Sekmadienis, 29 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Visuomenė Švietimas

Psichologijos studentė: „Gyvename tik vieną kartą, todėl kiekvieno debiutas yra asmeninis“

www.alkas.lt
2015-06-25 11:25:39
0
Psichologijos studentė: „Gyvename tik vieną kartą, todėl kiekvieno debiutas yra asmeninis“

LEU III kurso psichologijos studentė G. Jucevič | asmeninio archyvo nuotr.

LEU III kurso psichologijos studentė G. Jucevič | asmeninio archyvo nuotr.
LEU III kurso psichologijos studentė G. Jucevič | asmeninio archyvo nuotr.

Trečiakursė Lietuvos edukologijos universiteto (LEU) studentė Greta Jucevič sako, kad studijuoti psichologiją apsisprendė jau 10 klasėje, bet, kai pasakydavo savo sprendimą, dažnai tekdavo išgirsti, jog psichologijos studijos yra „nieko rimto“. Tačiau jau tada mergina sugalvojo atsakomąją teoriją, kurios laikosi iki šiol. „Mano nuomone, jeigu žmogus tikrai tiki tuo, ką daro, yra savo veiklos „fanatikas“, veikia vedinas vidinės motyvacijos, tai laikui bėgant jis taps nuostabiu specialistu“, – tikina LEU studentė. Mergina sako, kad jai pasisekė, nes tėvai pritarė jos pasirinkimui. Greta tvirtina, kad mes gyvename tik vieną kartą, todėl, jos nuomone, kiekvieno debiutas turi būti asmeninis, nereikia leisti specialybės pasirinkimą nulemti kitiems.

– Kaip nusprendei studijuoti psichologiją? Kokie dar buvo pasirinkimai?

– Pasirinkau psichologiją, nes mane žavėjo ir žavi jos galimybės. Visada žinojau, kad dirbsiu darbą, kuris bus susijęs su žmonėmis. Psichologija tuo metu man atrodė kažkas „labai kieto“. Tai, kas leidžia sužinoti ir nuspėti žmogaus elgesį. Dabar, žinoma, viskas atrodo kitaip. Mano įsivaizdavimas tapo kur kas realesnis ir gilesnis. Turėjau ir kitų alternatyvų, pavyzdžiui, socialinį darbą, bet tikėjau, kad įstosiu būtent į psichologiją.

–Kuo dar, besimokydama mokykloje, norėjai būti ateityje? Kuo domėjaisi?

–Mano norų spektras buvo gana įspūdingas: policininkė, delfinų dresuotoja, slaptoji agentė, benamių gyvūnų namų direktorė, mokytoja, dainininkė, aktorė, astronomė, dantistė, ekonomistė, vėl aktorė, renginių vedėja ar organizatorė ir galiausiai psichologė. Galiu pasigirti ir tradiciniais, ir mažiau tradiciniais ateities perspektyvų variantais. O rimčiau domėjausi ir dabar domiuosi vaidyba, astronomija ir filosofija.

– Gal galėtum prisiminti ir pasidalyti patirtimi, kaip tau sekėsi rinktis studijas po mokyklos baigimo?

– Savo sprendimą, susijusį su studijomis, buvau priėmusi jau 10 klasėje. Atitinkamai rinkausi dalykus ir planavau, kokius egzaminus laikysiu. Ėjau gana drąsiai, nes nelaikiau papildomų egzaminų „atsarginiam variantui“. Laikiau tuos egzaminus, kurie buvo reikalingi, kad įstočiau į psichologiją. Didelė dalis mano bendraklasių darė priešingai, todėl jaučiau lengvą spaudimą ir baimę, kad gal elgiuosi šiek tiek neatsakingai. Bet tada turbūt tiesiog labai tikėjau.

– Tu buvai tvirtai apsisprendusi, o į ką, tavo nuomone, yra svarbiausia įsiklausyti renkantis specialybę?

– Kai manęs klausdavo apie mano pasirinkimą ir sakydavo, kad psichologija yra „nieko rimto“, sugalvojau savo atsakymą, kuriuo labai tikėjau ir tikiu iki šiol. Mano nuomone, jeigu žmogus tikrai tiki tuo, ką daro, yra savo veiklos „fanatikas“, veikia vedinas vidinės motyvacijos, tai laikui bėgant jis taps nuostabiu specialistu, apie kurį žmonės sakys: „Tas tai „labai kietas“, nedaug tokių.“ Iš tikrųjų pakartojau ir taip jau visiems žinomą seną tiesą, bet ji man tuo metu padėjo apginti savo pasirinkimą. Pakartosiu: reikia įsiklausyti ir išgirsti save, įsisąmoninti savo norus. Žinau, kad dažnai specialybės pasirinkimą nulemia tėvų lūkesčiai. Man pasisekė, kad mano pasirinkimas buvo priimtas. Mes gyvename tik vieną kartą, todėl, manau, kiekvieno debiutas turi būti asmeninis.

