Lapkričio 3 d. Šiuolaikinio meno centras (ŠMC) ir Lietuvos kultūros ministerija (KM) pakvietė visuomenę iki lapkričio 19 d. balsuoti už vieną iš penkių Lukiškių aikštės memorialo pasiūlymų, kuriuos balsavimui atrinko ŠMC ir KM sudaryta konkurso komisija. Skelbdama šį konkursą KM nepaisė Lietuvos Respublikos Seimo išsakytos bei visuomenės apklausose daugumos Lietuvos piliečių jau pareikštos valios pritarti „Vyčio paramos fondo“ iniciatyvai Vilniaus Lukiškių aikštėje pastatyti Vyčio paminklą.
„Lukiškių aikštės sutvarkymo komisija išrinko ir patvirtino penkis projektus. Norime, kad atrenkant tinkamiausią projektą dalyvautų visa Lietuvos visuomenė, todėl inicijuojame elektroninį balsavimą e-pilietis platformoje. Elektroninio balsavimo rezultatas sudarys 50 procentų įvertinimo“, – sako kultūros viceministrė Gintautė Žemaitytė.
Galutinius visuomenės ir ekspertų komisijos balsavimo rezultatus ŠMC ir KM ketina paskelbti lapkričio 24 d.
Tačiau visuomenininkai tokį balsavimą už ŠMC ir KM komisijos atrinktus penkis Lukiškių aikštės memorialo pasiūlymus laiko neįpareigojančia piliečių nuomonės apklausa, dar vienu bandymu uzurpuoti Lietuvos visuomenės teises patiems nuspręsti, kaip turi atrodyti Lukiškių aikštės memorialas, ir pasisako už visuomenės siūlomą Vyčio projektą.
Spalio 12 d. visuomeninio Vilnius Forumo išplatintame pareiškime rašoma: „Vyčio ir kitų Tautos laisvės ir nepriklausomos Valstybės idealus primenančių paminklinių ženklų statymo priešininkai nuosekliai ir atvirai, nors nevisada sąmoningai, vadovaujasi antitautine ir antivalstybine ideologija. Ši ideologija skelbia, kad Europos tautos ir jų sukurtos nacionalinės valstybės yra istorinės atgyvenos. Įvairiais būdais siekiama iš jų piliečių istorinės atminties ištrinti pačias tautos ir valstybės sampratas. /…./ Daroma viskas, kad Lietuvos sostinės širdyje neatsirastų reprezentacinė valstybės aikštė. Kultūros ministrės L. Ruokytės-Jonson (Jonsson) ir ypač Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus pastangos ignoruoti visuomenės, Seimo ir laisvės kovotojų valią, perduodant šio klausimo sprendimą šališkai parinktai politiškai suverenios tautos ir nacionalinės valstybės idėją atmetančių ekspertų komisijai ne tik rodo jos nedemokratiškas nuostatas ir panieką šalies piliečiams. Šitos elgesys atskleidžia ir tikrąjį – atsainų ir niekinantį požiūrį į Lietuvos valstybę, kovose už jos laisvę patirtas kančias ir šalies patriotų sudėtas gyvybės aukas“.
Spalio 24 d. ir Visuomeninis judėjimas „TALKA Kalbai ir Tautai“ ne tik išplatino viešą pareiškimą-reikalavimą vykdyti Seimo sprendimą dėl Vyčio monumento statybų Lukiškių aikštėje, bet ir paragino šį sprendimą palaikančią bei Kultūros ministerijos kuriamas kliūtis smerkiančią visuomenę rinktis į protesto akciją Vilniaus Lukiškių aikštėje lapkričio 17 d. 12 val.
Vyčio gynimo mitingą TALKA žada surengti kartu su Lietuvos laisvės kovotojų sąjunga (LLKS).
