija ir paveldu.
„Lietuviai itin vertina tai, kad kalbame viena seniausių pasaulio kalbų (4,06), išsaugojome ir puoselėjame savitus papročius bei maistą (3,93), branginame protėvių atminimą ir paveldą (3,76). Respondentai taip pat akcentavo savo šalies istoriją (4,01) – visa tai rodo, kad mums rūpi mūsų šaknys, savitumas“, – sakė „Kantar TNS“ ekspertė. Svarbus lietuviams ir saugumas – tiek mūsų gamtoje, kurioje nėra kataklizmų, tiek bendrai saugi ir taiki aplinka šalyje (3,76).
Gyventojai didžiuojasi ir šalį garsinančiais sporto, meno, kultūros ar mokslo žmonėmis (3,96). Taip pat apskritai žmonėmis, kurie gyvena šalyje (3,74). Atskirai išskirtas ir šalies gyventojų sugebėjimas susitelkti ir prireikus kovoti už laisvę (3,62). Panašiai vertinama ir žodžio laisvė (3,52). Santykinai mažiausius įvertinimus pelnę kriterijai dėl nemokamo šalies švietimo ir šalies verslo pasiekimų vis tiek buvo įvertinti daugiau kaip 3 balais iš 5. Iš 17 priežasčių vertinimo vidurkis buvo 3,86 balo.
„Tai rodo, kad šalies gyventojai pastebi daug aspektų, kuriuos vertina savo šalyje ir didžiuojasi, kita vertus, tarp įvardintų priežasčių nematome susijusių su ekonomine gerove“, – sakė „Kantar TNS“ tyrimų ir įžvalgų vadovė.
Pastebėtina, jog senjorų karta (61 m. ir vyresni) linkę labiau vertinti šalį dėl visų minėtų priežasčių palyginti su jaunesniais (18–44 m.) gyventojais.
Tyrimą, už ką šalies gyventojai myli ir vertina Lietuvą, dovanojo Norvegijos–Lietuvos prekybos rūmai Lietuvos šimtmečio proga VšĮ „Versli Lietuva“. Tyrimą š.m. kovo mėnesį internetu ir telefonu atliko „Kantar TNS“, apklausti 1046 respondentai.
„Kantar TNS“ yra viena didžiausių pasaulyje tyrimų bendrovių, kurios ekspertai dirba daugiau nei 80 šalių. „Kantar TNS“ yra ekspertai inovacijų, prekės ženklų, komunikacijos, vartotojų elgsenos ir kitose srityse. Savo klientams bendrovė padeda identifikuoti svarbiausius jų veiklos aspektus, atskleisti dar neišnaudotą potencialą ar pastebėti kritinius momentus bei tinkamai į juos reaguoti.
Bendrovė priklauso vienai pasaulyje pirmaujančių duomenų, tyrimų ir konsultacijų kompanijų „Kantar“. Grupė veikia 100 šalių ir vienija 30 tūkst. tyrimų specialistų, teikiančių prasmingas įžvalgas ir verslo strategijas „Kantar“ įmonių klientams. „Kantar“ yra WPP dalis. Tarptautinės „Kantar“ grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė „Fortune Top 500“ kompanijų.
Norvegijos Lietuvos prekybos rūmai buvo įsteigti 2009 m. kovo mėn. 6 d. Norvegijos verslininkų, aktyviai veikiančių Lietuvoje. Pagrindinis prekybos rūmų tikslas yra skatinti ir plėtoti Norvegijos ir Lietuvos verslo bendradarbiavimą. Šiuo metu prekybos rūmai vienija apie 120 narių – verslo įmonių.