Sekmadienis, 1 birželio, 2025
  • Saulės arkliukai
    • Diskusijos
    • Gyvoji tradicija
    • Etninės kultūros paveldas
    • Kultūros teorijų labirintai
    • Iš mokslo tyrimų
    • Ugdytojai ir ugdytiniai
    • Profesijos
    • Subkultūros
    • Kitos kultūros
    • Kūryba
    • Mes skaitome knygas
    • Margos pievos: renginiai
    • Keliauk lėtai: tėvynės pažinimas
    • Praktiniai patarimai
    • Iš mados istorijos
    • Mados tinklarastininkas
    • Fotogalerijos
    • Redakcija
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
Alkas.lt
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai
No Result
View All Result
Alkas.lt
No Result
View All Result
Pradžia Visuomenė Švietimas

Kodėl pedagogines studijas renkasi mažai vyrų? (video)

www.alkas.lt
2015-03-15 10:00:37
0
Kodėl pedagogines studijas renkasi mažai vyrų? (video)

Diskusijos dalyviai: M. Nefas, Ž. Miliauskas, D. Kriukas, S. Ignatavičius | organizatorių nuotr.

Diskusijos dalyviai: M. Nefas, Ž. Miliauskas, D. Kriukas, S. Ignatavičius | organizatorių nuotr.
Diskusijos dalyviai: M. Nefas, Ž. Miliauskas, D. Kriukas, S. Ignatavičius | rengėjų nuotr.

Kovo 5 d. Lietuvos edukologijos universitete (LEU) vyko diskusija „Ar pedagogo profesija yra vyriška?“, kurioje apie pedagogiką ir mokyklą diskutavo jauni mokyklose dirbantys pedagogai vyrai.

Jie bandė rasti atsakymus į klausimus, kaip skatinti jaunuolius rinktis pedagogo kelią ir kaip pasiekti, kad mokyklose daugėtų dirbančių pedagogų vyrų. Vaikai auga aplinkoje, kur dauguma mokytojų yra moterys, todėl atsiranda stereotipų, kad šis darbas – nevyriškas, ir jaunuoliai, svarstydami galimas studijų programas, dažnai atmeta pedagogo profesiją, nes yra įsitikinę, kad ji skirta moterims, tačiau ar tikrai tik joms? Ugdymo įstaigose pedagogų vyrų pasigendama dėl šio stereotipinio visuomenės požiūrio. Vaikų ugdymas Lietuvoje tebėra suvokiamas kaip išskirtinė moterų pareiga, tačiau diskusiją vedęs Vilniaus Radvilų gimnazijos istorijos ir politologijos mokytojas ir LEU Istorijos fakulteto dėstytojas Mindaugas Nefas priminė, kad pedagogo profesija kadaise buvo vyrų rankose. O šiandien mokytojas vyras – egzotika.

Vyrams pedagogo darbas per sunkus?

Vos tik pasklidus informacijai apie vyksiančią diskusiją, viešojoje erdvėje imta garsiai diskutuoti, kodėl vyrai nesiryžta fiziškai nesunkiam, bet be galo atsakingam mokytojo darbui. „Visai neseniai pasirodė informacija, kad šiuo metu Lietuvoje yra daugiau nei 34 tūkst. mokytojų, o iš jų tik apie 6 tūkst. yra vyrai, t. y. 20 proc. visų mokytojų. Procentas gana mažas“, – pabrėžė pedagogas M. Nefas, kuris sugalvojo atlikti eksperimentą, todėl pakalbino 47 savo mokinius iš pirmų ir paskutinių gimnazijos klasių. „Aš jų paklausiau, kurios profesijos priskiriamos vyrams, o kurios – labiau moterims“, – sakė M. Nefas. Rezultatai atskleidė, kad beveik be konkurencijos pirmoje vietoje tarp moteriškų profesijų buvo mokytojos profesija. O vyrams teko atsakomybė būti kariškiais, ugniagesiais, kunigais, vienuoliais ir policininkais. M. Nefas į diskusiją susirinkusių pedagogų vyrų klausė, ar apskritai galima profesijas skirstyti į vyriškas ir moteriškas. „Esminis atsakymas turėtų būti ne“, – griežtai atsakė Vilniaus mokymo centro vyresnysis lietuvių kalbos ir literatūros mokytojas ir LEU Lituanistikos fakulteto absolventas Žilvinas Miliauskas. Jis prisipažino, kad ši profesija pati jį pasirinko, todėl jis mano, jog nereikėtų šios specialybės vadinti moteriška. „Aš pažįstu bent 35 vyrus, kurie dirba mokytojais“, – sakė Ž. Miliauskas, kuris mano, jog pirmiausia reikėtų užduoti klausimą, kodėl vyrai nesirenka pedagoginių studijų? Pasak pedagogo, taip yra dėl įprasto požiūrio, kad čia yra mažai uždirbančių asmenų rinka, kad mokytojais galima būti tik iš pašaukimo. „Aš manau, kad tai yra iš esmės neteisinga“, – teigė jis.

