Gruodžio 10 d. ketvirtadienį Vilniaus kolegijos Ekonomikos fakulteto patalpose (Naugarduko g. 5, auditorijoje nr. 14) vyks patirties pasidalinimo seminaras nevyriausybiniam sektoriui. Seminare bus pristatomos paramos ir bendradarbiavimo galimybės, sėkmės istorijos.
Lietuvoje veiklą vykdančios įmonės, nevyriausybinės organizacijos, biudžetinės įstaigos, žmonės, dirbantys pagal verslo liudijimus, menininkai gali gauti finansavimą iš įvairių lietuviškų bei tarptautinių paramos fondų.
Ši paramos galimybių apžvalga visų pirma skirta idėjinę – visuomenei naudingą veiklą vykdančioms įmonėms, organizacijoms bei asmenims, veikiantiems pačiose įvairiausiose srityse.
Parama meniniams projektams:
- Lietuvos kultūros taryba – vizualiųjų menų, scenos menų, leidybiniams, etninės kultūros ir tautodailės, mėgėjų meno ir kitiems projektams. Paramos suma: 000 – 10.000 Eur; intensyvumas (kompensuojama projekto išlaidų dalis) ~80%; paraiškos priimamos du kartus per metus – pavasarį ir rudenį.
Nacionalinės paramos galimybės:
- Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos mažieji projektai – socialiniam verslui, jaunimo organizacijoms, smurto artimoje aplinkoje prevencijai, šeimos gerovės didinimui. Paramos suma: 1.000 – 5.000 Eur, intensyvumas 90%; paraiškos priimamos pavasarį.
- Sveikatos apsaugos ministerijos mažieji projektai NVO, dalyvaujančioms sveikatos stiprinimo veikloje – psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijai, psichikos sveikatos stiprinimui, fizinio aktyvumo skatinimui. Paramos suma – iki 2.500 Eur, intensyvumas 90%; paraiškos priimamos pavasarį.
- Kūno kultūros ir sporto departamento projektai sveikos gyvensenos per fizinį aktyvumą skatinimui. Paramos suma: 1.000 – 5.000 Eur, intensyvumas ~90%; paraiškos priimamos pavasarį.
Parama verslui kaime, kaimo turizmui:
- Nacionalinės mokėjimo agentūros parama – siekiantiems pradėti ir/ar plėtoti ekonomiškai atsiperkančią veiklą kaimo vietovėje, pvz., amatų dirbtuvė, stovyklavietė, kirpykla ir pan. Paramos suma iki 200.000 Eur, intensyvumas iki 50%; paraiškos priimamos du kartus per metus – pavasarį ir vasaros gale.
Tarptautiniai paramos projektai:
- Šiaurės šalių kultūros fondo parama – kultūrinio bendradarbiavimo projektams, kuriuose ryškus Šiaurės šalių kultūros turinys. Paramos suma: ~14.000 Eur, intensyvumas 85%; paraiškos priimamos kas 2-3 mėn.
- Lietuvos – Lenkijos programos parama – projektai socialinės įtraukties didinimui, kovai su skurdu ir diskriminacija.
Kita:
- Programos „Europa piliečiams“ parama – projektams Europos atminimo, bendros istorijos, ES vertybių bei tikslų suvokimo, demokratinio įsipareigojimo ir piliečių dalyvavimo temomis. Paramos suma: iki 150.000 Eur, intensyvumas iki 100 proc.; paraiškos priimamos kas pusmetį.
- Spaudos, radijo ir televizijos rėmimo fondo parama – kultūros, meno leidinių, šviečiamojo pobūdžio leidinių, regioninės žiniasklaidos (regionų, vietinių laikraščių, žurnalų ar kitų specialių leidinių, radijo ir televizijos), radijo ir televizijos, internetinės žiniasklaidos, vaikų ir jaunimo kultūrinio švietimo projektams. Paramos suma: nuo 1.000 iki 25.000 Eur, intensyvumas 75%, paraiškos priimamos metų pabaigoje.
Projektų sėkmei svarbus jų loginis pagrindimas – aiškumas, suvokimas kam skirtas projektas, kokia konkrečiai jo teikiama nauda, pastarosios įvertinimas skaičiais – objektyviais rodikliais. Pastaruoju metu ypač skatinamas bendradarbiavimas tiek su panašią veiklą vykdančiomis įstaigomis, tiek tarpsektorinis – pvz. su savivaldybe, verslo įmonėmis, mokslo institucijomis.
