
Atėjus gražiausioms metų šventėms, tarptautinis fotomeno renginys „Kaunas Photo“, dovanoja dar vieną fotografijų parodą po atviru dangumi. Gruodžio 28 d., pirmadienį, Kovo 11 –osios g., šalia prekybos centro „SAVAS“, pradėta eksponuoti austrų menininko Reinerio Riedlerio (Reiner Riedler) paroda „Prakaitas“, kurios daugelis kūrinių sukurti festivalio atidarymo savaitės kulminacijos renginio – prakaito nusibraukimo nakties metu. Šios fotografijos, šaltuoju metų laikotarpiu, parodos lankytojus šildys savo neįprastu konceptualiu ir techniniu sprendimu. Parodos partneriai – Kaimo turizmo sodyba „Šaltupis“ ir reklamos agentūra „Gijota“. Paroda veiks iki 2016 m. Kovo 1 d.
Austrų menininko R. Riedlerio paroda „Prakaitas“, tai 2015 m. „Kaunas Photo“ festivalio metu įgyvendinto performanso „Prakaitas“, rezultatas. Inovatyvūs, fotografijas primenantys, veido ir kūno išskirto prakaito kontūrų įspaudai audinyje, atsiradę dėl žmogaus kūną veikiančio karščio ir kartu vykstančio kūno atsinaujinimo proceso, tampa unikalūs dėl neįprastu būdu išgauto žmogaus portreto. Festivalio „Kaunas Photo“ įžanginės savaitės mistiškoji kulminacija – prakaito nusibraukimo naktis, kaimo turizmo sodyboje „Šaltupis“ paliko neįprastų įspaudų…
Prakaitą išskiriantys žmonių kūnai buvo uždengiami specialiai paruoštais medvilniniais audeklais, kurie dėl kontakto su žmogaus kūno vietomis, išskyrusiomis prakaitą, pakeitė spalvą. Galutiniame rezultate dvimačiam vaizdui suteikti trimatės erdvės matmenys, kurie pateikti pilkos spalvos skalėje, panašiai kaip juodai baltoje fotografijoje. Nepermatoma matinio atspalvio medvilnė tarnavo kaip negatyvas. Šiuo metodu atlikti darbai pateikia aiškius atvaizdus moderniame pigmentiniame spaudinyje.
Pasak festivalio vadovo Mindaugo Kavaliausko, Reinerio prakaitografijos – ne šiaip sau alternatyvinis atvaizdo sukūrimo procesas senųjų technikų renesanso amžiuje. Tai ir aliuzija į Turino drobulės atvaizdus, ir bandymas kelti klausimą apie žmogaus grožio kriterijų laikinumą ir grįžimas į pirmapradžio priešistorinio žmogaus grožio estetiką. Džiugu, kad tokio kalibro menininkas savaitgalį tarp dėstymo ir fotografavimo Šveicarijoje atvyko į festivalio baigiamąjį renginį papildyti savo prakaitografijų seriją „Šaltupio drobulėmis“.
Panašumai tarp vaizduojamo žmogaus ir jo išgauto atvaizdo nėra akivaizdžiai matomi. Žmogaus kūno įspaudai dažnai tampa nutolę nuo savo tikrojo šešėlinio atvaizdo, archajiški ir grubių formų. Šie atvaizdai yra šešėliai, atvirkšti žmogaus kūno atvaizdui. Analogiškai kaip ir nespalvotame filmo šablone, medvilnės audinio struktūra yra ne taip aiškiai pastebima. Mokslininkai iš Fraunhoferio mokslinių tyrimo centro (EMFT) Miunchene (Vokietija) atliko žmogaus prakaito tyrimus, kurių metu specialiai šiai fotografijai sukūrė jautrius prakaitui dažiklius su jutikliais, kurie padeda prakaito skystį įsigėrusį į audinį padaryti ilgalaikiu.
R. Riedlerio darbai gerai pažįstami Kauno publikai. 2007 metais jis tapo ketvirtojo fotomeno festivalio „Kaunas Photo“ didžiojo prizo laimėtoju. Buvo pristatyti menininko darbai iš serijos „Dirbtinės atostogos“ (2005–2008) apie turizmo pramonę ir teminius parkus. R. Riedlerio – vienas įžvalgiausių Europos fotografų, vienas pirmųjų sukūręs didelius ciklus apie migrantų antplūdį į Europą – „Europos tvirtovės šturmas“ (2007), apie Ukrainą (2003).
Dėl noro gauti etnologo išsilavinimą R. Riedleris persikėlė į Vieną, tačiau miesto menų kolegijoje pasinėrė į fotografijos studijas, po kurių Kremso prie Dunojaus universitete (Austrija), studijavo vaizdinių mokslą. Nusprendęs savo gyvenimą sieti su fotografija, menininkas pasirinko dokumentikos žanrą, todėl jis nuolat žengia koja kojon su aktualiais pasaulio įvykiais. Fotografas siekia koncentruotis į žmogaus būtį bei jį supančią aplinką. Pagrindiniu savo dokumentinių fotografijų tikslu jis laiko metamą iššūkį egzistuojančiai mūsų vertybių sistemai. Kaip keliautojas ir fotografas, jis fotografijose įamžina žmones, kurie rodos yra įsikūrę ypač atokiose ar beveik negyvenamose vietovėse. Čia fotografas stengiasi atrasti itin trapaus žmogaus egzistavimo grožį, egzistuojančius troškimus bei gyvenimo bedugnę. Paskutiniuose autoriaus darbuose atsispindi trumpalaikiškumo, persilaužimo momentų ir mirties temos. R. Riedlerio darbai buvo pristatyti įvairių šalių fotografijų festivaliuose. Jo fotografijos buvo publikuotos tokiuose leidiniuose kaip: „National Geographic“ ir „Der Spiegel“ žurnaluose bei „New York Times“, „Fortune ir Le Monde“ laikraščiuose.
R. Riedlerio paroda „Praikaitas“, reklamos agentūros „Gijota“ reklaminiuose stenduose šalia prekybos centro „Savas“, bus eksponuojama iki kovo 1 d.
Fotomeno festivalis „Kaunas Photo“ – vienintelis kasmet (nuo 2004 m.) vykstantis fotografijos festivalis Baltijos šalyse, organizuojamas viešosios įstaigos “Šviesos raštas”. Festivalio rėmėjai Lietuvos Kultūros Taryba ir Kauno miesto savivaldybė.