– Netrukus baigsi trečią kursą. Kokių įgūdžių jau spėjai įgyti studijuodama LEU?

– Daugelį savo įgūdžių turėjau, o studijuodama juos tobulinu ir gilinu. Visu pirma, kai atėjau į LEU, pradėjau lankyti universiteto teatro studiją „3D“. Scena ir vaidyba visuomet gyveno mano širdies gražiausioje kertelėje, todėl nepraleidau progos. Studija man padėjo įgyti daugiau drąsos ir atrasti save atliekant visiškai netikėtus vaidmenis. Kitaip tariant, supratau, ką aš galiu. Vėliau prisidėjau prie LiPSA LEU veiklos. Negaliu sustoti iki dabar. Nuo to prasidėjo mano aktyvi veikla: konferencijų, Psichologų dienų (PsiDi) ir krikštynų, mokymų, nedidelių renginių ir pan. organizavimas.

– Ką šios studijos tau suteikia kaip asmenybei?

– Šios studijos pasiliks mano širdyje, nes jos yra pirmos. Jos man patinka tuo, kad turime daug puikų ir kompetentingų dėstytojų, kurie gali skirti dalį savo laiko iškilus klausimams. Jie paklausia, kaip sekasi vienas ar kitas darbas, ir dalykus gali aiškinti labai daug kartų. Studentui, kuris nesiorientuoja, kaip rašyti mokslinius darbus, tai tikrai yra labai svarbu. Toks dėmesys sukuria labai draugišką atmosferą. Psichologijos studijos, manau, veikia studijuojančiojo asmenybę. Man studijos padėjo suprasti, kad mokytis verta visą gyvenimą. Aš tai priėmiau. Įgijau dar vieną aistrą – mokymus. Domiuosi ir seku, kur ir kokie mokymai vyksta. Einu kartais net į visiškai man svetimų sričių mokymus, susijusius, pavyzdžiui, su matematika ir informatika, bet ir ten atrandu sau kažką įdomaus. Taigi įgavau realios motyvacijos save tobulinti.

– Atrodo, kad neapsiriboji tobulėjimu ir už studijų ribų. Ar sutinki, kad aukštoji mokykla turi išmokyti studentą mokytis visą gyvenimą?

– Mokytis visą gyvenimą įgalina vien tai, kad mokslas tikrai nestovi vienoje vietoje. Jeigu gerbi ir vertini specialybę, kurią įgijai, tai, be abejonės, seki mokslo naujienas ir atradimus, rūpiniesi savo, kaip specialisto, tobulėjimu. Taip, aukštoji mokykla turi išmokyti studentą mokytis visą gyvenimą, o mokykla neturėtų pamiršti apie tai pasakyti mokiniui. Kai išeini iš mokyklos, kalbu iš savo patirties, įsivaizduoji, kad mokymasis yra baigtinis procesas. Ir labai nustembi, kai tau universitete sako, kad mokytis turėsi visą gyvenimą. Kai atėjau į LEU (nežinau, kaip kitų specialybių studentams), psichologams jau pirmos paskaitos metu buvo pasakyta, kad mūsų mokymasis tęsis visą gyvenimą. Manau, tai buvo gera pradžia.

– Kokie tavo ateities planai baigus studijas?

– Kai pabaigsiu bakalauro studijas, žadu stoti į magistrantūrą. Psichologams tai būtina. Bet dėl magistrantūros studijų dar neturiu aiškios vizijos. Nežinau, kurią psichologijos kryptį turėčiau ir norėčiau pasirinkti. Bet kokiu atveju, kai pabaigsiu ir magistrantūros studijas, labai norėčiau podiplominių studijų. Visgi tai labai tolimi ateities planai, net nėra drąsu taip toli planuoti, ką būtent studijuosiu, nes viskas keisis.

– Ko palinkėtum abiturientui, šiuo metu svarstančiam, kur ir ką studijuoti?