Formuojant veiklos strategiją, gryninant jos modelius, verta pasinaudoti naujovišką požiūrį, bendradarbiavimo galimybes, tikslų suvokimą siūlančios socialinio verslo[1] (nemaišyti su Lietuvoje naudojamu socialinės įmonės apibrėžimu), dalinimosi ekonomikos modelius, kūrybinių inovacijų metodus.
Keli naujoviško požiūrio pavyzdžiai: 1) senjorai padeda netoli gyvenantiems moksleiviams ruošti namų darbus; 2) dideliame name gyvenanti šeima laisvus kambarius nuomoja panašių pažiūrų bei vertybių turistams ir jiems pristato miestą/vietovę, pavyzdžiui, etnografiniu aspektu; 3) kaimo turizmo sodyba sudaryta pvz. iš 10 a. rekonstruotų pastatų, tai suteikia ne tik unikalumą, bet galimybę vykdyti edukacinius projektus, o pati sodybos statyba tuo pačiu yra ir mokslinis-rekonstrukcinis projektas.
Be abejo, aukščiau paminėtų, kaip ir daugelio naujų, idėjų įgyvendinimui reikia apgalvoto veiklos plano, tinkamos organizacinės struktūros, partnerystės ir finansavimo šaltinių. Paramos projektų parengimas ir įgyvendinimas reikalauja atitinkamų administracinių žinių.
RENGINIO PROGRAMA :
15.40 – 16.00 Dalyvių REGISTRACIJA
16.00 – 16.15 Įvadinis žodis – Vismantas Satkauskas/Dalia Urbanavičienė
16.15 – 16.35 Lietuvos kultūros tarybos paramos priemonės – Lina Daučiūnaitė
16.35 – 17.00 SOCMIN, SAM, VRM bei kitų ministerijų parama – L. Daučiūnaitė
17.00 – 17.15 Kavos pertraukėlė
17.15 – 17.35 Tarptautinių fondų parama – V.Satkauskas
17.35 – 18.00 Kaimo plėtros programos galimybės, bendri patarimai projektų įgyvendinimui – V.Satkauskas
18.00 – 18.15 Lietuvių etninės kultūros draugijos geroji patirtis – etnoparduotuvė Jomarkas – Lukas Stakėla
18.15 – 18.45 Tikslų realizavimas – pasidalinimas patirtimi – Virginija Dambrauskienė
18.45 – 19.30 Diskusijos, kava/arbata
Detalesnę informaciją bei registraciją į renginį rasite organizatorių svetainėje.
Dalyvavimas seminare nemokamas.
Dėl pagalbos įgyvendinant jūsų idėjas ir rengiant paramos projektus galima kreiptis į partnerius UAB „Sėkmės sprendimai“ tel. 8-659-37318, el. p. konsultacijos@sekmessprendimai.lt
[1] Socialinį verslą vykdanti įmonė – tai įmonė, kurios akcijomis nėra prekiaujama reguliuojamoje rinkoje, apibrėžtoje Direktyvos 2004/39/EB 4straipsnio 1dalies 14punkte, ir kuri, kad ir kokia būtų jos teisinė forma,: 1) pagal įstatus, statutą ar bet kokį kitą teisės aktais nustatytą dokumentą, kuriuo ji įsteigta, siekia pagrindinio tikslo –išmatuojamo ir teigiamo socialinio poveikio, o ne pelno savininkams, nariams ar akcininkams, kai tokia įmonė: a) teikia naujoviškas paslaugas ar gamina naujoviškas prekes, kurios duoda socialinę grąžą, ir (arba) b) taiko naujovišką prekių gamybos ar paslaugų teikimo metodą, kuriuo siekiama jos socialinio pobūdžio tikslo; 2) reinvestuoja pelną pirmiausia savo pagrindiniam tikslui siekti ir yra nustačiusi iš anksto apibrėžtas procedūras ir taisykles, kurios yra taikytinos bet kokioms aplinkybėms, kuriomis pelnas yra paskirstomas akcininkams ir savininkams, ir kuriomis užtikrinama, kad toks pelno paskirstymas netrukdytų siekti pagrindinio tikslo; 3) yra versliai, atskaitingai ir skaidriai administruojama, visų pirma įtraukiant darbuotojus, klientus ir (arba) suinteresuotąsias šalis, kurioms įmonės verslas daro poveikį.