Spalio 7 dieną tradiciškai atidaroma didžiausioje Lietuvos dailininkų sąjungos ekspozicinėje erdvėje – Arkos galerijoje.
Peizažas ir keramika? Ar įmanoma susieti šiuos dalykus? Pasidairę po pasaulio ir Lietuvos keramikos meno lobynus, rasime daugybę puikių, gamtos įkvėptų kūrinių. Specifinė šio dailės žanro kalba suteikia neribotas galimybes keramikams savitai atskleisti temą. Realūs vaizdiniai dažnai perkeičiami į asociatyvius, apibendrintus darinius, neturinčius tiesioginių nuorodų į realias gamtos formas. Didžioji konkursui pateiktų kūrinių dalis kaip tik ir atspindi tokį autorių požiūrį.Bienalė – tęstinis Lietuvos dailininkų sąjungos projektas, sulaukęs palankių vertinimų, gausių lankytojų ir žiniasklaidos dėmesio. Ekspozicijos sudaromos iš konkurso būdu atrinktų profesionalių keramikų darbų. Šiemet sulaukėme apie 60 dailininkų paraiškų. Parodos išskirtinės ir dėl to, kad apjungia ir baigiamuosiuose Vilniaus Dailės akademijos, ir jos filialo Kaune kursuose studijuojančio jaunimo , o taip pat juos ugdančių dėstytojų kūrybą.
Tradiciškai bienalės žiuri išrenka nominantus įvairiose kategorijose, bet svarbiausiu renginio akcentu čia tampa Lietuvos profesionalios keramikos pradininko, profesoriaus (1905- 1996) Pagrindinės premijos skyrimas. Laimėtojui suteikiama teisė nemokamai surengti personalinę parodą sekančios bienalės ekspozicijos kontekste. Pirmosios bienalės išskirtuoju autoriumi tapo keramikas Egidijus Radvenskas, o 2014 metų bienalės ekspozicijoje matysime 2012 metų Pagrindinės premijos laureatės Laimutės Matijošaitytės – Martinkienės parodą, pavadintą Empirija. Tai – tarptautinė panašių renginių praktika, ir mes ją taip pat pritaikėme Lietuvoje, norėdami visuomenei plačiau pristatyti profesionalių vertintojų nominuoto, išskirto autoriaus kūrybą.
2 – ojoje Vilniaus keramikos meno bienalėje svečių teisėmis pakvietė dalyvauti ir užsienio šalyse gyvenančius, keramiką kuriančius dailininkus. Jų dalyvavimas labai pagyvino bienalės panoramą, leido palyginti tam tikroje laiko atkarpoje įvykusius pokyčius. Parodos žiūrovams pavyko Arkos galerijos erdvėse išvysti pasaulinio garso Lietuvoje gimusio, o dabar JAV gyvenančio keramiko Rimo VisGirdos darbus, lietuviškų šaknų turinčios kanadietės Ryd Veir (Reed Weir) skulptūrinę plastiką, Bilio Saido (Billie Theide) porceliano plastiką ir kitų dailininkų, dabar gyvenančių svetur, darbus. 2016 metų bienalė gali tapti Baltijos valstybių renginiu, nes visai neseniai Estijos, Latvijos ir Lietuvos dailininkų organizacijų vadovai pasirašė trišalę bendradarbiavimo sutartį, kuri suteiks naujų galimybių bendrų parodų rengimui.
Ši, kaip ir dvi ankstesnės bienalės rengiamos, bendradarbiaujant su menotyrininke Rita Mikučionyte. Jos profesionalus analitinis žvilgsnis suteikia projektui solidumo, leidžia išryškinti šiuolaikinio keramikos meno kontekstus, vietą ir atskirų dailininkų kūrybos savitumus.