TALKOS pareiškime teigiama, kad paminklo statybos Vilniaus Lukiškių aikštėje jau tapo ne vien konkretaus paminklo pavidalo pasirinkimo problema, bet ir mūsų tautinio sąmoningumo ir valstybinės savigarbos klausimu.
Lapkričio 4 d. Alkas.lt vyr. redaktorius Jonas Vaiškūnas apie susidariusią padėtį kalbėjosi su filosofais ir visuomenininkais – Vilniaus Forumo vadovu prof. Vytautu Radžvilu ir dr. Vytautu Rubavičiumi:
Tikrai norisi statyti paminklą ant masonų pentagramos (penkiakampės žvaigždės)?
Takelių (baltų) išdėstymas jau yra paminklas virš visuomenės esančiai įtakai.
Mums žeme vaikštantiems to nesimato, bet raskite niuotraukas iš aukščiau ir viską suprasite.
Kas šypsosis, kai žeme vaikštantys ir bendro vaizdo nematantys savo mažus stabus Masonų Aikštėje šventins?
Ar tai neprimena kitų žmonių kaltinimų, kad baltų sūkurėlis esąs fašistinė svastika?
Penkiakampė žvaigždė per visą aikštę – FAKTAS. Projektuose nesimatė vieno kampo (po medžiais), bet kol medžiai neuždengė, jis kuo puikiausiai matosi (eina į stotelę priešais URM’ą). Pažiūrėkit į iš viršaus darytas nuotraukas Lietuvos ryte . Kaip jausimes per apeigas toje aikštėje tai žinodami? Žiūrėsim į visa tai kaip į farsą?
Kažkas jau pasityčiojo iš nematančių toliau savo nosies.
Visa tai atliekama nuslepiant, nutylint, tempiant laiką – pelėsio taktikos sabotažas.
Net į galvą neatėjo jokios žvaigždės, nes visą dėmesį traukė tik neharmoningas aikštės plano vaizdas iš viršaus. Jį darko keistai kreivi ir nesuprantamai, nenatūraliai ištęsti takai. Domėjausi, kaip atrodys aikštė iš lėktuvo skrydžio, kaip atrodys miesto nuotraukose iš viršaus. Žiūrėjau, ar takų galai bent į pėstiesiems patogius taškus remiasi. Nes tik tuo galima būtų bandyti teisinti jų kryptis ir netvarkingą, aikštei grožio nesuteikiantį kreivumą, visai nesiderinantį su šiam rajonui būdingomis klasikinėmis taisyklingomis formomis.
Dėl masonų žvaigždės = sakykime, architektai galėtų mintyse sieti aikštės planą su laisvųjų mūrininkų emblema, bet juk jų emblemai naudojami darbo – įrankiai skriestuvas ir kampuotis – kaip sykis reiškia griežtai taisyklingas linijas, formas… O čia kažkokios lyg netvirta ranka brėžtos
Kad takų vaizdas tikrai nemaloniai nuteikia – tai faktas.
Tas balsavimas internetu labai įtartinas. Jau keturis kartus “prabalsavau” -sistema priėmė , padėkojo.
nenuostabu, kad dauguna senolių nemoka naudotis internetu, tad jie nebalsuos už Vytį, o jeigu būtų sugalvotas koks balsavimas vietoj – Lukiškių a. prie stendų, būtų šaunu… Jeigu, žinoma. “būtų”, bet tešlagalviams to nereikia…
Labai neraminanti aplinkybė ta,kad Lietuvos Respublikos Trispalvė vėliava vis dažniau ignoruojama – jos teisėta vietą užima LDK istorinė Vyčio vėliava.pvz.: Lukiškių aikštėje, virš Prezidentūros rūmų plevėsuoja ,užuot Trispalvė,istorinė vėliava.Tad,ką tai reiškia,-nejaugi grįžtame į nedemokratinius slaviškus LDK laikus?
“Vyčio gynimo mitingą TALKA žada surengti kartu su Lietuvos laisvės kovotojų sąjunga (LLKS)…”
Tai jau VYTIS ne Lietuvos (Respublikos) herbe???