Svarbiausia pedagogo darbe – gebėjimai

Meilės Lukšienės premijos pedagogams laureatas, Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos technologijų mokytojas ir LEU absolventas Donatas Kriukas sakė, kad vykdamas į diskusiją bandė pagalvoti, iš kur atsirado poreikis skirstyti profesijas į moteriškas ir vyriškas. „Jei vaikai nuo vaikystės mokykloje mato tik moteris mokytojas, jie galbūt ir užauga turėdami nuostatą, kad tai moteriška specialybė“, – sakė pedagogas.

Vilniaus licėjaus biologijos mokytojas Simas Ignatavičius pabrėžė, jog svarbiausia pedagogo darbe yra gebėjimai. „Jei žmogus tuos gebėjimus turi, jis gali ateiti dirbti į mokyklą“, – sakė dar tik pirmus metus pedagogu dirbantis vyras. „Mačiau, kad ŠMM buvo padariusi apklausą ir išryškino priežastis, kurios skatina pasirinkti pedagogo profesiją. Viena iš įdomiausių, kuri ir man asmeniškai atrodo teisinga, yra noras daryti poveikį kitiems. Būtent noras daryti įtaką kitiems yra malonus dalykas. Kai pas tave ateina 30 jaunų perspektyvių žmonių, o tu gali prisidėti prie jų ugdymosi, žinai, kad po kelių metų jie bus Lietuvos ateitis, tai skatina vyrus pasirinkti šią profesiją“, – sakė S. Ignatavičius.

Neįvertina teisingai

Ignatavičius pabrėžė, kad dažnai žmonės, svarstydami apie pedagogo profesiją kaip galimą, neįvertina jos, neįsigilina į visas detales, koks realiai tai yra darbas. „Kai kam atrodo, kad kiekvieną dieną dėstai tik tą patį dalyką iš vadovėlio, kad nėra jokios čia įtakos ar kūrybingumo. Tai tiesiog nepakankamas supratimas apie pačią profesiją“, – klaidingus įsitikinimus atskleidžia Vilniaus licėjaus biologijos mokytojas. Jis tvirtina, kad mokyklai yra naudinga, kai joje dirba pedagogų vyrų. Kai pradėjo dėstyti biotechnologijas, pedagogas ilgai nerado bendros kalbos su klase, kurioje buvo itin daug vaikinų, tačiau vėliau suprato, kaip užmegzti ryšį su mokiniais ir kaip pradėti kiekvieną pamoką. „Pasirodo, tai yra praeitos dienos futbolo varžybų aptarimas, čempionų lygos naujienų apžvalgos ar kiti jiems įdomūs dalykai. Kai apie tai 5 minutes pakalbame, tada dvi pamokas darbas vyksta puikiai“, – apie bendravimo su mokiniais metodus pasakojo S. Ignatavičius.

Reikia iššūkio

Nefas iškėlė klausimą, kodėl gi vyrai mokykloje yra egzotika? Gal jie bijo pernelyg sunkaus darbo? O moterys šiuo atveju yra ištvermingesnės? Į šį klausimą bandęs atsakyti D. Kriukas prisipažino, kad tam, jog ateitum dirbti į mokyklą, turi kelti sau iššūkių. „Pavyzdžiui, man vien vesti pamokas jau yra nebe taip įdomu, todėl aš ieškau kažkokių kitokių veiklų, kuriose mes galime kažką išpildyti: dalyvaujame akcijoje ar įgyvendiname projektą. Ir taip ateiname prie viso ugdymo turinio“, – sakė D. Kriukas.

„Ar jūs nemanote, kad mūsų visuomenėje yra ypač svarbūs stereotipai, o esminis stereotipas yra aplinka: augdami vaikai nuo pat pirmos iki dvyliktos klasės aplink save mokykloje mato didžiąją dalį moterų, todėl jie ir mano, kad mokytojo darbas yra ne iššūkis, o moterų užsiėmimas. Ir kaip tu gali užsiimti tuo, kuo užsiima moterys?“ – klausė M. Nefas.

