
Kauno miesto meras Visvadas Matijošaitis viešai deklaruojantis, kad jam keista girdėti kalbas apie gyvenamųjų namų statymą S. Dariaus ir S. Girėno oro uoste ir teigiantis, jog tiesiog nori matyti tvarkingą oro uostą turėtų atidžiau pažvelgti į savo koalicijos partnerius.
Vykstant rinkimams į Kauno miesto savivaldybę, dabartinės koalicijos partnerių –Lietuvos Respublikos liberalų sąjūdžio narė, Kauno miesto savivaldybės tarybos narė Ona Balžekienė viešai pateikė savo vizijas S. Dariaus ir S. Girėno oro uostui, kuriose aviacinės paskirties erdvės nepastebėta, o istorinio oro uosto vietoje stūkso gyvenamųjų namų kvartalas.
Šiuo metu Kauno miesto tarybos narė Ona Balžekienė, Kauno miesto savivaldybės yra deleguota į asociaciją „Kauno miesto Aleksoto vietos veiklos grupė“, kuri yra įsteigta siekiant sudaryti sąlygas Kauno miesto integruotų teritorijų 2014 – 2020 metais vystymo programoje išskirtos Aleksoto tikslinės teritorijos kompleksinei plėtrai pagal 2014 – 2020 metų Europos sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioritetą.
Primename, kad panaikinus apskričių administracijas, Ona Balžekienė (buvusi Kauno apskrities viršininkė) jau buvo įsivėlusi į skandalą, kai be žemės paliko bendrovę „Kauno autobusai“.
Neramumai S. Dariaus ir S. Girėno oro uoste prasidėjo po naujosios Kauno miesto valdžios susitikimo su „Avia Solutions Group“, priklausančios „Baltijos Aviacijos Akademijos“ atstovais ir prisistatyti nenorėjusiais „aviatoriais aktyvistais“. Įvykus susitikimui, naujasis Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis nedelsdamas ėmėsi radikalių veiksmų, kurių pirmasis buvo Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčio objekto – S. Dariaus ir S. Girėno oro uosto ilgamečio vadovo Eugenijaus Raubicko neargumentuotas atleidimas bei buvusio direktoriaus Vyto Skučo paskyrimas vadovu.
Eugenijus Raubickas tarnaudamas Lietuvos kariuomenėje dirbo LK Skrydžiu saugos departamento direktoriumi, LK KOP specialios paskirties lakūnas, turintis Valstybinę aviacijos specialisto kvalifikaciją. E. Raubickas dėl savo veiklos kuriant Lietuvos aviaciją pelnė Valstybinius apdovanojimus, tame tarpe už nuopelnus apdovanotas Vyčio Kryžiaus ordino medaliu, skiriamu Lietuvos Respublikos Prezidento dekretu bei Lietuvos kariuomenės pajėgų medaliu „Už pasižymėjimą” kuris skiriamas už ypatingą pasižymėjimą pasiaukojamai vykdant pareigą.
Vadovo pakeitimas įvyko neužilgo, po to, kai „Avia Solutions Group“ priklausanti „Baltijos Aviacijos Akademija“ kartu su prisistatyti nenorėjusiais „aviatoriais aktyvistais“ naujajai Kauno miesto valdžiai išreiškė nepasitenkinimą E. Raubicku.
Remiantis viešojoje erdvėje pateikta informacija, dėl G. Žiemelio ryšių su Rusija „Avia Solutions Group“ jau buvo neleista kurtis Zoknių oro uoste. Tokį sprendimą Šiaulių vadovai priėmė, gavę pažymą iš Valstybės saugumo departamento. Skelbiama, kad „Avia Solutions Group“ valdybos pirmininkas Gediminas Žiemelis bendradarbiauja su Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui artimais verslininkais, kuriems taikomos Vakarų sankcijos.
Daugiau nei keista, kad „Baltijos Aviacijos Akademija“, nepasitenkinimą oro uostu pradėjo reikšti Visvaldui Matijošaičiui vos tik tapus Kauno miesto meru. Dar keisčiau, kad pirmuoju jo taikiniu patapo Eugenijus Raubickas, o naujuoju direktoriumi paskirtas Vytas Skučas, kuris anksčiau vadovavo tam pačiam oro uostui, tačiau iš pareigų turėjo trauktis, kai 2007 metais spaudoje pasirodė informaciją apie istoriniame oro uoste planuojamus kurti golfo laukus, sporto ir laisvalaikio centrą.
Atsižvelgiant į šiuos, viešoje erdvėje pateikiamus faktus mane labiausiai nustebino Krašto apsaugos ministro Juozo Oleko pozicija istorinio S. Dariaus ir S. Girėno oro uosto atžvilgiu.
Krašto apsaugos ministro Juozo Oleko pareiškimas, kad S. Dariaus ir S. Girėno oro uostas nėra tas strateginis oro uostas kurio kariuomenei labai reikėtų, daugiau nei keistas. LR Prezidentės Dalios Grybauskaitės 2014 m. rugsėjo 17 d. dekretu, 2014 m. spalio 21 dieną LR Seimas oro uostus įtraukė į Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių, valstybei nuosavybės teise priklausančių įrenginių sąrašą. Ministras savo pareiškimuose taip pat pateikia klaidinančią informaciją, neva anksčiau priešinausi bandymui perduoti oro uostą kariuomenei. Prieš pusę metų buvo iškilęs klausimas dėl Lietuvos Aviacijos muziejaus galimo perdavimo Vytauto Didžiojo Karo muziejui, aš suabejojau šio žingsnio tikslingumu, nes gali sumažėti dėmesys aviacijos istorijai, tačiau jokios kalbos apie S. Dariaus ir S. Girėno oro uosto perdavimą nebuvo.
Visiskai pritariu pono R.Kupcinsko susirupinimui! Jau gal kokie 2 desimtmeciai vyksta tas procesas, kai ZEMGROBIAI galanda savo iltis link Aleksoto aerouosto uzgrobimo! Pagrindine ju ideja yra ta, kad duokite mus ta zeme UZ DYKA, mes investuosime! Kas reiskia GAUSIM UZ DYKA – BRANGIAI PARDUOSIM! Tai vagiu biznis. Jiems nei Lietuva, nei istorija, nei aerouostas…. nieko jiems nereikia…. tik UZGROBTI! Tai isalke grobuonys!
Matijošaitis valdo Kauną kaip savo įmonę, negina viešojo intereso. Istorinis Dariaus ir Girėno aerodromas taps pasipelnymo šaltiniu, daugiaaukščių ar prabangių kotedžų kvartalu.
Ar tikrai?
Kauniečiai išsirinko savanaudį merą, aišku, rinko abejingieji istorijai, kultūrai.
Meras liuks, tik rinkimus tragiškai pralaimėjusieji vis dar dantimis griežia. O tos dykvietės šalia oro uosto tikrai (radus visiems priimtiną sprendimą) turi būti sutvarkytos. Pagražinkim Lietuvą!