– Palinkėsiu sąmoningumo ir sąžiningumo prieš save, nepamiršti, kad tokiu atveju padidėja atsakomybė, nes negalėsi vėliau apsiginti sakydamas: „Man taip patarė tėvai, draugai.“ Tai bus tavo ir tik tavo sprendimas. Todėl dar kartą palinkėsiu sąmoningumo.

– O ką patartum studijas LEU pasirinkti svarstančiam jaunuoliui? Kokie rūpesčiai ir džiaugsmai jo čia laukia?

– Jeigu svarstai prisijungti prie LEU studentų bendruomenės, tai puiku! LEU puiki vieta savo iniciatyvai įgyvendinti. Gal kiek sunku būtų kalbėti už visų mūsų universiteto specialybių studentus, nes visi patiria savų džiaugsmų ir rūpesčių. Jeigu kalbėti bendrai, tai universiteto džiaugsmas yra žmonės. O rūpestis – patogios bibliotekos stygius. Džiugu, kad ji yra statoma. Netrukus galėsime džiaugtis ir dėl naujos bibliotekos.

– Studijuoji LEU, kuris vadinamas didžiausia pedagogų rengimo kalve Lietuvoje. Kuo, tavo nuomone, visuomenei yra svarbus pedagogo darbas?

–Viena dėstytoja kartą pasakė, kad pedagogas yra dievas. Tam tikra prasme taip gali būti. Pedagogas gali „uždegti“ mokinį, ir jis tam tikrą sritį pasirinks kaip savo gyvenimo kelią. Mokytojas gali perteikti žinias taip, kad mokinys ateityje dėkotų jam už tai. Mokytojas gali pastūmėti imtis kažkokios veiklos, kuri suteiks neįkainojamos patirties. Mokytojas gali būti tuo vieninteliu žmogumi, kuris pasakys: „Tu tai gali.“ Ir tu juo patikėsi, nes tai mokytojas. Bet pedagogas gali ir neįžvelgti mokinio potencialo. Ir niekada nei pats mokinys, nei visuomenė nepamatys ir nesužinos, ką galėjo padaryti, pasakyti ar sukurti tas mokinys. Mokytojas taip pat gali „pašalinti“ netinkamą ir nerealią mokinio svajonę, ir jis nebeturės motyvacijos jos siekti. Pedagogas gali sukritikuoti, ir mokinys nebetikės savimi. Kitaip tariant, mokytojas gali „suteikti ir atimti“. Visuomenei pedagogo darbas yra be galo svarbus, ir mes, ko gero, to dar nesuvokiame. Pedagogas turi būti sektinas pavyzdys, nes daug jaunų žmonių jį stebi kasdien. Tai yra labai dideli reikalavimai. Mano nuomone, vaikas, atėjęs į mokyklą, kur jam sako, kad „jį paruoš gyvenimui“, žmones, atitinkamai ir mokytojus, kurie jį ruošia, suvokia kaip mokančius gyventi gyvenimą.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Psichologijos studentė: „Mokymosi procesas nesibaigia už universiteto ribų ar baigus studijas“
  2. Studentė Agnė Aleksaitė: „Maironio lituanistinė mokykla – lyg mažoji Lietuva“
  3. Studentė surinko neįtikėtiną vabalų kolekciją
  4. Pirmą kartą studentų išrinkti geriausi LEU dėstytojai
  5. Savanorystė atvedė į karjeros kelią
  6. Geriausias dėstytojas: Man darbas yra kaip savotiškas hobis, kuriam reikalingi aktoriniai sugebėjimai ir nuolatinė improvizacija
  7. E. Buivydaitė: Mumyse užkoduota, ką mums sektųsi dirbti geriausiai, tik turime tai atpažinti
  8. A. Porutis: Jei būtų duota antra galimybė, tikrai vėl rinkčiausi tik LEU Istorijos fakultetą.
  9. V. Kontrimas: Kiekvienas mokytojas turi būti ir aktoriumi
  10. Metų mokytoja V. Meškaitienė: Dirbti mokykloje be pašaukimo būtų sunku
  11. Prasidėjo išankstinis priėmimas Lietuvos edukologijos universitete
  12. Būsima pedagogė Šarūnė Baronaitė: „Tam, kad atrasčiau ryšį su mokiniais, pirmiausia turiu juos pažinti“
  13. Būti geriausiu iš knygų neišmokstama
  14. Dėstytoja doc. dr. S. Burvytė: „Dirbant su šių dienų jaunais žmonėmis, labai svarbu užmegzti psichologinį kontaktą“
  15. Mokytojų reikėjo, reikia ir reikės

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

ICBM vilkikas ir T-72 tankai priešais Šv. Vasilijaus soborą Maskvoje dienos šviesoje
Ukrainos balsas

Ar tikrai Rusija mažina karines išlaidas?