Kada tai įvykt, kieno valia galės??
Beje, Aukų g. spalio 20 d. vykusiame Lietuvos politinių kalinių suvažiavime …pritarta išsakytai nuomonei,
kad po 1795 m. Lietuvos valstybingumo praradimo, carų (Rusijos) skirtoji administracija Vilnių “supjausčiusi georgijevsku pr.”, tai ir jau po Kovo 11-osios ties šiom nelaimėliškom (supjaustytom) Lukiškėm ,- buv. turgaviete,
galima carų ir tuo pat bolševikpalaikišką palikimą p e r s t u m d i n ė t – visą Gedimino pr. l a n k u apsukant
apie esamą AUKŲ memorialą; kas gali laisvoje Lietuvoje užginti Laisvės kovotojų atminimui stumtelt deramai
tinkamai bet kurią, bet kurio mūsų miestuko gatvelę.
Siūlymas palydėtas nuoširdžiais plojimais (ir kukliai tyliu pastebėjimu, kad kažkas iš LLKS kitų sąskaita ant
L u k i š k i ų sau viešą “karjeristinį promo” kala, promo – tai įdirbis “šiuolaikiška promotion virš kitų idant iškilt…”).
Gėdinga tokia “asmenybinė veika” ir Radžvilui, Rubavičiui su Vaiškūnu (abėcės tvarka) derėtu aiškiai, atvirai ir
tiesiog drąsiai mūsų Politinių kalinių (nukentėjusių tiesiogiai nuo okupacinio teroro pakalikų) pasiteiraut,
pabendraut ir įsitikint, ar Vytis mūsų ar a s m e n y b i n i s interesantūros žaisliukas (mano aiškia nuomone
išplėšinėjamas iš garbaus padėjimo ant bendros visuotinės garbės, – “įgrūst” bukai bukai ir nedorai ant garbės grūdėjų ir N A U D O S /kaži kokios!??/ į turgavietyninį vos ne patvorinį polenininį ir “pentagramistinį” paveldą;
…ikileninine klomba nužvaigždintų Lunkiškių nuotrauka kažkur a r c h y v u o s tebedūlanti), t i k ė k i m
– Vytis ne asmenybinis žaisliasimboliukas, ir vietą deramą jam rast p r i v a l u.
O generalinė prokuratūra, ar STT (mat jai aikštė greta) – pigiai, sąžiningai ir veiksmingai papurčiusi Vilniaus savivaldą už s a v a v a l i a i pripaišytų (su niekuo nederintų, n e k o n k u r s i n i ų) schemelių “ant aikštės” įsisavinimą iš iždo b r a n g i a i, galėtų visiems vilniečiams šią brangią (pabrangusią aiškiai nuo šiol 🙂 )
aikštę teisiškai iįr išvaduoti.
Nebūkim okupantais patys sau (ir VYČIUI).
Esame laisvi, Laisvę iškovoję k r a u j u.
Tai ir dorai elgtis imkim! Negi dab. laisvės kovotojai su politkaliniais (sąjungomis)
muštis dėl kažkieno asmeninių
AMBicijų turės? Ne; juk neturės.
Taigi – Vytis vertas ir tavo, ir mano, – visų esminės pagarbos;
gal netgi ir įpaminklinimo. Tik štai… KUR???
Tai kad anksčiau vadinosi Laukiškiai, Laukiškis, tai gal atstatykime šio lauko ir senąjį pavadinimą. Juk slavai neištaria dvibalsių, todėl primetė pavadinimą Lukiški. Lukiškės, o gal nuo evangelisto vardo Lukas. Vyčiui tinka tik ši Laukiškio aikštė.
atsipeikėkit jūs su savo tuo vyčiu, pseudo patriotai juokdariai, rado ką garbinti.
