Neseniai aplinkos ministerijoje buvo aptartos galimybės pasitelkti inovacijas sprendžiant padangų perdirbimo klausimus.
Skaičiuojama, kad registruoti padangų importuotojai į Lietuvos rinką kasmet išleidžia apie 20 tūkst. tonų padangų. Naujausiais Aplinkos ministerijos duomenimis, šalyje surenkama apie 19 tūkst. tonų senų padangų. Įvertinus aplinkoje randamų bešeimininkių padangų kiekius skaičiuojama, kad neapskaitytos padangos sudaro trečdalį visų į šalį įvežamų padangų.
Panaudotas padangas žmonės gali nemokamai palikti didelių gabaritų atliekų aikštelėse, autoservisuose, kuriuose keičia padangas, taip pat įsigydami naujas padangas senas gali atiduoti padangų pardavėjui. Deja, daug padangų išmetamos tiesiog į pamiškes, pakeles.
Surenkamos panaudotų padangų atliekos Lietuvoje yra deginamos ar perdirbamos. Padangų atliekas cemento gamybos technologinių procesų metu degina AB „Akmenės cementas“, perdirba UAB „Metaloidas“ (Šiauliai) ir UAB „Torgita“ (Zarasai).
„Įvežamų padangų ir jų atliekų gamtoje kiekiai kasmet nemažėja. Todėl jų perdirbimas ir panaudojimas, turint omeny, kad dabar veikiančios įmonės su joms tenkančiais padangų kiekiais nesusitvarko, yra labai aktualus. Mokslininkų skaičiavimais, patekusios į gamtą padangos suyra per 120–140 metų. Turime ieškoti būdų, pasitelkti inovacijas, kad perdirbamos padangos ne tik nenugultų pakelėse, bet ir pavirstų rinkoje vertę turinčiais gaminiais“, – sako Aplinkos ministerijos kancleris Robertas Klovas.
Aplinkos ministerija kasmet iš Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos skiria dotacijas savivaldybėms padangų atliekoms tvarkyti. Parama skiriama pagal savivaldybių pateiktas paraiškas. 2011–2012 m. skirti 178 tūkst. eurų, sutvarkyta arti 6 500 tonų padangų atliekų. 2013 m. skirti 22 tūkst. eurų, sutvarkyta apie 600 tonų padangų atliekų. 2014 m. Aplinkos ministerija padangų atliekoms tvarkyti skyrė 50 tūkst. eurų. Planuojama, kad bus sutvarkyta apie 2 400 tonų padangų atliekų.
Šiemet padangų atliekoms tvarkyti ministerija skyrė 43 tūkst. eurų.