Kriukas sakė, kad dabar mokiniai gali matyti mokytojo portretą ne tik moterišką. Yra ir sėkmingų vyriškų pavyzdžių. Ž. Miliauskas sakė, kad jį būti mokytoju skatina galimybė nestovėti vietoje. „Man svarbu, kad aš turiu, kur atsiskleisti ne tik kaip mokytojas, bet ir kaip žmogus, bendraudamas ne tik su mokiniais, bet ir su kolegomis. Bendradarbiavimas su mokyklomis užsienyje mane tikrai labai skatina ir žavi“, – tvirtino Ž. Miliauskas.

Nefas, apibendrindamas diskusiją, atsakė į pagrindinį diskusijos klausimą, ar pedagogo profesija yra vyriška: „Atsakymas sėdi čia, priešais jus“.

Spausdinti 🖨

Susiję straipsniai:

  1. Kodėl jauni žmonės (ne)nori būti švietimo darbuotojais?
  2. Įteiktas mokytojos M. Lukšienės apdovanojimas (video)
  3. „Savaitės pjūvis“ apie Seimo pavasario sesiją ir Lietuvos istorijos žinias (video)
  4. M. Lukšienės premijos laureatu tapo mokytojas Donatas Kriukas
  5. Švietimo ir mokslo ministerija jau priima paraiškas Meilės Lukšienės premijai skirti
  6. Rengiami patarimai mokytojams kaip tramdyti nedrausmingus mokinius
  7. Pirmą kartą Lietuvoje pradedama kūrybiško mokymosi programa „Pokyčių mokyklos“
  8. V. Rutkūnas. Mokykla pakils, ar palaidos save?
  9. Kaune vyks švietimo reformos pradininkės M.Lukšienės gimimo metinėms skirta konferencija
  10. Įspėjimas mokykloms: vien tik žiniomis sotus nebūsi
  11. Ž.Makauskienė. Kalba pasako, koks esi
  12. Tradicinio mokymo griovėjas: šalis svarbi ne tuo, kokią dešrą valgė
  13. Kaip informacinės technologijos gali patobulinti lietuvių kalbos pamokas?
  14. A. Porutis: Jei būtų duota antra galimybė, tikrai vėl rinkčiausi tik LEU Istorijos fakultetą.
  15. Užsienio ekspertas: tradicinė lenta klasėje taps istorija

Siūlomi vaizdo įrašai:

ALKO TURINYS

Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naujienos

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais | lzs.lt nuotr.
Etninė kultūra

Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais

2025 06 01
Saulės elektrinė | statybunaujienos.lt nuotr.
Energetika

Saulės elektrinių bumas Lietuvoje neslopsta – ar sugebėsime sutvarkyti jų atliekas?

2025 06 01
Bernadetos gobelenas | valdovurumai.lt nuotr.
Kultūra

Restauruotas karališkas gobelenas pristatomas lankytojams

2025 06 01
LNM
Architektūra

Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?

2025 06 01
Sūduviai
Etninė kultūra

Sūduvos vardo susigrąžinimas: diskusija dėl istorinės tapatybės ir teisinio įtvirtinimo

2025 05 31
Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda | voruta.lt nuotr.
Istorija

Kviečia Petro Bartkaus-Žadgailos 100-osioms gimimo metinėms skirta paroda

2025 05 31
Liuteronų sodas | M. Avik nuotr.
Architektūra

Vilniaus viešosios erdvės – tarp geriausių Lietuvoje: įvertintos Nacionaliniuose architektūros apdovanojimuose

2025 05 31
„Stasys Museum“ | V. Garlos nuotr.
Gamta ir ekologija

„Stasys Museum“ pirmųjų veiklos metinių proga pristato „Vaikų miško paviljoną“

2025 05 31

SKAITYTOJŲ PASTABOS

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo

NAUJAUSI STRAIPSNIAI

  • Z. Vaišvila. Kur mus vedate?
  • Kaip išrinkti tinkamiausią telefoną tėvams?
  • Tautinių rūbų kūrėjai: Vilkėdamas istoriją, paaugi bent 3 centimetrais
  • Pomidorai: ar žinote, kaip ilgai juos galima virti bei kepti?

Kiti Straipsniai

Mokiniai | pixabay.com, Klimkin nuotr.

