Pagal rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovės „TNS LT“ atliktą išsamų tyrimą matyti, kad elektroninio verslo paslaugų augimas Lietuvoje yra gana lėtas, tačiau užtikrintas procesas. Tokias prekybos internetu plėtros tendencijas galima numatyti atsižvelgiant į labiau ekonomiškai išsivysčiusias šalis, kaip antai Didžioji Britanija ar JAV, kur sėkminga verslas yra neįsivaizduojamas be aktyvaus informacijos technologijų bei interneto naudojimo.
Prekyba virtualioje erdvėje – tai patogus būdas įsigyti prekių neišeinant iš namų. Šiuo metu Lietuvoje daugiau nei kas trečia prekybos įmonė turi savo internetinę parduotuvę.
Elektroninis verslas suteikia joms puikią galimybę aprūpinti vartotojus gyvenančius net atokiausiuose šalies regionuose ir taip sėkmingai vystyti prekybos veiklą.
Kas dieną vis daugiau interneto vartotojų naršo virtualiosiose parduotuvėse ieškodami daugiau informacijos apie gaminį bei lygindami jų kainas skirtinguose tinklapiuose. Pavyzdžiui, 2014 m. Lietuvoje net 42 % interneto vartotojų apsilankė elektroninėse parduotuvėse, kurios prekiauja buitine technika ir net 46 % domėjosi bilietais į įvairius renginius.
Pigu.lt jau kelis metus iš eilės skelbiama kaip lankomiausia elektroninė parduotuvė Lietuvoje, įmonės duomenimis, per 2013 m. buvo parduota per 1 milijoną prekių – pradedant kosmetika, baigiant buitine technika, baldais. Tiesa, įsigyti prekę elektroninėje erdvėje nusprendžia šiek tiek mažesnis žmonių skaičius – kas trečias šalies gyventojas. Tokią elgseną nulemia keli veiksniai: nepasitikėjimas internetinėmis svetainėmis, polinkis pirkti įprastinėse parduotuvėse, kur galima apžiūrėti prekę, sudėtingas online pirkimo ar prekės gražinimo procesas bei pristatymo laikas. Nenuostabu, kad minėtas pramogų sektorius pritraukia didžiausią interneto vartotojų skaičių ir 2014 m. išlieka dominuojantis Lietuvos elektroninės prekybos rinkoje.
Lietuvių elektroniniuose pirkinių krepšeliuose dažniausiai atsiduria bilietai į kiną, muzikinius bei kitus kultūrinius renginius, nes vartotojai yra linkę rinktis prekes, kurių nereikia iš arčiau apžiūrėti. Kitos šio sektoriaus populiarumo priežastys – palankesnė kaina, greitas prekės įsigijimas bet kuriuo paros metu neišeinant iš namų. Pasaulyje populiarus ir maisto bei kasdienių prekių pirkimas internetu. Lietuvoje tokių prekių pristatymas į namus suvilioja retą, o rinkoje šios paslaugos pasiūla taip pat nėra gausi. Visgi, pastaraisiais metais Maximos grupės įkurtas tinklas Barbora.lt aktyvia reklama rengiasi populiarinti maisto pirkimą internetu.
Reiktų paminėti, kad į pramogų sektorių įeina ir internetiniai kazino tinklalapiai, kur vartotojai atlieka įmokas, kad įsigytų „neapčiuopiamą prekę“ – galimybę žaisti ir potencialiai išlošti pinigų. Pavyzdžiui, casino.com yra viena iš populiariausių bei patikimiausių internetin kazino svetainių, kur žaidėjai realiai laimėjo nemažus piniginius prizus. Azarto mėgėjai suteikia casino.com pirmenybę dėl šioje svetainėje esančios didelės kazino žaidimų įvairovės, nesudėtingų bei sklandžių veikimo funkcijų, greito įmokų ir išmokų proceso bei dėl plataus mokėjimo būdų pasirinkimo. Tokiomis interneto pramogų paslaugomis daugiausiai naudojasi 30–39 metų amžiaus vyrai, turintys aukštąjį išsilavinimą bei didesnes pajamas, tuo tarpu kazino lošimas mobiliaisiais telefonais pritraukia vis didesnį paauglių skaičių. Nors elektroninė prekyba tiek pramogų, tiek kituose sektoriuose dar pilnai nepatenkina Lietuvos vartotojų poreikių dėl parduotuvių bei prekių įvairovės stokos šalyje, tuo pat metu galima pastebėti lietuvių susidomėjimą ir norą išbandyti bei aktyviau pirkti internete.