Vasario 9 d. renkasi Lietuvos vaikų ir jaunimo centre darnios visuomenės – sveikos aplinkos, darnių santykių, žiedinės ekonomikos – kūrimu susidomėjusios mokyklos. Šimtas dvidešimt mokytojų bei švietimo įstaigų vadovų iš Vilniaus, Kauno, Panevėžio, Plungės, Raseinių, Tauragės, Šakių, Šalčininkų, Švenčionių, kitų vietovių atvyksta į sostinę pasiklausyti edukologų, darnaus vystymosi švietimo bei ekonomikos žinovų, kaip darnios mokyklos taisykles taikyti savo įstaigoje, taip pat daugiau sužinoti apie dalyvavimą programoje „Darni mokykla“.
Renginyje apie darnaus vystymosi tikslus pasakos Rūta Avulytė Jelagė, Nacionalinės nevyriausybinių vystomojo bendradarbiavimo organizacijų platformos vykdančioji direktorė. Atsinaujinusią trečiajam startui „Darnios mokyklos“ programą pristatys LVJC projektų vadovė Lina Blaževičiūtė, o apie šios programos sąsajas su „Geros mokyklos“ koncepcija pasakos Evaldas Balkonis, Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros švietimo politikos analizės skyriaus vedėjas. Apie pagrindinius ekonomikos principus, socialinio sąmoningumo svarbą bei kaip juos pristatyti moksleiviams pasakos Marija Vyšniauskaitė Lietuvos laisvosios rinkos instituto švietimo centro vadovė. Kokie įrankiai bei metodai galėtų padėti mokyklą paversti Genijų mokykla, pasakos prof. Stasys Paulauskas, Strateginės savivaldos instituto vadovas. Renginys vyks 2017 m. vasario 9 d. ketvirtadienį, Lietuvos vaikų ir jaunimo centre. Iš anksto užsiregistravusiems dalyvavimas laisvas.
„Linijinį ekonomikos modelį, paremtą principu pagaminau-suvartojau-išmetu netolimoje ateityje keis žiedinis, kuriame atliekos tampa žaliavomis. Šis pokytis leistų ženkliai sumažinti išmetamų šiltnamio dujų emisiją bei sumažinus priklausomybę nuo importuojamų išteklių – pasiekti ekonominės naudos, – pastebi programos „Darni mokykla“ projektų Lina Blaževičiūtė. – Tokio mąsto pokyčius veiksmingiausia įgyvendinti keičiant jaunosios kartos mąstymą bei elgesį. Būtent tokių pokyčių – taupant mokyklos lėšas, kuriant draugiškus tarpusavio santykius ir ugdantis atsakingą požiūrį į supantį pasaulį – ir siekia mažiausiai metus trunkanti darnaus vystymosi įgūdžių formavimo programa „Darni mokykla“.
Kiekviena „Darnios mokyklos“ programoje dalyvaujanti ugdymo įstaiga iki vasaros atostogų iš mokinių, mokytojų ir tėvų suformuos Žalią komandą, susikurs Darnios mokyklos viziją, atliks Austrijos mokslininkų Lietuvai adaptuotą Ekologinio pėdsako, kurį palieka mokykla, vertinimo tyrimą, parengs veiksmų planą bei nuo rugsėjo iki sausio – iniciatyvas, kurias nusimatė veiksmų plane, įgyvendins.