Lepos 27 d. Klaipėdos miesto taryba nusprendė pasirašyti sutartį su Europos investicijų banku dėl tramvajaus ir elektrinių autobusų tinklo vystymo galimybių studijos rengimo finansavimo.
Asociacijos „Metro sąjūdis“ specialistų nuomone Klaipėdiečiai renkasi neteisingą kelią, kuriuo jau nesėkmingai bandė eiti vilniečiai. „Įvertinus esamus keleivių srautų tyrimus ir jų prognozes, tramvajaus diegimo projektą atidėti iki 2030 m“ – tokiomis eilutėmis 2014 m. buvo užbaigta 12 metų trukusi Vilniaus tramvajaus istorija, mokesčių mokėtojams kainavusi apie 5 mln. litų.Vilniuje nuo 2003 m. tokios studijos buvo parengtos net trys, joms išleisti milijonai, tačiau po 11 metų net patys idėjos iniciatoriai nusprendė sustoti, ją atidėdami 16-ai metų. Pagrindiniu motyvu nurodytas nepakankamas būsimų keleivių srautas, tačiau parengtose studijose paminėti ir kiti esminiai trūkumai.
Dar pirmojoje, 2003 m. paskelbtoje, galimybių studijoje SĮ „Vilniaus planas“ ir prancūzų bendrovės „Systra“ specialistai pastebėjo, kad „vidutinis srauto greitis prie tramvajaus linijų sumažėja apie 4,5-5,5 km val.“, o „nevystant gatvių tinklo, transportas piko valandomis iš esmės gali būti paralyžiuotas“. Taip pat įvardinama inžinerinių tinklų po gatve iškėlimo būtinybė, o kai kur tai padaryti yra kone neįmanoma. Šios išvados atsikartoja ir vėlesniuose tyrimuose, o pačios studijos didelė dalimi atrodo nukopijuotos viena nuo kitos.
Nurodytos problemos būdingos ne tik Vilniaus tramvajui, bet visoms tramvajų sistemoms bendrai. Kadangi tramvajus juda viename lygyje su gatvės eismu, kitas gatvės transportas neišvengiamai susiduria su nepatogumas. Tramvajus turi pirmumą sankryžose, tad formuojasi automobilių spūstys. Gatvėse, kuriomis eina tramvajaus maršrutai, neretai tenka visai uždrausti gatvės eismą dėl vietos trūkumo. Taip norėta padaryti ir Pylimo gatvėje Vilniuje.
Asociacijos „Metro sąjūdis“ nuomone iš esmės spręsti susisiekimo problemas gali tik transporto srautų išskirstymas į skirtingus lygius. Tokio tipo viešojo transporto priemonė yra metropolitenas. Asociacijos „Metro sąjūdis“ specialistai Klaipėdai yra pasiūlę metro trasą, kurios dalis kaip įprastas geležinkelis galėtų būti pratęsta iki Palangos.
Ak, tos nemarios, dar iš „anų” laikų atėjusios mln. įsisavinimo tradicijos… 🙂
Tačiau net ir tais laikais buvo sugalvota miestui reikalingus darbus atlikti, pasitelkiant studentus, užduodant jiems juos kaip kursinius darbus.
Pamenu, kaip „VISI-ukai” miesto transporte vykdė detalias vilniečių apklausas apie būdingas jų keliones miesto transportu… Taip jie pasijuto miestui reikalingi, dirbantys labai atsakingą darbą, kurio sumanus atlikimas atsilieps kiekvieno kasdienybei…