2025 06 29
Senamiestis nuo Išganytojo kalvos | sonsdaughters.lt nuotr.
Kultūra

Vilniečiams dovanoja ekskursiją ausinėse: veda į mažiausiai žinomą, bet labai gražią senamiesčio dalį

2025 06 29
baltoji banga.lt
Lietuvoje

„Baltoji banga“ ragina Seimą pirmadienį nemažinti atsakomybės už piktnaudžiavimą pareigomis

2025 06 28
Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada | linesa.lt nuotr.
Lietuvoje

Vilniuje pirmąkart istorijoje vyks Europos šalių geografijos olimpiada

2025 06 28
Sargėnų estakada
Lietuvoje

Atidaromas eismas Sargėnų estakada

2025 06 28
Klaipėdos kamerinis orkestras
Kultūra

Kintų muzikos šventėje – pasaulinio lygio pasirodymo lydimos Anatolijaus Šenderovo ir Ugnės Karvelis sukaktys

2025 06 28
Policija
Lietuvoje

Savaitgalį – pareigūnų dėmesys motociklininkų saugumui

2025 06 27
Gitanas Nausėda
Lietuvoje

Prezidentas pasirašė mokesčių, pensijų ir Gynybos fondo įstatymus

2025 06 27

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Rimgaudas apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • Bartas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Mįslė apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Mikabaliui apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Trys svarbiausi kriterijai renkantis daržoves
  • K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • Kas iš tikrųjų kuria laimingą vaikystę?
  • Ar tikrai Rusija mažina karines išlaidas?

Kiti Straipsniai

Studijų pasirinkimas

Kviečiama tapti mokytojais: pasirinkus reikalingiausias studijas – kelis šimtus eurų siekiančios stipendijos

2025 06 11
Studentai | smsm.lrv.lt nuotr.

Prasidėjo priėmimas į aukštąsias mokyklas

2025 06 02
Pilietiškumo egzamino nugalėtojai 2025

Apdovanoti tvirčiausias žinias parodę Pilietiškumo egzamino nugalėtojai

2025 05 24
Mokytoja, mokiniai | pixabay.com nuotr.

Norintiems tapti mokytojais – dvimetės studijos

2025 05 14
KTU studentai galės studijuoti Floridoje

Aukštosios mokyklos neužtikrina studentų asmens duomenų saugumo

2025 05 13
Pamoka | smsm.lrv.lt nuotr.

Būsimiems mokytojams – kelių šimtų eurų stipendijos

2025 04 30
MT kviečia studentus dalyvauti varžytuvėse stažuotėms NASA | novamedia.lt nuotr.

MT kviečia studentus dalyvauti varžytuvėse stažuotėms NASA

2025 04 28
KTU studentai galės studijuoti Floridoje

Švietimo sistemos reformos keičia 56 % mokinių planus

2025 04 26
VU studentų komanda

VU studentų komanda iškovojo 1-ą vietą tarptautinėse kvantinių skaičiavimų varžybose: sukūrė tvarų elektromobilių krovimo sprendimą

2025 04 21
Gediminas Navaitis | Alkas.lt, J. Vaiškūno nuotr.

G. Navaitis. Išsilaisvinimas nuo pykčio

2025 04 17

Skaitytojų nuomonės:

  • Rimgaudas apie K. Urba. Kultūros kongreso jubiliejaus pamokos
  • Bartas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
  • Mįslė apie K. Stoškus. Apie tautos poetę, išdavystę ir desovietizacijos politiką? (IV)
  • Mikabaliui apie Lietuvos kultūros kongresui – 100: nuo Čiurlionio link ateities kultūros politikos
  • Rimvydas apie M. Navys, M. Sėjūnas. JAV pralaimėjimas. Ar pergalė Irane?
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Piketas prie Seimo už lietuvių valstybinę kalbą 2015-06-23 d.| J. Česnavičiaus nuotr.

Antikonstitucinio vardų ir pavardžių įstatymo projekto svarstymas pristabdytas (nuotraukos, video)

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai