Gegužės 19 d. 11 val. Raseinių r. Girkalnio pagrindinėje mokykloje vyks apdovanojimų iškilmės vyksta, kur apdovanojimus įteiks Europos komisijos atstovai!
Kiekvienais metais organizuojamame konkurse „eTwinning apdovanojimai 2017“ iš 591 pateiktų projektų buvo atrinkta 14 geriausių. 4-11 m. amžiaus kategorijoje Raseinių r. Girkalnio pagrindinės mokyklos vyresn. anglų kalbos mokytojos Loretos Vaičiulienės kartu su graikų mokykla koordinuotas
projektas „Darvino pėdomis“ (angl. „In Darwin‘s Steps“) pelnė pirmąją vietą.
Dažnai padejuojame dėl sustabarėjusios švietimo sistemos, neįdomių mokymo programų, be užsidegimo dirbančių mokytojų ir nemotyvuotų mokinių.
Tokiems skeptikams pavyzdžiu galėtų tapti nedidelė Girkalnio miestelio mokykla, kurioje mokosi vos 140 moksleivių.
Pasirodo, net ir gyvendamas mažame miestelyje Raseinių rajone, jei turi ambicijų, ieškai galimybių, nuolat mokausi ir esi smalsus, gali tapti pastebėtas toli už savo teritorijos ribų.
Plačios interneto erdvės – smalsiems
Pelnytu tarptautiniu pripažinimu šiandien džiaugiasi nedidelės Girkalnio pagrindinės mokyklos anglų kalbos mokytoja Loreta Vaičiulienė,
jos kolegos ir 12-os moksleivių grupė, kurie beveik metus su kita moksleivių klase iš mokyklos Atėnuose vykdė projektą, kurio tikslas buvo surinkti kuo daugiau žinių apie Darviną ir jo iškeltą evoliucijos teoriją. Girkalnyje ir Atėnuose moksleiviai rinko duomenis apie augalų ir gyvūnų klasifikaciją, virtualiu būdu Biglio laivu, kuriuo į ekspediciją plaukė ir Darvinas, keliavo iki Galapagų salų, kur tyrinėjo jų augmeniją ir gyvūniją, gilino geografijos žinias. Lietuviai projektą vykdė dviem kalbomis – lietuvių ir anglų, graikai – graikų ir prancūzų. Tarpusavyje moksleiviai bendravo angliškai, įvertinus, kad moksleiviai projekto vykdymo metu buvo vos šeštokai, akivaizdu, kad tokia veikla jiems buvo itin naudinga ne tik botanikos, biologijos, geografijos, bet ir anglų kalbos gebėjimų stiprinimui.
Ir nors vieni kitus moksleiviai labai gerai pažino, jie nebuvo susitikę gyvai – nei girkalniečiai, nei atėniečiai nesilankė vieni pas kitus, nes projektą vykdė nuotoliniu būdu internetu.
„Apie platformą „eTwinning“ sužinojau dar 2009-aisiais, viename kvalifikacijos kėlimo seminare, po kurio grįžusi dar tą patį vakarą įlindau į internetą ir ėmiau aiškintis, kaip tai veikia. Nuo tada ir nebesustojau domėjusis tiek šios platformos teikiamomis galimybėmis, tiek ruošdama kitus projektus, pavyzdžiui, finansuojamus Erasmus programos“,– pasakoja buvusi pradinių klasių, dabar anglų kalbos mokytoja L. Vaičiulienė. Pasak moters, vieni projektai būna labiau pavykę, kiti silpnesni. Labai priklauso ir nuo partnerių, kurie prisijungia. Būna lėtesnių, mažiau užsidegusių grupių, būna – labai motyvuotų ir žingeidžių.
„Būtent taip nutiko su mūsų vykdytu projektu „In Darwin‘s steps“, mūsų partneriai – graikų moksleiviai buvo labai aktyvūs ir užsidegę, mes nenorėjome atsilikti, daug mokėmės, tobulėjome, išmokome ženklinti žemėlapius, kurti elektroninę knygą, organizavome 4 tiesioginius tiltus, kurių metu pristatėme savo mokyklas, aptarinėjome projekto eigą. Žodžiu, visą laiką buvome aktyvūs ir tikriausiai tai ir lėmė sėkmę“, – sako L. Vaičiulienė.
Šis penktadienis, gegužės 19-oji, Girkalnio pagrindinės mokyklos septintokų klasei – įsimintinas, praeitais mokslo metais jų su Atėnų moksleiviais vykdytas projektas kartą per metus vykstančiame Europos „eTwinning“ apdovanojimų konkurse jų amžiaus grupėje pripažintas geriausiu (viso yra trys amžiaus grupių kategorijos).
Šiemet pirmą kartą apdovanojimų iškilmių tiesioginės internetinės transliacijos būdu organizuojamos ir konkursą nugalėjusiose mokyklose. Tai reikšmingas įvykis ne tik nedidelės mokyklos bendruomenei, bet ir pačiam Girkalniui. Daugybė šios platformos veikloje dalyvaujančių moksleivių ir mokytojų iš viso pasaulio neabejotinai domėsis apdovanojimų iškilmėmis ir nugalėtojais, tarp kurių po ilgo laiko šalia kitų nugalėtojų iš Prancūzijos, Olandijos, partnerių – Graikijos, bus minima ir Lietuva bei nedidelis taškelis pasaulio žemėlapyje – Girkalnis.
„Žinoma, kad tai mus labai motyvuoja, jaučiamės svarbūs, pripažinti, pastebėti, o mūsų pastangos – įvertintos. Kai mus pasiekė žinia, kad tapome geriausi Europoje, klasės mergaitės reagavo labai emocingai. Taip pat pastebėjau, kol vykdėme projektą, dalis moksleivių buvo mažiau įsitraukę, jiems prasčiau sekėsi, tačiau kai prieš apdovanojimus turėjome pasikartoti, ką išmokome, būtent tie, kurie anksčiau buvo mažiau užsidegę, tapo labiau motyvuoti ir aktyvūs. Manau, tokia veikla labai prisideda prie moksleivių savivertės ir skatinimo mokytis, tobulėti, nesustoti“, – įsitikinusi mokytoja, kuri net ir nedidelio miestelio mokykloje rodo vaikams kelią, kaip tapti dideliais.
Jau daugiau, kaip dešimtmetį Lietuvoje gyvuojanti Europos Komisijos finansuojama internetinė „eTwinning“ platforma, suteikia galimybę drauge kurti, tobulėti, mokytis moksleiviams ir mokytojams iš daugelio pasaulio šalių mokyklų, nesvarbu, ar jos – Lietuvos užkampyje, ar didžiosiose pasaulio sostinėse.