‘Vos neperskaičiau: ‘Lietuva smerkia Madrido ir Briuselio elgesį ir kviečia į mitingą „Mes be Katalonijos nenurimsim!“ Juk pamintos visos: žmogaus, žodžio, tautos, teisingumo, demokratijos teisės ir laisvės. 8 Katalonų ministrai kalėjime Ispanijoje, 5 , įskaitant Prezidentą, Briuselyje. Ir ką Lietuvos patriotai – internacionalistai ?!? Sukišo galvas į vieną šiltą skylę ?
Visas šitas balsavimas yra klasta ir nieko daugiau.
“Šiuolaikinio meno centras (ŠMC) ir Lietuvos kultūros ministerija (KM)” – kas tas ŠMC, kad organizuotų ? Vamzdžio – šliaukos metėjai į Nerį ? Ministrė keičia savo biografijos duomenis ministerijos duomenis, sulaužo duotą priesaiką – meluoja, gresia apkalta.
Štai tokia šobla jobla.
Kažkur apie Kupiškį girdėjau šį žodžių žaismą? 🙂
Tai girdėjau dar mažas suvalkietuku būdamas.
Kokios žaismingos užuominos į keiksmažodžius… eikit jūs abu į kur į ‘delfį’…
Ar labai jau norit supurvinti ‘alką’?
Va, va, va, tamsta užvedei ant teisingesnio kelio!
Kupiškėnė šią tautosaką atsivežė iš Klaipėdos, dar sovietmečiu, dolerinių, „bonų” ir spec.parduotuvių laikais. Tais laikais jūrininkai prekiavo atsivežtais iš užsienio deficitais, gal ir narkotikais. Tarp jų sukiojosi ir visokie žvitrūs ?žibčikai be skrupulų, be elgesio normų. Klaipėdiečiai taip vadino būtent tokių draugijas. Žodžiu, tai buvo neigiamas atsiliepimas apie tokį ir jo draugelius.
Gerb. Žemyna, kiek dabar menininkų nerūko marihuanos, neuosto kokaino, kur dar alkoholis ?
Moderniojo meno kūrėjai – kuris iš jų nenaudoja narkotikų ?
Kokia ji kultūros ministrė, jeigu nėra net susipažinusi su Lietuvos 2000 metų praeitimi, kai Lietuva buvo SARMATIJA
o vėliau ir GARDARIKIJA ir ištisą tūkstantmetį Rytų Europoje viešpatavo nuo Baltijos jūros iki Juodosios!!! O, anot Klaudijaus Ptolemėjaus, Sarmatijoje nuo 1-jo iki 6-jo tūkstantmečio gyveno 61 gentis. Visos jos, tame tarpe ir slavai, turėjo bendrą SENIAUSIĄJĄ ŽEMĖJA LIETUVIŲ KALBA!!! Jų bendras simbolis buvo VYTIS!!! Nejaugi dabar mes atsisakysime savo seniausios praeities ir savo simbolius atiduosime Ivano – VYČIAMS???!!!
Beja, būtina žinoti ir tai ką 1956 metais yra pasakę tų pačių rusų kalbininkai akademikai Ivanovas ir Toporovas:” RUSŲ KALBA YRA GIMUSI LIETUVIŲ KALBOS POKYČIŲ IŠDAVOJE!!!” NEPAMIRŠKIME TAI!!!
Gerbiamas Romualdai, Lietuvos vadovams visiškai nerūpi lietuvių tautos praeitis, jos dvasiniai – kultūriniai lobiai, jie niekina ir lietuvius, ir Lietuvą, ir prekiauja įtikimu ar Varšuvai, ar Briuseliui, už tai įgydami padėtį Lietuvos visuomenėje ir turtus, tai smulkmenėlės, kokią atliko A. Merkys 1940 m. – suėmė ir išdavė K. Skučą ir A. Povilaitį SSSR dėl savo kailio ir gerovės.
Tokių merkių šiandien jau priviso iki pramoninio lygio.