Trumpės mokslo metai, siūloma reguliuoti mokymosi krūvį

2025 05 21
Mokytoja, mokiniai | pixabay.com nuotr.

Norintiems tapti mokytojais – dvimetės studijos

2025 05 14
Raminta Popovienė ir Abelardas de la Rosa

Lietuva ir Ispanija bendradarbiaus švietimo srityje

2025 05 12
„Vilnius yra mokykla“

Visas Vilnius taps viena mokykla

2025 05 01
Klaipėdos senamiestis | klaipeda.lt nuotr.

Specialistų pritraukimui į Klaipėdą – piniginės paskatos

2025 04 30
Pamoka | smsm.lrv.lt nuotr.

Būsimiems mokytojams – kelių šimtų eurų stipendijos

2025 04 30
Paveldas įtvirtintas teisės aktuose, bet pamirštas mokykloje: ministerijos raginamos veikti išvien | vkpk.lt nuotr.

Paveldas įtvirtintas teisės aktuose, bet pamirštas mokykloje: ministerijos raginamos veikti išvien

2025 04 12
Profesinis mokymas

Visos profesinės mokyklos kviečia į atvirų durų dienas

2025 04 09
Vaikai | picabay.com, Mabel Amber nuotr.

Vaikų ir paauglių socialinės gerovės rodikliai prastėja

2025 04 08
Išmanusis telefonas | rrt.lt nuotr.

Mobilieji mokyklose: drausti ar ugdyti naudojimo kultūrą?

2025 02 22

Skaitytojų nuomonės:

  • Vilna apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Negalima! apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimgaudas apie Ar Vilniaus pilių valstybinis kultūrinis rezervatas pateisino lūkesčius?
  • Bartas apie Ukrainos gynybos ministras paragino Maskvą perduoti Kijevui jos pažadėtą memorandumą iki kito delegacijų susitikimo
  • Rimvydas apie D. Kuolys. Lietuvių laisvės kovos: 1863–1864 metų sukilimo patirtys (I)
 
 
 
 
 
Kitas straipsnis
Į Lietuvą atgabenta JAV karių sunkioji technika

Į Lietuvą atgabenta JAV karių sunkioji technika

Sekite mus Feisbuke

Naujienos | Nuomonių ratas | Kultūra
Visuomenė | Gamta ir žmogus | Mokslas
Skaitiniai | VideoAlkas | Visi rašiniai | Paremkite Alką
 Pradžia

Alkas.lt su Jūsų parama – už lietuvišką Lietuvą!

 fs22 mods | ket testai | Farming Simulator 25 mods | Inbank vartojimo paskolos | FS25 | fs25 mods | DARBO SKELBIMAI | lėktuvų bilietai

 

© 2011 Alkas.lt - Visos teisės saugomos. | Svetainę kūrė - Studija 4D

  • Saulės arkliukai
  • Renginiai
  • Reklama
  • Turinys
  • Apie Alkas.lt
  • Paremkite Alką
No Result
View All Result
  • Naujienos
    • Lietuvoje
    • Baltų žemėse
    • Užsienyje
  • Nuomonių ratas
    • Lietuvos kelias
    • Lietuvos kūrėjai
    • Sekmadienio sakmė
    • Akiračiai
    • Lietuvos repolonizacijai – ne!
    • Moksleivių mintys
  • Kultūra
    • Etninė kultūra
    • Mes baltai
    • Kalba
    • Religija
    • Istorija
    • Kultūros paveldas
    • Menas
    • Architektūra
    • Literatūra
    • Kultūros politika
    • Šventės
  • Visuomenė
    • Pilietinė visuomenė
    • Politika ir ekonomika
    • Švietimas
    • Žmonės
    • Užsienio lietuviai
    • Ukrainos balsas
    • Žiniasklaida
    • Laiškai Alkui
    • Pareiškimai
  • Gamta ir žmogus
    • Gamta ir ekologija
    • Šventvietės
    • Energetika
    • Sveikata
    • Psichologija
    • Kelionės
    • Kylam
    • Įvairenybės
  • Mokslas
    • Mokslo naujienos
    • Technika ir technologijos
    • Astronomija ir kosmonautika
    • Mokslo darbai
  • Skaitiniai
    • Žinyčia
    • Lituanistikos klasika
    • Prieškario skaitiniai
    • Dienoraščiai, įspūdžiai, apžvalgos
    • Grožinė kūryba
  • Visi rašiniai